![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Europees Commissaris
|
![]() Laat de treinen maar rijden.
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Garry : 20 december 2016 om 18:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bekijk het eens even zo; Ik heb nog de tijd gekend dat je, om in België producten binnen te brengen je invoerrechten diende te betalen. Je had Renault, Ford, GM 1 en GM 2 enz, allemaal assemblage fabrieken die hier gevestigd waren en aan veel mensen werk verschafte. Scaldia-Moskovich voerde hun auto's, omdat ze niet hier assembleerde, speciaal in half afgewerkt , binnenbekleding, glas, werden hier vervaardigd en de motor werd er los bij geleverd om hier geplaatst te worden, omdat ze hierdoor geen invoerrechten diende te betalen op het afgewerkte product. Nu met Europa, vrij verkeer van goederen en personen. Resultaat, geen Fordfabriek meer in België, geen Renault, geen GM1 en 2 meer. Waarom zouden ze nog? Duitsland heeft extra banen nodig dus GM 1 en 2 en Ford weg. Frankrijk heeft extra banen nodig, dus Renault weg. En of dat vrij verkeer van personen nu zo een groot voordeel is is ook al gebleken dat het meer nadelen heeft dan voordelen. MAAR de simpele zielen zijn gelukkig want wanneer ze naar Spanje gaan om met hun gat op 't strand te gaan liggen met een sangria in hun hand, hoeven ze geen geld te wisselen. Makkelijk toch dat ze niet meer moeten omrekenen. Ja, dat is nogal een voordeel hé. Ik hoop voor hen dat dat de vele duizenden gesneuvelde banen hier gaat terug brengen. Laatst gewijzigd door Garry : 20 december 2016 om 18:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Een draad vol indianenverhalen.
Voor de verandering... |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() Dat is een vaststelling, geen argument.
Laatst gewijzigd door Another Jack : 20 december 2016 om 18:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wel ik wil dit serieus nemen. Desnoods praat ik erover met het Vlaams Belang, zelfs dat heb ik er voor over. Dat was enkele jaren heel wat anders, maar ik wil nu toch nog eens naïef geloven in iets dat vooruitzichten schept. Een Europa door Europeanen, voor Europeanen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U vraagt zich wellicht nu af, wat is de Europese identiteit? Dat is aan het individu om te bepalen in alle vrijheid. Maar zo is het niet meer in de EU. De EU gaat voorbij aan wat de Europese identiteit hen duidelijk maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is partijpolitieke propaganda bestemd om kiesvee voor zich te winnen. Nu heel populair, later zal dat ook weer afnemen... Laatst gewijzigd door Another Jack : 20 december 2016 om 19:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is een idee AJ. Iets nieuw, naast de EU waar deelstaten zich gewoon lostrekken van de EU en een VSE vormen. Is het populair? Dan ben ik echt op de goeie flow aan het gaan hedendaags. Puur natuur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() Hoe is Amerika ontstaan denk je? Door Europeanen die het anders gingen doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De populistische partijen zijn totaal niet voor uw 'VSE ding'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bedenk dan zelf eens oplossingen? Ik zit hier in mijn hoofd te graven hoe ik Europa zou kunnen redden. Ik bedenk dan een geweldloze en democratische manier is het onsamenhangend. Het moet simpel uitgelegd kunnen worden. Anders maken ze het zo complex dat niemand er nog aan uit kan. Iedereen terug betrokken partij. De VSE. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Europees Commissaris
|
![]() Goed zo, Peche.
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb dan ook voor Verhofstadt gestemd in 2014... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() Ik ben niet zeker dat wij hetzelfde voor ogen hebben AJ.
Laatste keer stemde ik voor Europa VLD, voor BE de PVDA. Nooit meer VLD. De PVDA valt nog te bezien, ik weet dat dit tegenstrijdig is met wat ik vertegenwoordig. Maar zij doen echt nog veel voor het volk he. Dat is naar mijn observatie een echte volkspartij. Maar anyway, de pellen zijn van mijn ogen gevallen. Ik ben voor "less is more." Een VSE met een republiek via een president lijkt mij nog niet de slechtste start. Zoals in Amerika, deelstaten kunnen nog voor zichzelf beslissen maar er is een gemeenschappelijk doel. Zoals deze vluchtelingencrisis, die ging ons allen aan. Maar mensen die aan de grens de overlast presenteerden werden uitgesloten. Er is in de EU een massa manipulatie aan de gang die niet langer stand mag houden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |