![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb ooit een boete gekregen in Duitsland....deze retour gezonden met de melding dat ik ( zogezegd ) geen Duits verstond....nog een herinnering gekregen en daarna nooit niks meer over gehoord. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 oktober 2016 om 20:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu zijn we 2016. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Buiten dat nu de gegevens van bestuurders soepeler worden doorgespeeld denk ik niet dat op gebied van vervolging veel zal zijn veranderd.
Wie niet betaalt .....moet enkel vermijden dat hij niet wordt aan de kant gezet...als het dan al wordt gecontroleerd. https://www.vab.be/nl/nieuws/2013/11/3/verkeersboetes http://blog.europ-assistance.be/nl/v...et-buitenland/ Samengevat...wie niet betaalt .....riskeert weinig. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 oktober 2016 om 20:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is 2015 al beter ? http://blog.europ-assistance.be/nl/v...et-buitenland/ Maw......ik zou niet betalen ....of het zou zijn dat ik heel regelmatig naar Frankrijk moet..... Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 oktober 2016 om 20:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens wat ik kan lezen moet een PV nog altijd zijn opgesteld in de taal
van het inschrijvingsbewijs. Gezien de Fransen er nog altijd van uitgaan dat de ganse wereld Frans begrijpt zou het me al verwonderen dat ze er een vertaling bijsteken......en iets dat je niet kan lezen kan je niet begrijpen. Onder ons gezegd .....een vlaamse boete die in een bus in Lyon zou terechtkomen (zonder vertaling) ligt binnen de minuut in de prullenmand. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 oktober 2016 om 21:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
25 Zwitserse Franken. Ik heb ze maar betaald. Je kan immers je gelijk niet halen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U vergist zich. Er zit een Nederlandse vertaling bij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Net nog een kennis horen vertellen dat hij een voorstel uit Frankrijk ontving. In het Nederlands.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Burgemeester
|
![]() Om het even duidelijk te maken:
1) De boete en alles wordt opgestuurd door Frankrijk in het Nederlands. 2)Ik ga ervan uit dat ik binnen de Europese unie berecht wordt in mijn moedertaal. 3) Indien ik mijn boete wil aanvechten, moet ik eerst een betaling uitvoeren ter waarde van mijn boete. Daarna wordt de rechtspraak gedaan. -Indien men een boete uitspreekt, wordt de voorbetaling hiervan in mindering gebracht. -Indien men de boete verwerpt, wordt de voorbetaling teruggestort. -Indien de rechtszaak verjaart, wordt de voorbetaling teruggestort. Dus, betalen doe ik sowieso, het is alleen de vraag of ik voor mijn rechten opkom en bewijzen durf opvragen, met het risico dat de kostprijs hoger wordt. Laatst gewijzigd door SanderK : 19 oktober 2016 om 21:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tot over een paar jaar werd ik aan de lopende band geflitst in Frankrijk omdat ik het me niet aantrok omdat ze het toch niet doorstuurden. Toen al zei men dat het al doorgestuurd werd, nooit niets gezien.
Vanaf dit jaar toch wat beginnen opletten maar ik ben zeker twee keer al geflitst geweest. Nog steeds geen boete ontvangen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk en dan hebben we het nog niet over de boetes voor de turken ; http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...nbetaald.dhtml |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou kunnen.....vraag is echter wat je riskeert als je die niet betaalt ? Volgens mij niet veel.....of het zou moeten zijn dat je in Frankrijk wordt tegengehouden en men effectief gaat controleren op openstaande boetes....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Vooruit brave meester Jan ik laat je het nogmaals lezen ....welkom in de volwassen wereld ![]() ![]() http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...t-beboet.dhtml Laatst gewijzigd door fred vanhove : 20 oktober 2016 om 12:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Ik wil ze dus gewoon eerst aanvechten voor een rechter beslist of ik ze daadwerkelijk moet betalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het ging over het geven van boetes; niet over het betalen ervan. Snapt u het?
|
![]() |
![]() |