Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 augustus 2016, 14:43   #21
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Hoe spreek ik mezelf tegen? Ik heb enkel beweerd dat (enkel) tegenslag in het toerisme geen enorme problemen gaat opleveren voor Turkije.

Als andere sectoren getroffen worden door het gedrag van Erdogan (wat natuurlijk niet verrassend zou zijn), gaat het natuurlijk een veel grotere impact hebben. Dat lijkt me vanzelfsprekend.
Wat natuurlijk onzin is. U stelt namelijk zelf dat ze 10% van hun BNP uit toerisme halen. Een terugval van het BNP met 5% op 1 jaar tijd is gigantisch.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2016, 14:50   #22
Tavek
Banneling

Standaard

Een halvering van de toerisme sector is voor Turkije een ramp.

Je kan het verpakken als "ja maar in vergelijking met is die sector nog klein...."

En ik vermoed dat door de onrusten, vluchtelingencrisis, de coup,enz...de rest van de industrie dat gat niet gaat goedmaken.

5 % = diepe recessie.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2016, 15:07   #23
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Van de andere kant: het ging in ieder geval op papier wel erg goed met de Turkse economie tot nu toe, met een soort Chinese groeicijfers. 5% eraf is misschien nog niet eens stagnatie...
Oud 18 augustus 2016, 15:15   #24
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Van de andere kant: het ging in ieder geval op papier wel erg goed met de Turkse economie tot nu toe, met een soort Chinese groeicijfers. 5% eraf is misschien nog niet eens stagnatie...
wat zeg jij nu. 5% eraf is een diepe recessie....Of denk je dat de rest van hun economie wel nog groeit of zo?

Kijk, het is vrij simpel hé. Dit is wat er gebeurt als je seculierheid laat varen en geregeerd wil worden door religioten.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2016, 15:23   #25
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Een halvering van de toerisme sector is voor Turkije een ramp.

Je kan het verpakken als "ja maar in vergelijking met is die sector nog klein...."

En ik vermoed dat door de onrusten, vluchtelingencrisis, de coup,enz...de rest van de industrie dat gat niet gaat goedmaken.

5 % = diepe recessie.
en eigenlijk moeten we wachten tot volgend jaar voor de echte schade op te meten, want dit jaar waren waarschijnlijk al veel reizen geboekt voor "de ambras" begon in Turkije

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2016, 01:34   #26
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
wat zeg jij nu. 5% eraf is een diepe recessie....Of denk je dat de rest van hun economie wel nog groeit of zo?
Je hebt gelijk, het was maar tot 2013 dat Turkije tegen de crisis in maar enorme groeicijfers bleef boeken.

Citaat:
Kijk, het is vrij simpel hé. Dit is wat er gebeurt als je seculierheid laat varen en geregeerd wil worden door religioten.
Toch heeft Erdogan over zijn gehele termijn best goede resultaten laten zien, een van de redenen dat hij zo op handen gedragen wordt en met alles wat hij doorvoert wegkomt. Ik ben geen econoom, ik heb geen idee of het werkelijke groei was of een truukje om de situatie alleen op korte termijn te verbeteren, maar zelfs dan nog heeft hij dat truukje competent uitgevoerd.

De gevaarlijkste idioten zijn competente idioten.
Oud 20 augustus 2016, 23:09   #27
Indomitable
Minister-President

Indomitable's schermafbeelding

Standaard

Een verwarde man blies zichzelf op in de buurt waar een bruiloft aan de hand was

Oud 21 augustus 2016, 21:50   #28
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
en eigenlijk moeten we wachten tot volgend jaar voor de echte schade op te meten, want dit jaar waren waarschijnlijk al veel reizen geboekt voor "de ambras" begon in Turkije
Dat denk ik ook. Laat ons 2017 afwachten. Wij gaan in ieder geval niet meer met vakantie naar Turkije.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2016, 21:51   #29
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Dat denk ik ook. Laat ons 2017 afwachten. Wij gaan in ieder geval niet meer met vakantie naar Turkije.
Nog een kleine 4 weken en we hebben de EU-top in Bratislava: daar tonen de Visigrad landen hoe we Turkije & C° moeten aanpakken.
Benieuwd hoe de Brusselse bureaucraten zullen reageren !!!
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be