![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Toen Afganistan onder Taliban bewind was, vernietigden de fundamentalisten ongeveer alle opium-plantages in het land, wat een zware slag toebracht aan de ganse heroïne en opiaten-industrie. Sinds de VS echter de Taliban heeft verdreven, wordt opium weer volop gekweekt, en is de heroïneroute weer volop in gebruik. De inval van de VS in Afghanistan heeft dus een serieuze opleving van de drugsteelt (en dan nog één van de meest verslavende drugs ook) tot gevolg gehad. Uzelf "rechts" noemen is nog altijd geen garantie om de volledige waarheid in pacht te hebben blijkbaar... ![]()
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik dacht al dat het ietwat te simplistisch was om van jouw hand te komen...
![]()
![]() |
#24 | |||||||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Heeft DJE de reportage "Unprecedented"( niet op de rode staatszender, maar op de Nederlandse tv ) van J. Sekler en R.R. Perez gemist misschien? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je zal mij in m'n kritiek op de VS niet gauw horen vertellen dat het hier allemaal zoveel beter is.
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() [quote=skye]Derk Jan Eppink 27/08/2004
heeft laten zien. Amerika heeft een cultuur van openbare verantwoording die, indien toegepast in de Wetstraat, zou leiden tot een fin de régime. Na 11/9 werden alle amerikaanse media plots getroffen door een golf van collectief geheugenverlies voor wat hun vroegere kritische journalistiek betrof, een geheugenverlies dat een paar jaar aanhield. Ik heb geen bezwaar tegen kritiek op Bush, maar ik vind het bedenkelijk als de berichtgeving louter op Bush-haat wordt gebaseerd. Het verdraait en vertekent het beeld van de hele VS. De wervende boodschap is steeds dezelfde: de Democraten zijn goed, de Republikeinen fout. . Nogmaals: Allemaal één pot nat en bloot geldspel: de kandidaten uitverkocht, de democratie uitverkocht, derde partijen geboycot. Afijn, 't is al goed voor de democratie dat Bush nu eindelijk, vier jaar later, eens verkozen is. Laatst gewijzigd door eno2 : 10 november 2004 om 17:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() .
Je zal mij in m'n kritiek op de VS niet gauw horen vertellen dat het hier allemaal zoveel beter is.[/quote] ________ Wij betekenen niets. Daarom heeft kritiek op ons niet veel te betekenen. En toch is het hier grosso modo stukken beter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#28 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Eerst haal je een deel van je argumentatie uit een reportage op Canvas. Je geeft geen datum, geen titel, niks, we hebben dus het raden naar het waarheidsgehalte van je statement. Daarna - en nu wordt het pas straf - verkondig je dat de VRT ons voorliegt. Bij mijn weten is Canvas een deel van de VRT. Je weerlegt dus je eigen argumenten die op zich al op zand gebouwd waren (je hebt eens één Amerikaan op tv gezien die...). Dat moet je kunnen.
![]() |
![]() |
#29 | ||||||||||
|
![]() Citaat:
Geef me dan zo eens de voorbeelden van grote media in Belgie waar dat niet gebeurt. Citaat:
Ik denk dat de redenering eerder is dat iemand die je al herhaaldelijk geholpen heeft in het verleden, en die bovendien op de buurlanden na, uw belangrijkste handelspartner is die bovendien een enorm handelsbalanstekort in uw voordeel heeft, recht heeft op een objectieve behandeling ipv een categoriek afwijzen Citaat:
Argumenten van hetzelfde caliber: alle druggebruikers zijn criminelen en alle negers lui. Ge geeft hier aan vanuit welke ingesteldheid ge vertrekt. Citaat:
Dikwijls objectief = subjectief. Citaat:
Neen, dat is uw opinie. Als het bewezen was dat Bush de presidentsverkiezingen gestolen had, hadden de democraten een proces van formaat ingespannen. Heeft DJE de reportage "Unprecedented"( niet op de rode staatszender, maar op de Nederlandse tv ) van J. Sekler en R.R. Perez gemist misschien? Citaat:
Ah, het fameuze guilty-until-proven-innocent principe. Citaat:
[color=red]Nochthans wordt hier vaak beweerd dat de VS een politiestaat is. Het is dus een politiestaat waar je alles mag zeggen wat je wil zonder consequenties (zoals howard stern haha) Citaat:
Het gaat hier over de journalistiek, niet over de overheid. Ik kan me voorstellen dat het in Belgie nogal moeilijk is om daartussen onderscheid te maken als Belg, maar het moet toch lukken. Citaat:
Het is niet omdat er in de VS een aantal grote families is op de voorgrond getreden in de jaren 30, dat de argumentatie niet klopt. Citaat:
Dat de VRT in general wat meer zelfkritiek aan de dag zou mogen leggen, ben ik het mee eens. En dat qua hypocrisie ons Vlaams volkje op z'n minst de evenknie is van de Amerikanen, daar ben ik het zelfs roerend mee eens. Je zal mij in m'n kritiek op de VS niet gauw horen vertellen dat het hier allemaal zoveel beter is. Het gaat hem niet over dat het hier allemaal zo veel beter of slechter is in het stuk hierboven. Het stuk gaat over de journalistiek, en er worden massas voorbeelden gegeven waarbij de Pers gewoon opvoorhand al conclusies heeft getrokken.
![]() |
![]() |
#30 |
Staatssecretaris
|
![]() Ten eerste wil ik zeggen dat het toch moeilijk is om België en Amerika te vergelijken.
Belgen en de meeste europeanen denken gewoon anders dan de amerikanen. Het belgische volk heeft meerdere overheersingen gekend doorheen de geschiedenis en er zijn tal van oorlogen op belgisch grondgebied uitgevochten. Dit alles heeft ook een invloed op het denken van een volk en hun politieke leiders. Daarbij komt nog eens dat Amerika een heel pak groter is als België en een economische en militaire grootmacht en dit heeft misschien nog de grootste invloed op hoe amerikanen denken en de wereld bekijken. Maar Amerika is ook het land van de uitersten. Je vind er talrijke tegenstrijdigheden.soms tot het absurde toe. Enerzijds willen zie overal vrede en vrijheid brengen maar de Amerikaanse wapenhandel is een miljarden industrie daar. Ze promoten de democratie alsof het de heilige graal is maar je ziet duidelijk dat het amerikaanse kapitalistisch democratisch systeem toch niet zo perfect is.Zie de economische en sociale problemen alsook de armoede die er erg groot is in bepaalde gebieden.En de discriminatie van andere rassen is er soms groter dan elders in de democratisch land. Nu in ons eigen landje is het natuurlijk ook niet perfect.Maar persoonlijk zou ik liever hier leven dan in Amerika. Wat Bush betreft.dat is gewoon ene bedrieger tot en met. En zijn beleid doet de wereld gewoon geen goed dat is gewoon een feit. De manier waarop hij irak is binnengevallen is gewoonweg niet aanvaardbaar. Maar ik ben blij dat onze mensen daar nu niet dagelijks sneuvelen. ![]() Als Amerika een beetje minder arrogant zou zijn dan zouden ze zo niet gehaat worden denk ik. En het is niet omdat amerika ons al verscheidene keren heeft geholpen dat we daarom hun blindelings moeten volgen hé? Een beetje kritiek mag wel en als amerika dit niet kan aanvaarden getuigt des te meer van hun arrogantie. Nu Europa zelf zou wat minder moeten zagen en wat meer daden verichten en daarmee bedoel ik dat Europa eerst ook in eigen huis eens orde op zaken moet stellen en als 1 geheel gaan werken en dan ook 1 europese militaire macht oprichten die ook economisch als 1 geheel werkt. Pas dan zouden we nog meer recht van spreken hebben maar het ironische is dat amerika schrik heeft van 1 Europa en zij houden er wel van om europese landen tegen een op te zetten.(zie bondgenoten en tegenhangers irak kwestie) Laat ik het zo samenvatten,zowel de amerikanen als wij hebben onze fouten en gebreken.kritiek geven moet kunnen in beide richtingen. Maar Bush is gewoon een slechte leider voor zijn volk en voor de wereld punt uit.(niet dat de andere presidenten zoveel beter waren ![]() Och de mensen van de vrt gaan na hun zware dag van kritiek geven op de VS gewoon naar de Mcdonalds voor ene lekkere cheeseburger en drinken dan coca cola om daarna een goeie film zoals aliens en predator te gaan zien in de cinema met een goede zak American popcorn. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() kwoot slegie
Och de mensen van de vrt gaan na hun zware dag van kritiek geven op de VS gewoon naar de Mcdonalds voor ene lekkere cheeseburger en drinken dan coca cola om daarna een goeie film zoals aliens en predator te gaan zien in de cinema met een goede zak American popcorn. ![]() _______ Eno2: Coca cola zit zwaar in de moeilijkheden omdat de mensen wat meer op hun gezondheid beginnen te letten en zodra ze dat met hun geestelijke gezondheid ook beginnen te doen is Amerika zelf aan de beurt. Laatst gewijzigd door eno2 : 12 november 2004 om 16:58. |
![]() |
![]() |