Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juli 2017, 13:25   #21
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
In alle eerlijkheid, het Frans van de gemiddelde Vlaming is serieus achteruit aan het gaan...

Als het zo verder evolueert, zal het inderdaad niet beter zijn dan het Vlaams van de gemiddelde Waal...
En dan zijn er nog een aantal Franstaligen die klagen dat ze niet serieus genomen worden in het zakenleven (bv de luchthaven) en dat komt enkel en alleen door hun volstrekte gebrek aan talenkennis. Zelfs het Engels van de gemiddelde Bruxellois en Carolo is abominabel. Over Duits gaan we zwijgen. Zelf snappen ze niet waar het probleem ligt.
korvo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2017, 13:25   #22
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
onzin, het is jullie mentaliteit. Je vraagt niet op genoeg hoge toon om in je Eigen taal bediend te worden omdat jullie dat collectief niet voldoende het minimum vinden.

doe zoals in franstalig belgie en praat jezelf aan dat dat het absolute minimum aan respect is dat je verdient. DAN pas veranderen er dingen. En sneller dan je denkt.

dat is ook de boodschap van de berichtjes hierboven, als ik zo vrij mag zijn daar een gooi naar te doen.
U stelt de individuele Vlaamse laksheid tegenover een geinstitutionaliseerde francofone indoctrinatie, voor de volle 100% door la Belgique ondersteund en als de grote waarheid uitgeroepen, die zijn gelijke niet kent...
Alle franstaligen hebben van kindsaf al die anti-Vlaamse hetse dagelijks op hun bord gekregen... Hun antwoord als ze Vlamingen bashen is dan ook stevast 'maar iedereen weet dat toch'...
Want ze hebben het allemaal zo dikwijls gehoord dat er geen enkele haar op hun kop nog maar zou denken dat ze misschien regelrechte racistisch haat vertellen... 'Iedereen weet dat toch'... Enfin iedere goed opgevoede francofoon weet dat toch...
En dat ze goed opgevoed zijn daar twijfelen ze toch geen ogenblik aan... Wat kan er grootser zijn dan de francofonie te verdedigen... tegen de Vlaamse meerderheid die denkt ook rechten te hebben...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2017, 13:30   #23
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In alle eerlijkheid, het Frans van de gemiddelde Vlaming is serieus achteruit aan het gaan...

Als het zo verder evolueert, zal het inderdaad niet beter zijn dan het Vlaams van de gemiddelde Waal...
Daar ben ik het mee eens. Jammer, want talenkennis is altijd handig. Vandaag de dag is dat echter absoluut nog niet het geval.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2017, 13:30   #24
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:

Geen enkel probleem; het kan niet vlug genoeg en niet rap genoeg slechter worden... Dan staan we op gelijke voet met de in zichzelf opgesloten francofonie die alleen zo sterk staat omdat de mensen, zoals hun geleerd wordt, geen woord Nederlands kennen...
De excuses van 'excusez moi mais je ne parle pas Neerlandais' worden dan beantwoord met 'het spijt mij maar ik versta geen woord van wat je zegt'...
En in Vlaanderen als ze dan iets willen zullen ze de taal moeten leren van de bevolking...
Wie beweert hier de hele tijd dat de kolonisatie voorbij is??? De francofonie heeft dat nog altijd niet begrepen...
Oud 11 juli 2017, 13:32   #25
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Inderdaad, en dan dat accent, ik bedoel: FR heeft imo (en ik denk voor velen) zo z'n charmes op vlak van fonetiek/het klinkt gewoon eleganter, verfijnder, mooier... 'Vlaams' daarentegen... Zet ze op zo'n Tien om te Zien festival en je begrijpt wel wat ik bedoel... Precies verbasterde Deutsche schweinegebral, ... Not my thing...
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2017, 13:35   #26
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Anyway ik moet er altijd mee lachen met dat gezever tussen Walen & Vlamingen, belachelijk in feite als men er bij stil staat, de rest van de wereld - uitgezonderd in Frankrijk - weet overigens van toeten noch blazen wanneer ze het over la Flandre hebben... BE kennen ze dan weer wel iets meer... 't Is te zeggen als men benadrukt: 'you know that tiny country between the Netherlands, Germany and France...' Dan gaat er meestal ergens wel een belletje rinkelen... Haha.
Met welke achterlijke mensen gaat u zoal om? Gaat u nu echt beweren dat - uitgezonderd in Frankrijk - niemand weet dat de (meeste) Europese instellingen in Brussel zijn gevestigd? Dat het hoofdkwartier van de NAVO hier is?

Citaat:
Inderdaad, en dan dat accent, ik bedoel: FR heeft imo (en ik denk voor velen) zo z'n charmes op vlak van fonetiek/het klinkt gewoon eleganter, verfijnder, mooier... 'Vlaams' daarentegen... Zet ze op zo'n Tien om te Zien festival en je begrijpt wel wat ik bedoel... Precies verbasterde Deutsche schweinegebral, ... Not my thing...
Ik vind Duits een zeer mooie taal, maar ik begrijp dat dat een kwestie van voorkeur is.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 11 juli 2017 om 13:36.
Oud 11 juli 2017, 13:38   #27
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door korvo Bekijk bericht
Je hebt gelijk. Pieter Bauwens (Hoofdredacteur Doorbraak) vertelt een gelijkaardig verhaal:
https://doorbraak.be/sire-geen-vertr...idsstructuren/

Ik werk zelf vaak in Wallonië en Brussel en wat mij vooral opvalt is dat de gemiddelde Waal/Franstalige niet beter weet. Dat misplaatste superioriteitscomplex zit er haast ingebakken, maar het grootste probleem is dat de gemiddelde Vlaming minder ruggengraat heeft dan Lamme Goedzak ...
En daar zit hem juist het grootste probleem... De gemiddelde franstalige weet inderdaad niet beter dan dat het zo is en hij valt van zijn stoel als Vlamingen hem daarin durven tegenspreken... Iedereen weet toch dat het frans een wereldtaal is en de eerste taal van la Belgique... en hoe wil je nu dat wij Nederlands leren; jullie spreken het zelfs nog niet eens... en zo van dat gelul, dat kennen ze allemaal... Maar hun eigen gebreken??? Die hebben ze niet want zij behoren tot de grote francofonie...

Oh ja, zij zijn, in tegenstelling tot de Vlamingen, Bourgondische levensgenieters; de Vlamingen zijn enkel maar berekende zakenlieden zonder empathie, vandaar ook dat zij zoveel meer geld hebben; maar la Belgique is er om dat Vlaamse euvel tegen te werken en de francofonie te geven waar ze recht op hebben... nl. de Vlaamse centen die zo verdiend werden en die hen ook toebehoren...
Oud 11 juli 2017, 13:50   #28
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Met welke achterlijke mensen gaat u zoal om? Gaat u nu echt beweren dat - uitgezonderd in Frankrijk - niemand weet dat de (meeste) Europese instellingen in Brussel zijn gevestigd? Dat het hoofdkwartier van de NAVO hier is?

Ik vind Duits een zeer mooie taal, maar ik begrijp dat dat een kwestie van voorkeur is.
Met de kennis van de gemiddelde Vlaamse autochtoon ivm de rest van de wereld is het overigens ook niet te goed gesteld... Komt dan nog eens bij dat het hier slechts een zakdoek groot is opdat men zelfs in Indonesië of Thailand de Vlamingen als een exotische soort tussen de blanken beschouwt, lol.
Oud 11 juli 2017, 13:53   #29
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Met de kennis van de gemiddelde Vlaamse autochtoon ivm de rest van de wereld is het overigens ook niet te goed gesteld... Komt dan nog eens bij dat het hier slechts een zakdoek groot is opdat men zelfs in Indonesië of Thailand de Vlamingen als een exotische soort tussen de blanken beschouwt, lol.
Waarom ga je niet terug naar de roots, weg van deze wereldvreemde Vlamingen ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2017, 13:54   #30
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
En daar zit hem juist het grootste probleem... De gemiddelde franstalige weet inderdaad niet beter dan dat het zo is en hij valt van zijn stoel als Vlamingen hem daarin durven tegenspreken... Iedereen weet toch dat het frans een wereldtaal is en de eerste taal van la Belgique... en hoe wil je nu dat wij Nederlands leren; jullie spreken het zelfs nog niet eens... en zo van dat gelul, dat kennen ze allemaal... Maar hun eigen gebreken??? Die hebben ze niet want zij behoren tot de grote francofonie...

Oh ja, zij zijn, in tegenstelling tot de Vlamingen, Bourgondische levensgenieters; de Vlamingen zijn enkel maar berekende zakenlieden zonder empathie, vandaar ook dat zij zoveel meer geld hebben; maar la Belgique is er om dat Vlaamse euvel tegen te werken en de francofonie te geven waar ze recht op hebben... nl. de Vlaamse centen die zo verdiend werden en die hen ook toebehoren...
Sorry maar het Frans is een wereldtaal, en Vlamingen berekende zakenlieden? Lmao, Nederlanders bedoel je zeker.... Die hebben kaas gegeten ivm handel drijven, de Belgen - euh Vlamingen - daarentegen... LOL.
Oud 11 juli 2017, 13:55   #31
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Waarom ga je niet terug naar de roots, weg van deze wereldvreemde Vlamingen ?
Mijn roots hebben hier niets mee te maken, on topic please.
Oud 11 juli 2017, 13:55   #32
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Sorry maar het Frans is een wereldtaal, en Vlamingen berekende zakenlieden? Lmao, Nederlanders bedoel je zeker.... Die hebben kaas gegeten ivm handel drijven, de Belgen - euh Vlamingen - daarentegen... LOL.
Vlaanderen hoort tot de rijkste regios ter wereld.

