![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Elon Musk laat de 1st stage terug landen op een boot in de stille oceaan. Dat is een geweld complexe en technische uitdaging die de NASA en ESA nog niet gelukt is. Door de raket terug te recupereren kan hij ruimtevaart enorm goedkoper maken en toegankelijker voor bedrijven, overheden en de burger. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En over 6 maand lopen er Model 3's van de band waar er al bijna 400k van besteld zijn. De markt denkt er anders over. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En je moet aan Musk geven wat aan Musk toekomt: hij durft te investeren in 'exotische' markten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
de autopilot, de software, d�*t zijn toch niet de verschillen met de klassieke autoindustrie?! die heeft mijn Skoda nl ook. het verschil met de klassieke autoindustrie, is t feit dat de Tesla electrisch aangedreven is, zou ik denken, maar soit, ik kan me vergissen. Laatst gewijzigd door Anna List : 16 januari 2017 om 11:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
24 kWhr te klein? Dan stoppen we er gewoon 3 van die dingen in. Simpel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() 2170 Li Ion cellen maken met 6 Ah en 130 dollar/kWh (2016) en mikken op < 100 dollar/kWh als de fabriek volledig operationeel is, is revolutionair.
In 2013 was de SOA 3.2 Ah en 600 dollar/kWh. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en toch ook al een kleine 20 jaar oud, niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bij SpaceX heeft hij nog heel wat meer geinnoveerd. Zelf landende rocket stages is ongezien. Zeker op de precieze manier dat hij het doet. Ik ben daar stevig onder de indruk van, en ik ben ingenieur in aeronautics. Een raket zo precies laten landen op een drijvend schip in de oceaan, die ook beweegt, in een bewegende atmosfeer, vanop 100 mijl hoogte......mensen beseffen niet goed hoe moeilijk dat is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() Er zijn menig doctorandi die 4 jaar lang werken om bvb fuel cells 3-4 % efficienter te krijgen.
Wetenschap is geen proces van "grote uitvindingen". Die tijd zijn we voorbij. Wat Tesla heeft gedaan op een paar jaar is indrukwekkend. Naysayers ten spijt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() Je kan ook stellen dat de gewone automobielsector dan al 100 jaar stilstaat. Diesel en Benzinemotoren zijn meer dan een eeuw oud.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
voor mij was dat Musk(Tesla) heeft nog nooit iets nieuws uitgevonden. geen elektrische motor, geen zelfrijdende software, geen nieuwe batterij. als tegengeste zal ik daarbij toegeven dat hij de combi en de marketing kant van zijn bubble geweldig goed en uniek managet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En als Tesla niet innoveert, waarom bezit het bedrijf dan een grote hoeveelheid patenten ? Alweer: als goede leek wil jij grote uitvindingen zien. Er zijn weinig bedrijven die grote uitvindingen doen. PS: Een Cd van 0.21 en nog een goed uitziende wagen, is voor autoontwerpers ook een forse truuk. De andere wagens die daar in de buurt komen zijn de VW concept cars, en die trekken op niks. Hij heeft alles geperfectioneerd, want anderen nagelaten hebben om te doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ps had je t over diezelfde patenten die hij op straat heeft gesmeten ? ![]() Laatst gewijzigd door Anna List : 16 januari 2017 om 13:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
En dit was inderdaad marketing en strategie: het gemakkelijker maken voor anderen om op te schuiven naar e-wagens zal het makkelijk maken om overheden mee te krijgen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Maar ga eens naar het autosalon. Of luister naar het nieuws. De verkoop van fossiele wagens piekt en iedereen is er van overtuigd dat de E-wagens nog niet voor het grote publiek zijn. Misschien tegen 2020-2030? Misschien ... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |