![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Demonen maakte een goede keuze !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kleine nuance. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Of deelde ze de sjoemelrijkdommen niet eerlijk met de andere sjoemelaars? Niets waar sjoemelaars gevoeliger voor zijn.
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Welke partij levert vandaag de Hasseltse burgemeester? En welke prijs denk je dat daarvoor betaald werd?
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Terloops....
Met welke partij vormde de N-VA ooit een kartel? En zal de N-VA opnieuw akkoorden sluiten als dat toevallig goed uitkomt?
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het voorakkoord tussen de rooien, de groenen en de tsjeven is al in kannen en kruiken. En de nieuwe Hasseltse burgemeester weet dat ze "braaf" zal moeten zijn. Lees: de rooien geen haarbreed in de weg mag leggen.
![]() |
#28 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat heeft de minister van landsverdediging gezien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geef je misschien uiting aan een frustratie dat nva inderdaad intern heeft afgesproken om nergens een coalitie te sluiten met het Belang ? .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Gouverneur
|
![]() Ge verwart mij met iemand anders vrees ik. Of het Belang en NVA samen gaan of niet kan me niets schelen. Het zou zelfs zeer dom zijn dat te doen volgens mij. Ik vind het gewoon straf dat gij als eigenaar van de NVA andere partijen zwart maakt omdat hun nationale mandatarissen zich moeien in lokale zaken. De NVA waar de kieslijsten voor de gemeenteraadsverkiezingen vroeger lokaal werden opgemaakt doet dat nu in een nationaal kiescomité. Dat is een feit. Je ziet een splinter in de ander z'n oog maar de balk niet in je eigen oog.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#32 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik lach met ze, telkens ze een onnozelheid begaan. En dat doen ze nu: nationale voorzitters ontmoeten mekaar om uit te maken wie in de kleinste provinciehoofdplaats burgemeester geworden is. Voor de rest omtrent de werkwijze van de nva voor gemeentelijke kieslijsten: graag een link, want ik herhaal: Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maar het is wel niet moeilijk om voorbeelden te geven waarbij nationale nva politici tussen komen bij lokale moeilijkheden : http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-l...ngen-a2098391/ http://www.standaard.be/cnt/dmf20131015_010 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Partijstatuten zijn zoals de Belgische grondwet: een vodje papier. Dat de partijvoorzitter zich mengt in lokale besturen is een praktijk die in alle partijen voorkomt. http://www.doorbraak.be/nl/nieuws/ajuinen-doen-huilen
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie anders zou er kunnen tussenkomen bij een lokale onenigheid in een bepaalde partij. Face it (en ik zeg niet eens dat het ondemocratisch is, want uiteindelijk zal de gemeenteraad stemmen, maar ik lach er wel mee ...): twee voorzitters van oude machtspartijen komen van heel ver of van wat minder ver, naar Hasselt om er te vergaderen wie burgemeester van Hasselt mag worden. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Toen wou de gemeenteraad -inclusief de NVA gemeenteraadsleden - niet meer met de burgemeester samenwerken en het gevolg was dat het NVA bestuur zijn VERKOZEN mandatarissen aan de deur zette. En dat is voor jou dan wel democratie zeker? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Nadja Vananroye heeft acht mandaten waarvan zes bezoldigt.
Nadia weet ook van wanten wat betreft poen pakken. |
![]() |
![]() |