![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik hoor op het nieuws dat ze het ook gaan doen als de anderen niet akkoord zijn, dus ik neem mijn woorden terug
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Stond ook in de link van het openingsbericht. Citaat:
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() Zo is het de bedoeling de pensioenleeftijd van parlementsleden gelijk te schakelen met die van ambtenaren. Dat betekent concreet dat de pensioenleeftijd vanaf 1 juli 2019 wordt opgetrokken naar 65 jaar en tegen 1 februari 2030 naar 67 jaar.*
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...dhtml?show=art Dus niet voor de huidige politici maar die verkozen worden vanaf 1/7/2019, toch? |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik dacht het niet. Er zijn in België de laatste 30 jaar nog nooit verkiezingen gehouden in juli. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gelden de oude regels voor de politici die nu zetelen en vallen de politici die voor het eerst vanaf 1/7/2019 (of later reservespeler) zullen zetelen onder de nieuwe voorwaarden? Volgens N-VA-er Peumans is het normaal dat de huidige verkozenen onder de gunstige oude voorwaarden vallen. Hoe zit dat nu? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoezo "billijk"? Laatst gewijzigd door demonen : 16 januari 2017 om 19:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De voornaamste boodschap is dat ook de pensioenmodaliteiten van mensen in overheidsdienst meer gelijkgeschakeld worden.
Als deze horde genomen is kan dan de volgende genomen worden: De pensioenmodaliteiten van ALLE vormen van werknemers gelijkschakelen. Maar laat ons ondertussen al "blij" zijn met wat er gebeurt... |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
antwoord: niks. Nul komma nul. Stellen de Vlaamse sossen iets strenger voor dan wat nu voor ligt ? Neen. Ze gaar er gewoonweg mee akkoord. Ten tweede: als ik het goed voor heb is er reeds een eerste inleveringsbeurt geweest voor de actuele parlementsleden. Wat nu beslist is, komt op hetzelfde neer als voor iets oudere maar nog net niet gepensioneerden. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is de oprotpremie voor parlementsleden die gebuisd zijn bij de verkiezingen afgeschaft ?
http://forum.politics.be/showthread.php?t=199285 Mieke Vogels wint 432.000 Euro met de lotterij Voor zover ik weet is de laatste-nieuwe regeling dat parlementsleden 24 maanden oprotpremie vangen als ze 19 jaar of meer in het parlement gezeteld hebben.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 16 januari 2017 om 20:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit voorstel is zodanig stompzinnig dat het pijn doet aan de ogen om het te lezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat we nu gaan zien is dat veel Vlaamse parlementsleden zich gaan laten vervangen. Zo kunnen zowel zij als hun opvolgers op 62 jaar op pensioen gaan.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.vlaamsparlement.be/over-...aams-parlement
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://newsmonkey.be/article/69052
Franstaligen zijn voorstander van een minder soepele cumulregeling. In het voorstel van het Vlaams parlement mag men cumuleren en toch pensioen opbouwen. Dat kan niet in de Franstalige voorstellen die voor een strengere regeling uitschrijven.
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat klopt niet. Het Vlaamse parlement heeft grotere profiteurs want ze zijn soepeler in de cumulregeling.
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]()
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat: