Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Theo van Gogh
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Theo van Gogh Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen omtrent Theo van Gogh terecht.

Discussietools
Oud 8 november 2004, 20:23   #21
khaled
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door snoodaard
De hardnekkige mythe van de moordende blanke is hier weer.
Van mogelijk slechts 1 miljoen tot max.10 miljoen indianen in Amerika werd 1/3 uitgeroeid door ziektes zoals griep en mazelen.
1/3 werd uitgeroeid door andere indianen!Bepaalde stammen hadden namelijk door ruilhandel Europese wapens bemachtigd.Vele indianenstammen hadden slaven die ze geroofd hadden bij hun vijanden!
Ziektes afkomstig van ? De Blanken.
Wapens afkomstig van ? Alweer de Blanken.
Samen met dat 1/3de waar je niet van spreekt (toch zo'n 333.333 a 3.333.333) kom ik aan een totaal plaatje van 3/3 ofte 100% al dan niet rechtstreeks omgebracht door... Blanken...

Geroofde slaven werden meestal in leven gelaten. Zodoende waren ze toch iets productiever.

De hardnekkige mythe van de moordende blanke houd dus stand.
Als ik een wapen geef aan iemand die nog nooit een wapen gezien heeft, dan ben IK een moordenaar. Als ik een ziekte doorgeef aan iemand die voor die ziekte geen enkele weerstand heeft, dan ben ik mede verantwoordelijk voor zijn dood.
...Surprise and fear...fear and surprise.... Our two weapons are fear and surprise...and ruthless efficiency.... Our three weapons are fear, and surprise, and ruthless efficiency...and an almost fanatical devotion to the Pope.... Our four...no...
http://orangecow.org/pythonet/the-sp...quisition.html
khaled is offline  
Oud 8 november 2004, 20:42   #22
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dient deze discussie om de schuld voor de moord op Theo Van Gogh op 'de blanken' te steken?
Oud 8 november 2004, 21:42   #23
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door khaled
Samen met dat 1/3de waar je niet van spreekt (toch zo'n 333.333 a 3.333.333) kom ik aan een totaal plaatje van 3/3 ofte 100% al dan niet rechtstreeks omgebracht door... Blanken...

Geroofde slaven werden meestal in leven gelaten. Zodoende waren ze toch iets productiever.

Als ik een wapen geef aan iemand die nog nooit een wapen gezien heeft, dan ben IK een moordenaar. Als ik een ziekte doorgeef aan iemand die voor die ziekte geen enkele weerstand heeft, dan ben ik mede verantwoordelijk voor zijn dood.
Enkele jaren geleden las ik een interview met een native American. Hij zei dat Indianen en cowboys vaak wel vrij goed overeen kwamen. Het was de cavalerie die Indianen vermoordde. Dat is bewezen.
Stefanie is offline  
Oud 8 november 2004, 21:58   #24
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koriander
dat idee van 'het westen inpalmen' heb ik altijd debiel gevonden.
Ze zouden echt een groot technologische voorsprong moeten hebben omdat te doen, zoals de Amerikanen op de Native Americans, maar voor de rest zie ik niet hoe.

De moslims teveel discrimineren zou daarentegen een 'rome'-effect kunnen hebben. Wanneer de Romeinen de Christenen achtervolgden maar dat nadien heel het Romeinse Rijk zich bekeerde tot het Christendom.

Ik denk dat de mensen die enige spiritualisme hebben, voor de islam gaan kiezen, omdat die godsdiens het meest geleden heeft en dat de mensen die een godsdienst nodig hebben zich in de Islam gaan herkennen. Dat noem ik dan het martelaar-effect.
Bij de oude Romeinen was er een enorm grote kloof tussen arm en rijk. Jezus richtte zijn woord aan iedereen, maar vooral voor de armen, de verdrukten en de verschoppelingen bracht hij hoop en steun. Bij de oude arme Romeinen waren aanvankelijk de Egyptische godin Isis en haar zoon Horus heel populair, terwijl de rijke Romeinen Jupiter en zo aanbaden. Arm en rijk aanbad dus dikwijls niet dezelfde goden.

In Rome waren er veel buitenlandse slaven, althans nadat het Romeinse rijk was uitgebreid. Naar het schijnt werd de val van het Romeinse rijk veroorzaakt doordat ze te veel buitenlanders binnenlieten.
Stefanie is offline  
Oud 8 november 2004, 22:02   #25
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik denk dat de mensen die enige spiritualisme hebben, voor de islam gaan kiezen, omdat die godsdiens het meest geleden heeft en dat de mensen die een godsdienst nodig hebben zich in de Islam gaan herkennen. Dat noem ik dan het martelaar-effect.
??? Theo van Gogh is vermoord. Wie lijdt er hier??? Wie is er hier het slachtoffer? De moordenaar van Theo van Gogh soms??? De wereld op z'n kop. En dan heb ik het nog niet over de straatcriminaliteit. Wie lijdt er dan? Diegene die bestolen wordt of hij die steelt?

Hebben wij soms die Marrokanen gedwongen om naar hier te komen??? Hebben wij ze soms tegen hun zin naar hier gedeporteerd???

De moslims mogen hier meer dan de anderen en stellen zich maar al te vaak boven de wet.

Laatst gewijzigd door Stefanie : 8 november 2004 om 22:04.
Stefanie is offline  
Oud 8 november 2004, 22:41   #26
MT
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door khaled

Een wapen dood niet, het is de gebruiker die dood. Hadden de indianen voordien dan geen wapens?
Naar uw mening zijn dus alle homo's moordenaars of op zen minst potentiële moordenaars.
MT is offline  
Oud 8 november 2004, 22:52   #27
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koriander
Ze zouden echt een groot technologische voorsprong moeten hebben omdat te doen, zoals de Amerikanen op de Native Americans, maar voor de rest zie ik niet hoe.
Met baarmoeders, importhuwelijken en gezinsherenigingen en bekeringen natuurlijk, domkop.

Zelfs het kleinste kind weet dat in de randstad in Nederland en in in steden als Antwerpen en Brussel de moslims ofwel de meerderheid van de pasgeborenen leveren of het in in vele wijken ook al in absolute aantallen zijn.

De verovering van de West-Europese steden is al zo goed als afgerond.

Als er niks extreem drastisch gebeurt zijn alle West Europese steden over 20 jaar veranderd in moslimstaten. Omringd door bange Europeanen, waarvan meer dan de helft van hun familie inmiddels Europa is uitgevlucht.
Wreker is offline  
Oud 8 november 2004, 22:58   #28
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

[quote=Spolpoel][quote=Koriander]
Maar een normale moslim blijft een moslim, loyaal aan de staat, loyaal aan zijn werk en aan zijn familie. loyaal aan de mijnen, de bouw, de kleine jobs, de [size=4]straatcriminaliteit[/size].
Citaat:

Nu een moslim het zegt ..
Piano & Filosoof mogen nu hun beeld van de normale moslim even bij stellen, zonder angst om het slachtoffer te worden van hun eigen politiek correct inquisitiedenken. 8)
Ik had er over gezien...

Dat is inderdaad ook een outing die kan tellen...
Wreker is offline  
Oud 8 november 2004, 23:03   #29
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
(Ze zijn nu effe bezig met tegenargumenten te zoeken.)
Nog steeds niets gevonden!

Laatst gewijzigd door Het Skill Effect : 8 november 2004 om 23:03.
Het Skill Effect is offline  
Oud 8 november 2004, 23:03   #30
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:

Ik ben geen historicus, maar ik dacht dat de oude Romeinen technologisch verder stonden dan de middeleeuwers. (aquaducten, vloerverwarming, heirwegen, triomfbogen...). Nochtans was tijdens de middeleeuwen, ondanks de chaos die er was, het West-Romeinse rijk wél degelijk gevallen. De Gothen zijn trouwens Rome binnengevallen (weet niet meer in welk jaar dat precies was). Gothen in Rome. En werden die oude Germanen niet als achterlijk en barbaars beschouwd?
Stefanie is offline  
Oud 9 november 2004, 19:23   #31
Ibeke
Burgemeester

Ibeke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
1+1 = 2 hé Piano, de enige reden dat dat na P Fortuyn niet gebeurd is was omdat het hier om een hollander ging.

toen ik hoorde dat het daar om een hollander ging die geschoten had, was ik opgelucht, omdat ik wist dat er anders serieuse shit van ging komen.

toen ik dan ook vorige week, hoorde dat het weeral prijs was en dat het nu wel om een fundi ging, wist ik ook dat dit er van ging komen. De AIVD wist dit natuurlijk ook en heeft direct alle moskeën laten beveiligen, met als gevolg dat men het gewoon wat uitgesteld heeft om zich te herorganiseren en andere doelwitten te kiezen.

Je legt niet ongestraft iemand om die de mening van een groot deel van de bevolking ventileert. Actie is gelijk aan reactie,.

Of zoals Filosoof het elders zegt, Van Goch had maar moeten weten dat hij gevaarlijk bezig was met zijn gedacht te zeggen over de Islam, wel de Islam had maar moeten beseffen dat Van Goch omleggen niet de oplossing was.
Ik begrijp nog altijd niet dat mensen niet inzien wat hier juist het probleem was. Je gedacht zeggen over de islam? Dat doet toch iedereen? Ik beloof u: Laat heel die controversiële film zijn tekst nog eens opnieuw zeggen, maar zonder een blote madam met koranverzen op haar lijf en er zou niets gebeurd zijn. Wel, hoezo is de vrije mening dan beperkt? Je hebt dan toch ook alles kunnen zeggen wat je wou zeggen?
[font=Book Antiqua]Do not say, that if the people do good to us, we will do good to them and if the people oppress us, we will oppress them; but determine that if people do you good, you will do good to them and if they oppress you, you will not oppress them[/font]
[font=Book Antiqua]He is not strong and powerful who throweth people down; but he is strong who witholdeth himself from anger[/font]
[font=Book Antiqua]The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr[/font]
[font=Book Antiqua]Do you beat your own wife as you would a slave? That must you not do.[/font]
[font=Book Antiqua](Mohamed, saas)[/font]
Ibeke is offline  
Oud 9 november 2004, 19:32   #32
Ibeke
Burgemeester

