Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 november 2004, 11:52   #21
BartP
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thinker
De jarenlange Anti-Amerikaanse berichtgeving en 'duiding' (zeg maar links gestook) in de meeste Europese staatsomroepen, die zwaar door Amerika haters geïnfiltreerd zijn, zijn de voornaamste oorzaak van het Anti-Amerikanisme in vele Europese landen.

De VRT-medewerkers hadden vorig jaar zelfs de intentie om op Paasmaandag op de parking van de VRT een groots muziekfestival te organiseren tegen het ingrijpen van de VS in Irak.

Maakt meteen duidelijk hoe objectief en onpartijdig de berichtgeving op de VRT is...
Anti-Bush is niet gelijk aan anti-Amerikaans.
Wat wel waar is is dat vooral de Vlaamse media nogal een clichebeeld van Amerika ophangt. Alsof iedereen daar dik is en er niets anders te vreten valt dan hamburgers en coca cola, en die niks van buiten Amerika hoort, ziet of weet.
Misschien is het een strategie om de mensen niet de doen klagen door bv het leven en de mensen in het machtigste land voor te stellen als sukkelaars.
Opium voor het volk, de tv is de nieuwe religie.
BartP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2004, 11:54   #22
BartP
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Dat is correct... Maar buiten die Amerikaanse verkiezingen handelen ze op elk ander gebied ook subjectief... En er zijn geen debatprogramma's met woord en tegenwoord...
Ik persoonlijk vind dit een heel erge zaak, een democratie onwaardig...
Over Bracke zal ik maar niet beginnen, want dan ben ik volgende week nog bezig...

Ik begrijp ook dat iemand met linkse ideeën (waar ik persoonlijk voor een heel groot gedeelte akkoord ga, maar ook enorm veel kritiek op heb) dat onbewust anders beoordeelt...
Maar

Het kan de Amerikaan geen RUK schelen wat VRT journalisten denken over hen of hun president. Of denk je nu echt dat het Amerikaanse kiesgedrag ook maar iets met de Europese perceptie te maken heeft?
Oud 5 november 2004, 12:00   #23
BartP
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Veel rijker... op gebied van nieuws? Kan zijn, maar ik weet het niet... Ik vind het objectief aanbod enorm pover, maar ik kan me natuurlijk vergissen. Kunt U een opsomming geven en erbij vermelden dat U die al dan niet objectief vindt (U hoeft natuurlijk niet; ik zal het U niet kwalijk nemen).

Maar van een openbare zender verwacht ik objectiviteit en woord én tegenwoord...

Ik eis van de Vlaamse overheid zelfs (eisen, eisen!!!... Chipie de pot op, met haar gezaag zullen die zeggen, luidkeels bijgestaan door de Rafkes en de Wafkes van deze wereld) dat ze de (overdadige en subjectieve) berichtgeving in verband met de Amerikaanse verkiezingen eens grondig onderzoekt en de verantwoordelijken 'wegmest'...

Dat men de nieuwsdiensten van onze openbare zender

eens 'uitmest"....
Ik vind het aanbod in Amerika wel rijker aan nieuws. Alle Amerikaanse nieuwszenders, CNN, NBC, CBS, PBS, Fox (alle ja), ABC, etc
en dan hebben zeo zoals wij nog de buitenlandse zenders: de Europese zenders BBC, TV5 (de franse nieuwszender), Die Welle. En dan nog vaak in het zuiden Latino zenders, en in het noorden Canadese zenders. Duiding hebben ze ook, het razend populaire programma Frontline bv, daar kan canvas bv nog wel een puntje aan zuigen.
Het is vooral de Europeaan die denkt dat hij niet gebrainwashed wordt, maar precies met die boodschap gebrainwashed wordt.
Oud 5 november 2004, 13:09   #24
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pascal L.
A RUDE AWAKENING
New York Post
BY Amir Taheri
Onzinnig artikel dat vol leugens staat, ik heb een deel van de avond naar de franse TV gekeken en de fransen beweerden alles behalve dat kerry ging winnen, integendeel.

Verder maakte het ook weinig uit, kerry had nooit kyoto en het ICC kunnen erkennen, had gezegd in iraq te blijven,... de fransen weten dit.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2004, 13:11   #25
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BartP
Ik vind het aanbod in Amerika wel rijker aan nieuws. Alle Amerikaanse nieuwszenders, CNN, NBC, CBS, PBS, Fox (alle ja), ABC, etc
en dan hebben zeo zoals wij nog de buitenlandse zenders: de Europese zenders BBC, TV5 (de franse nieuwszender), Die Welle. En dan nog vaak in het zuiden Latino zenders, en in het noorden Canadese zenders. Duiding hebben ze ook, het razend populaire programma Frontline bv, daar kan canvas bv nog wel een puntje aan zuigen.
Het is vooral de Europeaan die denkt dat hij niet gebrainwashed wordt, maar precies met die boodschap gebrainwashed wordt.
In belgie heb je ene veel diverser aanbod van kanalen, van de BBC over frankrijk, nederland, duitsland, VS tot belgische kanalen zelf.

In de VS en in de meeste andere europese landen heb je dat niet.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2004, 13:12   #26
Westland New Post
Banneling

Westland New Post's schermafbeelding

Standaard

Europa dient een eigen beleid te volgen en niet slaafs de yankees achterna te lopen.
Westland New Post is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2004, 13:22   #27
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Yep, maar goed dat de New York Post of Fox zo objectief zijn. Jullie doen net alsof er alleen subjectieve media zijn in Europa en dat die allemaal links zijn. Maar ook in de VS heb je zeer subjectieve media en niet zelden zijn die eerder pro-republikeins. Ook in Amerika zijn er scheve dingen, het is daar ook niet allemaal rozegeur en maneschijn.
inderdaad, meer er is wel een zeer substantieel verschil. als we het even over vlaanderen hebben : hier zijn maar 2 zenders die zich met nieuwsverslaggeving bezighouden en die zijn beide links gezind en dus erg subjectief, geen enkele zender zal het ook maar in zijn hoofd halen om de verkeerde berichtgeving van de andere zender over bijvoorbeeld het vlaams blok aan de kaak te stellen.
in amerika daarentegen is er een brede waaier van zenders die allen op hun manier subjectief zijn, zuivere objectiviteit is immers een utopie. het gevolg daarvan is dat eenzijdige berichtgeving op het ene kanaal aan de kaak zal worden gesteld door een ander kanaal, we kunnen dus spreken van een sterke inter-subjectiviteit waardoor op het geheel van de zenders objectiviteit wordt benaderd
muys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2004, 13:25   #28
albino
Vreemdeling

Standaard

Die joernalist is een broodschrijverke net als die van hier he.
Een mouwvegerke, en hier moet de mouw van politiek correct pseudo-links geveegd worden, ginder nu voor de komende vier jaar de mouw van George Bush.

Laat je niet opjagen, en hou het hoofd koel.
Ook binnen zijn eigen republikeinse partij zijn een hoop intellectuelen zeer bezorgd over de avonturen van mister Bush.

Hij heeft nu vier jaar gekregen om zijn blunders glad te strijken.

Wat zal het worden?
Een broodnodige correctie of nog meer miserie?

Ik hoop het eerste, en vrees het laatste.
albino is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2004, 15:44   #29
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys
inderdaad, meer er is wel een zeer substantieel verschil. als we het even over vlaanderen hebben : hier zijn maar 2 zenders die zich met nieuwsverslaggeving bezighouden en die zijn beide links gezind en dus erg subjectief, geen enkele zender zal het ook maar in zijn hoofd halen om de verkeerde berichtgeving van de andere zender over bijvoorbeeld het vlaams blok aan de kaak te stellen.
in amerika daarentegen is er een brede waaier van zenders die allen op hun manier subjectief zijn, zuivere objectiviteit is immers een utopie. het gevolg daarvan is dat eenzijdige berichtgeving op het ene kanaal aan de kaak zal worden gesteld door een ander kanaal, we kunnen dus spreken van een sterke inter-subjectiviteit waardoor op het geheel van de zenders objectiviteit wordt benaderd
Je krijgt dan ellenlange discussies over wie het nu bij het juiste eind heeft: de 'rechts-conservatieve' zenders of de 'linkse' zenders?
Een diverser aanbod van zenders leidt daarom niet a priori naar meer objectiviteit omdat mensen toch eerder geneigd zijn de zender van hun strekking te geloven dan een andere zender en minder naar die andere zender te kijken.

Een kijker van Fox zal bijvoorbeeld veel minder rap zappen naar pakweg NBC.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be