Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 11 augustus 2016, 13:13   #21
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Migranten in België die een goede kans maken op een verblijfsvergunning, mogen in het vervolg al na een paar dagen het asielzoekerscentrum verlaten. Het moet voor snellere integratie van asielzoekers zorgen.

Een groot deel van de asielaanvragen van migranten uit Syrië en Eritrea wordt geaccepteerd, omdat het gaat om mensen die zijn gevlucht van oorlog. De Belgische regering vindt het daarom niet meer nodig om die mensen maandenlang in opvangcentra te houden, en stelt voor om ze na vijf �* tien dagen al te laten verkassen naar appartementen. Hetzelfde moet gaan gelden voor kwetsbare asielzoekers, als kinderen en gehandicapten.

Versnelde integratie, en duidelijkheid voor de andere migranten
De maatregel is vooral bedoeld om de integratie van migranten te bevorderen, stelt een woordvoerder van staatssecretaris van Asiel Theo Francken in De Standaard. Terwijl de migranten wachten op de asielprocedure kunnen ze dan al terecht bij lokale initiatieven en wennen aan het leven in België. Oppositiepartij Vlaams Belang noemde maatregelen van Francken eerder al een vorm van ‘pamperpolitiek’.

http://www.elsevier.nl/buitenland/ac...rslaan-338369/

Ge begint U af te vragen of die N-VA-zooi geld verdient aan die vreemdelingeninvasie.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen
N-VA geeft Syrische vluchtelingen na 5 dagen een appartement
Ik wist niet dat de N-VA appartementen bezit om "weg te geven" .
Heb jij soms ervaring met wat appartementen opbrengen die aan "vreemdelingen" worden weggegeven?

Zit de "pamperpolitiek" van de huidige regering je soms dwars?
Oud 11 augustus 2016, 13:22   #22
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paddenstoel Bekijk bericht
Die wachttijden zijn compleet surrealistisch. In werkelijkheid kan een gemiddeld vlaams gezin, > 5 jaar wachten. Een alleenstaande een jaar of tien als het even meezit.
Er is niet voor niets de regel ingevoerd dat mensen die langer dan vier jaar wachten een deel huurgelden gesubsidieerd krijgen.

De snelheid waarmee onze "gastgezinnen" geholpen worden zal het gemiddelde fors omlaag trekken, vermoed ik zo. Kennelijk kan er voor hun op 1-2-3 een woning worden vrijgemaakt.
Hoor van diverse huiseigenaars dat ocmw's en vzw's allerhande hun ganse werkdagen bezig lijken met welwillende verhuurders te vinden.
De wachttijden voor een gemiddeld Vlaams gezin kloppen al j�*ren, ook zonder de "vluchtelingeninvasie". De wachttijden zullen voor hen alleen maar langer worden.
En de OCMW's zijn al j�*ren wanhopig op zoek naar "welwillende" eigenaars.
De niet, of minder welwillende, moeten uit hun doppen kijken of ze krijgen het CGKR op hun dak.
Oud 11 augustus 2016, 13:30   #23
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het is zo on-Vlaams om een echte vluchteling in ons klimaat in een tent te steken.

.
Dus na 4 -5 dagen hebben zij meer recht op een sociale woning dan een autochtoon die aan alle voorwaarden voldoet, altijd belastingen heeft betaald en al 10 jaar op de wachtlijst staat?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2016, 14:38   #24
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Dus na 4 -5 dagen hebben zij meer recht op een sociale woning dan een autochtoon die aan alle voorwaarden voldoet, altijd belastingen heeft betaald en al 10 jaar op de wachtlijst staat?
Uiteraard!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2016, 14:41   #25
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
30jaar geleden heb ik twee jaar in een sociale woning gewoond. Vandaag de dag wordt dat zelfde appartementsgebouw voor 90% bewoond door islamieten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2016, 14:48   #26
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen.
Ik ben geen groene of geen sos.
Die denken en zijn overtuigd van de conclusie die jij trekt.

De nva ziet het genuanceerder.
Zowel in rechten als in plichten.
Maar dat heb ik nu ondertussen toch al 1000 keer uitgelegd, zonder dat jij het wilt begrijpen.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2016, 14:56   #27
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen.

Maar dat heb ik nu ondertussen toch al 1000 keer uitgelegd, zonder dat jij het wilt begrijpen.

.
Waar gaan ze die dan steken , als ze geen voorrang krijgen op autochtonen die al 10 jaar wachten?
Die appartementen , dat zijn dus geen sociale woningen?
Of hoe moet ik dat zien?
Oud 11 augustus 2016, 15:14   #28
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen.

.
Voor de verkiezingen zei uw grote roerganger nochtans dat het maar eens moest gedaan zijn om, bij de toekenning van sociale huurwoningen, autochtonen met een laag inkomen doch die niettemin altijd belastingen hebben betaald, te benadelen tegenover vluchtelingen.
Is hij dat vergeten dan?
Oud 11 augustus 2016, 17:34   #29
Paddenstoel
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Ocmw heeft wel degelijk toegang tot de kruispuntenbank en het bevolkingsregister.
Jazeker, maar niet tot die van landen buiten België en al zeker niet die van buiten Europa, als die al zouden bestaan.
Paddenstoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2016, 20:06   #30
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de nva heeft altijd al gezegd dat ze zeer humaan is en blijft voor wie echt hulp nodig heeft.
Er zijn gezinnen die al 5 jaar wachten op een sociale woning. Dat zijn de mensen die echt hulp nodig hebben. Indien de NVA echt humaan is werkt ze die wachttijden weg.

Aan de hoeveelheid miserie in de Derde Wereld komt toch geen einde dus het heeft geen enkele zin om die te importeren.

In de plaats van een humanitaire ramp op te lossen creëer je er zo nog een tweede bij. Deze keer onder je eigen bevolking.

Vóór de verkiezingen klonk het: "De kracht van verandering"

Vorig jaar was het enige positieve dat men kon zeggen van NVA: "De sossen waren nóg erger."

En nu is er geen verschil meer tussen NVA en sossen.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2016, 20:19   #31
vanderzapig
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Vertel ons dan eens heel simpel: mensen die op zo'n wachtlijst staan, en die de buitenlanders zien voorrang krijgen, om welke reden zouden zij nog op de NVA stemmen?
Oud 11 augustus 2016, 20:23   #32
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor de verkiezingen zei uw grote roerganger nochtans dat het maar eens moest gedaan zijn om, bij de toekenning van sociale huurwoningen, autochtonen met een laag inkomen doch die niettemin altijd belastingen hebben betaald, te benadelen tegenover vluchtelingen.
Is hij dat vergeten dan?
Neen, jij bent vergeten wat hij precies gezegd heeft.
Hoe moeten we iemand noemen die het verschil niet ziet tussen een sos/groensel en een centrum-rechts beleid ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 11 augustus 2016, 20:26   #33
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Vertel ons dan eens heel simpel: mensen die op zo'n wachtlijst staan, en die de buitenlanders zien voorrang krijgen, om welke reden zouden zij nog op de NVA stemmen?
Ik zal het omdraaien, en net zoals destijds gevraagd werd aan de voorzitter-haarkapper omtrent de mensen die op de stoep in Brussel stonden, maar waar hij geen bakkes, maar dan ook geen bakkes nog maar van een begin op kon antwoorden:
waar ga jij een gezin steken dat op de stoep in Brussel staat , nadat je tot de conclusie gekomen bent dat het echte vluchtelingen zijn ?

.

Oud 11 augustus 2016, 20:47   #34
vanderzapig
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik zal het omdraaien, en net zoals destijds gevraagd werd aan de voorzitter-haarkapper omtrent de mensen die op de stoep in Brussel stonden, maar waar hij geen bakkes, maar dan ook geen bakkes nog maar van een begin op kon antwoorden:
waar ga jij een gezin steken dat op de stoep in Brussel staat , nadat je tot de conclusie gekomen bent dat het echte vluchtelingen zijn ?

.
Ik ben nu wel geen kapper, maar ik zou ze terugsturen naar hun opvangkamp in Turkije en omstreken.

De conclusie dat het echte vluchtelingen zijn zou ik trouwens niet snel maken.

En ik zou alles in het werk stellen dat daar plots "vluchtelingen" op de stoep staan, door werk te maken van betere grenscontroles en een terugduwbeleid van bootjes op zee.

De Derde Wereld ellende is eindeloos, en de draagcapaciteit van ons land is al ver overschreden.

Wat heb jij trouwens tegen het beroep van kapper?
Oud 11 augustus 2016, 20:49   #35
vanderzapig
Europees Commissaris

Standaard

En nu had ik graag hier een antwoord op gehad:

Citaat:
Oud 11 augustus 2016, 23:25   #36
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben nu wel geen kapper, maar ik zou ze terugsturen naar hun opvangkamp in Turkije en omstreken.

De conclusie dat het echte vluchtelingen zijn zou ik trouwens niet snel maken.

En ik zou alles in het werk stellen dat daar plots "vluchtelingen" op de stoep staan, door werk te maken van betere grenscontroles en een terugduwbeleid van bootjes op zee.

De Derde Wereld ellende is eindeloos, en de draagcapaciteit van ons land is al ver overschreden.

Wat heb jij trouwens tegen het beroep van kapper?
Dat heb ik ook geantwoord, telkens opnieuw hij die vraag stelde.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2016, 23:32   #37
Anitta
Banneling

Standaard

Citaat:

.
hilarisch, dat kontdraaien van die meelopers
zijn jullie ziende blind of krijgen jullie geestverruimende drank,
Anitta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2016, 06:55   #38
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

N-VA geeft Syrische vluchtelingen na 5 dagen een appartement ??

De titel van de draad is één grote grove leugen.
Tuurlijk: zo'n leugen die blokkers graag slikken. En verspreiden. En hardnekkig blijven geloven. Zelfs cultiveren.

Hier is een artikeltje uit de krant van vandaag, dat weergeeft dat het helemaal niet zo is dat de nva maar appartementen uitdeelt, of uit te delen heeft.

titel: ‘Woningen vinden voor vluchtelingen? Onbegonnen werk’
link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20160811_02421876

Citaat:
Welzijnsorganisaties slagen er amper in huurwoningen te vinden voor de vluchtelingen, door huisjesmelkerij en immokantoren die hen weigeren. ‘Velen komen onherroepelijk op straat terecht.’
Citaat:
We doen vaak veertig telefoontjes per dag die dan één concrete afspraak opleveren om een woning te bezoeken. Eén vluchteling is intussen al drie maanden dakloos, ondanks de rechtstreekse hulp van onze medewerkers.
Citaat:
We merken nu al dat er veel vluchtelingen op straat moeten slapen, of op de sofa bij een vriend.

Oud 12 augustus 2016, 06:59   #39
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
...
Ten eerste, dat is moeilijk te regelen, om 4 u 's namiddags, als ze daar op de stoep staan.
De vraag was wat uwen haarkapper of gij er mee zoudt doen.

Erdogan zal verder nog al eens lachen, als gij niet-Turken ongevraagd naar zijn land stuurt: uw boot of vliegtuig in beslag genomen, en eventuele begeleidende flikken in den bak.

Je kan wel verhaaltjes vertellen die het goed doen aan de toog,
maar praktisch dingen realiseren (buiten mogelijks een nagel in een plank kloppen, of iemands haar knippen) blijkt niet mogelijk.

.

Oud 12 augustus 2016, 07:23   #40
vanderzapig
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Dat heb ik ook geantwoord, telkens opnieuw hij die vraag stelde.
En heb je ooit een antwoord gekregen?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be