Ibeke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Bespaar mij die onzin!
Ik ben niet onder het juk van de Roomse kerk uitgesparteld om me nog een veel groter juk te laten opdringen.

Godsdienstfanatisme IS lijden.
Op dat vlak zijn alle godsdiensten elkaar waard.
Het is toch wel vreemd dat die godsdienst elk jaar zoveel nieuwe belijders kan verwelkomen...en het zijn vaak geen Arabieren, want die zijn het meestal al.
In feite meen ik dat het ook de snelstgroeiende godsdienst is.
[font=Book Antiqua]Do not say, that if the people do good to us, we will do good to them and if the people oppress us, we will oppress them; but determine that if people do you good, you will do good to them and if they oppress you, you will not oppress them[/font]
[font=Book Antiqua]He is not strong and powerful who throweth people down; but he is strong who witholdeth himself from anger[/font]
[font=Book Antiqua]The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr[/font]
[font=Book Antiqua]Do you beat your own wife as you would a slave? That must you not do.[/font]
Ibeke is offline  
Oud 9 november 2004, 22:00   #33
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibeke
Ik begrijp nog altijd niet dat mensen niet inzien wat hier juist het probleem was. Je gedacht zeggen over de islam? Dat doet toch iedereen? Ik beloof u: Laat heel die controversiële film zijn tekst nog eens opnieuw zeggen, maar zonder een blote madam met koranverzen op haar lijf en er zou niets gebeurd zijn. Wel, hoezo is de vrije mening dan beperkt? Je hebt dan toch ook alles kunnen zeggen wat je wou zeggen?
Een grove leugen. Ayaan Hirsi Ali werd twee jaar geleden al met de dood bedreigd. Toen was diene film nog niet gemaakt.
Stefanie is offline  
Oud 9 november 2004, 22:07   #34
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is toch wel vreemd dat die godsdienst elk jaar zoveel nieuwe belijders kan verwelkomen...en het zijn vaak geen Arabieren, want die zijn het meestal al.
In feite meen ik dat het ook de snelstgroeiende godsdienst is.
Het aantal Bush-stemmers is ook gegroeid.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 9 november 2004, 22:31   #35
Ibeke
Burgemeester

Ibeke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
Een grove leugen. Ayaan Hirsi Ali werd twee jaar geleden al met de dood bedreigd. Toen was diene film nog niet gemaakt.
Ik had het over de moord op Theo Van Gogh...earth to Stefanie?...Of was dat op jouw planeet al zoveel lichtjaren terug?
Ibeke is offline  
Oud 9 november 2004, 22:31   #36
Ibeke
Burgemeester

Ibeke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Het aantal Bush-stemmers is ook gegroeid.
Lijn van vergelijking?
Ibeke is offline  
Oud 9 november 2004, 22:33   #37
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lijn van vergelijking?
Een groei in aanhang zegt niets over de kwaliteit ervan.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 9 november 2004, 22:35   #38
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik had het over de moord op Theo Van Gogh...earth to Stefanie?...Of was dat op jouw planeet al zoveel lichtjaren terug?
Ik had het over die dreigbrief op het lichaam van Theo van Gogh. Earth to Ibeke?... Of was dat op jouw planeet al zoveel lichtjaren terug?

P.S. lichtjaren is een afstand, zoals meter, kilometer. Heeft niets met tijd te maken.
Stefanie is offline  
Oud 9 november 2004, 22:38   #39
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Een groei in aanhang zegt niets over de kwaliteit ervan.
Afgelopen zomer was er in Terzake die uitzending over Texanen (echte Texanen, natives, maar geen Indianen, blanken) die zich bekeerd hadden tot de Islam. En die éne was nog extremer dan vele allochtonen die van bij hun geboorte moslim zijn. Elke regel moest van dat mens precies uitgevoerd worden. Was nochtans geen immigrant.
Stefanie is offline  
Oud 9 november 2004, 22:41   #40
Stefanie
Minister-President

Standaard

Punt blijft dus dat het probleem zich niet beperkt tot diene film, aangezien ook Ayaan Hirsi Ali bedreigd wordt met de dood nog voor dat ze aan diene film had meegewerkt. Er is dus meer aan de hand dan diene film alleen.
Stefanie is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be