Sure...bembal.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2017, 13:59   #33
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Vlaanderen hoort tot de rijkste regios ter wereld.

Sure...bembal.
Dat komt door al die Nederlanders. Kijk maar eens in de winkelstraten: bijna het ene NL'se concern naast het andere tot de supermarktketens toe, of heb jij soms weet van veel Delhaize's in Nederland?
Oud 11 juli 2017, 14:00   #34
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een zakdoek groot en toch een economie die groter is dan die van Thailand.

Uit welke bron blijkt dat het slecht is gesteld met de geografische kennis van de gemiddelde Vlaming?
Oud 11 juli 2017, 14:01   #35
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat komt door al die Nederlanders. Kijk maar eens in de winkelstraten: bijna het ene NL'se concern naast het andere tot de supermarktketens toe, of heb jij soms weet van veel Delhaize's in Nederland?
Dit is gewoon volledig fout.
Oud 11 juli 2017, 14:08   #36
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een zakdoek groot en toch een economie die groter is dan die van Thailand.

Uit welke bron blijkt dat het slecht is gesteld met de geografische kennis van de gemiddelde Vlaming?
Wel ik kijk geregeld naar 'Komen Eten'... De gemiddelde aboriginal, wel die weet niet veel...

Ps Thailand doet het al bij al niet slecht gezien hun militaire dictatuur.
Oud 11 juli 2017, 14:11   #37
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit is gewoon volledig fout.
Het zijn Vlamingen die die ketens besturen zeker... Anyway ik weet ook wel dat economie meer behelst dan enkel het aanbod in de winkelstraten maar was om te illustreren dat die 'berekende zakenlieden zonder empathie' van Marie Daenen alsook het geboast van Tavek ivm Vlaanderen als één van de rijkste regio's ter wereld zeker niet het resultaat zijn van uitsluitend Vlaamse autochtonen.
Oud 11 juli 2017, 14:13   #38
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel ik kijk geregeld naar 'Komen Eten'... De gemiddelde aboriginal, wel die weet niet veel...

Ps Thailand doet het al bij al niet slecht gezien hun militaire dictatuur.
Want de deelnemers van 'Komen Eten' zijn een representatief staal voor de bevolking van Vlaanderen?

Dat Thailand onder een militaire dictatuur leeft is net een extra argument waarom Thailand het slecht doet.
Oud 11 juli 2017, 14:18   #39
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het zijn Vlamingen die die ketens besturen zeker... Anyway ik weet ook wel dat economie meer behelst dan enkel het aanbod in de winkelstraten maar was om te illustreren dat die 'berekende zakenlieden zonder empathie' van Marie Daenen alsook het geboast van Tavek ivm Vlaanderen als één van de rijkste regio's ter wereld zeker niet het resultaat zijn van uitsluitend Vlaamse autochtonen.
Jan De Nul en Fernand Huts zijn Nederlanders? AB Inbev is een Nederlands bedrijf?

Zeker gelet op het grote aandeel van de kmo's in Vlaanderen, is het feit dat Vlaanderen één van de rijkste regio's ter wereld is wel degelijk grotendeels (niet uitsluitend) het resultaat van Vlaamse autochtonen.

Ik ben trouwens ook wel benieuwd hoe een Nederlandse supermarktketen met filialen in België er voor zou zorgen dat België een rijke regio wordt. Sinds wanneer creëren supermarkten zo veel welvaart?

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 11 juli 2017 om 14:24.
Oud 11 juli 2017, 14:33   #40
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jan De Nul en Fernand Huts zijn Nederlanders? AB Inbev is een Nederlands bedrijf?

Zeker gelet op het grote aandeel van de kmo's in Vlaanderen, is het feit dat Vlaanderen één van de rijkste regio's ter wereld is wel degelijk grotendeels (niet uitsluitend) het resultaat van Vlaamse autochtonen.

Ik ben trouwens ook wel benieuwd hoe een Nederlandse supermarktketen met filialen in België er voor zou zorgen dat België een rijke regio wordt. Sinds wanneer creëren supermarkten zo veel welvaart?
Reageer toch niet op die construct ...
korvo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be