Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 november 2004, 13:18   #21
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Is Mieke Vogels gedreven door het schoonheidsideaal? Misschien kan ze dan eens te rade gaan bij Mitta van der Maat...

Het schoonheidsideaal is trouwens blijkbaar aan het verschuiven: de laatste videoclips zitten vol met vrouwen met meer-dan-redelijk kontvolume en serieuze hespreserves op billen en heupen. Persoonlijk vind ik dat zeer positief: panlattekes zoals veelvuldig te zien tijdens modeshows en miss-verkiezingen hebben mij nooit kunnen bekoren. Leve de dikke malse kont ! Maar dat was off-topic zeker. Bon, 's mans gedachten dwalen wel eens meer af...

Laatst gewijzigd door Turkje : 8 november 2004 om 13:18.
Turkje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2004, 13:21   #22
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Is Mieke Vogels gedreven door het schoonheidsideaal? Misschien kan ze dan eens te rade gaan bij Mitta van der Maat...

Het schoonheidsideaal is trouwens blijkbaar aan het verschuiven: de laatste videoclips zitten vol met vrouwen met meer-dan-redelijk kontvolume en serieuze hespreserves op billen en heupen. Persoonlijk vind ik dat zeer positief: panlattekes zoals veelvuldig te zien tijdens modeshows en miss-verkiezingen hebben mij nooit kunnen bekoren. Leve de dikke malse kont ! Maar dat was off-topic zeker. Bon, 's mans gedachten dwalen wel eens meer af...
Een intermezzo is nooit slecht.

Maar wat mij verontrust is om straks Mieke Vogels in een populaire video-clip te zien verschijnen.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2004, 10:41   #23
VlaamseBelg
Parlementslid

Standaard

Wat is er erger? Een vrouw die halfnaakt rondloopt omdat ze mooi is om naar te kijken en omdat ze zich daar goed bij voelt, of een vrouw die vrijwillig een hoofddoek aandoet en haar lichaam verbergt alsof ze mismaakt is als vrouw, en daarmee ineens ook een klap in het gezicht geeft van andere vrouwen hier en elders die van die burqua of hoofddoek af willen maar niet kunnen omdat ze dan vermoord worden?

't is een moeilijke, denk er eens over na, Mieke!!
Oud 9 november 2004, 10:44   #24
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

[size=4]
Citaat:
[size=4]denk[/size] er eens over na, Mieke!!
[/size]Zeg! WIE is hier de moeilijke?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 9 november 2004 om 10:45.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2004, 19:47   #25
Ibeke
Burgemeester

Ibeke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseBelg
Wat is er erger? Een vrouw die halfnaakt rondloopt omdat ze mooi is om naar te kijken en omdat ze zich daar goed bij voelt, of een vrouw die vrijwillig een hoofddoek aandoet en haar lichaam verbergt alsof ze mismaakt is als vrouw, en daarmee ineens ook een klap in het gezicht geeft van andere vrouwen hier en elders die van die burqua of hoofddoek af willen maar niet kunnen omdat ze dan vermoord worden?

't is een moeilijke, denk er eens over na, Mieke!!
Vermoord? Wat zeg je nu?
[font=Book Antiqua]Do not say, that if the people do good to us, we will do good to them and if the people oppress us, we will oppress them; but determine that if people do you good, you will do good to them and if they oppress you, you will not oppress them[/font]
[font=Book Antiqua]He is not strong and powerful who throweth people down; but he is strong who witholdeth himself from anger[/font]
[font=Book Antiqua]The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr[/font]
[font=Book Antiqua]Do you beat your own wife as you would a slave? That must you not do.[/font]
[font=Book Antiqua](Mohamed, saas)[/font]
Ibeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2004, 20:29   #26
VlaamseBelg
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibeke
Vermoord? Wat zeg je nu?
[size=4]moor·den[/size] (onov.ww.) 1 met opzet iem. om het leven brengen => afslachten(bron: vandale.nl)
Oud 9 november 2004, 21:29   #27
Ibeke
Burgemeester

