![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
|
![]() On Sun, 7 Nov 2004 16:45:42 +0100, [email protected] (Theo van Riet)
wrote: > Sargon <[email protected]> wrote: > > > On Sun, 7 Nov 2004 12:57:14 +0100, [email protected] (Theo van Riet) > > wrote: > > > > > Sargon <[email protected]> wrote: > > > > > > > > > > > > > > > > Leer ermee leven: zonder nucleaire centrales ook geen > > > waterkrachtcentrales... > > > > > > > > Hier niet, nee, maar wel in Skandinavië (niet het ganse jaar door, > > > > natuurlijk) > > > > > > Eigenaardig antwoord, vooral het deel tussen haakjes want daarmee geef > > > je hem gelijk (wat hij ook heeft) > > > > > > Theo > > > > Toch niet: Ik zeg gewoon dat niet alle waterkracht in Europa voortkomt > > van zgn. pompcentrales. Dat de productie van pure waterkrachtcentrales > > seizoensgebonden is, doet daar niets aan af. > > Weer een dubbel antwoord ? Je hebt in beide gevallen, pomp en pure > waterkracht, toch nog andere centrales nodig of lees ik het verkeerd ? > > Theo Ja, je leest verkeerd. Bij een echte waterkrachtcentrale moet je het water niet eerst oppompen, maar maak je gebruik van water dat op natuurlijke wijze voorhanden is. Een pompcentrale is eigenlijk meer een manier om elektrische energie te stockeren dan om elektrische energie te produceren. Je vertrekt van elektrische energie en zet die om in potentiële energie door een massa water op een zekere hoogte op te pompen. Later zet je die potentiële energie weer om in elektrische energie door het water via turbines naar beneden te laten stromen. Bij een echte waterkrachtcentrale heb je enkel die laatste stap. Sargon |
![]() |
#22 |
|
![]() Sargon <[email protected]> wrote:
> Ja, je leest verkeerd. Bij een echte waterkrachtcentrale moet je het > water niet eerst oppompen, maar maak je gebruik van water dat op > natuurlijke wijze voorhanden is. > Een pompcentrale is eigenlijk meer een manier om elektrische energie > te stockeren dan om elektrische energie te produceren. Je vertrekt van > elektrische energie en zet die om in potentiële energie door een massa > water op een zekere hoogte op te pompen. Later zet je die potentiële > energie weer om in elektrische energie door het water via turbines > naar beneden te laten stromen. > Bij een echte waterkrachtcentrale heb je enkel die laatste stap. Behalve als uw mooi stuwmeer in de winter bevroren is of de sneeuw en de gletschers NIET smelten, dan kopen onze Zwitserse vrienden onze kernenergie... Groet, Theo |
![]() |
#23 |
|
![]() "Sargon" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > On Sun, 7 Nov 2004 12:57:14 +0100, [email protected] (Theo van Riet) > wrote: > >> Sargon <[email protected]> wrote: >> >> > >> > >> > > Leer ermee leven: zonder nucleaire centrales ook geen >> waterkrachtcentrales... >> > >> > Hier niet, nee, maar wel in Skandinavië (niet het ganse jaar door, >> > natuurlijk) >> >> Eigenaardig antwoord, vooral het deel tussen haakjes want daarmee geef >> je hem gelijk (wat hij ook heeft) >> >> Theo > > Toch niet: Ik zeg gewoon dat niet alle waterkracht in Europa voortkomt > van zgn. pompcentrales. Dat de productie van pure waterkrachtcentrales > seizoensgebonden is, doet daar niets aan af. > En buiten het seizoen ga je terug naar het stenentijdperk. Bravo wat een westerlijke afgang. -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ |
![]() |
#24 |
|
![]() "Sargon" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > On Sun, 07 Nov 2004 09:54:25 GMT, "Ghingis Khan" > <[email protected]> wrote: > >> >> "Sargon" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... >> > On Sat, 06 Nov 2004 22:06:52 GMT, "Ghingis Khan" >> > <[email protected]> wrote: >> > >> >> >> >> "Sargon" <[email protected]> schreef in bericht >> >> news:[email protected]... >> >> > On Sat, 06 Nov 2004 20:54:11 GMT, "Ghingis Khan" >> >> > <[email protected]> wrote: >> >> > >> >> >> >> >> >> "Sargon" <[email protected]> schreef in bericht >> >> >> news:[email protected]... >> >> >> > On Sat, 06 Nov 2004 17:46:15 GMT, De Joker © >> >> >> > <[email protected]> wrote: >> >> >> > >> >> >> >> Ghingis Khan wrote: >> >> >> >> >> >> >> >> >> Norbert de strandkruier èn sterrenkijker >> >> >> >> > >> >> >> >> > Mocht je het nog niet doorhebben, die Khan is >> >> >> >> > Pro kernenergie, >> >> >> >> >> >> >> >> Ja en? Dat is ieder weldenkend mens toch? We gebruiken >> >> >> >> het allemaal dagelijks, Khan! >> >> >> >> >> >> >> >> > daarvoor moet men breins hebben natuurljk. >> >> >> >> >> >> >> >> Om het te gebruiken niet hoor. Het wordt gewoon als "groene >> >> >> >> stroom" uit Frankrijk gehaald, en de mensen zijn tevreden... >> >> >> > >> >> >> > Kan jij dan bewijzen dat Franse stroom uit kernenergie hier als >> >> >> > groene >> >> >> > stroom verkocht wordt? Of klets je misschien gewoon uit je nek? >> >> >> > >> >> >> >> >> >> Als het niet waait. >> >> >> Vanwaar ga je je stroom dan halen ? >> >> >> >> >> >> Ik wil bij windstilstand dan ook 6% huishoudens zonder stroom >> >> >> zien. >> >> >> >> >> >> Zij willen groen, zij krijgen groen. >> >> > >> >> > Nu wordt het weer moeilijk: >> >> > >> >> > Stroom uit windenergie is zgn. "groene" stroom. >> >> > >> >> > ... maar ... >> >> > >> >> > Niet alle groene stroom wordt gegenereerd uit windenergie. Er zijn >> >> > nog >> >> > andere vormen van "groene" stroom. >> >> > >> >> > Bovendien is het niet zo dat 6% van de ENERGIE (kWh) hetzelfde hoeft >> >> > te zijn als 6% van het VERMOGEN (kW). >> >> > >> >> >> >> Kan allemaal waar zijn, maar ik zeg >> >> >> >> Zij willen groen, zij krijgen groen, en indien er niet genoeg groen >> >> is, >> >> krijgen ze niks. >> >> >> >> Er is maar een vorm van groenen stroom, dure stroom. >> > >> > Ja, jongen, ik zie dat het laat wordt en je hebt al zo je best gedaan. >> > Morgen gezond weer op, zullen we maar zeggen. >> > >> > >> Is dat een argument om geen groene stroom aan te kopen omdat de prijs >> veel te hoog is ? >> > > Waar heb ik geschreven dat ik groene stroom wil kopen? > Waar lees jij dat ik zeg dat jij groene stroom moet kopen ? Betalen doe je er toch voor, zelfs zonder aankoop. -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ |
![]() |
#25 |
|
![]() "Sargon" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > On Sun, 7 Nov 2004 16:45:42 +0100, [email protected] (Theo van Riet) > wrote: > >> Sargon <[email protected]> wrote: >> >> > On Sun, 7 Nov 2004 12:57:14 +0100, [email protected] (Theo van Riet) >> > wrote: >> > >> > > Sargon <[email protected]> wrote: >> > > >> > > > >> > > > >> > > > > Leer ermee leven: zonder nucleaire centrales ook geen >> > > waterkrachtcentrales... >> > > > >> > > > Hier niet, nee, maar wel in Skandinavië (niet het ganse jaar door, >> > > > natuurlijk) >> > > >> > > Eigenaardig antwoord, vooral het deel tussen haakjes want daarmee >> > > geef >> > > je hem gelijk (wat hij ook heeft) >> > > >> > > Theo >> > >> > Toch niet: Ik zeg gewoon dat niet alle waterkracht in Europa voortkomt >> > van zgn. pompcentrales. Dat de productie van pure waterkrachtcentrales >> > seizoensgebonden is, doet daar niets aan af. >> >> Weer een dubbel antwoord ? Je hebt in beide gevallen, pomp en pure >> waterkracht, toch nog andere centrales nodig of lees ik het verkeerd ? >> >> Theo > Ja, je leest verkeerd. Bij een echte waterkrachtcentrale moet je het > water niet eerst oppompen, maar maak je gebruik van water dat op > natuurlijke wijze voorhanden is. > Een pompcentrale is eigenlijk meer een manier om elektrische energie > te stockeren dan om elektrische energie te produceren. Je vertrekt van > elektrische energie en zet die om in potentiële energie door een massa > water op een zekere hoogte op te pompen. Later zet je die potentiële > energie weer om in elektrische energie door het water via turbines > naar beneden te laten stromen. > Bij een echte waterkrachtcentrale heb je enkel die laatste stap. > Laten we beginnen de walen onder water te zetten. -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ |
![]() |
#26 |
|
![]() Vitae forma vocatur, Sargon <[email protected]>, die Sun, 07 Nov 2004
15:13:01 GMT, in littera <[email protected]> in foro be.politics (et aliis) vere scripsit quod sequitur: >On Sun, 07 Nov 2004 09:54:25 GMT, "Ghingis Khan" ><[email protected]> wrote: > >> >> "Sargon" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... >> > On Sat, 06 Nov 2004 22:06:52 GMT, "Ghingis Khan" >> > <[email protected]> wrote: >> > >> >> >> >> "Sargon" <[email protected]> schreef in bericht >> >> news:[email protected]... >> >> > On Sat, 06 Nov 2004 20:54:11 GMT, "Ghingis Khan" >> >> > <[email protected]> wrote: >> >> > >> >> >> >> >> >> "Sargon" <[email protected]> schreef in bericht >> >> >> news:[email protected]... >> >> >> > On Sat, 06 Nov 2004 17:46:15 GMT, De Joker © >> >> >> > <[email protected]> wrote: >> >> >> > >> >> >> >> Ghingis Khan wrote: >> >> >> >> >> >> >> >> >> Norbert de strandkruier èn sterrenkijker >> >> >> >> > >> >> >> >> > Mocht je het nog niet doorhebben, die Khan is >> >> >> >> > Pro kernenergie, >> >> >> >> >> >> >> >> Ja en? Dat is ieder weldenkend mens toch? We gebruiken >> >> >> >> het allemaal dagelijks, Khan! >> >> >> >> >> >> >> >> > daarvoor moet men breins hebben natuurljk. >> >> >> >> >> >> >> >> Om het te gebruiken niet hoor. Het wordt gewoon als "groene >> >> >> >> stroom" uit Frankrijk gehaald, en de mensen zijn tevreden... >> >> >> > >> >> >> > Kan jij dan bewijzen dat Franse stroom uit kernenergie hier als >> >> >> > groene >> >> >> > stroom verkocht wordt? Of klets je misschien gewoon uit je nek? >> >> >> > >> >> >> >> >> >> Als het niet waait. >> >> >> Vanwaar ga je je stroom dan halen ? >> >> >> >> >> >> Ik wil bij windstilstand dan ook 6% huishoudens zonder stroom >> >> >> zien. >> >> >> >> >> >> Zij willen groen, zij krijgen groen. >> >> > >> >> > Nu wordt het weer moeilijk: >> >> > >> >> > Stroom uit windenergie is zgn. "groene" stroom. >> >> > >> >> > ... maar ... >> >> > >> >> > Niet alle groene stroom wordt gegenereerd uit windenergie. Er zijn nog >> >> > andere vormen van "groene" stroom. >> >> > >> >> > Bovendien is het niet zo dat 6% van de ENERGIE (kWh) hetzelfde hoeft >> >> > te zijn als 6% van het VERMOGEN (kW). >> >> > >> >> >> >> Kan allemaal waar zijn, maar ik zeg >> >> >> >> Zij willen groen, zij krijgen groen, en indien er niet genoeg groen is, >> >> krijgen ze niks. >> >> >> >> Er is maar een vorm van groenen stroom, dure stroom. >> > >> > Ja, jongen, ik zie dat het laat wordt en je hebt al zo je best gedaan. >> > Morgen gezond weer op, zullen we maar zeggen. >> > >> > >> Is dat een argument om geen groene stroom aan te kopen omdat de prijs >> veel te hoog is ? >> > >Waar heb ik geschreven dat ik groene stroom wil kopen? > Stroom is stroom. Of zoals Musset het zo leuk in het Zuid-Vlaams ook zei: "Peu importe le flacon, pourvu qu'on ait l'ivresse" -- Fusti |
![]() |
#27 |
|
![]() On Sun, 07 Nov 2004 19:11:33 GMT, "Ghingis Khan"
<[email protected]> wrote: > > "Sargon" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... > > On Sun, 7 Nov 2004 16:45:42 +0100, [email protected] (Theo van Riet) > > wrote: > > > >> Sargon <[email protected]> wrote: > >> > >> > On Sun, 7 Nov 2004 12:57:14 +0100, [email protected] (Theo van Riet) > >> > wrote: > >> > > >> > > Sargon <[email protected]> wrote: > >> > > > >> > > > > >> > > > > >> > > > > Leer ermee leven: zonder nucleaire centrales ook geen > >> > > waterkrachtcentrales... > >> > > > > >> > > > Hier niet, nee, maar wel in Skandinavië (niet het ganse jaar door, > >> > > > natuurlijk) > >> > > > >> > > Eigenaardig antwoord, vooral het deel tussen haakjes want daarmee > >> > > geef > >> > > je hem gelijk (wat hij ook heeft) > >> > > > >> > > Theo > >> > > >> > Toch niet: Ik zeg gewoon dat niet alle waterkracht in Europa voortkomt > >> > van zgn. pompcentrales. Dat de productie van pure waterkrachtcentrales > >> > seizoensgebonden is, doet daar niets aan af. > >> > >> Weer een dubbel antwoord ? Je hebt in beide gevallen, pomp en pure > >> waterkracht, toch nog andere centrales nodig of lees ik het verkeerd ? > >> > >> Theo > > Ja, je leest verkeerd. Bij een echte waterkrachtcentrale moet je het > > water niet eerst oppompen, maar maak je gebruik van water dat op > > natuurlijke wijze voorhanden is. > > Een pompcentrale is eigenlijk meer een manier om elektrische energie > > te stockeren dan om elektrische energie te produceren. Je vertrekt van > > elektrische energie en zet die om in potentiële energie door een massa > > water op een zekere hoogte op te pompen. Later zet je die potentiële > > energie weer om in elektrische energie door het water via turbines > > naar beneden te laten stromen. > > Bij een echte waterkrachtcentrale heb je enkel die laatste stap. > > > > Laten we beginnen de walen onder water te zetten. Zoals jij kan zeiken, mag dat geen probleem zijn. Sargon |
![]() |
#28 |
|
![]() On Sun, 07 Nov 2004 19:09:27 GMT, "Ghingis Khan"
<[email protected]> wrote: > > "Sargon" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... > > On Sun, 07 Nov 2004 09:54:25 GMT, "Ghingis Khan" > > <[email protected]> wrote: > > > >> > >> "Sargon" <[email protected]> schreef in bericht > >> news:[email protected]... > >> > On Sat, 06 Nov 2004 22:06:52 GMT, "Ghingis Khan" > >> > <[email protected]> wrote: > >> > > >> >> > >> >> "Sargon" <[email protected]> schreef in bericht > >> >> news:[email protected]... > >> >> > On Sat, 06 Nov 2004 20:54:11 GMT, "Ghingis Khan" > >> >> > <[email protected]> wrote: > >> >> > > >> >> >> > >> >> >> "Sargon" <[email protected]> schreef in bericht > >> >> >> news:[email protected]... > >> >> >> > On Sat, 06 Nov 2004 17:46:15 GMT, De Joker © > >> >> >> > <[email protected]> wrote: > >> >> >> > > >> >> >> >> Ghingis Khan wrote: > >> >> >> >> > >> >> >> >> >> Norbert de strandkruier èn sterrenkijker > >> >> >> >> > > >> >> >> >> > Mocht je het nog niet doorhebben, die Khan is > >> >> >> >> > Pro kernenergie, > >> >> >> >> > >> >> >> >> Ja en? Dat is ieder weldenkend mens toch? We gebruiken > >> >> >> >> het allemaal dagelijks, Khan! > >> >> >> >> > >> >> >> >> > daarvoor moet men breins hebben natuurljk. > >> >> >> >> > >> >> >> >> Om het te gebruiken niet hoor. Het wordt gewoon als "groene > >> >> >> >> stroom" uit Frankrijk gehaald, en de mensen zijn tevreden... > >> >> >> > > >> >> >> > Kan jij dan bewijzen dat Franse stroom uit kernenergie hier als > >> >> >> > groene > >> >> >> > stroom verkocht wordt? Of klets je misschien gewoon uit je nek? > >> >> >> > > >> >> >> > >> >> >> Als het niet waait. > >> >> >> Vanwaar ga je je stroom dan halen ? > >> >> >> > >> >> >> Ik wil bij windstilstand dan ook 6% huishoudens zonder stroom > >> >> >> zien. > >> >> >> > >> >> >> Zij willen groen, zij krijgen groen. > >> >> > > >> >> > Nu wordt het weer moeilijk: > >> >> > > >> >> > Stroom uit windenergie is zgn. "groene" stroom. > >> >> > > >> >> > ... maar ... > >> >> > > >> >> > Niet alle groene stroom wordt gegenereerd uit windenergie. Er zijn > >> >> > nog > >> >> > andere vormen van "groene" stroom. > >> >> > > >> >> > Bovendien is het niet zo dat 6% van de ENERGIE (kWh) hetzelfde hoeft > >> >> > te zijn als 6% van het VERMOGEN (kW). > >> >> > > >> >> > >> >> Kan allemaal waar zijn, maar ik zeg > >> >> > >> >> Zij willen groen, zij krijgen groen, en indien er niet genoeg groen > >> >> is, > >> >> krijgen ze niks. > >> >> > >> >> Er is maar een vorm van groenen stroom, dure stroom. > >> > > >> > Ja, jongen, ik zie dat het laat wordt en je hebt al zo je best gedaan. > >> > Morgen gezond weer op, zullen we maar zeggen. > >> > > >> > > >> Is dat een argument om geen groene stroom aan te kopen omdat de prijs > >> veel te hoog is ? > >> > > > > Waar heb ik geschreven dat ik groene stroom wil kopen? > > > > Waar lees jij dat ik zeg dat jij groene stroom moet kopen ? Jij scheen van mij een argument te verwachten om groene stroom te kopen. Dat heb ik niet. Ik dacht dat het van bij aanvang duidelijk was dat ik groene dinges onzin vind. > Betalen doe je er toch voor, zelfs zonder aankoop. Nee, je wordt verplicht een deel te kopen (wat onzin is, maar dat is een andere discussie) Sargon |
![]() |
#29 |
|
![]() On Sun, 07 Nov 2004 19:10:41 GMT, "Ghingis Khan"
<[email protected]> wrote: > > "Sargon" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... > > On Sun, 7 Nov 2004 12:57:14 +0100, [email protected] (Theo van Riet) > > wrote: > > > >> Sargon <[email protected]> wrote: > >> > >> > > >> > > >> > > Leer ermee leven: zonder nucleaire centrales ook geen > >> waterkrachtcentrales... > >> > > >> > Hier niet, nee, maar wel in Skandinavië (niet het ganse jaar door, > >> > natuurlijk) > >> > >> Eigenaardig antwoord, vooral het deel tussen haakjes want daarmee geef > >> je hem gelijk (wat hij ook heeft) > >> > >> Theo > > > > Toch niet: Ik zeg gewoon dat niet alle waterkracht in Europa voortkomt > > van zgn. pompcentrales. Dat de productie van pure waterkrachtcentrales > > seizoensgebonden is, doet daar niets aan af. > > > > En buiten het seizoen ga je terug naar het stenentijdperk. Dan komen we je daar gewoon tegen. > Bravo wat een westerlijke afgang. In het Oosten eten ze meer rijst, dus hebben ze er daar minder last van. Sargon |
