Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 maart 2017, 17:49   #21
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Het is wel zo dat je nu veel gemakkelijker en meer goeie muziek van vroeger (voor mij is dat 60-en-70-er jaren) kan vinden. In de 70'er jaren ging ik nog blaadjes met songteksten kópen ! Op de radio had je misschien 2 uur per week goede muziek, tenzij op onmogelijke nachtelijke uren, en op de TV nog erger. Bootlegs van concerten waren af en toe verkrijgbaar in de lokale shop. Nu vind je hele concerten, onuitgezonden clips en documentaires uit die tijd op youtube en aanverwante sites. Daar konden we 40 jaar geleden alleen maar van dromen. En wie moet nu nog zoeken voor een songtekst ? (Laat staan betalen)
We hadden de Nederlandse zenders, we hadden Avro's Toppop, we hadden de piraten, kortom we hadden goede muziek op de radio, je moest enkel de juiste zender kiezen.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2017, 17:54   #22
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Groei van de bevolking is nu net wat we niet nodig hebben om het "leefbaar" te houden, in zoverre het nog leefbaar is.
Dat bedoel ik nu ook net te zeggen. Eigenlijk zouden allochtonen die meer dan 2 kinderen per direct het land moeten uitgezet worden voor misdaden tegen de mensheid. Maar niet politiek correct. Het feminisme (tot daar aan toe, ze weten alleen zelf niet goed wat ze willen. "De vrouwtjes".) en de multikul zijn heilige huisjes geworden.
Oud 1 maart 2017, 17:58   #23
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Héél die multiculturele zwijnerij trek op geen kloten .... doordat is er geen horizon van geluk meer bij veel mensen.

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 1 maart 2017 om 17:59.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2017, 18:10   #24
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Héél die multiculturele zwijnerij trek op geen kloten .... doordat is er geen horizon van geluk meer bij veel mensen.
Of omdat je een weduwe bent? En veel vrouwen beïnvloedt worden door de mannen met wie ze optrekken? Ga je veel op café muile? Porto'kes drinken met Marlboro lightjes?
Oud 1 maart 2017, 18:14   #25
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Of omdat je een weduwe bent? En veel vrouwen beïnvloedt worden door de mannen met wie ze optrekken? Ga je veel op café muile? Porto'kes drinken met Marlboro lightjes?
wat is dat nu weer voor kul ... zij U blind of wat ? ziede gij dan niet dat alles dood geleefd is rondom U .... zo dood als een rotte pier ... en ik ben niet zat jong ...en weduwe ook niet en ik rook niet. T' is juist gelijk de algemene tijdsgeest die dood is ... de ziel is weg ..

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 1 maart 2017 om 18:18.
Oud 1 maart 2017, 18:26   #26
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
wat is dat nu weer voor kul ... zij U blind of wat ? ziede gij dan niet dat alles dood geleefd is rondom U .... zo dood als een rotte pier ... en ik ben niet zat jong ...en weduwe ook niet en ik rook niet. T' is juist gelijk de algemene tijdsgeest die dood is ... de ziel is weg ..
Sherry'kes dan ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2017, 18:33   #27
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat bedoel ik nu ook net te zeggen. Eigenlijk zouden allochtonen die meer dan 2 kinderen per direct het land moeten uitgezet worden voor misdaden tegen de mensheid. Maar niet politiek correct. Het feminisme (tot daar aan toe, ze weten alleen zelf niet goed wat ze willen. "De vrouwtjes".) en de multikul zijn heilige huisjes geworden.
Kindertoeslag beperken tot twee kinderen zou ook al helpen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2017, 19:03   #28
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Willy Derby zong er al over (Heidewitzka, vooruit geef gas) in 1937 : https://www.youtube.com/watch?v=XeDQwlAi8oU&gl=BE

En wat hebben we nu? rappende negers en bloot zwart
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2017, 19:03   #29
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience Bekijk bericht
...

Ik vond de muziek vroeger beter, en dat vond ik al toen ik zelf nog piep jong was, in de jaren 80.
Ik heb zo het gevoel dat de vorige generaties er in snel tempo de mooie melodieën door gejaagd hebben een het nu voor muzikanten moeilijk is nog met iets origineel op de proppen te komen
Ik vind dat er ook nu nog goede en originele muziek wordt gemaakt, in een heleboel verschillende genres.

Ik denk zelfs dat de échte creatieve explosie nog moet beginnen.

In de vermaledijde jaren '80 kwam de "Bel Pop" tot bloei, met als belangrijkste variant ongetwijfeld de "New Beat", een genre dat een enorme internationale impact heeft gehad.

De zotten van Front 242 waren er al van in het begin van de 80er jaren bij!

Verder waren er (uit de buitenlanden) ook nog commercieel succesvolle bands als Sonic Youth, Hüsker Dü, The Pixies, The Human League, The Triffids, The Jesus & Mary Chain, Echo & The Bunnymen, Bad Brains, Miami Sound Machine, Grandmaster Flash & The Furious Five, Metallica, Run DMC, INXS, Public Enemy, The Smiths, New Order, ...

enz... enz... enz...

Te véél om allemaal in één mensenleven beluisterd te krijgen, eigenlijk.

Tenzij ge dag in dag uit in een hangmat kunt blijven liggen

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2017, 19:21   #30
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De "matrix" slokt iedereen op... Alleen enkelingen doorzien de trucs van de "matrix".
Oud 2 maart 2017, 07:03   #31
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Ik zal de jaren '80 altijd blijven associeren met brommerkes verkopen, naar 't voetbal gaan kijken, vakantieliefdes, gaan liften, knokpartijen, schoolmoeheid, stomme bands zoals Modern Talking of Duran Duran, concerten, eerste dronkenschap, eerste jointje, vakantiewerk, ... Niets is zo goed als de eerste keer.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2017, 07:41   #32
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience Bekijk bericht
Maar wat was eigenlijk vroeger beter?
En waarom hebben ze het verslechterd?

Ik vond de muziek vroeger beter, en dat vond ik al toen ik zelf nog piep jong was, in de jaren 80.
Ik heb zo het gevoel dat de vorige generaties er in snel tempo de mooie melodieën door gejaagd hebben een het nu voor muzikanten moeilijk is nog met iets origineel op de proppen te komen
De wereld wordt steeds mechanischer (computer, mobieltjes, enz.) en de romantiek gaat er uit.

Wat overblijft is de chaos en krankzinnigheid van de moderne kunst en wat de muziek betreft zoveel mogelijk herrie te maken.
Oud 2 maart 2017, 07:45   #33
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De "matrix" slokt iedereen op... Alleen enkelingen doorzien de trucs van de "matrix".
De matrix is de openbaring van de blindheid van de moderne wetenschap alles wiskundig te menen te kunnen verklaren.

De enige die dat op kan lossen is God: de wedergeboorte van Jahweh.
Oud 2 maart 2017, 07:46   #34
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
wat de muziek betreft zoveel mogelijk herrie te maken.
2
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2017, 07:49   #35
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
De wereld wordt steeds mechanischer (computer, mobieltjes, enz.) en de romantiek gaat er uit.

Wat overblijft is de chaos en krankzinnigheid van de moderne kunst en wat de muziek betreft zoveel mogelijk herrie te maken.
Daar zie !! nog ene die het opmerkt dat "de levensziel dood aan het gaan is ...merkte ik hier ook ergens op .. het geestelijke van de mensen gaat achteruit ... vroeger gingen de mensen naar de kerk en stonden ze onder het geloof ...nu zijn ze verloren zielen aan het worden... er zou iets moeten komen in die plaats om de mensen weer spiritueel te ontwikkelen...

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 2 maart 2017 om 07:49.
Oud 2 maart 2017, 07:53   #36
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Sherry'kes dan ?
Een goed eerlijk gesprek over van alles daarvoor ga je niet op café met een kemel hé ...
Oud 2 maart 2017, 08:28   #37
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar zie !! nog ene die het opmerkt dat "de levensziel dood aan het gaan is ...merkte ik hier ook ergens op .. het geestelijke van de mensen gaat achteruit ... vroeger gingen de mensen naar de kerk en stonden ze onder het geloof ...nu zijn ze verloren zielen aan het worden... er zou iets moeten komen in die plaats om de mensen weer spiritueel te ontwikkelen...
De islam komt er in snelvaart aan. Weer niet goed zeker ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2017, 08:32   #38
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Op muziekgebied was het wat mij betreft grotendeels bekeken na '91.
Na de populaire doorbraak van aids was het ook gedaan met het libertijnse amusement.
Weg vrijheid, weg onschuld.
Vandaag zijn er andere opwindende dingen zoals kaalkoppen, kaalkutten, rap-lawijt en muezin, die tot 5 maal daags hun buikpijn luidkeels verkondigen omdat hun harem personeel niet kan koken.

Amai, tof is anders!
Oud 2 maart 2017, 09:41   #39
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Op muziekgebied was het wat mij betreft grotendeels bekeken na '91.
Na de populaire doorbraak van aids was het ook gedaan met het libertijnse amusement.
Weg vrijheid, weg onschuld.
Vandaag zijn er andere opwindende dingen zoals kaalkoppen, kaalkutten, rap-lawijt en muezin, die tot 5 maal daags hun buikpijn luidkeels verkondigen omdat hun harem personeel niet kan koken.

Amai, tof is anders!
Vandaag wil men te veel recycleren!

Oud 2 maart 2017, 09:49   #40
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Citaat:
De islam komt er in snelvaart aan.
Weer niet goed zeker ?
Allee gij ik wist niet dade gij daar fan van was.... en ()snel vaart los van elkaar geschreven , ik lach nu ook eens met uwe kemel ..
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be