Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 januari 2017, 08:59   #21
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Zet alvast enkele emmers voor vanboven en vanonder klaar, ik voorspel het betere spetterwerk tegen die tijd. LOL
Ik zie het al voor mij:

...: gij zijt begonnen
President Trump: neen gij zijt begonnen
...: neen gij
President Trump: neen gij
......
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2017, 09:01   #22
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die man is autistisch. Heb ik reeds vermeld. Uiterst bekwaam dus.
Hij heeft alle ambassadeurs teruggeroepen in een driftbui zonder dat er iemand ingreep.

Hij is out of control.
Oud 10 januari 2017, 09:07   #23
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Dus omdat Trump buiten die gehandicapte reporter ook anderen op dergelijk infantiele manier geïmiteerd heeft is het ok? Deze domme redenering past perfect in het straatje van Trump.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2017, 09:25   #24
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Geniet nog even van de show, de realiteit en Goldman Sachs zullen beslissen wat hij moet en mag, al de rest is bijzaak.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2017, 12:44   #25
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hij is nog geen president en iedereen komt al bij hem zoals bij de paus op audiëntie. Gisteren was het Bernard Arnault de Franse miljardair en president van de luxe group LVMH die hem beloofd heeft productie over te hevelen naar de US.

Ook de rijkste Chinees, miljardair Jack Ma president van AliBaba (de enorme Chinese online sales group) was op bezoek om te beloven dat hij US producten zou verkopen in China.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2017, 12:53   #26
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Hij is nog geen president en iedereen komt al bij hem zoals bij de paus op audiëntie. Gisteren was het Bernard Arnault de Franse miljardair en president van de luxe group LVMH die hem beloofd heeft productie over te hevelen naar de US.

Ook de rijkste Chinees, miljardair Jack Ma president van AliBaba (de enorme Chinese online sales group) was op bezoek om te beloven dat hij US producten zou verkopen in China.
Tegen 500 dollar per maand oftwel 6000 dollar per jaar zijn mexicanen een pak goedkoper dan amerikanen die voor manufacturing jobs snel tussen de 60 en 80k dollar kosten.

Wat denk je dat de inflatie gaat doen in de VS de komende jaren ? Prijzen gaan boomen als Trump alles terug naar de VS haalt. Met als gevolg dat de koopkracht van de amerikaan fors gaat dalen.

Want de gemiddelde amerikaan heeft zijn welvaart de danken aan goedkope buitenlandse arbeid.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2017, 13:09   #27
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Tegen 500 dollar per maand oftwel 6000 dollar per jaar zijn mexicanen een pak goedkoper dan amerikanen die voor manufacturing jobs snel tussen de 60 en 80k dollar kosten.

Wat denk je dat de inflatie gaat doen in de VS de komende jaren ? Prijzen gaan boomen als Trump alles terug naar de VS haalt. Met als gevolg dat de koopkracht van de amerikaan fors gaat dalen.

Want de gemiddelde amerikaan heeft zijn welvaart de danken aan goedkope buitenlandse arbeid.

Ford ist der profitabelste Autokonzern mit einem Gewinn von 1652 Euro pro Fahrzeug, VW verdient pro PKW nur 395 Euro.

1652 € winst per auto voor Ford en 395 € voor VW.

Gene vette, daarom verkocht Ford ook veel show voor Trump en gaan ze rustig verder met hun al lang voorziene investeringsplannen, net zoals al de rest gaat doen.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2017, 13:27   #28
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik ken de economische structuren goed genoeg omdat te beseffen. Maar Trump gaat en kan niet ALLES terughalen. De herlocalisatie is trouwens reeds jaren bezig vooral in producten die een hoge automatiseringsgraad hebben.

Trump maakt ook de fout van de gevolgen niet te overzien van een overdreven protectionisme (klassieke kortzichtigheid ook in Europa). De toekomst van elke economie draait ook en vooral rond zijn export. Als je een "muur" bouwt om import tegen te houden dan houdt je meteen de export naar andere landen tegen. Die gaan op hun beurt vergeldingsmaatregelen nemen.

Ik denk dat hij pragmatisch is en hij is niet beroerd om plots het roer om te gooien indien nodig. Het is een instinctief dier. Ik geef hem het voordeel van de twijfel maar blijf afwachtend.
Oud 10 januari 2017, 13:30   #29
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik ken de economische structuren goed genoeg omdat te beseffen. Maar Trump gaat en kan niet ALLES terughalen. De herlocalisatie is trouwens reeds jaren bezig vooral in producten die een hoge automatiseringsgraad hebben.

Trump maakt ook de fout van de gevolgen niet te overzien van een overdreven protectionisme (klassieke kortzichtigheid ook in Europa). De toekomst van elke economie draait ook en vooral rond zijn export. Als je een "muur" bouwt om import tegen te houden dan houdt je meteen de export naar andere landen tegen. Die gaan op hun beurt vergeldingsmaatregelen nemen.

Ik denk dat hij pragmatisch is en hij is niet beroerd om plots het roer om te gooien indien nodig. Het is een instinctief dier. Ik geef hem het voordeel van de twijfel maar blijf afwachtend.
En dat is het gevaar. Ik denk dat er ondertussen bij de Republikeinse Partij een hoop zijn die in lichtelijke paniek zijn.
Dat hij zich in zijn Trump Tower isoleert is ook geen goed teken.
Oud 10 januari 2017, 15:10   #30
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die man is autistisch. Heb ik reeds vermeld. Uiterst bekwaam dus.
Keith Olbermann heeft de juiste kijk op de zaak :
"There is something really really wrong with Trump".

Still Supporting Donald Trump? This Message Is For You

Laatst gewijzigd door parcifal : 10 januari 2017 om 15:12.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2017, 16:50   #31
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Trump vertoont doodeenvoudig een onaanvaardbare en schandalige graad van lompheid. Vergeet niet dat de Amerikaanse grondwet een zeer grote graad van machtsuitoefening toekent aan de president. De betrokkene mag dan symbolisch ook beschouwd worden als het gelaat van de U.S.A. Een figuur zoals Donald Trump is dan ook een echte schande voor Amerika. Die kerel is een ongeleid projectiel en kan zijn land (én Europa) nog veel schade berokkenen. Ik hoop dat de modale Amerikaan na één legislatuur van dit rund zijn buik zal vol hebben. Eén troost: hij heeft een intelligente schoonzoon die blijkbaar een cruciale positie in zijn administratie zal bekleden. Misschien kan die de te verwachten "collateral damage" binnen de perken houden.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2017, 16:57   #32
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Trump vertoont doodeenvoudig een onaanvaardbare en schandalige graad van lompheid. Vergeet niet dat de Amerikaanse grondwet een zeer grote graad van machtsuitoefening toekent aan de president. De betrokkene mag dan symbolisch ook beschouwd worden als het gelaat van de U.S.A. Een figuur zoals Donald Trump is dan ook een echte schande voor Amerika. Die kerel is een ongeleid projectiel en kan zijn land (én Europa) nog veel schade berokkenen. Ik hoop dat de modale Amerikaan na één legislatuur van dit rund zijn buik zal vol hebben. Eén troost: hij heeft een intelligente schoonzoon die blijkbaar een cruciale positie in zijn administratie zal bekleden. Misschien kan die de te verwachten "collateral damage" binnen de perken houden.
Trump laat zich niet muilkorven door gelijk wie. En dat is dan de machtigste man ter wereld... Ik vrees dat we nog zeer barre tijden tegemoet gaan.
Oud 10 januari 2017, 17:11   #33
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Trump laat zich niet muilkorven door gelijk wie. En dat is dan de machtigste man ter wereld... Ik vrees dat we nog zeer barre tijden tegemoet gaan.
De soep zal zo heet niet worden gegeten. Van de moment dat hij echt president is draait hij bij.
Oud 10 januari 2017, 19:34   #34
Tavek
Banneling

Standaard

Don't count on it.

Trump is en blijft Trump. Een 70 jarige verandert ge niet meer.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2017, 19:42   #35
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Don't count on it.

Trump is en blijft Trump. Een 70 jarige verandert ge niet meer.
En niet vergeten, dat is iemand die rijk geboren is. Iedereen heeft altijd zijn hielen gelikt. Die luistert naar niemand.
Oud 10 januari 2017, 19:43   #36
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Trump laat zich niet muilkorven door gelijk wie. En dat is dan de machtigste man ter wereld...
Nog in geen 100 jaar. Als Trump niet overeen komt met het establishment haalt hij het eind van 2017 niet eens. Ik geef hem hooguit 6 maanden
Oud 10 januari 2017, 19:44   #37
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Nog in geen 100 jaar. Als Trump niet overeen komt met het establishment haalt hij het eind van 2017 niet eens. Ik geef hem hooguit 6 maanden
Afgevoerd in een straight jacket
Oud 10 januari 2017, 19:51   #38
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
En niet vergeten, dat is iemand die rijk geboren is. Iedereen heeft altijd zijn hielen gelikt. Die luistert naar niemand.
Best mogelijk, maar dat staat niet vast. Verder... minstens 80% van het plebs leeft tevreden, totaal gebrainwashed.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2017, 19:51   #39
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ondertussen kan die idioot wel atoombommen lanceren en wereldoorlogen starten. Als deze clown het alternatief is voor het poco establishment dan mogen ze dat establishment snel terugbrengen voor mij.
Oud 10 januari 2017, 19:52   #40
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Na zijn aanstelling doet hij zijn termijn uit, zoals een ander.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be