![]() |
#30 |
|
![]() "Sargon" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > On Sun, 07 Nov 2004 19:09:27 GMT, "Ghingis Khan" > <[email protected]> wrote: > >> >> "Sargon" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... >> > On Sun, 07 Nov 2004 09:54:25 GMT, "Ghingis Khan" >> > <[email protected]> wrote: >> > >> >> >> >> "Sargon" <[email protected]> schreef in bericht >> >> news:[email protected]... >> >> > On Sat, 06 Nov 2004 22:06:52 GMT, "Ghingis Khan" >> >> > <[email protected]> wrote: >> >> > >> >> >> >> >> >> "Sargon" <[email protected]> schreef in bericht >> >> >> news:[email protected]... >> >> >> > On Sat, 06 Nov 2004 20:54:11 GMT, "Ghingis Khan" >> >> >> > <[email protected]> wrote: >> >> >> > >> >> >> >> >> >> >> >> "Sargon" <[email protected]> schreef in bericht >> >> >> >> news:[email protected]... >> >> >> >> > On Sat, 06 Nov 2004 17:46:15 GMT, De Joker © >> >> >> >> > <[email protected]> wrote: >> >> >> >> > >> >> >> >> >> Ghingis Khan wrote: >> >> >> >> >> >> >> >> >> >> >> Norbert de strandkruier èn sterrenkijker >> >> >> >> >> > >> >> >> >> >> > Mocht je het nog niet doorhebben, die Khan is >> >> >> >> >> > Pro kernenergie, >> >> >> >> >> >> >> >> >> >> Ja en? Dat is ieder weldenkend mens toch? We gebruiken >> >> >> >> >> het allemaal dagelijks, Khan! >> >> >> >> >> >> >> >> >> >> > daarvoor moet men breins hebben natuurljk. >> >> >> >> >> >> >> >> >> >> Om het te gebruiken niet hoor. Het wordt gewoon als "groene >> >> >> >> >> stroom" uit Frankrijk gehaald, en de mensen zijn tevreden... >> >> >> >> > >> >> >> >> > Kan jij dan bewijzen dat Franse stroom uit kernenergie hier >> >> >> >> > als >> >> >> >> > groene >> >> >> >> > stroom verkocht wordt? Of klets je misschien gewoon uit je >> >> >> >> > nek? >> >> >> >> > >> >> >> >> >> >> >> >> Als het niet waait. >> >> >> >> Vanwaar ga je je stroom dan halen ? >> >> >> >> >> >> >> >> Ik wil bij windstilstand dan ook 6% huishoudens zonder stroom >> >> >> >> zien. >> >> >> >> >> >> >> >> Zij willen groen, zij krijgen groen. >> >> >> > >> >> >> > Nu wordt het weer moeilijk: >> >> >> > >> >> >> > Stroom uit windenergie is zgn. "groene" stroom. >> >> >> > >> >> >> > ... maar ... >> >> >> > >> >> >> > Niet alle groene stroom wordt gegenereerd uit windenergie. Er >> >> >> > zijn >> >> >> > nog >> >> >> > andere vormen van "groene" stroom. >> >> >> > >> >> >> > Bovendien is het niet zo dat 6% van de ENERGIE (kWh) hetzelfde >> >> >> > hoeft >> >> >> > te zijn als 6% van het VERMOGEN (kW). >> >> >> > >> >> >> >> >> >> Kan allemaal waar zijn, maar ik zeg >> >> >> >> >> >> Zij willen groen, zij krijgen groen, en indien er niet genoeg groen >> >> >> is, >> >> >> krijgen ze niks. >> >> >> >> >> >> Er is maar een vorm van groenen stroom, dure stroom. >> >> > >> >> > Ja, jongen, ik zie dat het laat wordt en je hebt al zo je best >> >> > gedaan. >> >> > Morgen gezond weer op, zullen we maar zeggen. >> >> > >> >> > >> >> Is dat een argument om geen groene stroom aan te kopen omdat de prijs >> >> veel te hoog is ? >> >> >> > >> > Waar heb ik geschreven dat ik groene stroom wil kopen? >> > >> >> Waar lees jij dat ik zeg dat jij groene stroom moet kopen ? > > Jij scheen van mij een argument te verwachten om groene stroom te > kopen. Dat heb ik niet. Ik dacht dat het van bij aanvang duidelijk was > dat ik groene dinges onzin vind. > >> Betalen doe je er toch voor, zelfs zonder aankoop. > > Nee, je wordt verplicht een deel te kopen (wat onzin is, maar dat is > een andere discussie) > Zoals ik dus zeg *Betalen doe je er toch voor, zelfs zonder aankoop* -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ |
![]() |
#31 |
|
![]() "Sargon" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > On Sun, 07 Nov 2004 19:11:33 GMT, "Ghingis Khan" > <[email protected]> wrote: > >> >> "Sargon" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... >> > On Sun, 7 Nov 2004 16:45:42 +0100, [email protected] (Theo van Riet) >> > wrote: >> > >> >> Sargon <[email protected]> wrote: >> >> >> >> > On Sun, 7 Nov 2004 12:57:14 +0100, [email protected] (Theo van >> >> > Riet) >> >> > wrote: >> >> > >> >> > > Sargon <[email protected]> wrote: >> >> > > >> >> > > > >> >> > > > >> >> > > > > Leer ermee leven: zonder nucleaire centrales ook geen >> >> > > waterkrachtcentrales... >> >> > > > >> >> > > > Hier niet, nee, maar wel in Skandinavië (niet het ganse jaar >> >> > > > door, >> >> > > > natuurlijk) >> >> > > >> >> > > Eigenaardig antwoord, vooral het deel tussen haakjes want daarmee >> >> > > geef >> >> > > je hem gelijk (wat hij ook heeft) >> >> > > >> >> > > Theo >> >> > >> >> > Toch niet: Ik zeg gewoon dat niet alle waterkracht in Europa >> >> > voortkomt >> >> > van zgn. pompcentrales. Dat de productie van pure >> >> > waterkrachtcentrales >> >> > seizoensgebonden is, doet daar niets aan af. >> >> >> >> Weer een dubbel antwoord ? Je hebt in beide gevallen, pomp en pure >> >> waterkracht, toch nog andere centrales nodig of lees ik het verkeerd ? >> >> >> >> Theo >> > Ja, je leest verkeerd. Bij een echte waterkrachtcentrale moet je het >> > water niet eerst oppompen, maar maak je gebruik van water dat op >> > natuurlijke wijze voorhanden is. >> > Een pompcentrale is eigenlijk meer een manier om elektrische energie >> > te stockeren dan om elektrische energie te produceren. Je vertrekt van >> > elektrische energie en zet die om in potentiële energie door een massa >> > water op een zekere hoogte op te pompen. Later zet je die potentiële >> > energie weer om in elektrische energie door het water via turbines >> > naar beneden te laten stromen. >> > Bij een echte waterkrachtcentrale heb je enkel die laatste stap. >> > >> >> Laten we beginnen de walen onder water te zetten. > > > Zoals jij kan zeiken, mag dat geen probleem zijn. > Wie spreekt hier van zeiken ? Wie is dan aan het zeiken ? Jij ! Juist ! Let op voor de goden, maak ze niet kwaad. -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ |
![]() |
#32 |
|
![]() "Sargon" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > On Sun, 07 Nov 2004 19:10:41 GMT, "Ghingis Khan" > <[email protected]> wrote: > >> >> "Sargon" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... >> > On Sun, 7 Nov 2004 12:57:14 +0100, [email protected] (Theo van Riet) >> > wrote: >> > >> >> Sargon <[email protected]> wrote: >> >> >> >> > >> >> > >> >> > > Leer ermee leven: zonder nucleaire centrales ook geen >> >> waterkrachtcentrales... >> >> > >> >> > Hier niet, nee, maar wel in Skandinavië (niet het ganse jaar door, >> >> > natuurlijk) >> >> >> >> Eigenaardig antwoord, vooral het deel tussen haakjes want daarmee geef >> >> je hem gelijk (wat hij ook heeft) >> >> >> >> Theo >> > >> > Toch niet: Ik zeg gewoon dat niet alle waterkracht in Europa voortkomt >> > van zgn. pompcentrales. Dat de productie van pure waterkrachtcentrales >> > seizoensgebonden is, doet daar niets aan af. >> > >> >> En buiten het seizoen ga je terug naar het stenentijdperk. > > Dan komen we je daar gewoon tegen. Stenentijdperk en Kerncentrales ? >> Bravo wat een westerlijke afgang. > > In het Oosten eten ze meer rijst, dus hebben ze er daar minder last > van. > > > > > > Sargon |
![]() |
#33 |
|
![]() On Sun, 07 Nov 2004 20:38:47 GMT, "Ghingis Khan"
<[email protected]> wrote: > >> Betalen doe je er toch voor, zelfs zonder aankoop. > > > > Nee, je wordt verplicht een deel te kopen (wat onzin is, maar dat is > > een andere discussie) > > > > Zoals ik dus zeg > *Betalen doe je er toch voor, zelfs zonder aankoop* Zonder vrije keuze, maar wel gekocht en geleverd. Sargon |
![]() |
#34 |
|
![]() On Sun, 07 Nov 2004 20:40:20 GMT, "Ghingis Khan"
<[email protected]> wrote: > Let op voor de goden, maak ze niet kwaad. The Gods must be crazy. Sargon |
![]() |
#35 |
|
![]() On Sun, 07 Nov 2004 20:42:25 GMT, "Ghingis Khan"
<[email protected]> wrote: > >> En buiten het seizoen ga je terug naar het stenentijdperk. > > > > Dan komen we je daar gewoon tegen. > > Stenentijdperk en Kerncentrales ? > Jij in een kerncentrale????? Hooguit om het gras te wieden, jongen. Sargon |
![]() |
#36 |
|
![]() Vitae forma vocatur, Sargon <[email protected]>, die Sun, 07 Nov 2004
