Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juli 2017, 13:07   #21
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je wil eigenlijk Breendonk terug openen?

Misschien heb je chance en leven er nog na-oorlogse Belgische kampbeulen, daar kan je dan bij in de leer om de gevangenen te laten afzien.
Zijt ge die plaat nu nog niet beu gedraaid? Wat heeft dat er nu om de liefde Gods weer mee te maken? Ik pleit gewoon voor een straf die evenwichtig is aan het misdrijf, .Ik begrijp niet wat je daar kan tegen hebben want daar zit hem hier de kern van het probleem, we worden gedwongen om daar te leren mee leven........... Iemand die een winkel overvalt is misschien een werkloze met een zieke schoonmoeder en een gehandicapt kind en een ex; aan wie hij nog alimentatie moet betalen. Die man moet dat allemaal kunnen betalen dus kun je die toch niet straffen voor een roofoverval hé, we moeten toch iets kunnen verdragen van een ander; ....Zo beter????????
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2017, 13:14   #22
TREBRON
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik heb in mijn tijd in de gevangenis nooit geen speelplein of fitnessmogelijkheden gezien. Wel altijd TV gehuurd van de gevangenis, dat wel, en een ventilator.

Het is trouwens o.a. van dat geld dat het boeltje betaald wordt, je wist waarschijnlijk niet dat gevangenissen zelfbedruipend zijn in Belgie? Zo zijn er in Merksplas alleen al duizenden mensen dagelijks aan het werk met de staat als koppelbaas. Geen RSZ, geen belastingen, niets.

Waarom denk je dat er geen officiele boekhoudingen zijn in de gevangenis, ook daar is het trouwens een gevangene die de zwarte boekhouding bijhoudt.
Dat is nog zo een probleem. Ze krijgen gratis eten , onderdak en verzorging en daarbovenop krijgen ze nog eens het recht om het werk en de boterham van eerlijke gehandicapte mensen die in een beschutte Werkplaats werken af te pakken. Om die reden staat er in de Werkplaats in onze buurt om de haverklap mensen economisch werkloos en moeten ze het zien te rooien met en schamele dop. Geef ze een bezigheidstherapie maar laat ze verd.mme niet , na de schade die ze aangericht hebben door hun daden, nog de schamele boterham van een gehandicapte mens afpakken.
Oud 8 juli 2017, 13:22   #23
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Dat is nog zo een probleem. Ze krijgen gratis eten , onderdak en verzorging en daarbovenop krijgen ze nog eens het recht om het werk en de boterham van eerlijke gehandicapte mensen die in een beschutte Werkplaats werken af te pakken. Om die reden staat er in de Werkplaats in onze buurt om de haverklap mensen economisch werkloos en moeten ze het zien te rooien met en schamele dop. Geef ze een bezigheidstherapie maar laat ze verd.mme niet , na de schade die ze aangericht hebben door hun daden, nog de schamele boterham van een gehandicapte mens afpakken.
maw, steek ze in de vergeetput en als ze buiten komen zal dat wel allemaal in orde komen.
Oud 8 juli 2017, 14:50   #24
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een beetje een rare uitleg, om in de beschutte werkplaats aan de slag te kunnen moet je invalide zijn en kan je bijgevolg dus ook niet doppen.

En gratis halaleten, dat klopt, soms zelfs twee en drie keer per dag.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 8 juli 2017 om 14:51.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2017, 14:55   #25
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zijt ge die plaat nu nog niet beu gedraaid? Wat heeft dat er nu om de liefde Gods weer mee te maken? Ik pleit gewoon voor een straf die evenwichtig is aan het misdrijf, .Ik begrijp niet wat je daar kan tegen hebben want daar zit hem hier de kern van het probleem, we worden gedwongen om daar te leren mee leven........... Iemand die een winkel overvalt is misschien een werkloze met een zieke schoonmoeder en een gehandicapt kind en een ex; aan wie hij nog alimentatie moet betalen. Die man moet dat allemaal kunnen betalen dus kun je die toch niet straffen voor een roofoverval hé, we moeten toch iets kunnen verdragen van een ander; ....Zo beter????????
Je schijnt niet op de hoogte te zijn dat lange straffen en straffen uitzitten in Belgie niet mogelijk is. Zelfs op een bandje staat soms zes en zeven jaar wachttijd voor je het krijgt.

Als mensen lange straffen krijgen en ze moeten uitzitten dan heb je binnen een jaar een gevangenispopulatie die de eerste twintig jaar niet meer vrijkomt, je kan dus elke generatie dan een aantal mensen opsluiten terwijl de meerderheid geen enkele dag zal kloppen wegen plaatsgebrek.
Oud 8 juli 2017, 17:31   #26
TREBRON
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
maw, steek ze in de vergeetput en als ze buiten komen zal dat wel allemaal in orde komen.
Lees eerst wat er staat voor je antwoord.......

Dit staat er/ Geef ze een bezigheidstherapie
En ik heb nooit gesproken over vergeetputten.
Oud 8 juli 2017, 17:34   #27
TREBRON
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Een beetje een rare uitleg, om in de beschutte werkplaats aan de slag te kunnen moet je invalide zijn en kan je bijgevolg dus ook niet doppen.

En gratis halaleten, dat klopt, soms zelfs twee en drie keer per dag.
Probeer u eerst eens te informeren voor je zulke stommiteiten schrijft.
Oud 8 juli 2017, 23:16   #28
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als mensen in de gevangenis belanden en andere mensen hun daar steken en vervolgens erop toezien dat die eersten slecht behandeld en zelfs zelfmoord plegen.
Welke straf verdienen die dan wel niet?
Oud 9 juli 2017, 08:06   #29
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat dat het type-voorbeeld is van zo'n overvaller.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2017, 08:11   #30
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je schijnt niet op de hoogte te zijn dat lange straffen en straffen uitzitten in Belgie niet mogelijk is. Zelfs op een bandje staat soms zes en zeven jaar wachttijd voor je het krijgt.

Als mensen lange straffen krijgen en ze moeten uitzitten dan heb je binnen een jaar een gevangenispopulatie die de eerste twintig jaar niet meer vrijkomt, je kan dus elke generatie dan een aantal mensen opsluiten terwijl de meerderheid geen enkele dag zal kloppen wegen plaatsgebrek.
In een fatsoenlijk justitieel beleid zijn er genoeg plaatsen in de gevangenissen om iedereen te laten uitzitten waartoe hij veroordeeld is.
Zodat vervroegd vrijkomen niet gedwongen wordt door plaatsgebrek, maar het gevolg is van een zorgvuldig overwogen beslissing.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 9 juli 2017, 08:14   #31
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Penitentiair beleid:
je kan proberen om een veroordeelde de gevangenis te laten verlaten "als een beter mens". Maar dat lijkt me zeer naïef en wereldvreemd, voor het overgrote deel van de criminelen.

Maar proberen dat een veroordeelde de gevangenis verlaat, met het idee van "hier wil ik niet meer terugkomen", dat is iets meer mogelijk.

Oud 9 juli 2017, 08:36   #32
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Penitentiair beleid:
je kan proberen om een veroordeelde de gevangenis te laten verlaten "als een beter mens". Maar dat lijkt me zeer naïef en wereldvreemd, voor het overgrote deel van de criminelen.
Het schijnt te werken. In Noorwegen, waar meer menselijkere gevangenissen zijn, is er bijv. 20% recividisme in tegenstelling tot 60% elders.

Citaat:
Maar proberen dat een veroordeelde de gevangenis verlaat, met het idee van "hier wil ik niet meer terugkomen", dat is iets meer mogelijk.
Maar werkt niet zoals bedoelt want ze blijven terugkomen.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2017, 09:16   #33
TREBRON
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat dat het type-voorbeeld is van zo'n overvaller.
Lag het sarcasme er nog niet dik genoeg op Schoofzak?????????
Oud 9 juli 2017, 09:20   #34
TREBRON
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Het schijnt te werken. In Noorwegen, waar meer menselijkere gevangenissen zijn, is er bijv. 20% recividisme in tegenstelling tot 60% elders.

