![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Verdacht stil aan de andere kant.
Men kan zich voorstellen hoe roodgloeiend de telefoonlijnen er nu op de betreffende "hoofdkwartieren" uitzien als gevolg van de onderlinge discuties hoe te reageren op dit "onrecht". Het dus nog effe duren.
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 Laatst gewijzigd door Anselmo : 7 maart 2017 om 10:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik verwacht dat men nog wel eens gaat proberen om de nationale regeling (humanitair visum is een voorrecht) in tegenstrijd met mensenrechtenverdragen te laten verklaren, en dan zijn we weer voor een tijdje aangewezen op onze inheemse rechters, maar bon, dat komt ook wel in orde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Al die commentaren, terwijl het arrest nog niet eens beschikbaar is. Enkel de persmededeling... Triestig om te zien
![]() De redenering van het Hof is minstens zo belangrijk als het specifieke antwoord. Uit het persbericht: "Derhalve vallen de aanvragen van het Syrische gezin enkel onder het nationale recht." Het Hof zegt dus enkel dat het Unierecht niet van toepassing is, dat belet de nationale rechter niet om op grond van zijn eigen (interpretatie van het) nationale recht te beslissen dat die Syriërs recht hebben op een visum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Minister-President
|
![]() en toch betrouw ik die linkse puiten voor geen haar, ze zullen wel iets vinden om ze naar hier te halen, desnoods illegaal, om binnen een paar jaar te kunnen procederen om ze een verblijfsvergunning te kunnen geven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() waren alle rechters niet wereldvreemd?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Europa zal net zoals de VS een forse ruk naar rechts opschuiven. Binnen afzienbare tijd is het voor eens en voor altijd gedaan met ongelimiteerd en onvoorwaardelijk profiteren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() GAYA blij. Visjes gevoederd.
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() lees jij ooit eens wat er geschreven wordt door de mensen? of ga jij enkel uit van je eigen vooroordelen om te reageren?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Bottom line is dat het Hof heeft verduidelijkt dat de EU visumcode hier niet van toepassing is. Bottom line is dat België nog steeds gebonden is door internationaal recht zoals het EVRM op basis waarvan een nationale rechter nog steeds zou kunnen oordelen dat België hier een visum moet afleveren. Of u het daar politiek eens of oneens mee bent is een andere kwestie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Even tijd winnen. (We moeten alles nog eerst bestuderen.) Dat gebeurt ook in de boksring. Na een knockdown krijgt een bokser ook 10 tellen te tijd om te bekomen en dan twijfel zaaien door zelf wild in de aanval te gaan. Succes!
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Inderdaad... Het gevalt aan verkozen bestuurders van onafhankelijke staten om te bepalen wie ze uitnodigen om zich in veiligheid te stellen.Niet aan advokaten en "wereldverbeteraars" die ook hun vriendjes willen aantrekken. Belgie heeft al vele honderden van deze humanitaire visa toegekend aan getroffen mensen uit het Midden -Oosten.Het is niet dat het kabinet Francken en BuZa geen hart hebben.Maar het is een soort beslissingen die op Ministerieel niveau moet blijven genomen worden en nergens elders. De rest kan proberen via de methoden zoals voorzien in het Handvest van de Verenigde Naties asiel te krijgen.Ook naar hen wordt geluisterd. Er zijn geen wereldverbeteraars en advokaten nodig daarvoor... Laatst gewijzigd door kelt : 7 maart 2017 om 10:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik zal je helpen, ik zal je nog eens mijn standpunt kort samenvatten: - ik ben het eens met Francken dat hij weigert om op deze manier een visum uit te schrijven. - ik ben het oneens met de N-VA om rechters die Francken ongelijk geven in deze, wereldvreemd te noemen. maar ik veronderstel dat dat niet past in je simpel wit-zwart wereldje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Twijfelt U dan aan de uitkomst hiervan tijdens deze legislatuur ? Wie gaat er zich nu nog voorleggen ? Interessant in verband met de nakende verkiezingsstrijd.
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 Laatst gewijzigd door Anselmo : 7 maart 2017 om 10:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() Ik bekijk het arrest louter juridisch. Maar voor schuimbekkers zoals jij is dat ongetwijfeld onmogelijk. Je bent of wel iemand met gezond verstand of je bent een vluchtelingenknuffelaar. Ik wens u veel succes met uw verdere intellectuele ontwikkeling (het is broodnodig)! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() op Belgisch niveau, laat dat politiek er achter. Vergeet niet dat een rechter niet ondergeschikt is aan een minister.
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |