![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De meeste "koninklijke" bezittingen zijn eigendom van de Belgische staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Seba : 11 november 2004 om 00:40. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Quote:
Originally Posted by Jan van den Berghe Als christen ben ik het volledig met u eens wat punt 1 betreft. In Duitsland worden de lonen van de priesters en andere dienstdoende geestelijken integraal door de parochies gedragen. Het resultaat is dat priester een nog hoger loon hebben dan hier in België. Wat punt twee betreft, denk ik dat u niet goed heeft nagedacht. In veel steden vormen kerken een deel van het erfgoed en geven in veel gevallen de stad een gezicht (naast belfort bijvoorbeeld). Wat zou Antwerpen zijn zonder de O.-L.-V.-kathedraal? Het is gemeenschappelijk erfgoed, en dus is het normaal dat de staat ook een deel bijdraagt voor het onderhoud. Dat de Kerk het gebouw ondertussen gebruikt, is juist een heel goede zaak. Laat kerken leegstaan (zonder verwarming bijvoorbeeld) en het gebouw gaat nog veel sneller en ingrijpender achteruit dan dat het in gebruik is. In Frankrijk is het onderhoud van de meeste kerken een taak van de Kerk zelf. Het resultaat is er ook naar: de Kerk kan het financieel niet aan en laat de zaak dus maar verkrotten. Vorige week was ik nog in Rijsel. In de binnenstad staan er twee kerken: zowel van binnen als buiten in een bijzonder erbarmelijke toestand. Niet echt aantrekkelijk, niet echt toeristisch... Liever dus een stukje investering van de gemeenschap opdat we niet tot dergelijke toestanden komen. [size=2] Citaat:
[size=2][/size] [size=2][/size] [size=1]Is bovenstaande als antwoord bedoeld op wat Jan aanhaalde, Hanske?[/size] [size=1][/size] [size=1]Dat wijst er idd op dat jij eerder het prototype bent van de tolerante Christen...[/size]
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() Naast de vele eigendommen (interessant artikel !) beschikt de koning en zijn omgeving nog over veel meer financiële macht. Al gedurende honderd jaar onderhoudt het koningshuis nauwe banden met de Belgische groot-financiële kringen. Tegenwoordig denk ik maar aan de hautaine feestjes op het domein Solvay of de buitenechtelijke dochter van de koning, Delphine Boël. Beide namen zijn onlosmakelijk verbonden met de Belgsiche grootfinancie, hun families hebben een ongelooflijk kapitaal opgebouwd, naast een enorme macht. Daar wordt nooit iets over gezegd ... Het zou ook eens een artikel waard zijn.
Laatst gewijzigd door PAJOT : 11 november 2004 om 11:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Staatssecretaris
|
![]() Is een louter protocolaire functie echt zoveel waard? Welke fuctie heeft Fabiola overigens nog buiten af en toe haar gezicht eens te laten zien?
Een koning heeft enkel de macht om zijn kribbel te zetten onder een wet. Doet hij dat niet, dan wordt hij voor één dag afgezet, cfr Boudewijn. Laatst gewijzigd door Vlaanderen_onafhankelijk : 11 november 2004 om 11:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge kunt moeilijk hare kwafeur broordroven hé, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En toen hij met de abortuszaak met z'n eigen geweten in de knoei geraakt, VROEG hij het Parlement om de koning regeringsonbekwaam te verklaren. Hij werd niet afgezet. Het initiatiefrecht berustte bij de koning. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Indien u het niet begrepen had: u hebt geen christelijke ideeën van solidariteit en naastenliefde, dus kan u zich moeilijk christen noemen. Laatst gewijzigd door Hans1 : 11 november 2004 om 13:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor jouw gemak quote ik nog eens de standpunten waar jij niet op inging, omdat je je op het niveau van Jan plaatste. Citaat:
Komaan Hanske! Ik maak het je gemakkelijk. Met welke standpunten van hierboven ben jij, als w�*re christenmens, het eens en met welke niet?
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik laat dat liever over aan de Kerk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Minister-President
|
![]() Ik las verleden week ergens in een krant dat het koninklijk huis in Nederland 92 miljoen euro per jaar kost: dotatie, beveiliging enz inbegrepen!!!
Zeker niet mis he, en die familie is nog rijker dan de belgische koninklijke familie. Of de Nederlanders echter ook contra zijn, daar twijfel ik aan met hun verering voor oranje. Voor mij mogen ze er zijn, maar met loon naar werk, niet meer en ook niet minder! |
![]() |
![]() |