Dus een goede raad voor de gangsters............Pleeg uw misdaden in Noorwegen, als je niet gepakt wordt ben je goed af en word je wel gepakt dan wordt je nog altijd beter verzorgd dan ouden van dagen in België.
Oud 9 juli 2017, 10:47   #35
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Straf evenwichtig aan het misdrijf? Ok...maar het hele gevangeniswezen lijkt nergens naar.
Wie daar in terecht komt, staat nog verder van een leven zonder criminaliteit , leer die mensen een vak, zorg voor behoorlijke huisvesting en werk wanneer ze de gevangenis verlaten.
Zet niet alles maar samen, haal drugverslaafden, psychisch gestoorden, er uit en behandel hen apart. Daar primeert geen strafmaat maar gevaar voor anderen en zichzelf, ter beschikking stellen van de staat zoals in Nederland is een goed idee.
Gevangenen krijgen straf, maar in te kleine cellen, zonder geboden kansen op nog een leven buiten die muren, kweek je criminelen in plaats van criminaliteit te bestrijden.
Wie de kansen niet grijpt, en weer gepakt wordt, moet je zwaarder straffen met meer controle zodra die persoon weer uit de gevangenis komt, een enkel band met controle waar iemand gaat en staat. Maar zonder woonst en werk zou niemand buiten mogen uit de bak.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2017, 10:48   #36
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Het kan dus...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2017, 11:21   #37
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

't Is niet omdat diene kloef van een Alloo zich dat laten wijsmaken heeft, dat het waar is.

En als het niet werkt (het idee van "hier wil ik niet meer terugkeren"), dan kan het zijn dat het aspect straf niet genoeg opgelegd wordt,
ofwel dat sommigen zo'n hardnekkige criminelen zijn, dat ze bij de tweede of derde veroordeling best voor heeel lang opgesloten worden.

Oud 9 juli 2017, 11:28   #38
TREBRON
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Straf evenwichtig aan het misdrijf? Ok...maar het hele gevangeniswezen lijkt nergens naar.
Wie daar in terecht komt, staat nog verder van een leven zonder criminaliteit , leer die mensen een vak, zorg voor behoorlijke huisvesting en werk wanneer ze de gevangenis verlaten.
Zet niet alles maar samen, haal drugverslaafden, psychisch gestoorden, er uit en behandel hen apart. Daar primeert geen strafmaat maar gevaar voor anderen en zichzelf, ter beschikking stellen van de staat zoals in Nederland is een goed idee.
Gevangenen krijgen straf, maar in te kleine cellen, zonder geboden kansen op nog een leven buiten die muren, kweek je criminelen in plaats van criminaliteit te bestrijden.
Wie de kansen niet grijpt, en weer gepakt wordt, moet je zwaarder straffen met meer controle zodra die persoon weer uit de gevangenis komt, een enkel band met controle waar iemand gaat en staat. Maar zonder woonst en werk zou niemand buiten mogen uit de bak.
Tenzij ik me vergis krijgt men in ons land alle kansen die nodig zijn om een leven op te bouwen. Voor degenen die hier geboren zijn is er onderwijs vanaf 3 jaar tot wanneer men wil. Zij die daar geen boodschap aan hebben moet ja op oudere leeftijd ook geen "beroep" meer proberen aan te leren. Voor de nieuw binnengekomenen is er speciale opleiding in taal en alle mogelijke zaken die hier te lande nuttig zijn. Als ze daar allemaal hun broek aan vegen en denken dat ze met drugs, diefstal, afpersing, sneller aan een BMW geraken dan met werken dan moeten ze maar de gevolgen dragen.
Oud 9 juli 2017, 11:34   #39
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Thebron...je staat met je voetjes nog niet echt in het leven he?

Mocht je door omstandigheden zelf eens een gevangenis in moeten dan zou je wel meer volwassen worden.
Oud 9 juli 2017, 11:52   #40
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In een fatsoenlijk justitieel beleid zijn er genoeg plaatsen in de gevangenissen om iedereen te laten uitzitten waartoe hij veroordeeld is.
Zodat vervroegd vrijkomen niet gedwongen wordt door plaatsgebrek, maar het gevolg is van een zorgvuldig overwogen beslissing.
Ja, maar daar is hier geen geld voor en een tekort van minstens 20.000 cellen.

En kijk eens naar de verhouding gevangenen/cipiers nu, en maak dan de vergelijking met 25.000 gevangenen.

Er zal dus nooit geld voor zijn.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be