![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]()
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Als je sommige berichten mag geloven is het enorme bedrag dat de vs aan defensie (defensie ???) uitgeeft niet onopgemerkt gebleven en zijn zowel Rusland als China aan een inhaalbeweging bezig. Ook de retoriek ivm de buitenlandse politiek en de steun of het schouderophalen van het Amerikaanse volk stemt tot nadenken. VN gebroken, internationale verdragen geschonden, ik vrees dat er meer dan 1 bom zal vallen. Nu, we hebben gelukkig nog wat tijd, hoop ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind dat Europa geen frank mag uitgeven aan die Amerikaanse bezettingsoorlog en dat regime dat zowel door de Iraakse als de hele Arabische bevolking gezien wordt als een marionettenregime.
Ik wens het Iraakse verzet verder veel succes in het verdrijven van dat regime en ik hoop dat ook andere regimes in de regio omver zullen geworpen worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Trouwens de inschrijvingsgelden zijn hier ook niet hetzelfde gebleven, ze stijgen jaar na jaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Parlementslid
|
![]() [quote=Doorslag]
VN gebroken, [quote] Dat is omdat de VN niets voorsteld, gewoon een besluitloze,zwakke organisatie. Laatst gewijzigd door lustige lezer : 7 november 2004 om 14:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Nee geef mij maar toch een vreedzame democratie met sterke economische troeven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Vreemdeling
|
![]() Ik ben dat Irak-gezever op TV dik beu aan het worden. Er zijn hier wel andere prioriteiten dan Irak Irak Irak............ . EU en heel de wereld steun Amerika militair om daar bliksemsnel komaf te maken met geïmporteerde namaak-irakezen die daar nu de Amerikanen aan de praat houden. Falluja en andere leuke oorden binnenvallen en ondere controle houden...... verkiezingskes organiseren......en over naar de orde van de dag. Dat is nu al 2 jaar dat één land precies het centrum van de planeet is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Vreemdeling
|
![]() [quote=lustige lezer][quote=Doorslag]
VN gebroken, Citaat:
Zwak zijn is zoals GB gewoonweg eieren voor je geld kiezen en tegen de wil van je eigen bevolking de VS (moeten) achternalopen. En door welke organisatie wil je ze vervangen ? Nato? G7 ? Greenpeace ??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik had het eigenlijk meer over het zwak optreden van de VN in Afrika enzo. GB heeft dara misschien wel een fout begaan maar ik heb veel respect voor de regering daar die verschillende moeilijke thema's succesvol heeft opogelost terwijl wij hier zitten met een paar paljaskes die alleen de kleine problemen zonder succes aanpakken. Vervangen? Neen, een beetje wijzigen wel. Laatst gewijzigd door lustige lezer : 7 november 2004 om 15:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ze hebben niet de macht om de partijen gescheiden te houden. Vergeet ook niet dat zo'n mandaat zou moeten worden bekrachtigt door de VS zelf ! Als de VS BESLUIT om een militaire en economische basis te plaatsen waar ook ter wereld, dan maakt het niets uit hoeveel bloed dat kost. Ik noem dat zeker geen overwinning. De bevolking helpen zal al even moeilijk zijn. Je hebt het verzet dat de stelling niet vriend=vijand (en moet dus dood) hanteert en geen onderscheid maakt. De VS, die de lucratiefste projecten al aan Amerikaanse (en Deense bedrijven) uitdeelt. Maw, de VN mag de brokken opruimen. Dit verkoop je aan niemand en politiek valt niet over lijken. Wat Afrika betreft, ik heb het niet goed gevolgd. Het laatste wat ik hoorde is al een paar jaar terug. Blair wou toen de bevolking van Sierra Leone helpen op de angelsaksische manier. Resultaat : een coup en een halve maand later kregen we hier honderden vluchtelingen te verwerken. Over het laatste punt kan ik met jou akkoord gaan. De VN zou moeten worden versterkt, maar ik geloof dat die optie verleden tijd is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Parlementslid
|
![]() Ik heb ook niet gezegd dat het makkelijk zal zijn he
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U heeft wel een enorm 'hoog gedacht' van de VN, maar dat mag natuurlijk... Dat is zelfs politiek correct 'denken'.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |