![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() Als scholen geen cm's opgeven, hoe kan je dan in gods naam een regel handhaven ? Subjectief beoordelen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De foto in deze draad vond ik helemaal niet opzichtig of uitdagend ? Regels die afdwingbaar zijn door concrete cijfers hebben een waarde. Het schoolregelment van uw college kan makkelijk aangevochten worden als een ouder naar de raad van state trekt als het college iemand buiten zet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk niet, de ouders hebben het schoolreglement immers ondertekend en hebben zich aldus akkoord verklaard bij het begin van het schooljaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit heeft met "religieuze waanzin" niets te maken. Bij de Britten en evenzeer in nogal wat Amerikaanse scholen is een dress-code legio. De leerlingen zijn er fier op hun kledij. Wat is daar zo verkeerd aan?
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als de school duideijke regels in het schoolreglement zet, is er geen discussie. Nu is het vaag. Wat de ene obsceen vindt, is voor de andere OK. Laatst gewijzigd door Tavek : 10 september 2016 om 21:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat is te kort ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk moet er opgelet worden met kledij van leerlingen, net zoals met zoveel dingen op en rond school.
Maar als een directie er in lukt om 50 (dat getal staat in de krant) meisjes te moeten tot de orde roepen; dus 50 Vlaamse moeders die hun dochters onkundig opvoeden, dan mankeert er iets aan het aanvoelen van de Vlaamse actuele cultuur van die schooldirectie. En dan kwaken ze maar over het schoolreglement, die gasten op dit forum die zich wereldwijs voelen tussen hun schoolmuren. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Minister-President
|
![]() Gelieve niet te veralgemenen. Er zijn er hier in dit draadje voor zover ik kan zien twee die in 't onderwijs staan, en dat zijn Jan en ik. En daar is er maar eentje bij die 'kwaakt over het schoolreglement'. Als je mijn berichten leest zie je dat ik ongeveer krek hetzelfde zeg als jij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
2-Is die foto van die meisjes, met de kledij die niet correct was? Of is dat zo maar een foto door de krant er bij geplaatst? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In steeds mindere mate zien zij een verschil tussen werksituaties en vrije tijd als het op kleding aankomt. En natuurlijk "kwaken" we over het schoolreglement: dat is immers het officieel document dat de relaties tussen school en ouders regelt. Het heeft juridische waarde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je zou eens moeten weten wat ze in onze middelbare afdeling allemaal zien passeren met deze warme dagen (en trouwens ook weer naar huis sturen).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daar is niks obsceens of overdreven bloot aan. Aangezien de school geen precieze omschrijving van de "te kort" heeft, hadden die ouders gewoon niet moeten toegeven en de dag erna hun kinderen met identiek dezelfde kleding naar school laten gaan. Dit is gewoon machtsmisbruik en willekeur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
|
![]() Als ik zie wat hier langskomt op weg naar school maak ik me ook soms de bedenking dat het wel iets minder uitdagend mocht zijn.
|
![]() |
![]() |