Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 november 2004, 00:23   #21
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Nee, je hebt het nog steeds niet door...
nu heb ik het ook door. Blokker Maesschalk begaat hier zijn zoveelste regelrechte afgang omwille van z'n grote mond

Citaat:
Tuurlijk zie je geen oproep tot geweld, het gaat wel over het openlijk goedkeuren van een geslaagde moordaanslag. Uiteraard kan ik niet verrast zijn die selectieve verontwaardiging ook bij jou vast te stellen.
jij die mij selectieve verontwaardiging verwijt, dat is al helemaal te grappig. Uiteraard keur ik zulke spot (als ze echt is tenminste ) volledig af, ik het hoogst verwerpelijk, maar ik laat het wel toe in de kader van vrije meningsuiting, dus jij mag mij nu eens uitleggen wat daar inconsequent aan is. Inconsequent is eerder een grote bek openzetten voor absolute vrije meningsuiting, en dan vlug om censuur vragen wanneer hetniet in je kraam past...

Ik zou je reactie eens willen zien indien op een Vlaams Blok-webstek zo'n foto zou staan van een ergens in de wereld vermoordde linkse filmmaker, met "bijpassend" commentaar ter goedkeuring: "eigen schuld, dikke bult". HYPOCRIET!
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat

Laatst gewijzigd door Seba : 11 november 2004 om 00:26.
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2004, 11:26   #22
Bert
Burger

Stuur een bericht via MSN naar Bert
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck
Ik stil? Voor een onverdraagzaam links homofieletje als jij zeker?
In plaats van te schelden zou je beter die site nog eens goed doornemen, want nu maak je jezelf écht wel onnoemelijk belachelijk.

PS: De clue staat in het berichtje van Raf.
Oud 11 november 2004, 13:23   #23
thornberrys
Banneling

thornberrys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals u hier kunt zien, mogen wij Europeanen toch o zo "blij" zijn met die multiculturele "verrijking"!

http://cyberdjihad.blogspot.com/2004...ikke-bult.html

Geen twijfel of discussie mogelijk!

Als ik gans die multicul zie van tegenwoordig ,dan begrijp ik best dat er destijds eens een persoon geweest is,die op een gegeven moment gezegd heeft.Feestje is hier afgelopen he,we gaan hier eens grote kuis houden,of men Rijk gaat naar de verdomenis!!!
thornberrys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2004, 15:04   #24
Joris_Meys
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de Vexille
Tja, vrije meningsuiting he...
Maar ongelofelijk slechte smaak.

Als we die gasten nu meteen afknallen, Raf...
Ga jij dat dan ook verschrikkelijk, maar niet geheel onbegrijpelijk vinden?
Ik zowiezo. Het opblazen van een moslimschool vond ik ook verschrikkelijk, maar niet geheel onbegrijpelijk. Net zoals er onder moslims extreem gestoorde stukken stront rondlopen, hebben wij in de extremen van onze samenleving ook een horde hersendode kutkletskoppen rondhossen die tot zulke achterlijke stuiptrekkingen in staat zijn.

met vriendelijke groeten
Oud 11 november 2004, 15:16   #25
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Koentje is een muggenzifter!
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2004, 16:06   #26
thornberrys
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joris_Meys
Ik zowiezo. Het opblazen van een moslimschool vond ik ook verschrikkelijk, maar niet geheel onbegrijpelijk.

met vriendelijke groeten
Wat is daar nu vreselijk aan?? Het was rond 4 u in de morgen,er was niemand aanwezig de kindjes lagen te slapen.

Nee hoor oog om oog,tand om tand !!!
Oud 11 november 2004, 18:40   #27
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thornberrys
Wat is daar nu vreselijk aan?? Het was rond 4 u in de morgen,er was niemand aanwezig de kindjes lagen te slapen.

Nee hoor oog om oog,tand om tand !!!
neen neen, "oog om oog, tand om tand" zou van toepassing zijn indien men wraak neemt op Mohammed B. en zijn entourage, niet op een willekeruige basisschool in Nederland...
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2004, 18:41   #28
cor
Minister

Standaard

"" Zo'n verlichte geest als u zijn wij nu eenmaal niet.""

Zelfkennis is het begin van wijsheid.
cor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2004, 15:55   #29
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat onze vriend Koenraad Maesschalck zich hier niet meer vlug zal vertonen...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2004, 17:24   #30
Bert
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thornberrys
Wat is daar nu vreselijk aan??
Stel je maar eens voor dat de poort van de school waar jouw kind zit 's nachts opgeblazen wordt door eem moslimextremist.
Oud 13 november 2004, 00:20   #31
Koenraad Maesschalck
Banneling

Koenraad Maesschalck's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
Koentje is een muggenzifter!
Ik zou betwijfelen of u eigenlijk wel weet wat een muggenzifter is, gelet op uw ontwikkelingsniveau.
Koenraad Maesschalck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2004, 00:21   #32
Koenraad Maesschalck
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk dat onze vriend Koenraad Maesschalck zich hier niet meer vlug zal vertonen...
Verkeerd gedacht. Zoals gewoonlijk....
Oud 13 november 2004, 00:22   #33
Koenraad Maesschalck
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cor
"" Zo'n verlichte geest als u zijn wij nu eenmaal niet.""

Zelfkennis is het begin van wijsheid.
Ach ja zeg, u moeten we uiteraard ook tot het kruim der Verlichten rekenen! Heil Cor-De-Grote!
Oud 13 november 2004, 00:37   #34
Koenraad Maesschalck
Banneling

Standaard

En dan nu terug naar de inhoud, ten behoeve van Bdert, Seba en Rafke.
'CyberDjihad is een "project" waar vermoedelijk ErTaN achter zit, die zich al langer achter het excuus van "satire" verstopt om ondertussen extremistische islam-praat uit te kramen. Bij kritiek is het maskertje van satire natuurlijk zeer behulpzaam. In Nederland weet men duidelijk vanuit pers, politiek,... zelf niet goed hoe met ErTaN om te gaan, men twijfelt, en laat hem vanuit misplaatste tolerantie z'n gangetje maar gaan. Zelf zegt ErTaN erover:
"Disclaimer: Deze website bevat satire. Mocht je niet houden van dit soort satire of heb je totaal geen gevoel voor satire dan raad ik je aan niet verder te lezen en de website zo snel mogelijk te verlaten. Ik wijs dan ook alle verantwoordelijkheid van de hand voor psychische gevolgen die eventueel bij sommigen kunnen zijn ontstaan na een onverantwoord bezoek aan deze website.

Men wil weten of alles wat ik schrijf echt satire is of dat ik het ergens ook nog meen? Mijn antwoord op die vraag was altijd dat mijn website satire bevatte, oftewel dat het satire in zich had en dat dat dus niet wilde zeggen dat al het geschrevene ook daadwerkelijk satire was. Het was geheel aan de lezer om uit te maken wat van het geschrevene wel en wat niet als satire was bedoeld. Men moest mijn schrijfsels zien als een combinatie van satire, provocatie en bittere ernst."

Laten we nu eens de veronderstelling volgen dat het als satire bedoeld is, namelijk de foto van een vermoordde Theo Van Gogh met het gekende commentaar erbij. Dan kan men een discusie over smaak beginnen, ik vind alvast dat zoiets totaal van slechte smaak getuigt en daarom alleen al misplaatst en walgelijk is. Laten we voor Rafke ook maar hopen dat z'n verschillende teksten over homofilie zeker tot de satire moeten worden gerekend.

In elk geval is het mijns inziens duidelijk dat men hier misbruikt maakt van satire en zich erachter verstopt om ondertussen toch maar lekker een bedenkelijke politieke boodschap te verkondigen. Er wordt op die manier plots veel mogelijk, ook voor neonazi's, negationisten,... En komt er kritiek? Ach wat, satire is toch een mooie vorm van humor? Alhoewel iets mij zegt dat jullie "breeddenkendheid" en gevoel voor humor in dat geval plots heel wat minder zou zijn. 8)
Oud 13 november 2004, 01:53   #35
thornberrys
Banneling

Standaard

Citaat:
Laat me je een handje helpen:

Satire!!! Nou leuk joch,gekke zeggen al lachend hun mening,in de hoop van ......
Oud 13 november 2004, 02:06   #36
Ibeke
Burgemeester

Ibeke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals u hier kunt zien, mogen wij Europeanen toch o zo "blij" zijn met die multiculturele "verrijking"!
Blij dat te horen...voor de verandering.
[font=Book Antiqua]Do not say, that if the people do good to us, we will do good to them and if the people oppress us, we will oppress them; but determine that if people do you good, you will do good to them and if they oppress you, you will not oppress them[/font]
[font=Book Antiqua]He is not strong and powerful who throweth people down; but he is strong who witholdeth himself from anger[/font]
[font=Book Antiqua]The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr[/font]
[font=Book Antiqua]Do you beat your own wife as you would a slave? That must you not do.[/font]
[font=Book Antiqua](Mohamed, saas)[/font]
Ibeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2004, 10:16   #37
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dan nu terug naar de inhoud, ten behoeve van Bdert, Seba en Rafke.
'CyberDjihad is een "project" waar vermoedelijk ErTaN achter zit, die zich al langer achter het excuus van "satire" verstopt om ondertussen extremistische islam-praat uit te kramen. Bij kritiek is het maskertje van satire natuurlijk zeer behulpzaam. In Nederland weet men duidelijk vanuit pers, politiek,... zelf niet goed hoe met ErTaN om te gaan, men twijfelt, en laat hem vanuit misplaatste tolerantie z'n gangetje maar gaan. Zelf zegt ErTaN erover:
"Disclaimer: Deze website bevat satire. Mocht je niet houden van dit soort satire of heb je totaal geen gevoel voor satire dan raad ik je aan niet verder te lezen en de website zo snel mogelijk te verlaten. Ik wijs dan ook alle verantwoordelijkheid van de hand voor psychische gevolgen die eventueel bij sommigen kunnen zijn ontstaan na een onverantwoord bezoek aan deze website.

Men wil weten of alles wat ik schrijf echt satire is of dat ik het ergens ook nog meen? Mijn antwoord op die vraag was altijd dat mijn website satire bevatte, oftewel dat het satire in zich had en dat dat dus niet wilde zeggen dat al het geschrevene ook daadwerkelijk satire was. Het was geheel aan de lezer om uit te maken wat van het geschrevene wel en wat niet als satire was bedoeld. Men moest mijn schrijfsels zien als een combinatie van satire, provocatie en bittere ernst."

Laten we nu eens de veronderstelling volgen dat het als satire bedoeld is, namelijk de foto van een vermoordde Theo Van Gogh met het gekende commentaar erbij. Dan kan men een discusie over smaak beginnen, ik vind alvast dat zoiets totaal van slechte smaak getuigt en daarom alleen al misplaatst en walgelijk is. Laten we voor Rafke ook maar hopen dat z'n verschillende teksten over homofilie zeker tot de satire moeten worden gerekend.

In elk geval is het mijns inziens duidelijk dat men hier misbruikt maakt van satire en zich erachter verstopt om ondertussen toch maar lekker een bedenkelijke politieke boodschap te verkondigen. Er wordt op die manier plots veel mogelijk, ook voor neonazi's, negationisten,... En komt er kritiek? Ach wat, satire is toch een mooie vorm van humor? Alhoewel iets mij zegt dat jullie "breeddenkendheid" en gevoel voor humor in dat geval plots heel wat minder zou zijn. 8)
Er is niemand die ooit beweerd heeft dat ErTaN's gevoel voor humor van goede smaak getuigt, net zoals Theo Van Gogh's "kunst" niet voor iedereen van goede smaak getuigt...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2004, 12:38   #38
Bert
Burger

Standaard

Ja, vermoedelijk ErTaN dan.
Tot dit bewezen is blijft deze discussie nutteloos.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be