![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In een echte democratie moet dat kunnen, per definitie. -> De meerderheid he?
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of ze dat nu nog doet, weet ik niet. Mocht het zo zijn en ze kan weldegelijk nog werken: een schande. Wat dit met dit topic te maken heeft snap ik wel niet, spoken.
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() Als je je wilt omscholen, wat geen belachelijke vraag is om aan jongeren te stellen, vinden ze inderdaad allemaal werk.
Indien ze dat willen. Want als we kijken naar de bembems en peches op dit forum zien we vooral onwil om ook maar 1 poot uit te steken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We moeten ons niet focussen op personen die er gebruik van maken maar op het systeem dat zoiets toelaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zou Spoken dat begrijpen?
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze teren onverdiend op onze maatschappij. Tegelijkertijd geven ze dan nog af op de mensen die extra inkomsten moeten zoeken om hun te onderhouden. Totaal geen normbesef en totaal geen schaamtegevoel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Pakweg 350€ p. Maand. T is iets maar op een volledig loon is het toch maar heel weinig. Veel te weinig.
![]() |
![]() |
#31 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Mag ik jullie erop wijzen dat ik gedurende jaren m'n gezondheid naar de botten heb geholpen met jobjes die niemand anders wou maar waar ik wel bereid voor was anders op straat -> i.e. kamermeisje in hotel, mc donalds slaafje, medewerkster charcuterie/vleesafdeling (om 6u 's morgens reeds beginnen..!!)... Daarnaast heb ik via de Vdab speciale begeleiding gevolgd - of liever gezegd ondergaan - én een getuigschrift administratief medewerker behaald mits opleiding (waar ik potverdikkeme 1 jaar lang voor naar Brussel heb kunnen sjeezen, om 6u40 reeds 's morgens vertrekken om de trein te halen)!!! Om nog maar niet te vergeten mijn boek waar ik mee bezig ben geweest en dat af is geraakt - wat toch een verdienste is want niet iedereen kan dat of heeft daar de energie voor!! Same voor Peche die ook aan een boek - wat zeg ik, zelfs 3 boeken(!) bezig is. Dus steek dat gezever dat wij nietsnutten zouden zijn en niet aan onszelf zouden willen werken maar waar ik het denk!!!! Jaloezie en afgunst omdat wij niet vroeg meer moeten opstaan en niet in een kartonnen doos op straat liggen, dat is het ja.... Pffff! De N-VA knijpt de mensen uit maar denk maar niet dat men dat inziet, nee nee het zijn de kleine garnaalkes die het mogen ontgelden, want zij leven van een uitkering ![]() Laatst gewijzigd door bembem : 4 december 2016 om 16:02. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Minister
|
![]() Naar wat zou een laaggeschoolde zich moeten omscholen?
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is al vreemd dat jongeren die nu al ik weet niet hoe lang op school moeten zitten nog altijd niks kennen. Misschien de scholen eens herscholen?
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() Als iedere laaggeschoolde zich kon omscholen tot hooggeschoolde, afgezien vh feit of hij daarvoor de capaciteiten heeft, dan lopen de artsen achter de vuilkar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik durf hier stellen dat zal moeten gestopt worden met onze universiteiten te subsidieren voor het afleveren van bachelors en masters met diplomas als "wijsbegeerte","geschiedenis","moraalfilosofie".," theologie"........er zullen er nog wel zijn,waarvoor er eigenlijk geen vraag is. Deze niet-tewerkstelbaren duiken dan op in onze politiek en beoefenen dan "politiek" als POLITIEKER,niet als VOLKSVERTEGENWOORDIGER.. De meesten zouden minder kwaad aanrichten en minder kosten als langdurig werkloze. Als er overigens meer technische leergangen zouden bestaan waarbij ,zeg 30%,van de afgestudeerden uiteindelijk naar het buitenland vertrekt ,dan mag ook daar afgebouwd worden.Vlaanderen moet zijn concurrenten niet subsidieren... Ja,ik begin dat universiteits-circus ,zeker de "humanities",steeds argwanender aan het bekijken. Het is ondertussen blijkbaar steeds moeilijker om enigszins jonge mensen te vinden met een ietwat technisch profiel... Laatst gewijzigd door kelt : 4 december 2016 om 18:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Muyters geeft niks aan die werknemer. Eigenlijk zijn dat halve ambtenaren aangezien ze zeer zwaar gesubsidieerd zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik erger me enorm aan de wildgroei van opleidingen. Zowel bij de VDAB als hogescholen en uniefs. Bv. facilitair management (http://www.odisee.be/nl/facilitair-management) Als facility manager zorg je in een bedrijf dat de gebouwen goed beheerd en onderhouden worden. Je voorziet de werknemers van een comfortabel bureau, veilige werkkledij en een lekkere maaltijd. Zo draag je bij tot een stimulerende werkomgeving! Ten slotte ondersteun je alle events die de organisatie plant. Tja? Ik weet niet wat ik van die opleiding moet denken hoor. Medische beeldvorming http://www.odisee.be/nl/mb Normaal deden verpleegkundigen dat al. De hele dag scanners doen met hetzelfde toestel. Moet je daar echt 3 jaar voor studeren? Al die medische achtergrond? Wat ben je daarmee? Het is nog altijd de dokter die diagnoses stelt. Binnenkort kan je als poetsvrouw ook hogeschool gaan doen. Een cursus chemie over kuisproducten, beetje rechten en verzekeringen, sociologie en psychologie om met klanten van allerlei allooi te kunnen omgaan, cursus ethiek en multidisciplinair werken. Je krijgt zo gemakkelijk 3 jaar vol.
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik erger me enorm aan de wildgroei van opleidingen. Zowel bij de VDAB als hogescholen en uniefs. Bv. facilitair management (http://www.odisee.be/nl/facilitair-management) Als facility manager zorg je in een bedrijf dat de gebouwen goed beheerd en onderhouden worden. Je voorziet de werknemers van een comfortabel bureau, veilige werkkledij en een lekkere maaltijd. Zo draag je bij tot een stimulerende werkomgeving! Ten slotte ondersteun je alle events die de organisatie plant. Tja? Ik weet niet wat ik van die opleiding moet denken hoor. Medische beeldvorming http://www.odisee.be/nl/mb Normaal deden verpleegkundigen dat al. De hele dag scanners doen met hetzelfde toestel. Moet je daar echt 3 jaar voor studeren? Al die medische achtergrond? Wat ben je daarmee? Het is nog altijd de dokter die diagnoses stelt. Binnenkort kan je als poetsvrouw ook hogeschool gaan doen. Een cursus chemie over kuisproducten, beetje rechten en verzekeringen, sociologie en psychologie om met klanten van allerlei allooi te kunnen omgaan, cursus ethiek en multidisciplinair werken. Je krijgt zo gemakkelijk 3 jaar vol.
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |