Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juli 2017, 20:01   #21
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Zal moeilijk gaan, hoor, zeker indien hun "interpretatie" verkeerd is, wat er sterk op lijkt.

btw, het park van Laeken is vandaag al eigendom van het Brussels Gewest, en dus voor het publiek toegankelijk.
Ik veronderstel dat het deel uitmaakt van de fameuze donatie die Leopold 2 heeft gedaan aan de Belgische staat om zijn kinderen te kloten. Ik vermoed dat daar wel tal van verplichtingen zijn aan verbonden. De overheid doet zo maar niet wat ze wil met die eigendommen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2017, 20:05   #22
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet recentelijk omdat ik aan de andere kant van Brussel woon, maar indertijd heb ik daar rondgewandeld, ja.
Ja, ik denk ook dat je verwart met de publieke parkjes rond het atomium. Hier gaat het om het koninklijk domein dat volledig ommuurd is en waar het publiek alleen binnen kan tijdens de paar weken dat de serres geopend worden.

En waarom N-Va dit nu terug oppikt is misschien hierom :
Citaat:
De regering-Michel is via de Regie der Gebouwen voor 49 procent rechtstreeks eigenaar van het koninklijke domein in Laken. De Regie der Gebouwen is een departement van N-VA-minister Jan Jambon. De overige 51 procent is in handen van de Koninklijke Schenking. Dat departement valt onder minister van Financiën Johan Van Overtveldt (N-VA), maar is volledig autonoom en beslist niets zonder toestemming van het paleis.

"In principe kan de regering het deel van Jambon gewoon openstellen en kan Van Overtveldt druk zetten op de Koninklijke Schenking", zegt monarchiekenner Hendrik Vuye, parlementslid voor de fractie Vuye-Wouters.
Iedereen lijkt dus al geruime tijd akkoord om het park (of een groot deel toch) publiek toegankelijk te maken, maar de koning blokkeer. Nu gaat men misschien toch eens Filips onder druk zetten.
Oud 26 juli 2017, 21:40   #23
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik heb uit goede bron vernomen dat de NVA inkomgeld gaat vragen voor het Park van Laken.

Daarmee zal het gat in de begroting gedicht worden.
Inkomgeld. Om overlast veroorzakende "jongeren" zal dat wel moeten om ze enigszins buiten te houden. Inkomgeld vragen zou wel jammer zijn. Als ze ergens voor mijn part voor overlast mogen zorgen Is het zo dicht mogelijk bij de vorst.
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2017, 21:42   #24
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Ja, ik denk ook dat je verwart met de publieke parkjes rond het atomium. Hier gaat het om het koninklijk domein dat volledig ommuurd is en waar het publiek alleen binnen kan tijdens de paar weken dat de serres geopend worden.

Iedereen lijkt dus al geruime tijd akkoord om het park (of een groot deel toch) publiek toegankelijk te maken, maar de koning blokkeer. Nu gaat men misschien toch eens Filips onder druk zetten.
Hij zal in versneld tempo linten en medailles uitdelen.
Oud 27 juli 2017, 03:04   #25
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[

Laatst gewijzigd door Gipsy : 27 juli 2017 om 03:09.
Oud 27 juli 2017, 03:04   #26
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Inkomgeld. Om overlast veroorzakende "jongeren" zal dat wel moeten om ze enigszins buiten te houden. Inkomgeld vragen zou wel jammer zijn. Als ze ergens voor mijn part voor overlast mogen zorgen Is het zo dicht mogelijk bij de vorst.
Dat is natuurlijk de onderliggende bedoeling, de koning kloten. Wat een gefrustreerd volkje hebben we hier.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 27 juli 2017 om 03:10.
Oud 27 juli 2017, 07:00   #27
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Dat is natuurlijk de onderliggende bedoeling, de koning kloten. Wat een gefrustreerd volkje hebben we hier.
Dat krijg je Als je de autochtone meerderheid van het land 187 jaar Lang al achterstelt en dmv stemrecht aan intensief kwekende importexoten en het daarmee verbonden clientelisme en doorgedreven privilegebeleid zelf nog politiek een rol van betekenis probeert te behouden.

Laatst gewijzigd door Mindset : 27 juli 2017 om 07:02.
Oud 27 juli 2017, 07:34   #28
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik lees duidelijk: Park van Laeken. Die is openbaar (waardoor de vraag langs waar ik binnenkwam niet relevant is, alsof ik mij dat zou herinneren...).
Dat is iets anders dan het Koninklijk Domein, dat, behoudens voor de Serres, niet toegankelijk is, en dan ook privé-bezit is.
Oud 27 juli 2017, 07:46   #29
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iemand een privé -park van 60 hectaren gunnen

is nu niet bepaald iemand kloten.

De andere 120 hectaren niet gunnen aan zijn onderdanen,

dat vind ik eerder onbetamelijk voor een "Vorst".
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2017, 12:11   #30
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Iemand een privé -park van 60 hectaren gunnen

is nu niet bepaald iemand kloten.

De andere 120 hectaren niet gunnen aan zijn onderdanen,

dat vind ik eerder onbetamelijk voor een "Vorst".
Als het belgicistisch establishment ook maar iets van zijn onterechte privilèges moet loslaten; voelt dat aan Als gekloot worden he
Oud 27 juli 2017, 12:38   #31
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
https://www.demorgen.be/binnenland/n...liek-bea4dac8/

"N-VA wil dat meer dan de helft van het Park van Laken wordt opengesteld voor het publiek.
De partij heeft daarvoor een wetsvoorstel klaar. N-VA ploos de wetgeving van begin vorige eeuw na en concludeert dat die openstelling eigenlijk al meer dan honderd jaar geleden had moeten gebeuren, na het overlijden van koning Leopold II....
Wetgeving uit 1903 toont volgens N-VA aan dat een groot deel van het koninklijke park al 108 jaar geleden had moet worden opengesteld. Bij de Koninklijke Schenking was het koninklijk vruchtgebruik op de gronden in Laken immers alleen voor koning Leopold II voorzien, maar niet langer voor de troonopvolgers. "De koninklijke familie is zich steeds het park blijven toe-eigenen", zeggen initiatiefnemers Peter Buysrogge en Cieltje Van Achter. "Hierin wil de N-VA nu verandering brengen".

Goed gedaan van de N-VA.

En dan hebben de Rode Duivels ineens plaats genoeg om hun tweetalig "Nationaal"stadion op tweetalig gebied te bouwen .

En Koning Filip kan hen dan te voet komen aanmoedigen.

Een win -win situatie als het ware.
Ze zullen zoals gewoonlijk hunne kak ten gepaste tijden wel weer intrekken.

Dit is gewoon een afleidingsmanoeuvre om de aandacht af te leiden van hetgeen ze net geslikt hebben in het begrotingsakkoord.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2017, 13:28   #32
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik lees duidelijk: Park van Laeken. Die is openbaar (waardoor de vraag langs waar ik binnenkwam niet relevant is, alsof ik mij dat zou herinneren...).
Dat is iets anders dan het Koninklijk Domein, dat, behoudens voor de Serres, niet toegankelijk is, en dan ook privé-bezit is.
Dat zijn dan de enige 3 woorden die je uit al de perscommuniqués gelezen hebt, want het gaat uiteraard over het ommuurde domein van het koninklijk paleis. Anders zou heel de discussie geen steek houden.
Oud 27 juli 2017, 13:35   #33
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zijn dan de enige 3 woorden die je uit al de perscommuniqués gelezen hebt, want het gaat uiteraard over het ommuurde domein van het koninklijk paleis. Anders zou heel de discussie geen steek houden.
Uiteraard, wat ook aantoont hoe goed die NVA'ers op de hoogte zijn... Want bij mijn weten hebben ZIJ het over het Park van Laeken ipv het Domein van Laeken.
Oud 27 juli 2017, 13:55   #34
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uiteraard, wat ook aantoont hoe goed die NVA'ers op de hoogte zijn... Want bij mijn weten hebben ZIJ het over het Park van Laeken ipv het Domein van Laeken.
De N-VA spreekt nooit over "Laeken" ,wel over Laken
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2017, 14:07   #35
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De N-VA spreekt nooit over "Laeken" ,wel over Laken
En?
Oud 27 juli 2017, 14:33   #36
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is dat zo?

Ik lees hier https://www.demorgen.be/binnenland/n...liek-bea4dac8/ nochtans het volgende:

<< ... Wetgeving uit 1903 toont volgens N-VA aan dat een groot deel van het koninklijke park al 108 jaar geleden had moet worden opengesteld. Bij de Koninklijke Schenking was het koninklijk vruchtgebruik op de gronden in Laken immers alleen voor koning Leopold II voorzien, maar niet langer voor de troonopvolgers. "De koninklijke familie is zich steeds het park blijven toe-eigenen", zeggen initiatiefnemers Peter Buysrogge en Cieltje Van Achter...>>

Bij mijn weten is vruchtgebruik iets anders dan privé-bezit.

Toch?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2017, 14:44   #37
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Is dat zo?

Ik lees hier https://www.demorgen.be/binnenland/n...liek-bea4dac8/ nochtans het volgende:

<< ... Wetgeving uit 1903 toont volgens N-VA aan dat een groot deel van het koninklijke park al 108 jaar geleden had moet worden opengesteld. Bij de Koninklijke Schenking was het koninklijk vruchtgebruik op de gronden in Laken immers alleen voor koning Leopold II voorzien, maar niet langer voor de troonopvolgers. "De koninklijke familie is zich steeds het park blijven toe-eigenen", zeggen initiatiefnemers Peter Buysrogge en Cieltje Van Achter...>>

Bij mijn weten is vruchtgebruik iets anders dan privé-bezit.

Toch?
lijkt me ook.
als die Koninklijke Schenking per se wil blijven dwarsliggen voor openstelling, dan moet er maar een huurprijs bepaald worden.

Laatst gewijzigd door Anna List : 27 juli 2017 om 14:45.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2017, 16:27   #38
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Op de kaart gezien is het Park van Laken (dat er vlak naast ligt) ongeveer de helft van het Koninklijk domein. Ik heb nog nooit geweten dat er in het park een overrompeling van volk is. Integendeel het ziet er doorgaans verlaten uit. Wat is dan de bedoeling om aan het Koninklijk Domein te gaan knabbelen?

Belachelijk
Oud 27 juli 2017, 17:35   #39
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Als je dan toch op de kaart gekeken hebt, waarom moet die enorme groene ruimte in het Brussels stadsgewest exclusief voor één gezin gereserveerd worden die er geeneens eigenaar van zijn ? Dat is pas belachelijk.
Oud 27 juli 2017, 17:46   #40
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ge hebt nog gelijk ook....Zou die N van NVA dan toch staan voor Nijdige.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be