![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Europees Commissaris
|
![]() Zijt ge die plaat nu nog niet beu gedraaid? Wat heeft dat er nu om de liefde Gods weer mee te maken? Ik pleit gewoon voor een straf die evenwichtig is aan het misdrijf, .Ik begrijp niet wat je daar kan tegen hebben want daar zit hem hier de kern van het probleem, we worden gedwongen om daar te leren mee leven........... Iemand die een winkel overvalt is misschien een werkloze met een zieke schoonmoeder en een gehandicapt kind en een ex; aan wie hij nog alimentatie moet betalen. Die man moet dat allemaal kunnen betalen dus kun je die toch niet straffen voor een roofoverval hé, we moeten toch iets kunnen verdragen van een ander; ....Zo beter????????
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En gratis halaleten, dat klopt, soms zelfs twee en drie keer per dag.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 8 juli 2017 om 14:51. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als mensen lange straffen krijgen en ze moeten uitzitten dan heb je binnen een jaar een gevangenispopulatie die de eerste twintig jaar niet meer vrijkomt, je kan dus elke generatie dan een aantal mensen opsluiten terwijl de meerderheid geen enkele dag zal kloppen wegen plaatsgebrek.
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als mensen in de gevangenis belanden en andere mensen hun daar steken en vervolgens erop toezien dat die eersten slecht behandeld en zelfs zelfmoord plegen.
Welke straf verdienen die dan wel niet?
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zodat vervroegd vrijkomen niet gedwongen wordt door plaatsgebrek, maar het gevolg is van een zorgvuldig overwogen beslissing.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Penitentiair beleid:
je kan proberen om een veroordeelde de gevangenis te laten verlaten "als een beter mens". Maar dat lijkt me zeer naïef en wereldvreemd, voor het overgrote deel van de criminelen. Maar proberen dat een veroordeelde de gevangenis verlaat, met het idee van "hier wil ik niet meer terugkomen", dat is iets meer mogelijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie daar in terecht komt, staat nog verder van een leven zonder criminaliteit , leer die mensen een vak, zorg voor behoorlijke huisvesting en werk wanneer ze de gevangenis verlaten. Zet niet alles maar samen, haal drugverslaafden, psychisch gestoorden, er uit en behandel hen apart. Daar primeert geen strafmaat maar gevaar voor anderen en zichzelf, ter beschikking stellen van de staat zoals in Nederland is een goed idee. Gevangenen krijgen straf, maar in te kleine cellen, zonder geboden kansen op nog een leven buiten die muren, kweek je criminelen in plaats van criminaliteit te bestrijden. Wie de kansen niet grijpt, en weer gepakt wordt, moet je zwaarder straffen met meer controle zodra die persoon weer uit de gevangenis komt, een enkel band met controle waar iemand gaat en staat. Maar zonder woonst en werk zou niemand buiten mogen uit de bak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als het niet werkt (het idee van "hier wil ik niet meer terugkeren"), dan kan het zijn dat het aspect straf niet genoeg opgelegd wordt, ofwel dat sommigen zo'n hardnekkige criminelen zijn, dat ze bij de tweede of derde veroordeling best voor heeel lang opgesloten worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Thebron...je staat met je voetjes nog niet echt in het leven he?
Mocht je door omstandigheden zelf eens een gevangenis in moeten dan zou je wel meer volwassen worden.
![]() |
#40 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En kijk eens naar de verhouding gevangenen/cipiers nu, en maak dan de vergelijking met 25.000 gevangenen. Er zal dus nooit geld voor zijn.
![]() |
![]() |