Ibeke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseBelg
[size=4]moor·den[/size] (onov.ww.) 1 met opzet iem. om het leven brengen => afslachten(bron: vandale.nl)
Heb je dat helemaal alleen gedaan?
[font=Book Antiqua]Do not say, that if the people do good to us, we will do good to them and if the people oppress us, we will oppress them; but determine that if people do you good, you will do good to them and if they oppress you, you will not oppress them[/font]
[font=Book Antiqua]He is not strong and powerful who throweth people down; but he is strong who witholdeth himself from anger[/font]
[font=Book Antiqua]The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr[/font]
[font=Book Antiqua]Do you beat your own wife as you would a slave? That must you not do.[/font]
[font=Book Antiqua](Mohamed, saas)[/font]
Ibeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2004, 22:26   #28
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Ik woon blijkbaar in de verkeerde buurt, ik kom namelijk zelden halfnaakte vrouwen tegen, vooral nu niet.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2004, 22:36   #29
Geertje

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Ik woon blijkbaar in de verkeerde buurt, ik kom namelijk zelden halfnaakte vrouwen tegen, vooral nu niet.
In welk achterlijk gat woon jij dan. Hier komen ze met massa's voorbij, allemaal jong en goed gevormd en blond en gewillig. 8)
Oud 9 november 2004, 22:54   #30
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolter
Mieke Vogels stelde deze middag op radio één een "vrouwvriendelijke" vraag met een wel erg cynische ondertoon..
Wie is er het beste af ??

De westers vrouw die halfnaakt door haar wereld moet flaneren gedreven door het schoonheidsideaal dan wel de islamvrouw die gesluierd door het leven moet ??

Op het eerste zicht een makkelijk te beantwoorden vraag. Maar toch...
Aldus kwam ijdele Mieke na tientallen jaren van frustraties over haar eigen uiterlijk uiteindelijk uit de kast.
Oud 10 november 2004, 11:07   #31
veerleke
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
een mooie halfnaakte vrouw moet niet gesluierd lopen ! een lelijke wel
sexistisch gezwam vind je overal, zéker ook bij flaminganten, en hoe langer hoe meer...Je zou die moslimvrouwen die gesluiert willen lopen haast gelijk gaan geven (al draag ik nog wel strakke jurkjes)
veerleke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2004, 11:56   #32
VlaamseBelg
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door veerleke
sexistisch gezwam vind je overal, zéker ook bij flaminganten, en hoe langer hoe meer...Je zou die moslimvrouwen die gesluiert willen lopen haast gelijk gaan geven (al draag ik nog wel strakke jurkjes)
Is een rok eigenlijk ook niet een beetje een sluier? Uit met die handel, vanaf nu is de verplichte klederdracht voor vrouwen de tanga. Mieke eerst.
VlaamseBelg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2004, 12:30   #33
Joris_Meys
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Mieke Vogels zegt gewoon wat haar achterban wil horen. Er zijn vele vrouwen die voor groen stemmen, en de islam fantastisch vinden, vooral de onderdrukking van de vrouw vinden ze tof. Hoe het komt weet ik niet maar volgens mij heeft dit iets met macho-gedrag te maken van de groene vrouw : terug naar de natuur en als wijfje beheerst worden door het mannetje van de soort.
U bent dus :
1. vrouwelijk
2. behorende bij de aanhang van Groen!
3. vindt de islam fantastisch
4. weet zeker dat al uw vriendinnen in de aanhang van Groen! hetzelfde denken over de islam.

Indien U één deze op "neen" moet beantwoorden, heeft U duidelijk gemaakt waarom juist U zo verkeerd zit in uw opinie.

Los van het feit of ik groen ben of niet (misschien achter mijn oren, maar zeker niet van een kater), weet ik wel dat Mieke Vogelen hier iets anders bedoelt :

Mieke trekt ten strijde tegen het "ketenen van de westerse vrouw aan het schoonheidsideaal", en ze heeft een beetje gelijk. Overigens zingt Koentje (geheel tot de tevredenheid van ons Mieke) ook "'t zit vanbinnen", en dan had hij het niet over één of ander orgaan.

Mieke wou dus zeggen : al die hypocrieten zitten wel te zeveren over die hoofddoek (terecht of onterecht laat ze hier in het midden), maar keuren wel de "dictatuur" van het maatje 36 goed.

Waar haar frustratie over dat maatje 36 vandaan komt, mag wel duidelijk zijn...

met vriendelijke groeten
Oud 10 november 2004, 13:31   #34
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joris_Meys
Mieke wou dus zeggen : al die hypocrieten zitten wel te zeveren over die hoofddoek (terecht of onterecht laat ze hier in het midden), maar keuren wel de "dictatuur" van het maatje 36 goed.
Met andere woorden: ze wou dus het debat verschuiven naar een piste die er in wezen de ballen mee te maken heeft, om maar niets te hoeven zeggen over de hoofddoek zelf.

Oud 10 november 2004, 13:40   #35
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
sexistisch gezwam vind je overal, zéker ook bij flaminganten, en hoe langer hoe meer...
Ja zo zijn we wel

Wtf slaat dit nu op?
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2004, 13:54   #36
Geertje

Standaard

Citaat:
... gesluierd willen lopen ...

Je moet hier oppassen, want wie teveel fouten maakt, wordt hier al snel door links als een idioot versleten en tot het rechtse kamp verwezen.
Oud 10 november 2004, 13:57   #37
Geertje

Standaard

Citaat:
U bent dus :
1. vrouwelijk
2. behorende bij de aanhang van Groen!
3. vindt de islam fantastisch
4. weet zeker dat al uw vriendinnen in de aanhang van Groen! hetzelfde denken over de islam.

Indien U één deze op "neen" moet beantwoorden, heeft U duidelijk gemaakt waarom juist U zo verkeerd zit in uw opinie.

Los van het feit of ik groen ben of niet (misschien achter mijn oren, maar zeker niet van een kater), weet ik wel dat Mieke Vogelen hier iets anders bedoelt :

Mieke trekt ten strijde tegen het "ketenen van de westerse vrouw aan het schoonheidsideaal", en ze heeft een beetje gelijk. Overigens zingt Koentje (geheel tot de tevredenheid van ons Mieke) ook "'t zit vanbinnen", en dan had hij het niet over één of ander orgaan.

Waar haar frustratie over dat maatje 36 vandaan komt, mag wel duidelijk zijn...

met vriendelijke groeten
Ik ben ook tegen maat 36. Dit is een norm die ons is opgedrongen door reklamemakers (meestal linkse jongens) en die niemand gevraagd heeft.
Oud 10 november 2004, 15:01   #38
Joris_Meys
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Ik ben ook tegen maat 36. Dit is een norm die ons is opgedrongen door reklamemakers (meestal linkse jongens) en die niemand gevraagd heeft.

Reclamemakers linkse jongens

hihihiHIhihiihAhAHAHAHAAAAAAAHAAWOUHAHAHAAA

Natuurlijk zijn dat linkse jongens. Zeker die reclamejongens van die multinationals, ook allemaal links trouwens, die multinationals. *gniffel*

Soit, ik wou maar even duidelijk maken waarom Mieke die (belachelijke) vraag in ons midden wierp. Haar kruistocht tegen maatje 36 is al lang geen onbekend item meer.

met vriendelijk nahikkende groeten

Laatst gewijzigd door Joris_Meys : 10 november 2004 om 15:01.
Joris_Meys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2004, 15:03   #39
Joris_Meys
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Met andere woorden: ze wou dus het debat verschuiven naar een piste die er in wezen de ballen mee te maken heeft, om maar niets te hoeven zeggen over de hoofddoek zelf.

Voil�*, we zijn der ! Draaien en keren tot ze terug bij haar topic zit : het gewraakte maatje 36. Je zou bijna gaan geloven dat ze Vlaams Blok stemt, die slagen er ook in om bij de moord op een Nederlands cineast door een dolgedraaide marokkaan hun eigen proces te betrekken

met vriendelijke groeten

Laatst gewijzigd door Joris_Meys : 10 november 2004 om 15:04.
Joris_Meys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2004, 15:22   #40
Geertje

Standaard

Citaat:

Reclamemakers linkse jongens

hihihiHIhihiihAhAHAHAHAAAAAAAHAAWOUHAHAHAAA

Natuurlijk zijn dat linkse jongens. Zeker die reclamejongens van die multinationals, ook allemaal links trouwens, die multinationals. *gniffel*

Soit, ik wou maar even duidelijk maken waarom Mieke die (belachelijke) vraag in ons midden wierp. Haar kruistocht tegen maatje 36 is al lang geen onbekend item meer.

met vriendelijk nahikkende groeten
En nu serieus : wie heeft ons maatje 36 opgedrongen ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be