Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 27 augustus 2016, 12:37   #21
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waar hebt u dat dan wel gelezen?
Dat is toch het standpunt van onze moslima die hun vrijheid tot onderdrukking van de andere vrouwen die geen burka dragen en dus regelrechte hoeren zijn voor hun mannelijke heersers, verdedigen???

Zijzelf vragen de vrijheid om via hun burka niet voor hoer uitgemaakt te worden...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 27 augustus 2016 om 12:37.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2016, 12:39   #22
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Bij mijn weten zijn onze vrijheden ingebed in een geheel dat we de rechtstaat noemen. De rechtstaat ziet toe op de naleving van de wetgeving.

Er is dus geen nood aan de afbouw van de vrijheden om onze vrijheid te verdedigen.
Gaat dat aan de sossen verkopen, die niets anders doen dan onze vrijheden uit te hollen en in te krimpen om hun kiesvee naar de mond te praten...

Waarom moeten wij nieuwe verorderingen uitvaardigen en waarom voldoet onze huidige wetgeving niet???
Oud 27 augustus 2016, 12:41   #23
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Dat is toch het standpunt van onze moslima die hun vrijheid tot onderdrukking van de andere vrouwen die geen burka dragen en dus regelrechte hoeren zijn voor hun mannelijke heersers, verdedigen???

Zijzelf vragen de vrijheid om via hun burka niet voor hoer uitgemaakt te worden...
Het probleem is dieper dan een burkiniverbod, het zit bij hun mannen ingebakken, die vrouwen kunnen het niet helpen.

Volg de link lees en begrijp.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2016, 12:42   #24
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar hebt u dat dan wel gelezen?
Ik heb zelfs nog gekkere dingen gelezen.
Dat de boerkini 'n Australische uitvinding is, door 'n westerse vrouw die 't niet meer kon aanzien dat haar "nichtje" (westers?) niet aan haar favoriete sport kon meedoen, dat ze steeds met 'n knalrode training en iets slobberigs bovenaan, zoveel moeite had om mee te sporten etc...

Dan vraag ik me af welke lichamelijke beperking dat nichtje (westers?) wel mocht hebben om niet mee te kunnen doen aan haar favoriete sport zonder boerkini, en mèt wel.
Dat kon voor mij enkel maar 'n geestelijke beperking zijn nl islam.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2016, 12:45   #25
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Sterk inhoudelijke reactie!
Maar ze gaat wel naar de kern...

Wil je misschien dat we nu al wetgeving gaan uitvaardigen voor problemen die zich hier niet voordoen maar die zich zouden kunnen voordoen moesten we een invasie van bosjesmannen krijgen???

De Islam zorgt voor overlast en dus hebben wij alle rechten om tegen die overlast te reageren... Welke Vlaming stoort het dat hij niet in een burka mag rondlopen??? Of wil je dat alle vrijheden van de Vlamingen worden ingekort omdat een bepaalde volksgemeenschap die vrijheden misbruiken om een haatdragende en vrouwendiscriminerende boodschap rond te bazuinen???
Moeten wij ipv het woord burka te gebruiken nu alle Vlamingen verbieden om zich sporadisch te verkleden???
Oud 27 augustus 2016, 13:14   #26
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het zoveelste pleidooi dat eigenlijk luidt: we gaan onze eigen vrijheden beperken om zogezegd die vrijheid te verdedigen. Op het einde van de rit schieten er dus geen vrijheden meer over. Dan zal de staat blijkbaar mensen verplichten hoe ze gekleed gaan, wat ze nog mogen eten (stel je eens voor dat je taboelee durf eten - o, wat een verschrikking!), wat ze nog mogen denken en uiten (want gedachten zullen niet meer vrij zijn), met wie ze nog mogen omgaan, enzovoort.

De complete negatie van wat de verbieders eigenlijk menen te verdedigen.
De eerste nuttig idioot, goed gezien van Mia.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2016, 13:48   #27
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zoveelste pleidooi dat eigenlijk luidt: we gaan onze eigen vrijheden beperken om zogezegd die vrijheid te verdedigen. Op het einde van de rit schieten er dus geen vrijheden meer over. Dan zal de staat blijkbaar mensen verplichten hoe ze gekleed gaan, wat ze nog mogen eten (stel je eens voor dat je taboelee durf eten - o, wat een verschrikking!), wat ze nog mogen denken en uiten (want gedachten zullen niet meer vrij zijn), met wie ze nog mogen omgaan, enzovoort.

Moeten hooligans een stadionverbod krijgen in het voetbal? Je speelt de almachtige "vrijheid" uit als een duivel in een wijwatervat. Jij verdedigt hier terroristen en fanatiekelingen die lak hebben aan vrijheid, ze spuwen erop.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2016, 13:58   #28
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Sterk stuk weer van Doornaert.
Typisch dat jvdb enkel reageert op de aanzet tot discussie van de ts en niet op het stuk zelf.
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2016, 14:48   #29
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onze wetgeving laat niet toe dat de islam de overhand kan krijgen. Daartoe hebben we de rechtstaat.
Gezien de evolutie wereldwijd, geloof je dat zelf?
Zodra ze één of meerdere eigen politieke partijen zullen hebben en een paar eigen rechtbanken met shariawetgeving zal dat vlug in orde zijn zeker?
Onze rechtsstaat zal ze meteen aan hun nieuwe rechten helpen! Democratie.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2016, 14:50   #30
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Het probleem is dieper dan een burkiniverbod, het zit bij hun mannen ingebakken, die vrouwen kunnen het niet helpen.

Volg de link lees en begrijp.
Dat is toch duidelijk; die vrouwen hebben geen keuze...

En dan hier maar komen kakelen over de keuzevrijheid van de moslima's.
Oud 27 augustus 2016, 15:35   #31
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Dat is toch duidelijk; die vrouwen hebben geen keuze...
Dan is het aan die vrouwen om zichzelf te emanciperen.
het probleem is dat het niet aan Doornaert is om te bepalen wat die boerkini vertegenwoordigt.

de ontwerpster en verkoper bv willen gewoon geld verdienen, de rest interesseert hen niet
het is niet aan de overheid om te zeggen wat een klak wel of niet vertegenwoordigt en dan beginnen te verbieden
in de jaren 50 wilden heel wat badsteden de bikini verbieden omdat het ook moreel verwerpelijk was.

een vrijheid beschermen door ze af te pakken? zo werkt het niet en wil ik in een duikpak op het strand rond lopen dan moet dat kunnen.
dan wil ik geen burgemeester die voor mij gaat zeggen wat dat ding voor mij betekent
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2016, 15:47   #32
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Dan is het aan die vrouwen om zichzelf te emanciperen.
het probleem is dat het niet aan Doornaert is om te bepalen wat die boerkini vertegenwoordigt.

de ontwerpster en verkoper bv willen gewoon geld verdienen, de rest interesseert hen niet
het is niet aan de overheid om te zeggen wat een klak wel of niet vertegenwoordigt en dan beginnen te verbieden
in de jaren 50 wilden heel wat badsteden de bikini verbieden omdat het ook moreel verwerpelijk was.

een vrijheid beschermen door ze af te pakken? zo werkt het niet en wil ik in een duikpak op het strand rond lopen dan moet dat kunnen.
dan wil ik geen burgemeester die voor mij gaat zeggen wat dat ding voor mij betekent
Moet u in een duikerspak rondlopen, omdat u zich onderwerpt aan wie, Zeus?
Of wilt u dit omdat u gaat duiken?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2016, 16:55   #33
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Moet u in een duikerspak rondlopen, omdat u zich onderwerpt aan wie, Zeus?
Of wilt u dit omdat u gaat duiken?
Is die vraag relevant?
wij hebben de vrijheid om zelf te kiezen, als blijkt dat sommige gedwongen worden dan moet je dat aanpakken of die vrouwen aanmoedigen om zich te verzetten

gewoon het duikpak verbieden en den verwachten dat het onderliggende probleem/ideologie vanzelf verdwijnt?
dan zul je nog heel veel moeten verbieden en eindig je bij een overheid die zegt wat je mag denken, doen en laten en daarin veel te ver gaat.
dat is nmm nog een pak erger als een duikpak

meningen/visies/godsdiensten/overtuigingen verbieden enkel en alleen omdat ze je niet aanstaan?
mij staat de peda ook niet aan, dan maar verbieden?
Oud 27 augustus 2016, 17:01   #34
Another Jack
Banneling

Standaard

Telkens ik Mia Doornaert bezig zie, neemt mijn afkeer voor de boerka geleidelijk af....
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2016, 17:19   #35
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Sorry Jan, maar wie vanuit een islam-land uitwijkt naar Europa die moet maar Europeaan zijn met de Europeanen en niet met één been in Europa willen staan, maar met het andere in het islam-land. Mia Doornaert heeft 100% gelijk. De boerka, de jihab en de boerkini zijn even zoveel uitingen van volstrekte onwil om een van de Europese basisnormen, met name de gelijkwaardigheid van vrouw en man, te aanvaarden. Welnu, als je het als moslim daar moeilijk mee hebt, dan moet je niet willen uitwijken naar Europa. Denk maar niet dat de sluipende aanval op onze Europese normen zal eindigen met de boerkini. Ze zullen ons nog met andere zaken in het gezicht uitlachen.
Oud 27 augustus 2016, 17:19   #36
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Telkens ik Mia Doornaert bezig zie, neemt mijn afkeer voor de boerka geleidelijk af....
Als ik sommige dames zie, vooral met een vervormd zelfbeeld, in bikini zie dan zou ik die boerka eerder willen aanbevelen
Oud 27 augustus 2016, 17:26   #37
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, ze zegt wellicht nogal wat dingen die u wellicht irriteren. Soms willen mensen harde waarheden liever niet horen, dat stoort hen in hun zelfbedrog. "Laat mij maar verder slapen".
Oud 27 augustus 2016, 17:44   #38
djoebidoebidoe
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Onze wetgeving laat niet toe dat de islam de overhand kan krijgen. Daartoe hebben we de rechtstaat.
Kuch, volgt u de politieke situatie een beetje in Turkije?

Laatst gewijzigd door djoebidoebidoe : 27 augustus 2016 om 17:44.
djoebidoebidoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2016, 18:16   #39
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Kan die geit haar beweringen trouwens hard maken ?

Citaat:
Het is toch geen toeval dat er net deze zomer vrouwen in boerkini’s opduiken op de Franse stranden. En het is niet toevallig dat de eerste opgemerkt werd in Nice, de stad waar een islamist op 14 juli een slachting aanrichtte op de Promenade des Anglais. Als dat geen provocatie is, weet ik het niet meer.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2016, 18:33   #40
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Kan die geit haar beweringen trouwens hard maken ?
Dat is een ongelukkige verdachtmaking. Ik heb ook een hekel aan complottheorieën, maar voor de rest is haar opinie stuk een nagel op de kop.
En qua vorm ook zeer goed. Mia kan zeer goed schrijven, dat mag ook wel eens gezegd worden, los van het feit of ze gelijk heeft of niet.

Ik ben een atheist, en u begrijpt toch dat ik gruwel van de opvattingen van Marwan Muhammad? Net zoals Mia zegt bedoelt die man het 'hoogstwaarschijnlijk' goed, maar de weg naar de hel is geplaveid met goede bedoelingen.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be