![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 100% akkoord met jou ! Dat is ook de reden dat ik je meegeef dat je het nr 02/219.60.09 absoluut moet wantrouwen. Als iemand je van dat nummer belt, wees dan zeker dat het een klootzak is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() Inderdaad voor Muyle het beseft zit ze in een gevaarlijke sekte.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Simpel voor mij. Indien ik een onbekend, doch Blegisch nummer zie op mijn scherm, dan neem ik op.
Wat is het eergste dat er kan gebeuren? Een telemarketeer? Een fisher? In het geval van een buitenlands nummer zal ik eerst even kijken naar de landencode en of het een mobiel nummer is. Aan de hand daarvan neem ik dan een beslissing.
![]() |
#25 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat bestaat al jaar en dag dat er bepaalde figuren zijn die op die manier mensen proberen op te lichten.
Er bestaan wel lijsten van nummers die je best laat voor wat ze zijn maar of die lijsten nog up-to-date zijn? Eigenlijk kan u het vergelijken met nepmailtjes waar ook bepaalde duistere figuren achter zitten en die hun enige bedoeling is om mensen geld afhandig te maken. Telefoonfraude Binnenkort kan u ongewenste telefoonnummers door uw operator laten blokkeren Robinson Bel-me-niet-meer Gebeld door een onbekend buitenlands nummer? Er bestaan lijsten van frauduleuze nummers maar daar moet je even achter zoeken. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 4 maart 2017 om 07:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Politie heeft daar al weet van. Goed opletten is de boodschap want in vroegere tijden zag je bijna direct dat het om een vals mailtje ging omdat er verschillende zware inbreuken waren op de Nederlandse taal in de mail maar tegenwoordig zijn die best prima opgesteld. Die 'valschaards' zijn wreed creatief als het om eigen geldgewin gaat. KBC phising best zo snel mogelijk uw bankinstelling er van op de hoogte brengen of de vraag stellen aan die bankinstelling of zij wat zouden verzonden hebben. (meestal niet dus) Nog maar zo eentjePhishing Nigeriaanse oplichting Nigeriaanse oplichting bis Dat zijn zalen vol met mensen die héél de dag niets anders zitten te doen dan via de pc de rest van de wereld proberen op te lichten voor eigen geldgewin. Zo zie je maar, leuker en leuker is het aan het worden ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 4 maart 2017 om 08:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoeveel mensen/bedrijven trapten er in het verleden niet in het 'I Love U' mailtje of in het 'Anna Kournikova' mailtje wat uiteindelijk virussen bleken te zijn ![]() Als je zo een fake telefoontje krijgt hou die dan een uur aan de telefoon dan loopt hun eigen rekening en gooi dan gewoon dicht. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja Universalia, naïeve mensen zullen er altijd zijn idd, ps in verband met die rekening oplopen, eerlijk gezegd denk ik dat die gebruik maken van speciale formules, het zal zeker niet met een aan duur tarief pay&go kaart zijn lol, maar je hebt wel een punt dat men hierdoor hun tijd verkwanselt.
Laatst gewijzigd door bembem : 4 maart 2017 om 08:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ging naar de politie maar kreeg daar een formulier dat ik mocht invullen (thuis) en opsturen naar Brussel. Toen ik me omdraaide om weg te gaan, hoorde ik nog net dat de (vrouwelijke) politie een schampere opmerking maakte naar haar collega die antwoordde met een spotlach. De politie, uw vriend... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als 't op google staat, dan is het de waarheid.
De aarde is plat en op de achterkant van de maan staan de hoofdkantoren van menig intercommunale, want daar kunnen ze profiteren zonder dat wij het zien. Ik vind wel dat de overheid wat actiever zou mogen zijn ivm bescherming van de naïeve simpele gsm of telefoongebruiker. Niet in het minst door de operatoren te verplichten een aantal zaken te voorzien. Bijvoorbeeld een abonnement waarbij gestipuleerd wordt dat er niet kan gebeld worden naar betalende nummers. Dat er niet kan gebeld worden naar buitenlandse (of binnenkort niet EU-landen) nummers. Dat operatoren die geen samenwerking met buitenlandse operatoren ondervinden om oplichters op te sporen, verplicht worden die buitenlandse operatoren maar af te sluiten. Enz. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat kan er mis gaan als het een buitenlands nummer is? De meerkost is voor hem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |