Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 augustus 2016, 09:19   #21
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
We hebben hier een expert in onze rangen, die ons zeker duiding kan geven...
Werkman, hoe groot is de kans dat de Belgische fiscus daar iets van recupereert, en welke stappen nemen ze daarvoor best (of niet)?

Jack; het is wel niet mooi van jou dat je probeert mij terug aan het werk te zetten. Zelfs enig advies geven inzake aanpak kan of wil ik niet. Ik ben nooit betaald geweest om enig advies te geven. Waarom zou ik er nu nog mee beginnen?
Trouwens; ik kan mij niet voorstellen dat echt grote vissen die iets te verbergen hebben dat nog zouden doen via bankrekeningen in het Groot Hertogdom.
En bovendien vestig ik er uw aandacht op dat ik destijds reeds geprobeerd heb om te ontsnappen aan die comedie. Alleen de "vakboungd" dacht er anders over. Te weinig personeel. Zelfs de rotte appels; waartoe ik behoorde als klokkenluider; mochten niet weg naar een andere job in een andere administratie. Ik wist het hoor. Beter voorkomen als genezen dacht ik toen. Wel; het is er van gekomen.
Telkens ik nu mijn pillen neem om nog erger te voorkomen keert wel mijn maag hoor. Met dank aan alle rechtvaardige machthebbers.

Laatst gewijzigd door werkman : 6 augustus 2016 om 09:41.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2016, 09:32   #22
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik begrijp jou echt toch voor niet ene teelbal !!

Mij maakt zo'n bericht blij: eindelijk worden de dingen aangepakt.
Petit �* petit, l'oiseau fait son nid.

Gij blijft maar foeteren over het verleden, terwijl ge blijkbaar gunstige evoluties alleen maar aan wendt om nog meer in 't verleden te kijken.

Afgezien daarvan: dat cijfer lijkt wel spectaculair, maar achteraf zal wel weer blijken dat de uitbrenger van dat cijfertje nogal fantasierijk telt. Vb. bankverrichtingen ipv bankrekeningen. Op één rekening kunnen dan 500 verrichtingen staan. Of vier vijfde van de rekeningen zijn eerlijke en belastingscorrecte internationale handelaren, vb. elke vw, bmw, opel ... die in Vlaanderen verkocht werd ...

.
Ik heb niet de indruk dat de ministers of andere decipelen van uw partij in dit verband ook maar iets gedaan hebben.
Ze kregen het op een presenteerblaadje van de Duitsers.

Citaat :
De Duitse deelstaat Noordrijn-Westfalen heeft de Belgische fiscus gegevens over mogelijke rekeningen met zwart geld bij buitenlandse banken doorgestuurd.

Nu afwachten of ze niet te lui zijn er iets mee te doen.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 6 augustus 2016 om 09:33.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2016, 09:33   #23
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dubbel

Laatst gewijzigd door Henri1 : 6 augustus 2016 om 09:33.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2016, 09:56   #24
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De vraag is ook of diegene die wel legaal handelen en werkgelegenheid creëren, het nog zien zitten om te concurreren tegen sjoemelaars.
Denk niet dat dit de reden is dat de industrie hier in snel tempo wegtrekt.
De hoge belastingen zijn het probleem.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2016, 10:00   #25
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Die financiële gegevens zijn steevast op illegale manier verzameld geweest en gecommuniceerd door mensen die de confidentialeitsclausules in hun arbeidscontracten naast zich hebben neergelegd. Neem een goede advocaat en je zal met plezier je middelvinger kunnen opsteken naar de diefstaat. Laat je vooral niet door hen opschrikken. In de Lux-KBC affaire zijn er een pak mensen die zich onder druk hebben laten zetten. Die hebben betaald. Diegenen die cool and collected zijn gebleven hebben niets betaald.
Ondertussen heeft Luxemburg bvb zijn bankgeheim wel opgeheven.
Alleen spijtig dat de overheden dit gebruiken om nog meer belastingen te kunnen innen. Degenen die correct belastingen betalen, moeten evenveel blijven betalen.
Oud 6 augustus 2016, 10:03   #26
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het artikel vermeldt het aantal rekeningen, niet het aantal verrichtingen....
Maar het vermeld niet het aantal witte, grijze of zwarte rekeningen. Het gros van buitenlandse rekeningen is niet meer grijs of zwart. Men heeft tegenwoordig buitenlandse rekeningen om andere redenen.
Oud 6 augustus 2016, 10:16   #27
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
De Duitse deelstaat Noordrijn-Westfalen heeft de Belgische fiscus gegevens over mogelijke rekeningen met zwart geld bij buitenlandse banken doorgestuurd. In totaal gaat het om gegevens van 49.000 rekeningen van Belgen in Zwitserse en Luxemburgse banken.bron
De laatste 30 jaar hebben ongeveer 150.000 belgen in NRW, Nederland en Luxemburg gewerkt als grensarbeider. Toen moest men een rekening openen in het land waar men werkte om zijn loon gestort te krijgen (nu weet ik niet).
Ambtenaren denken verkeerd dat dit zwart geld is waaraan zij zich kunnen laven om hun "uitgestelde" lonen te consolideren.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2016, 11:24   #28
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
De vraag is natuurlijk of ze het nog zien zitten om werkgelegenheid te creeeren, als alles legaal moet gaan. En indien wel, dan zullen ze pogen om hun prijzen op te slaan, of weet ik wat, om hetzelfde nettoresultaat over te houden Zie het suksesverhaal van de witte kassa's maar eens.
Maw niemand is tegen het correct innen van belastingen, maar degenen die denken dat het de redding van Belgie is, zijn toch wat naief.
Als men buitensporige belastingen begint normaal te vinden, als wanbeleid niet gecorrigeerd wordt is het tevens normaal dat men fiscale uitwegen zoekt.
Dat is toch gewoon het principe van de goede huisvader dat ik niet terug vind in ons beleid. Dus wie is hier de boosdoener?
Oud 6 augustus 2016, 11:28   #29
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Denk niet dat dit de reden is dat de industrie hier in snel tempo wegtrekt.
De hoge belastingen zijn het probleem.
Onze hebzucht naar goedkoop is het probleem. Net als de hebzucht van het kapitaal.
Of waar denkt u dat de IKEA meubelen worden gemaakt ? Toch niet in Zweden ? Of denk jij dat uw Philips TV nog in Eindhoven wordt gemaakt ?
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2016, 11:37   #30
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het artikel vermeldt het aantal rekeningen, niet het aantal verrichtingen....
Uit DS: (ge moet soms al eens verder kijken dan uwe neus lang is)
Citaat:
De lijst bevat ook net geen 50.000 Belgische bankgegevens. De deelstaat verkreeg de info nadat een harde schijf anoniem werd afgeleverd bij de fiscale recherche in Wuppertal. De verschillende genoemde landen kregen de gegevens doorgestuurd, aldus een persbericht op de site van de deelstaatregering. Het gaat om gegevens bij Luxemburgse en Zwitserse banken.

België komt, met precies 49.022 vermeldingen, na Duitsland (54.000 keer) het meest voor. Frankrijk wordt 42.540 keer genoemd. Andere Europese landen komen in veel mindere mate voor: Nederland (4.466), Italië (1.915) en Spanje (1.104).

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2016, 11:39   #31
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik dacht dat alle schuld schuiven op het verleden net het handelsmerk was van uw gemeenschapspartij
't Moet zijn dat ge verkeerd dacht hé.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 6 augustus 2016, 11:42   #32
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Schoofken heb je nu nog altijd niet door dat de rijken der aarde ervoor zorgen dat ze totaal GEEN belastingen betalen.
Komaan zeg, hoe naief kan je zijn.
Die zaken die nu aan het licht komen, dat is maar het topje van de ijsberg.
Altijd die standpunten van uw partijleiding herhalen, dat grenst echt op het belachelijke af.
Mijn stelling was en is: wat vandaag aan het licht komt, zat gisteren nog in het donker.

.

Oud 6 augustus 2016, 12:18   #33
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onze hebzucht naar goedkoop is het probleem. Net als de hebzucht van het kapitaal.
Of waar denkt u dat de IKEA meubelen worden gemaakt ? Toch niet in Zweden ? Of denk jij dat uw Philips TV nog in Eindhoven wordt gemaakt ?
We hebben ons, oa door onze hoge belastingen gewoonweg uit de markt geprijsd. Komt daarbij dat in grote delen van de wereld ze ondertussen ook wel kunnen lezen en schrijven, en dikwijls nog beter dan wij.
En economen zijn het er zonder discussie over eens, dat een gesloten markteconomie geen oplossing is. We zullen efficienter moeten gaan werken, willen we dat IKEA zijn meubelproductie, of Samsung zijn tv productie, naar hier verplaatst. Heeft uiteindelijk weinig met de hebzucht van het kapitaal te maken. Het kapitaal zorgt alleen voor nieuwe evenwichten.
Oud 6 augustus 2016, 12:19   #34
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
.(dubbel)

Laatst gewijzigd door Bob : 6 augustus 2016 om 12:21.
Oud 6 augustus 2016, 12:35   #35
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
De meesten zoeken wel de goedkoopste prijs voor een evenwaardig product, dat is geen hebzucht maar gezond verstand.
Aan de overheid een beleid uit te stippelen die ons competitief maakt maar hier doen ze net het omgekeerde met hun torenhoge lasten allerhande.
Aan het kapitaal doe je niks, er zijn altijd wel een paar landen in deze wereld die niet vies zijn van investeerders of geld en hun graantje meepikken.
Hier doen de sossen en de CVP alsof ze er vies van zijn maar waar er schandalen zijn zitten ze er midden in.
Oud 6 augustus 2016, 14:15   #36
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik heb niet de indruk dat de ministers of andere decipelen van uw partij in dit verband ook maar iets gedaan hebben.
Ze kregen het op een presenteerblaadje van de Duitsers.

Citaat :
De Duitse deelstaat Noordrijn-Westfalen heeft de Belgische fiscus gegevens over mogelijke rekeningen met zwart geld bij buitenlandse banken doorgestuurd.

Nu afwachten of ze niet te lui zijn er iets mee te doen.
Wij zijn de grootste partij in Vlaanderen.
Maar helaas is dat niet genoeg om echt door te wegen op Europees of mondiaal niveau.
Bijwijlen breekt al eens een stellingname van De Wever door naar Europa, maar eigenlijk nog lang niet genoeg in aantal en in intensiteit.

.

Oud 6 augustus 2016, 14:47   #37
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
De laatste 30 jaar hebben ongeveer 150.000 belgen in NRW, Nederland en Luxemburg gewerkt als grensarbeider. Toen moest men een rekening openen in het land waar men werkte om zijn loon gestort te krijgen (nu weet ik niet).
Ambtenaren denken verkeerd dat dit zwart geld is waaraan zij zich kunnen laven om hun "uitgestelde" lonen te consolideren.
In uw razernij heeft u natuurlijk weer over het hoofd gezien dat men niet spreekt van Nederlandse rekeningen maar wel en vnml over Zwitserse.....
Oud 6 augustus 2016, 14:52   #38
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We hebben ons, oa door onze hoge belastingen gewoonweg uit de markt geprijsd. Komt daarbij dat in grote delen van de wereld ze ondertussen ook wel kunnen lezen en schrijven, en dikwijls nog beter dan wij.
En economen zijn het er zonder discussie over eens, dat een gesloten markteconomie geen oplossing is. We zullen efficienter moeten gaan werken, willen we dat IKEA zijn meubelproductie, of Samsung zijn tv productie, naar hier verplaatst. Heeft uiteindelijk weinig met de hebzucht van het kapitaal te maken. Het kapitaal zorgt alleen voor nieuwe evenwichten.
Efficiënt zijn we meer dan genoeg. Neen we zullen dan terug moeten gaan werken voor 600 euro in de maand....zonder bedrijfswagens....maaltijdcheques....vakantiegeld. ...eindejaarspremies....30 dagen betaald verlof......

Toen de eerste goedkope producten van beetje overal een 35 jaar geleden op onze markt kwamen was dat een zegen.....maar ik wist toen al dat dat als een boemerang zou terugkomen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 6 augustus 2016 om 14:52.
Oud 6 augustus 2016, 14:57   #39
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wij zijn de grootste partij in Vlaanderen.
Maar helaas is dat niet genoeg om echt door te wegen op Europees of mondiaal niveau.
Bijwijlen breekt al eens een stellingname van De Wever door naar Europa, maar eigenlijk nog lang niet genoeg in aantal en in intensiteit.

.
De stellingname van de Burgemeester van een Vlaams provinciestadje weegt inderdaad niet echt door in Europa. Zelfs in het Brussels gewest wordt deze als zeer licht bevonden.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 6 augustus 2016 om 15:00.
Oud 6 augustus 2016, 15:01   #40
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De stellingname van de Burgemeester van een Vlaams provinciestadje weegt inderdaad niet echt door in Europa. Zelfs in het Brussels gewest wordt deze als zeer licht bevonden.
Inderdaad helaas, het zijn anderen die das schaffen.

.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be