Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 april 2017, 18:03   #21
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Ewel ik heb wel geen lover maar ik denk sterk van m'n isolement te doorbreken en zoals bijna iedereen een gezin te stichten. Dan kan ik vanaf dan kerstmis vieren en hoef ik me geen outcast meer te voelen; Want ja, tijdens de feesten wordt dat er meestal extra in gewreven. Ik wil dat niet meer meemaken en vooral: ik wil niet alleen de pijp uit en eenzaam zonder kindjes sterven. Mja, zo zit ik bvb te denken aan M¨¨tic. Er zijn daar gescheiden mannen met kroost uit een reeds vroegere aangegane relatie die daar op zitten. Velen zoeken voornamelijk enkel seks maar er zijn er ook die geen one night stand en/of een f¨ckbuddy zoeken.

Dus zit ik in mezelf te denken, moest zo'n man interesse in me tonen en zelfs dus reeds kindjes hebben, is het dan een goed idee dat ik daar mee in zee ga? Ik bedoel: gaan die kindjes mij dan later als ik oud ben me dan nog wel als hun moeder zien en me opzoeken, om me geven enzo? Kortom, zullen die kindjes dan naar me omkijken eens m'n moederlijke plicht voldaan zal zijn - i.e. eens ze meer dan 18j zullen zijn en niet meer met hun papa en mij zullen samenwonen - ... ? Heeft iemand hier misschien ervaring mee? Thx ^^

Ik stel deze vragen omdat ik mede door op andere fora te zitten weet heb dat in nogal wat gevallen de kindjes in een samengesteld gezin de nieuwe moeder als een indringer zien en er al eens strubbelingen met hen ontstaan. Vooral als het om (een) dochter(s) gaat zou dat voor extra spanningen zorgen die zich tijdens de pubertijd intensifiëren naar heuse onleefbare situaties. Ook wanneer het mannelijke kindjes zijn is dit niet uit te sluiten. Soms verwerpen ze zelfs ronduit en meestal van in het begin de nieuwe aanwinst van het gezin. Niet evident that is.

Kortom, loop ik het risico als het mientje/oppas gezien te worden of zullen ze mij echt als een nieuwe mama beshouwen? Zo heb ik reeds schrijnende posts van vrouwen gelezen waarbij ze de kindjes als die van hen beschouwden maar deze zich op latere leeftijd van hen afkeerden.

Mja, ik vraag me dan ook af of ik er wel goed aan doe om sowieso zo'n situatie aan te gaan. Ook als ik zelf een kind zou maken volgt er gegarandeerd jaloezie vanwege die andere kindjes. Dat heb ik ook reeds veel gelezen. Allemaal erg ingewikkeld als je het mij zegt. Wie weet blijf ik after all toch maar beter alleen. Er is nog altijd de spermabank en wie weet de buurman (lol j/k) moest ik effectief BOM/bewust ongehuwde moeder willen worden.

Dit staat in K&K maar toch is het denk ik een min of meer serieuze maatschappelijke kwestie. Bijgevolg zou ik het op prijs stellen dat er ietwat serieus op gereageerd zou worden. (Bij voorbaat reeds re-thx) ^^. Het zijn namelijk niet onbelangrijke aspecten in het leven van nogal wat vrouwen die net als ik zich afvragen of ze genoegen zouden moeten nemen met hun huidige situatie of voor redelijke onzekerheid kiezen. Want ja, kinderen van een ander grootbrengen is volgens mij best beproevend vermits men niet weet of dit in dank afgenomen zal worden.
Die kindjes gaan schrik hebben van u.

In Vlaanderen maken ze namelijk de kinderen die stout zijn bang met o.a. het gezegde, braaf zijn of je krijgt van de Chinees!

Daarom krijgen blanke kindjes het al eens benauwd als ze een gele persoon zien.
Oud 1 april 2017, 18:06   #22
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht

In Vlaanderen maken ze namelijk de kinderen die stout zijn bang met o.a. het gezegde, braaf zijn of je krijgt van de Chinees!

Jaja er was niks zo erg als dat de sint kwam en zwarte piet zei: "Pas maar op, of we gaan chinees halen." Dan waren die rotjong heel stillekes.

Laatst gewijzigd door Hoomer : 1 april 2017 om 18:07.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2017, 18:09   #23
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

- lol -
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2017, 18:10   #24
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

mja het beste zou zijn zo'n 6-7-8j, nog geen pubers of pre-pubers en zijn ze ook reeds enige tijd uit de luiers.... ik moet zeggen dat ik best wel tegen dat laatste opkijk, ben namelijk best wel iemand met smetvrees denk ik....
Oud 1 april 2017, 18:12   #25
Peche
Banneling

Standaard

De truuk is er niet te neig bij stil staan en geen verwachtingen tegenover af te projecteren.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2017, 18:12   #26
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
mja het beste zou zijn zo'n 6-7-8j, nog geen pubers of pre-pubers en zijn ze ook reeds enige tijd uit de luiers.... ik moet zeggen dat ik best wel tegen dat laatste opkijk, ben namelijk best wel iemand met smetvrees denk ik....
Dus vies van babykak, jongens toch ...
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2017, 18:13   #27
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

een jongen en een meisje zou het beste zijn, 2 jongens ook wel, maar 2 meisjes hum liever niet, uit ervaring weet ik namelijk dat die in de pubertijd bijna enkel met kleren & make-up bezig zijn, daar heb ik eerlijk gezegd niet veel zin....

Laatst gewijzigd door bembem : 1 april 2017 om 18:13.
Oud 1 april 2017, 18:13   #28
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Best zou je dan een paar kinderen hebben die reeds lange tijd volwassen zijn.

Ik hoor u al komen, je wil twee negers met een chappement van zeventig centimeter.
Oud 1 april 2017, 18:14   #29
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
een jongen en een meisje zou ook het beste zijn, 2 jongens ook wel, maar 2 meisjes hum liever niet, uit ervaring weet ik namelijk dat die in de pubertijd bijna enkel met kleren & make-up bezig zijn, daar heb ik eerlijk gezegd niet veel zin....
Wat voor een soort mama wil u wel worden?
Selectief in het geslacht!

Dat is discriminatie op basis van geslacht, is dat niet strafbaar?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2017, 18:15   #30
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik hoor u al komen, je wil twee negers met een chappement van zeventig centimeter.
liefst geen volwassenen nee, ze moeten wat maleabel zijn hé, over de rest no comment hihihi

Laatst gewijzigd door bembem : 1 april 2017 om 18:15.
Oud 1 april 2017, 18:16   #31
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Wat voor een soort mama wil u wel worden?
Selectief in het geslacht!

Dat is discriminatie op basis van geslacht, is dat niet strafbaar?
ah maar ik vertel enkel m'n voorkeuren, wat is daar mis mee, iedereen heeft er
Oud 1 april 2017, 18:17   #32
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

ik heb trouwens altijd graag een zoon gehad, dat is eens iets anders dan de tot nu overheersende vrouwelijke omgeving waar ik mee in aanraking kwam....

Laatst gewijzigd door bembem : 1 april 2017 om 18:21.
Oud 1 april 2017, 18:51   #33
eno2
Banneling

Standaard

Er zijn mannen genoeg die een huisvrouw willen, ik was er ook zo eentje.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2017, 18:56   #34
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

ihihi
Oud 1 april 2017, 23:42   #35
Wapper

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2017, 00:18   #36
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Eigenlijk zoekt u een kant-en-klare familie op maat. Dat is zowat onmogelijk. U mag met hen niet zomaar een verbintenis aangaan om uzelf te verzekeren van een goed inkomen en een verzorgde oude dag. U moet bereid zijn zelf te investeren : veel liefde en vriendschap voor die kinderen en natuurlijk ook voor hun vader. Anders heeft uw plan geen kans van slagen.
Oud 2 april 2017, 08:17   #37
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja en ik zal me moeten spoeien want straks ben ik een oude doos :s
Je gaat moeten koken ,wassen ,kuisen , strijken, boodschappen doen en wat nog allemaal .. zou ik niet doen hoor ... lager kan je niet méér vallen als ouwe doos
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2017, 09:05   #38
DewareJakob

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Waarom bekeer je je niet tot de islam? Dan heb je direct aandacht.
Je doet er echt geen doekjes om. (of juist wel)
Oud 2 april 2017, 10:22   #39
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ewel ik heb wel geen lover maar ik denk sterk van m'n isolement te doorbreken en zoals bijna iedereen een gezin te stichten. Dan kan ik vanaf dan kerstmis vieren en hoef ik me geen outcast meer te voelen; Want ja, tijdens de feesten wordt dat er meestal extra in gewreven. Ik wil dat niet meer meemaken en vooral: ik wil niet alleen de pijp uit en eenzaam zonder kindjes sterven. Mja, zo zit ik bvb te denken aan M¨¨tic. Er zijn daar gescheiden mannen met kroost uit een reeds vroegere aangegane relatie die daar op zitten. Velen zoeken voornamelijk enkel seks maar er zijn er ook die geen one night stand en/of een f¨ckbuddy zoeken.

Dus zit ik in mezelf te denken, moest zo'n man interesse in me tonen en zelfs dus reeds kindjes hebben, is het dan een goed idee dat ik daar mee in zee ga? Ik bedoel: gaan die kindjes mij dan later als ik oud ben me dan nog wel als hun moeder zien en me opzoeken, om me geven enzo? Kortom, zullen die kindjes dan naar me omkijken eens m'n moederlijke plicht voldaan zal zijn - i.e. eens ze meer dan 18j zullen zijn en niet meer met hun papa en mij zullen samenwonen - ... ? Heeft iemand hier misschien ervaring mee? Thx ^^

Ik stel deze vragen omdat ik mede door op andere fora te zitten weet heb dat in nogal wat gevallen de kindjes in een samengesteld gezin de nieuwe moeder als een indringer zien en er al eens strubbelingen met hen ontstaan. Vooral als het om (een) dochter(s) gaat zou dat voor extra spanningen zorgen die zich tijdens de pubertijd intensifiëren naar heuse onleefbare situaties. Ook wanneer het mannelijke kindjes zijn is dit niet uit te sluiten. Soms verwerpen ze zelfs ronduit en meestal van in het begin de nieuwe aanwinst van het gezin. Niet evident that is.

Kortom, loop ik het risico als het mientje/oppas gezien te worden of zullen ze mij echt als een nieuwe mama beshouwen? Zo heb ik reeds schrijnende posts van vrouwen gelezen waarbij ze de kindjes als die van hen beschouwden maar deze zich op latere leeftijd van hen afkeerden.

Mja, ik vraag me dan ook af of ik er wel goed aan doe om sowieso zo'n situatie aan te gaan. Ook als ik zelf een kind zou maken volgt er gegarandeerd jaloezie vanwege die andere kindjes. Dat heb ik ook reeds veel gelezen. Allemaal erg ingewikkeld als je het mij zegt. Wie weet blijf ik after all toch maar beter alleen. Er is nog altijd de spermabank en wie weet de buurman (lol j/k) moest ik effectief BOM/bewust ongehuwde moeder willen worden.

Dit staat in K&K maar toch is het denk ik een min of meer serieuze maatschappelijke kwestie. Bijgevolg zou ik het op prijs stellen dat er ietwat serieus op gereageerd zou worden. (Bij voorbaat reeds re-thx) ^^. Het zijn namelijk niet onbelangrijke aspecten in het leven van nogal wat vrouwen die net als ik zich afvragen of ze genoegen zouden moeten nemen met hun huidige situatie of voor redelijke onzekerheid kiezen. Want ja, kinderen van een ander grootbrengen is volgens mij best beproevend vermits men niet weet of dit in dank afgenomen zal worden.
Die kinderen hebben toch een moeder bem! Hun biologische. Waarom zouden ze jou dan 'mama' noemen of jou als hun moeder beschouwen?
Voorts: jij doet wat je wilt natuurlijk, maar ik denk dat het een slecht idee is, dat je een relatie zou beginnen met 'zomaar' een man, enkel omdat hij kinderen heeft. Eerlijk: mocht dat mijn kleinkinderen overkomen; ik stak er stokje voor. Ik zou als een leeuwin vechten! Kinderen mogen nooit de speelbal worden van 'gekke' ideeën of gekke niet-realistische dromen van een volwassene.
Sorry bem, maar ik vind het NIET ok, dat plan van jou.
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2017, 10:28   #40
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja en ik zal me moeten spoeien want straks ben ik een oude doos :s
En daar moeten onschuldige kindjes hun hele verdere kinder-en puber-tijd opgescheept zitten met een stiefmama? Omdat jij je moet 'spoeien'? Omg.
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be