Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 september 2016, 10:20   #21
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Dat meisjes niet meer veilig zijn in volle bussen omdat ze door <<blanken>> worden aangevallen, betast, bepoteld, en niet durven of kunnen reageren, ook geen enkele omstaander die de moed heeft om 'n ander te hulp te komen?
Wordt dat tegenwoordig op school aangeleerd, jezelf niet (meer) verdedigen, niet (meer) voor jezelf opkomen, tegen <<blanke>> aanranders?

Wordt 't afgeraden om tussenbeide te komen indien 'n <<blanke>> meisjes bepotelt op volle bussen?
Teveel de nadruk op dat blanke om geloofwaardig te zijn. Wat wel gebeurd is, is dat mijn dochtertje van toen bijna 3 jaar oud met de tram wou meerijden toen ze bij haar oudere zus, die op kot zat in Antwerpen, op bezoek was is het volgende: Ze namen dus met drie den tram, zaten er enkel marokkanen op die tram die direct begonnen te roepen naar hen, van he meiske tegen de achtienjarige, uw moeder heeft mij gepijpt uw moeder kan goed pijpen, he madam uw dochter is een hoer die met allemaal gaat ..... en zo de hele rit door en dat dan met een kindje van juist bijna drie jaar, goed dat dat kindje er niet veel van begreep, en ze maar tot de volgende halte meegereden hebben. Ze zijn afgestapt voor het erger werd en om mijn dochtertje te ontzien.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2016, 10:45   #22
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Teveel de nadruk op dat blanke om geloofwaardig te zijn. Wat wel gebeurd is, is dat mijn dochtertje van toen bijna 3 jaar oud met de tram wou meerijden toen ze bij haar oudere zus, die op kot zat in Antwerpen, op bezoek was is het volgende: Ze namen dus met drie den tram, zaten er enkel marokkanen op die tram die direct begonnen te roepen naar hen, van he meiske tegen de achtienjarige, uw moeder heeft mij gepijpt uw moeder kan goed pijpen, he madam uw dochter is een hoer die met allemaal gaat ..... en zo de hele rit door en dat dan met een kindje van juist bijna drie jaar, goed dat dat kindje er niet veel van begreep, en ze maar tot de volgende halte meegereden hebben. Ze zijn afgestapt voor het erger werd en om mijn dochtertje te ontzien.
Ik denk niet dat er nog veel meisjes zijn die d�*t nog niet meegemaakt hebben, vooral in steden. Dat is dagelijkse kost; die vuilbekkerij. (Niet dat zulks getolereerd dient te worden, uiteraard niet!)
Maar bovenstaand verhaal, volle bus, 'n blanke (met nadruk) die in 't zicht van iedereen niet enkel grove taal bezigt, maar daadwerkelijk haar lichaam betast, niemand die tussenbeide komt, omdat ze zelf blijkbaar niet reageert, kan ook èh? Niemand kan weten of 't tegen haar wil is als dat nergens uit blijkt. Als ze dat op geen enkele manier duidelijk maakt.
Als ik op de bus 'n koppel mekaar zie betasten, dat meisje reageert niet en laat begaan, wie ben ik dan om daar 'n eind aan te maken...
Je kan altìjd ìets doen!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2016, 11:02   #23
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Je brult dan toch de ziel uit je lijf en die oude vunzigaard vlucht zo snel als hij kan.
Nee, echt, zoiets kan ik maar moeilijk geloven.
Dat zo'n dingen gebeuren waar niemand het kan zien of maar moeilijk, dat wil ik best geloven maar op een volle bus: nee, nooit.
jij zou dat doen en daarom doen alle andere mensen dat ook zo?
Oud 15 september 2016, 11:05   #24
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Als ze aan je foef aan het vriemelen zijn, in een volle bus zou je niet durven roepen of wat?
Maar achteraf naar de gazet gaan , dat durf je dan wel.

Laatst gewijzigd door Pericles : 15 september 2016 om 11:09.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2016, 11:11   #25
Hoomer

Standaard

Citaat:
Als ze aan je foef aan het vriemelen zijn, in een volle bus zou je niet durven roepen of wat?
Gewoon weer eens een actie om te zeggen zie je wel dat het niet alleen gekleurden zijn, meer moet je er niet achter zoeken, achter dat artikel bedoel ik.
Oud 15 september 2016, 11:14   #26
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alle andere mensen laten gewoon begaan?
Hoe kan iemand dan weten of ie tussenbeide moet komen of niet, als je zelf niet duidelijk maakt dat je daar niet van gediend bent, hoe in vredesnaam kan de bepotelaar weten of ze daar van gediend was, als ze niet reageert, laat begaan, hem niet wegduwt met alle kracht, zelf opstaat, roept, schreeuwt, draai rond z'n oren verkoopt...ìets?
Oud 15 september 2016, 11:18   #27
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de meeste mensen reageren blijkbaar zo.
Oud 15 september 2016, 11:26   #28
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
de meeste mensen reageren blijkbaar zo.
Hoe?
Ik ken toch geen enkele normale vrouw die op zo'n moment (in een volle bus en met genoeg volk om haar onmiddellijk bij te staan) niet zou staan roepen ,tieren, krabben, bijten en slaan.
Je moet al serieus van het gestoorde type zijn om dat te laten doen.
Oud 15 september 2016, 11:30   #29
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alle andere mensen laten gewoon begaan?
Hoe kan iemand dan weten of ie tussenbeide moet komen of niet, als je zelf niet duidelijk maakt dat je daar niet van gediend bent, hoe in vredesnaam kan de bepotelaar weten of ze daar van gediend was, als ze niet reageert, laat begaan, hem niet wegduwt met alle kracht, zelf opstaat, roept, schreeuwt, draai rond z'n oren verkoopt...ìets?
Het verhaal dat ze één van haar eigen fantasiëen aan de gazet aan het verkopen is voor werkelijk gebeurd, lijkt me dan ook een stuk waarschijnlijker.
Oud 15 september 2016, 12:49   #30
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe?
Ik ken toch geen enkele normale vrouw die op zo'n moment (in een volle bus en met genoeg volk om haar onmiddellijk bij te staan) niet zou staan roepen ,tieren, krabben, bijten en slaan.
Je moet al serieus van het gestoorde type zijn om dat te laten doen.
Ik heb het ook meegemaakt, en de vrouw maakt inderdaad geen ambras... En maar weinigen rondom haar zullen bougeren.
Oud 15 september 2016, 13:10   #31
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik heb het ook meegemaakt, en de vrouw maakt inderdaad geen ambras... En maar weinigen rondom haar zullen bougeren.
Hoe kan je dan weten dat ze het niet graag had dan?
Misschien waren die twee gewoon een fantasie aan het realiseren?
Of zochten haar ogen om hulp en was je te laf om in te grijpen?
Dat is dan schuldig verzuim en het weigeren van hulp aan mensen in nood.
Oud 15 september 2016, 13:35   #32
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe kan je dan weten dat ze het niet graag had dan?
Misschien waren die twee gewoon een fantasie aan het realiseren?
Of zochten haar ogen om hulp en was je te laf om in te grijpen?
Dat is dan schuldig verzuim en het weigeren van hulp aan mensen in nood.
Dat merk je na een bepaalde tijd, wanneer lichaamstaal duidelijk wordt, mensen rondom het gebeuren zenuwachtig en ongemakkelijk beginnen te worden, enz. Dat blijft dus niet duren, maar verklaart waarom er soms niet onmiddellijk gereageerd wordt.

En neen, ook ik heb niet gereageerd, ik zat toch vrij ver en verwachtte dat anderen zouden ingrijpen, wat zij niet gedaan hebben. De tijd dat ik dat besefte en besloot tussen te komen, waren de gasten gaan lopen, met de vrouw op de grond weggeduwd.

Jij hebt dat blijkbaar nooit meegemaakt, des te beter voor jou.
Oud 15 september 2016, 13:51   #33
Hoomer

Standaard

Citaat:
Dat merk je na een bepaalde tijd, wanneer lichaamstaal duidelijk wordt, mensen rondom het gebeuren zenuwachtig en ongemakkelijk beginnen te worden, enz. Dat blijft dus niet duren, maar verklaart waarom er soms niet onmiddellijk gereageerd wordt.

En neen, ook ik heb niet gereageerd, ik zat toch vrij ver en verwachtte dat anderen zouden ingrijpen, wat zij niet gedaan hebben. De tijd dat ik dat besefte en besloot tussen te komen, waren de gasten gaan lopen, met de vrouw op de grond weggeduwd.

Haha, gasten dus? ........
Oud 15 september 2016, 14:04   #34
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ikzelf heb nooit last. Ik ben 1,85 groot en weeg 110 kg.
Maar je weet nooit natuurlijk.
Een vriend van mij "de Jef", die is al 60 , maar wel nog 10 cm groter dan ik en zwarte gordel judo, die heeft eens zoiets meegemaakt.
Twee "bruine medemensen" van een jaar of 20 wilden heb beroven toen hij geld ging afhalen bij de KBC.
Hij heeft daar toe "filet americain" van gemaakt. Ene was bewusteloos en de andere had hij bij zijne slikker tot de politie kwam.
Ik geloof dat ze 18 maand gehad hebben.
Oud 15 september 2016, 14:11   #35
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Haha, gasten dus? ........
Paar "blanke" gasten, waar niemand tegen in actie durft te komen, ook 't meisje zelf niet. Enkel maar met wat oogbewegingen zodat 't niet meteen duidelijk was.
Blanke gasten staan daar nu eenmaal voor bekend, 't waren wellicht selfs 'klashkoppen' in Atilla z'n fantasieverhaal.
Niemand die daartegen durft op te treden, politici, politie, zelfs 't leger ...niet.

Beschermde soort, weetjewel.
Oud 15 september 2016, 14:16   #36
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ikzelf heb nooit last. Ik ben 1,85 groot en weeg 110 kg.
Maar je weet nooit natuurlijk.
Een vriend van mij "de Jef", die is al 60 , maar wel nog 10 cm groter dan ik en zwarte gordel judo, die heeft eens zoiets meegemaakt.
Twee "bruine medemensen" van een jaar of 20 wilden heb beroven toen hij geld ging afhalen bij de KBC.
Hij heeft daar toe "filet americain" van gemaakt. Ene was bewusteloos en de andere had hij bij zijne slikker tot de politie kwam.
Ik geloof dat ze 18 maand gehad hebben.
Het gaat daar dan ook niet over, maar over anderen die aangerand/gepest/enz worden door een of meerdere gasten, en de wijze waarop de mensen dan reageren.
Oud 15 september 2016, 14:21   #37
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Paar "blanke" gasten, waar niemand tegen in actie durft te komen, ook 't meisje zelf niet. Enkel maar met wat oogbewegingen zodat 't niet meteen duidelijk was.
Blanke gasten staan daar nu eenmaal voor bekend, 't waren wellicht selfs 'klashkoppen' in Atilla z'n fantasieverhaal.
Niemand die daartegen durft op te treden, politici, politie, zelfs 't leger ...niet.

De beschermde soort dacht in het geval van "de jef" dat is een oude man, die kunnen we wel aan.
Hadden ze geweten dat "de Jef" op zijn 60-ste nog altijd een betonnen plaat van 80 kg. met gemak boven zijn hoofd steekt, dan hadden ze waarschijnlijk wat minder zelfzeker geweest.
een van die 2 mannen "de bewusteloze" had hij dermate hard in zijn ballen getrapt dat zijn "knikkers" waarschijnlijk in zijn keel staken.
Het heeft toen zeker meer dan één uur geduurd voordat hij min of meer bijkwam.
Oud 15 september 2016, 14:30   #38
Hoomer

Standaard

Citaat:
Het gaat daar dan ook niet over, maar over anderen die aangerand/gepest/enz worden door een of meerdere gasten, en de wijze waarop de mensen dan reageren.
We zouden allemaal moeten stimorol eten.

https://youtu.be/QWGTsryehjI
Oud 15 september 2016, 14:34   #39
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De beschermde soort dacht in het geval van "de jef" dat is een oude man, die kunnen we wel aan.
Hadden ze geweten dat "de Jef" op zijn 60-ste nog altijd een betonnen plaat van 80 kg. met gemak boven zijn hoofd steekt, dan hadden ze waarschijnlijk wat minder zelfzeker geweest.
een van die 2 mannen "de bewusteloze" had hij dermate hard in zijn ballen getrapt dat zijn "knikkers" waarschijnlijk in zijn keel staken.
Het heeft toen zeker meer dan één uur geduurd voordat hij min of meer bijkwam.
Oud 15 september 2016, 14:34   #40
djoebidoebidoe
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Een indianenverhaal, voor mij zonder enige twijfel.
Waarom moest er per se benadrukt worden dat het een "blanke" jongeman was? Als het een "bruine" was zou dat nooit vermeld worden.
Zij zit aan het raam, naast haar zit een jonge man(later ingestapt dus), hij dommelt in, wordt plots wakker en begint direct aan haar foef te voelen, zonder dat zij brult , roept en tiert?
Ja het zal wel.

Laatst zag ik een Marokkaan in Leuven de bus naar Diest nemen met een kunnde geiten, ze scheten de bus onder en niemand zei iets.
Citaat:
Er zat een (blanke) jongeman naast mij die al snel in slaap dommelde

Het meest opvallende aan heel dit artikeltje
djoebidoebidoe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be