20:12:13 GMT, in littera <[email protected]> in foro be.politics (et aliis) vere scripsit quod sequitur: >On Sun, 07 Nov 2004 19:11:33 GMT, "Ghingis Khan" ><[email protected]> wrote: > >> >> "Sargon" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... >> > On Sun, 7 Nov 2004 16:45:42 +0100, [email protected] (Theo van Riet) >> > wrote: >> > >> >> Sargon <[email protected]> wrote: >> >> >> >> > On Sun, 7 Nov 2004 12:57:14 +0100, [email protected] (Theo van Riet) >> >> > wrote: >> >> > >> >> > > Sargon <[email protected]> wrote: >> >> > > >> >> > > > >> >> > > > >> >> > > > > Leer ermee leven: zonder nucleaire centrales ook geen >> >> > > waterkrachtcentrales... >> >> > > > >> >> > > > Hier niet, nee, maar wel in Skandinavië (niet het ganse jaar door, >> >> > > > natuurlijk) >> >> > > >> >> > > Eigenaardig antwoord, vooral het deel tussen haakjes want daarmee >> >> > > geef >> >> > > je hem gelijk (wat hij ook heeft) >> >> > > >> >> > > Theo >> >> > >> >> > Toch niet: Ik zeg gewoon dat niet alle waterkracht in Europa voortkomt >> >> > van zgn. pompcentrales. Dat de productie van pure waterkrachtcentrales >> >> > seizoensgebonden is, doet daar niets aan af. >> >> >> >> Weer een dubbel antwoord ? Je hebt in beide gevallen, pomp en pure >> >> waterkracht, toch nog andere centrales nodig of lees ik het verkeerd ? >> >> >> >> Theo >> > Ja, je leest verkeerd. Bij een echte waterkrachtcentrale moet je het >> > water niet eerst oppompen, maar maak je gebruik van water dat op >> > natuurlijke wijze voorhanden is. >> > Een pompcentrale is eigenlijk meer een manier om elektrische energie >> > te stockeren dan om elektrische energie te produceren. Je vertrekt van >> > elektrische energie en zet die om in potentiële energie door een massa >> > water op een zekere hoogte op te pompen. Later zet je die potentiële >> > energie weer om in elektrische energie door het water via turbines >> > naar beneden te laten stromen. >> > Bij een echte waterkrachtcentrale heb je enkel die laatste stap. >> > >> >> Laten we beginnen de walen onder water te zetten. > > >Zoals jij kan zeiken, mag dat geen probleem zijn. > > De nagel op de kop! -- Fusti |
![]() |
#37 |
|
![]() "Sargon" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > On Sun, 07 Nov 2004 20:38:47 GMT, "Ghingis Khan" > <[email protected]> wrote: > > >> >> Betalen doe je er toch voor, zelfs zonder aankoop. >> > >> > Nee, je wordt verplicht een deel te kopen (wat onzin is, maar dat is >> > een andere discussie) >> > >> >> Zoals ik dus zeg >> *Betalen doe je er toch voor, zelfs zonder aankoop* > > Zonder vrije keuze, maar wel gekocht en geleverd. > Geen vrije keuze, te danken aan je politiek correcten. -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ |
![]() |
#38 |
|
![]() "Sargon" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > On Sun, 07 Nov 2004 20:42:25 GMT, "Ghingis Khan" > <[email protected]> wrote: > > >> >> En buiten het seizoen ga je terug naar het stenentijdperk. >> > >> > Dan komen we je daar gewoon tegen. >> >> Stenentijdperk en Kerncentrales ? >> > > Jij in een kerncentrale????? > > Hooguit om het gras te wieden, jongen. > Je ziet het totaal verkeerd, ik hou van Kerncentrales, nette propere stroom leveren ze, groener dan uw groene. -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ |
![]() |
#39 |
|
![]() "F ustigator" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Vitae forma vocatur, Sargon <[email protected]>, die Sun, 07 Nov 2004 > 20:12:13 GMT, in littera <[email protected]> in > foro be.politics (et aliis) vere scripsit quod sequitur: > >>On Sun, 07 Nov 2004 19:11:33 GMT, "Ghingis Khan" >><[email protected]> wrote: >> >>> >>> "Sargon" <[email protected]> schreef in bericht >>> news:[email protected]... >>> > On Sun, 7 Nov 2004 16:45:42 +0100, [email protected] (Theo van Riet) >>> > wrote: >>> > >>> >> Sargon <[email protected]> wrote: >>> >> >>> >> > On Sun, 7 Nov 2004 12:57:14 +0100, [email protected] (Theo van >>> >> > Riet) >>> >> > wrote: >>> >> > >>> >> > > Sargon <[email protected]> wrote: >>> >> > > >>> >> > > > >>> >> > > > >>> >> > > > > Leer ermee leven: zonder nucleaire centrales ook geen >>> >> > > waterkrachtcentrales... >>> >> > > > >>> >> > > > Hier niet, nee, maar wel in Skandinavië (niet het ganse jaar >>> >> > > > door, >>> >> > > > natuurlijk) >>> >> > > >>> >> > > Eigenaardig antwoord, vooral het deel tussen haakjes want daarmee >>> >> > > geef >>> >> > > je hem gelijk (wat hij ook heeft) >>> >> > > >>> >> > > Theo >>> >> > >>> >> > Toch niet: Ik zeg gewoon dat niet alle waterkracht in Europa >>> >> > voortkomt >>> >> > van zgn. pompcentrales. Dat de productie van pure >>> >> > waterkrachtcentrales >>> >> > seizoensgebonden is, doet daar niets aan af. >>> >> >>> >> Weer een dubbel antwoord ? Je hebt in beide gevallen, pomp en pure >>> >> waterkracht, toch nog andere centrales nodig of lees ik het verkeerd >>> >> ? >>> >> >>> >> Theo >>> > Ja, je leest verkeerd. Bij een echte waterkrachtcentrale moet je het >>> > water niet eerst oppompen, maar maak je gebruik van water dat op >>> > natuurlijke wijze voorhanden is. >>> > Een pompcentrale is eigenlijk meer een manier om elektrische energie >>> > te stockeren dan om elektrische energie te produceren. Je vertrekt van >>> > elektrische energie en zet die om in potentiële energie door een massa >>> > water op een zekere hoogte op te pompen. Later zet je die potentiële >>> > energie weer om in elektrische energie door het water via turbines >>> > naar beneden te laten stromen. >>> > Bij een echte waterkrachtcentrale heb je enkel die laatste stap. >>> > >>> >>> Laten we beginnen de walen onder water te zetten. >> >> >>Zoals jij kan zeiken, mag dat geen probleem zijn. >> >> > De nagel op de kop! > > Tja, met 1.000.000 Vlamingen kunnen we toch al een gedeelte onder de *zeik* zetten. -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ |
![]() |
#40 |
|
![]() Vitae forma vocatur, "Ghingis Khan" <[email protected]>, die Sun,
07 Nov 2004 22:17:14 GMT, in littera <[email protected]> in foro be.politics (et aliis) vere scripsit quod sequitur: > >"F ustigator" <[email protected]> schreef in bericht >news:[email protected].. . >> Vitae forma vocatur, Sargon <[email protected]>, die Sun, 07 Nov 2004 >> 20:12:13 GMT, in littera <[email protected]> in >> foro be.politics (et aliis) vere scripsit quod sequitur: >> >>>On Sun, 07 Nov 2004 19:11:33 GMT, "Ghingis Khan" >>><[email protected]> wrote: >>> >>>> >>>> "Sargon" <[email protected]> schreef in bericht >>>> news:[email protected]... >>>> > On Sun, 7 Nov 2004 16:45:42 +0100, [email protected] (Theo van Riet) >>>> > wrote: >>>> > >>>> >> Sargon <[email protected]> wrote: >>>> >> >>>> >> > On Sun, 7 Nov 2004 12:57:14 +0100, [email protected] (Theo van >>>> >> > Riet) >>>> >> > wrote: >>>> >> > >>>> >> > > Sargon <[email protected]> wrote: >>>> >> > > >>>> >> > > > >>>> >> > > > >>>> >> > > > > Leer ermee leven: zonder nucleaire centrales ook geen >>>> >> > > waterkrachtcentrales... >>>> >> > > > >>>> >> > > > Hier niet, nee, maar wel in Skandinavië (niet het ganse jaar >>>> >> > > > door, >>>> >> > > > natuurlijk) >>>> >> > > >>>> >> > > Eigenaardig antwoord, vooral het deel tussen haakjes want daarmee >>>> >> > > geef >>>> >> > > je hem gelijk (wat hij ook heeft) >>>> >> > > >>>> >> > > Theo >>>> >> > >>>> >> > Toch niet: Ik zeg gewoon dat niet alle waterkracht in Europa >>>> >> > voortkomt >>>> >> > van zgn. pompcentrales. Dat de productie van pure >>>> >> > waterkrachtcentrales >>>> >> > seizoensgebonden is, doet daar niets aan af. >>>> >> >>>> >> Weer een dubbel antwoord ? Je hebt in beide gevallen, pomp en pure >>>> >> waterkracht, toch nog andere centrales nodig of lees ik het verkeerd >>>> >> ? >>>> >> >>>> >> Theo >>>> > Ja, je leest verkeerd. Bij een echte waterkrachtcentrale moet je het >>>> > water niet eerst oppompen, maar maak je gebruik van water dat op >>>> > natuurlijke wijze voorhanden is. >>>> > Een pompcentrale is eigenlijk meer een manier om elektrische energie >>>> > te stockeren dan om elektrische energie te produceren. Je vertrekt van >>>> > elektrische energie en zet die om in potentiële energie door een massa >>>> > water op een zekere hoogte op te pompen. Later zet je die potentiële >>>> > energie weer om in elektrische energie door het water via turbines >>>> > naar beneden te laten stromen. >>>> > Bij een echte waterkrachtcentrale heb je enkel die laatste stap. >>>> > >>>> >>>> Laten we beginnen de walen onder water te zetten. >>> >>> >>>Zoals jij kan zeiken, mag dat geen probleem zijn. >>> >>> >> De nagel op de kop! >> >> > >Tja, met 1.000.000 Vlamingen kunnen we toch al een gedeelte onder >de *zeik* zetten. Gelukkig begint het Blok te verwateren (zie nieuw programma) -- Fusti |