Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 augustus 2016, 14:35   #21
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
De problemen bij de buren ,In Rusland ,In Turkije en in de Arabische landen zijn vele malen groter dan de problemen hier.
Het is niet voor niets dat alle vluchtelingen naar Europa willen en dan het liefst naar het Noorden.
Daarom strenge controle aan de buitengrenzen ,desnoods met militairen.
Een sterke NAVO die haar eigen grondgebied beschermt en die niet jaren lang
zinloze oorlogen voert in de Arabische landen
.
100 % akkoord !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2016, 14:41   #22
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
100 % akkoord !
Over doel en middelen voor Europa zijn we het eens.
Nu de EU regeringsleiders nog, die dit besluit moeten nemen.

Over de buren en hun gedroomde Russische en Ottomaanse rijk ,
blijven we verschillen van mening,dat is echter minder een probleem.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2016, 14:46   #23
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
De problemen bij de buren ,In Rusland ,In Turkije en in de Arabische landen zijn vele malen groter dan de problemen hier.
Het is niet voor niets dat alle vluchtelingen naar Europa willen en dan het liefst naar het Noorden.
Daarom strenge controle aan de buitengrenzen ,desnoods met militairen.
Een sterke NAVO die haar eigen grondgebied beschermt en die niet jaren lang
zinloze oorlogen voert in de Arabische landen.
Is dat zo? Moeten Arabieren ook langer werken voor niet Arabieren?
Zogen ze daar de pensioenkast ook leeg voor een andere niet werkende cultuur verder te onderhouden?
I beg to differ.

Het probleem is hier en het probleem is de EU. Zij hebben bevrijder gespeeld en gecollaboreerd met de jihad. Veel gekker moet het toch niet worden?

Wij moeten niet enkel de vluchtelingen buiten stampen, wij moeten heel het bestuur afstraffen.
Stem rechts!
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2016, 15:06   #24
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Is dat zo?
I beg to differ.
Wacht, beweer je hier nu dat wij in Nederland en België grotere problemen hebben dan de mensen in een willekeurig land in het Midden Oosten? Omdat wij misschien niet zoveel economische groei hebben als we mogelijk zouden kunnen hebben of niet maximaal pensioen opbouwen (wat overigens door het beleid uit vorige decennia komt, de babyboomers hebben gewoon nooit genoeg hoeven in te leggen) en een deel van hen slechts dagelijks hoeft te vrezen dat ze worden geliquideerd door jihadisten, omkomen door een verdwaalde kogel of een bomaanslag of die paar spullen die ze nog hebben verliezen als de hele wijk de fik in gaat of spontaan ontploft?

Uhh... ja... I beg to differ zal ik maar zeggen.

Dat wil niet zeggen dat wij hun probleem moeten oplossen, maar ik denk dat het wel zo gezond is om te erkennen dat andere mensen ook problemen hebben.

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 9 augustus 2016 om 15:07.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2016, 15:08   #25
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Wacht, beweer je hier nu dat wij in Nederland en België grotere problemen hebben dan de mensen in een willekeurig land in het Midden Oosten? Omdat wij misschien niet zoveel economische groei hebben als we mogelijk zouden kunnen hebben en een deel van hen slechts dagelijks hoeven te vrezen dat ze worden geliquideerd door jihadisten, omkomen door een verdwaalde kogel of een bomaanslag of die paar spullen die ze nog hebben verliezen als de hele wijk de fik in gaat of spontaan ontploft?

Ja, onze dochters worden verkracht en de politie doet niets.
Het gerecht laat ze vrij wegens cultuurrelativisme.
Alles wat onze voorouders opbouwden geeft men nu openhandig af aan derde wereld bewoners.
Wat daar gebeurt, gebeurt weldra hier. Dankzij deze EU.
Ze doen het ginder zichzelf aan, hier doet de politiek het ons aan door aan de democratie voorbij te gaan.
Oud 9 augustus 2016, 15:12   #26
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is dat zo? Moeten Arabieren ook langer werken voor niet Arabieren?
Zogen ze daar de pensioenkast ook leeg voor een andere niet werkende cultuur verder te onderhouden?
I beg to differ.

Het probleem is hier en het probleem is de EU. Zij hebben bevrijder gespeeld en gecollaboreerd met de jihad. Veel gekker moet het toch niet worden?

Wij moeten niet enkel de vluchtelingen buiten stampen, wij moeten heel het bestuur afstraffen.
Stem rechts!
Om d�*t te bereiken, moeten er in GANS Europa véél meer rechts stemmen.
Als ik het goed voor heb, zijn er over korte tijd verkiezingen in Oostenrijk.
Het zou daar kunnen beginnen...
Oud 9 augustus 2016, 15:16   #27
Peche
Banneling

Standaard

Gans Europa zal ook veel rechtser stemmen. Maar geloof jij nog in de eindresultaten?
Ik alleszins niet.

Rusland en Turkije zullen de boel overnemen en Europa zal vallen.
Oud 9 augustus 2016, 15:17   #28
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wacht, beweer je hier nu dat wij in Nederland en België grotere problemen hebben dan de mensen in een willekeurig land in het Midden Oosten? Omdat wij misschien niet zoveel economische groei hebben als we mogelijk zouden kunnen hebben of niet maximaal pensioen opbouwen (wat overigens door het beleid uit vorige decennia komt, de babyboomers hebben gewoon nooit genoeg hoeven in te leggen) en een deel van hen slechts dagelijks hoeft te vrezen dat ze worden geliquideerd door jihadisten, omkomen door een verdwaalde kogel of een bomaanslag of die paar spullen die ze nog hebben verliezen als de hele wijk de fik in gaat of spontaan ontploft?

Dat wil niet zeggen dat wij hun probleem moeten oplossen, maar ik denk dat het wel zo gezond is om te erkennen dat andere mensen ook problemen hebben.
Een verdwaalde kogel of een bomaanslag ?
Eigen probleem eerst.
Vorige week waren wij in Parijs.
Nu & dan 6 gewapende politiemannen of 6 zwaar gewapende para's. Soms buiten zicht maar toch aanwezig.
Die mannen kregen veel positieve reakties van (bijna) iedereen.
Wij hebben ons op geen énkel moment onveilig gevoeld.
Oud 9 augustus 2016, 16:03   #29
cato

Standaard

Citaat:

Rusland en Turkije zullen de boel overnemen en Europa zal vallen.
Wat een Calimero gedrag
Europa staat veel sterker ,zeker in NAVO verband.
Rusland en Turkije vieren nu feest, maar hun problemen zijn nog levens groot.
Ook in de moslimwereld blijven Rusland en Turkije spelers die de strijd in de Arabische landen en tegen de jihadisten, nog lang niet hebben gewonnen.

Laatst gewijzigd door cato : 9 augustus 2016 om 16:06.
Oud 9 augustus 2016, 16:07   #30
Peche
Banneling

Standaard

cato, Europa gaat vallen. Dat heeft niets met Callimero gedrag te maken.
Miljoenen zielen zijn toegewijd ons de vernietiging in te sturen en Europa liet ze binnen.
What more can I say?
Oud 9 augustus 2016, 16:08   #31
cato

Standaard

Citaat:
cato, Europa gaat vallen. Dat heeft niets met Callimero gedrag te maken.
Miljoenen zielen zijn toegewijd ons de vernietiging in te sturen en Europa liet ze binnen.
What more can I say?
Turkije en Rusland hebben veel en veel meer moslims binnen hun grenzen dan Europa.
Oud 9 augustus 2016, 16:11   #32
Peche
Banneling

Standaard

Geen jihadisten die gingen lopen van de Russische en Europese coalitie he.

Laatst gewijzigd door Peche : 9 augustus 2016 om 16:15.
Oud 9 augustus 2016, 16:14   #33
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Poetin is goed voor Rusland, maar niet voor Europa.
Zij landjepik strategie zoals in Georgie, Moldavië en de Oekraïne ,
zien we liever niet in NAVO landen ,zoals Polen of de Baltische staten.
Poetin goed voor Rusland? Hij heeft ruim 150 Miljard US$ gestolen van de bevolking en houdt een corruptiepiramide in stand onder hem die zijn gelijke in de wereld niet kent.

Hij heeft de economie laten kapotgaan en de beste mensen doen emigreren.

Eind 2017 is het geld op in Rusland (voor lonen, pensioenen, etc.) We zullen dan zien.
Voorlopig mag Medvedev nog de klappen opvangen op dat vlak maar dat blijft ook niet duren.

https://twitter.com/StevenDerix/stat...98366789099520

Laatst gewijzigd door parcifal : 9 augustus 2016 om 16:20.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2016, 17:20   #34
orfeus5412
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Euh, ik ben 1 van die babyboomers : beginnen te werken aan BEF 4.000/maand - en later kwam de EURO (hoera !). Voor mijn part was dat 1 levensgrote devaluatie.
Wat nu 20 € is was vroeger 800 BEF. Hou aub eens op met die babyboomers.
orfeus5412 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2016, 17:55   #35
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door orfeus5412 Bekijk bericht
Euh, ik ben 1 van die babyboomers : beginnen te werken aan BEF 4.000/maand - en later kwam de EURO (hoera !). Voor mijn part was dat 1 levensgrote devaluatie.
Wat nu 20 € is was vroeger 800 BEF. Hou aub eens op met die babyboomers.
Peche klaagde dat de pensioenkas werd "leeggezogen". Nu ben ik geen expert op het Belgische systeem, maar ik stel me zo voor dat het net zo gegaan is als bij ons in Nederland (en als dat niet zo is hierbij mijn excuses): Er heeft altijd een enorm hoge rekenrente gegolden (en waarschijnlijk ook nog wel een te lage rekeninflatie ofzo), pensioenfondsen mochten doen alsof ze heel veel gingen verdienen aan hun vermogen waardoor ze in de praktijk nauwelijks iets opbouwden en de uit te betalen pensioenen gewoon direct uit de huidige inleg haalden. Dat geld zou vanzelf wel groeien. Als fondsen verstandig waren en wel iets wilden opbouwen roomde de overheid ze af, dus kon een fonds veel beter mee doen met de meute, de premies verlagen en geld over de balk gooien aan reclames en bonussen. In feite was het een piramidespel, en het had kunnen blijven werken gegeven een mooie bevolkingspiramide, veel meer jonge mensen dan oude. Op de een of andere manier heeft men alleen over het hoofd gezien dat onze bevolking er niet zo uit ziet. Als gevolg daarvan is de pot nu op. Dat is geen probleem waarvoor ik de individuele babyboomers verantwoordelijk houdt, ik kan het jullie niet kwalijk nemen dat je je er niet in verdiept hebt en gesmeekt hebt om meer te mogen inleggen, je gaat er vanuit dat zo'n systeem werkt. Helaas laten de christendemocraten de liberalen altijd met het geld weglopen, dus de babyboomers als generatie hebben wel te weinig hoeven in te leggen. Er is jullie geld beloofd dat alleen in boekhoudkundige werkjes bestond, ergens in de toekomst, geld dat zelfs zonder crisis never nooit niet gegroeid was.

En nu moet het geld ergens vandaan komen, en de vinger wijst naar de jongere generatie, die mensen die toch al geen werk kunnen krijgen en daar ook geen hulp bij kunnen verwachten, want werk is geen prioriteit meer voor de grootste groep kiezers. (En dat kan ik bepaalde individuele babyboomers dan weer wel aanrekenen, maar mensen van wie ik de mening niet ken natuurlijk niet.)

Daar had ik het over, dat het leegraken van de pensioenpotten er vooral aan lag dat er nooit iets in heeft gezeten. Lucht en praatjes, dat is er in de kluizen gestopt.

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 9 augustus 2016 om 18:10.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2016, 17:57   #36
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het Westen dient de sancties tegen Rusland op te heffen ,
maar dat heeft niets met Erdogan te maken.
Hopelijk zijn de ogen in het Westen de afgelopen jaren opengegaan en
zien Amerika en Europa nu in , dat ze Poetin en Erdogan niet kunnen vertrouwen als bondgenoten.
Europa zal een hardere aanpak dienen te kiezen tegen deze gekozen dictators en volksmenners.
Een gewapende vrede met de buren is de beste strategie voor Europa.
Turkije schorsen als lid van de NAVO en de oorlogen in het Midden oosten overlaten aan Poetin en Erdogan met hun bondgenoten in de Arabische landen.
Ik ben in principe akkoord, maar pas op: het is voor een groot gedeelte ook een politiek spelletje.

Poetin heeft zich in Syrie gemengd om de USA dwars te zitten (alhoewel ik eigenlijk goed vindt wat hij doet).
De sancties tegen Rusland waren enkel en alleen omdat de USA Oekraine wil losweken van het Rusland-blok.
De toenadering van Erdogan tov Poetin nu is enkel maar om de EU onder druk te zetten om Turkije tot de EU te laten toetreden.

De EU zou ook eens mogen assertief zijn, want die sancties tegen Rusland en de gebeurtenissen in het MO zijn enkel maar in hun nadeel.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2016, 18:01   #37
djoebidoebidoe
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Poetin heeft zich in Syrie gemengd om de USA dwars te zitten (alhoewel ik eigenlijk goed vindt wat hij doet).
De sancties tegen Rusland waren enkel en alleen omdat de USA Oekraine wil losweken van het Rusland-blok.
De toenadering van Erdogan tov Poetin nu is enkel maar om de EU onder druk te zetten om Turkije tot de EU te laten toetreden.

De EU zou ook eens mogen assertief zijn, want die sancties tegen Rusland en de gebeurtenissen in het MO zijn enkel maar in hun nadeel.

Goed zo, vertel ons nu eens iets wat we nog niet weten.
djoebidoebidoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2016, 18:04   #38
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djoebidoebidoe Bekijk bericht

Goed zo, vertel ons nu eens iets wat we nog niet weten.
Zoals?
Oud 9 augustus 2016, 18:09   #39
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik ben in principe akkoord, maar pas op: het is voor een groot gedeelte ook een politiek spelletje.

Ik zou het veel breder trekken dan dat. Rusland zit om dezelfde redenen in het Midden Oosten als de VS, onder andere olie en politieke invloed. Rusland zit in Syrië om haar invloedssfeer in het Midden Oosten op sterkte te houden. Het westen is goede vriendjes met de soennitische Arabieren in bijvoorbeeld Saudi-Arabië en de Emiraten, Rusland speelt via de sjiitische Perzen, met als hoofdkantoor Iran. Assad hoort bij het clubje van Iran, dus als hij verdwijnt en plaatsmaakt voor bijvoorbeeld IS verliest Rusland aan invloed. De "gematigde maar niet Koerdische" rebellen die de westerlingen zo graag zien winnen liggen dichter tegen de Arabieren aan, en vormen dus een nieuwe opening voor de VS in het gebied. De VS zitten er dus bijna eerder om Rusland dwars te zitten. Dat de man een gewelddadige dictator is die je echt niet als baas van je land wil hebben is bijzaak.

Citaat:
Ik weet het nog zo net niet, de sancties op bijvoorbeeld de export van voedsel raakten Rusland best hard. Het had daar meer invloed dan hier volgens mij.
Oud 9 augustus 2016, 18:24   #40
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zou het veel breder trekken dan dat. Rusland zit om dezelfde redenen in het Midden Oosten als de VS, onder andere olie en politieke invloed. Rusland zit in Syrië om haar invloedssfeer in het Midden Oosten op sterkte te houden. Het westen is goede vriendjes met de soennitische Arabieren in bijvoorbeeld Saudi-Arabië en de Emiraten, Rusland speelt via de sjiitische Perzen, met als hoofdkantoor Iran. Assad hoort bij het clubje van Iran, dus als hij verdwijnt en plaatsmaakt voor bijvoorbeeld IS verliest Rusland aan invloed. De "gematigde maar niet Koerdische" rebellen die de westerlingen zo graag zien winnen liggen dichter tegen de Arabieren aan, en vormen dus een nieuwe opening voor de VS in het gebied. De VS zitten er dus bijna eerder om Rusland dwars te zitten. Dat de man een gewelddadige dictator is die je echt niet als baas van je land wil hebben is bijzaak.
Ik betwijfel het dat Poetin nog zo met geopolitiek bezig is. Oekraine kon hij niet toestaan, de USA zou in een gelijkaardig geval hetzelfde gedaan hebben. Hij is zijn oude bondgenoot Assad ter hulp gesneld omdat het hem 'publicitair' goed uitkwam.
De USA zouden ook het liefst helemaal uit het MO wegwillen, maar IS kwam gevaarlijk dicht bij Saoudi-Arabie en bovendien, een nieuw broeinest van terroristen wil niemand.

Citaat:
Ik weet het nog zo net niet, de sancties op bijvoorbeeld de export van voedsel raakten Rusland best hard. Het had daar meer invloed dan hier volgens mij.
Het zal Rusland zeker hard treffen, maar ook praktisch alle EU landen. Die sancties zijn er enkel maar onder Nato (USA) druk gekomen. En de USA hebben er geen last van, de EU wel.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be