Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 januari 2017, 02:43   #21
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Ex-Syriëstrijder schrijft autobiografie

Citaat:
Antwerpen - Ex-Syriëstrijder Michael ‘Younnes’ Delefortrie schrijft een boek over zijn tijd in Syrië en bij Sharia4Belgium. Het boek verschijnt in het najaar bij uitgeverij Van Halewyck.

Antwerpenaar Michael Delefortrie (26) was een van de *beklaagden in het grote terrorismeproces tegen Fouad *Belkacem en Sharia4Belgium. Hij verbleef enkele weken *in Syrië, maar keerde gedes*illusioneerd terug naar België. Hij werd veroordeeld tot drie jaar voorwaardelijke celstraf.

In een interview met het Amerikaanse The New Yorker zegt Delefortrie dat hij zijn autobiografie aan het schrijven is. ‘Het zal gedetailleerd zijn. Over mijn bekering, mijn tijd in Syrië en mijn terugkeer.’ Delefortrie geeft te kennen dat hij het boek graag ook in de VS wil uitbrengen.

Het boek van Delefortrie, die nu een bakkerij uitbaat in *Antwerpen, verschijnt in het najaar bij Van Halewyck. Delefortrie zelf wil voorlopig nog niets kwijt over zijn autobiografie. ‘Ik heb daar nu geen belang bij’, luidt het.

Bekentenis

In het interview met The New Yorker doet Delefortrie een *interessante bekentenis. Hij vertelt over een aanval op de villa in Syrië waar hij verbleef, door gematigde rebellen. ‘Wij hebben hen later aangevallen’, zegt Delefortrie, die altijd heeft volgehouden dat hij nooit aan gewapende incidenten heeft deelgenomen. Verderop in het interview past hij zijn verhaal aan. ‘Zij (zijn vrienden bij ISIS, nvdr.) hebben hen aangevallen’, klinkt het dan.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2017, 06:20   #22
Peche
Banneling

Standaard

Wel één detail, 't is van sharia4belgium dat ze die kregen en niet van de staat.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be