Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 maart 2017, 22:33   #21
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Er zijn telefoon nrs die te vermijden zijn naar mijn informatie op Google ! allee dat moet je toch weten?
100% akkoord met jou ! Dat is ook de reden dat ik je meegeef dat je het nr 02/219.60.09 absoluut moet wantrouwen. Als iemand je van dat nummer belt, wees dan zeker dat het een klootzak is.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2017, 22:38   #22
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
100% akkoord met jou ! Dat is ook de reden dat ik je meegeef dat je het nr 02/219.60.09 absoluut moet wantrouwen. Als iemand je van dat nummer belt, wees dan zeker dat het een klootzak is.
Inderdaad voor Muyle het beseft zit ze in een gevaarlijke sekte.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2017, 22:41   #23
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Inderdaad voor Muyle het beseft zit ze in een gevaarlijke sekte.
Allo mevrouw Muyle, het is Bart hier.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2017, 23:49   #24
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Simpel voor mij. Indien ik een onbekend, doch Blegisch nummer zie op mijn scherm, dan neem ik op.
Wat is het eergste dat er kan gebeuren? Een telemarketeer? Een fisher?

In het geval van een buitenlands nummer zal ik eerst even kijken naar de landencode en of het een mobiel nummer is. Aan de hand daarvan neem ik dan een beslissing.
Oud 4 maart 2017, 06:11   #25
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Simpel voor mij. Indien ik een onbekend, doch Blegisch nummer zie op mijn scherm, dan neem ik op.

In het geval van een buitenlands nummer zal ik eerst even kijken naar de landencode en of het een mobiel nummer is. Aan de hand daarvan neem ik dan een beslissing.
Stuur het schriftelijk, ik val jou ook niet telefonisch lastig. Daag.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 07:18   #26
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Diene jou is ne goeie... ik weet dat je de spot drijft met ik altijd...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 07:37   #27
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan iemand de lijst met gevaarlijke telefoon nrs openlijk publiek maken ? naar het schijnt worden er veel mensen opgebeld door gevaarlijke soms internationale telefoon nrs .... die je gegevens willen stelen of je een grote rekening willen laten betalen? en is het hebben van een vaste telefoon in je huis wel nog veilig en nodig als je gsm heeft ?
Nee maar, je moet toch wel al -sorry dat ik het zeg - echt naïef en dom zijn om aan een onbekende kwiet die je opbelt dergelijke info te geven. Oh nog iets doch niet geheel on topic: er bestaan ook betalende nummers (bvb die in de roze sectie van de zoekertjes in de gazet of op pay tv) die duur kunnen uitvallen naargelang men lang genoeg aan de lijn hangt. Dus oppassen geblazen, het gevaar sluipt om de hoek. Het is dichter dan men denkt.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 07:44   #28
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Dat bestaat al jaar en dag dat er bepaalde figuren zijn die op die manier mensen proberen op te lichten.

Er bestaan wel lijsten van nummers die je best laat voor wat ze zijn maar of die lijsten nog up-to-date zijn?

Eigenlijk kan u het vergelijken met nepmailtjes waar ook bepaalde duistere figuren achter zitten en die hun enige bedoeling is om mensen geld afhandig te maken.

Telefoonfraude

Binnenkort kan u ongewenste telefoonnummers door uw operator laten blokkeren

Robinson

Bel-me-niet-meer

Gebeld door een onbekend buitenlands nummer?

Er bestaan lijsten van frauduleuze nummers maar daar moet je even achter zoeken.

Laatst gewijzigd door Universalia : 4 maart 2017 om 07:56.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 07:52   #29
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Dat bestaat al jaar en dag dat er bepaalde figuren zijn die op die manier mensen proberen op te lichten.

Er bestaan wel lijsten van nummers die je best laat voor wat ze zijn maar of die lijsten nog up-to-date zijn?

Eigenlijk kan u het vergelijken met nepmailtjes waar ook bepaalde duistere figuren achter zitten en die hun enige bedoeling is om mensen geld afhandig te maken.

Telefoonfraude

Binnenkort kan u ongewenste telefoonnummers door uw operator laten blokkeren
Er zijn er weer mee bezig blijkbaar iets van de KBC en Fortis met aanvraag kaart ...ik ga het vragen in de bank vandaag of dat wel klopt...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 08:02   #30
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn er weer mee bezig blijkbaar iets van de KBC en Fortis met aanvraag kaart ...ik ga het vragen in de bank vandaag of dat wel klopt...
Ja, doe dat.....
Oud 4 maart 2017, 08:03   #31
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Van KBC was er vrij recent een @-mail die veel mensen in hun mailbox kregen en die de ontvangers van de bewuste mail er op attendeerden dat er een bedrag zou afgehouden worden van hun rekening van ongeveer een 345€ omdat ze bepaalde aankopen zouden gedaan hebben op bol.com.

De Politie heeft daar al weet van.

Goed opletten is de boodschap want in vroegere tijden zag je bijna direct dat het om een vals mailtje ging omdat er verschillende zware inbreuken waren op de Nederlandse taal in de mail maar tegenwoordig zijn die best prima opgesteld. Die 'valschaards' zijn wreed creatief als het om eigen geldgewin gaat.

KBC phising

best zo snel mogelijk uw bankinstelling er van op de hoogte brengen of de vraag stellen aan die bankinstelling of zij wat zouden verzonden hebben. (meestal niet dus)

Nog maar zo eentjePhishing

Nigeriaanse oplichting

Nigeriaanse oplichting bis

Dat zijn zalen vol met mensen die héél de dag niets anders zitten te doen dan via de pc de rest van de wereld proberen op te lichten voor eigen geldgewin.

Zo zie je maar, leuker en leuker is het aan het worden

Laatst gewijzigd door Universalia : 4 maart 2017 om 08:07.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 08:06   #32
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Van KBC was er vrij recent een @-mail die veel mensen in hun mailbox kregen en die de ontvangers van de bewuste mail er op attendeerden dat er een bedrag zou afgehouden worden van hun rekening van ongeveer een 345€ omdat ze bepaalde aankopen zouden gedaan hebben op bol.com.

De Politie heeft daar al weet van.

Goed opletten is de boodschap want in vroegere tijden zag je bijna direct dat het om een vals mailtje ging omdat er verschillende zware inbreuken waren op de Nederlandse taal in de mail maar tegenwoordig zijn die best prima opgesteld. Die 'valschaards' zijn wreed creatief als het om eigen geldgewin gaat.

KBC phising

best zo snel mogelijk uw bankinstelling er van op de hoogte brengen of de vraag stellen aan die bankinstelling of zij wat zouden verzonden hebben. (meestal niet dus)
Nee, men dient er gewoon altijd van uit te gaan dat het fake is. Common sense enzo....
Oud 4 maart 2017, 08:11   #33
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Nee, men dient er gewoon altijd van uit te gaan dat het fake is. Common sense enzo....
Dat is de beste optie inderdaad er zo van uitgaan dat het fake is maar toch zijn er nog steeds mensen waar na het lezen van dat soort berichten of telefoontjes de paniek om het hart slaagt en een foutje maakt met er op in te gaan of er terug naar te telefoneren voor wat meer tekst en uitleg.

Hoeveel mensen/bedrijven trapten er in het verleden niet in het 'I Love U' mailtje of in het 'Anna Kournikova' mailtje wat uiteindelijk virussen bleken te zijn

Als je zo een fake telefoontje krijgt hou die dan een uur aan de telefoon dan loopt hun eigen rekening en gooi dan gewoon dicht.
Oud 4 maart 2017, 08:19   #34
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ja Universalia, naïeve mensen zullen er altijd zijn idd, ps in verband met die rekening oplopen, eerlijk gezegd denk ik dat die gebruik maken van speciale formules, het zal zeker niet met een aan duur tarief pay&go kaart zijn lol, maar je hebt wel een punt dat men hierdoor hun tijd verkwanselt.

Laatst gewijzigd door bembem : 4 maart 2017 om 08:21.
Oud 4 maart 2017, 08:45   #35
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
02/219.60.09

Als je dat ziet verschijnen op je scherm, weet je dat je gangsters aan de lijn krijgt.
Tel. NR VB
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 09:12   #36
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zie wel hé zo gaat dat met alles en nog wat ernstige zaken worden gewoon weg gelachen... door de doorsnee burgers .... er zijn zoveel addertjes onder het gras ... mensen toch !
Een tijd geleden kregen wij ook zo'n ongewenste telefoons.
Ik ging naar de politie maar kreeg daar een formulier dat ik mocht invullen (thuis) en opsturen naar Brussel.
Toen ik me omdraaide om weg te gaan, hoorde ik nog net dat de (vrouwelijke) politie een schampere opmerking maakte naar haar collega die antwoordde met een spotlach.
De politie, uw vriend...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 09:48   #37
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Als 't op google staat, dan is het de waarheid.

De aarde is plat en op de achterkant van de maan staan de hoofdkantoren van menig intercommunale, want daar kunnen ze profiteren zonder dat wij het zien.

Ik vind wel dat de overheid wat actiever zou mogen zijn ivm bescherming van de naïeve simpele gsm of telefoongebruiker.
Niet in het minst door de operatoren te verplichten een aantal zaken te voorzien. Bijvoorbeeld een abonnement waarbij gestipuleerd wordt dat er niet kan gebeld worden naar betalende nummers. Dat er niet kan gebeld worden naar buitenlandse (of binnenkort niet EU-landen) nummers.
Dat operatoren die geen samenwerking met buitenlandse operatoren ondervinden om oplichters op te sporen, verplicht worden die buitenlandse operatoren maar af te sluiten.
Enz.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 10:15   #38
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht

Begrijp ik niet goed.
Wat kan er mis gaan als het een buitenlands nummer is?
De meerkost is voor hem.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 10:20   #39
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Nee maar, je moet toch wel al -sorry dat ik het zeg - echt naïef en dom zijn om aan een onbekende kwiet die je opbelt dergelijke info te geven. Oh nog iets doch niet geheel on topic: er bestaan ook betalende nummers (bvb die in de roze sectie van de zoekertjes in de gazet of op pay tv) die duur kunnen uitvallen naargelang men lang genoeg aan de lijn hangt. Dus oppassen geblazen, het gevaar sluipt om de hoek. Het is dichter dan men denkt.
Zijn die dan ook duur als zij U bellen?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 10:47   #40
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Tel. NR VB
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be