Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 november 2004, 20:49   #21
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
Zegt de zielepoot die enkel kleuterliedjes kan quoten!
Ik meende je een plezier te doen door naar jouw niveau af te dalen.
Maar blijkbaar is kleuterniveau te hoog.
Hup naar het peuterniveau dan.
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2004, 22:10   #22
Sam
Provinciaal Gedeputeerde

Sam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Jeps, vééél blabla van het Blok om vooral de indruk te wekken dat ze enkel met Eigen Volk inzitten, maar het blijft ook maar met 'een indruk'. Goedkope volksdemagogie en misleiding dus.

De enige 'oudjes' die ze graag helpen is bijvoorbeeld op hun sekretariaat in de Van Maerlantstraat te Antwerpen, waar Oostfronters van de Waffen-SS en andere collaborateurs hun gezellige koffieavondjes mogen houden op kosten van het VB. Daar hoeft geen tekeningeske meer bij me dunkt.
Hehehee je hebt echt wel je tijd gemist hé.

Sam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2004, 22:12   #23
Sam
Provinciaal Gedeputeerde

Sam's schermafbeelding

Standaard

Ikzelf geef geen geld aan linkse initiatieven. Ik maak er geen probleem over om geld te geven aan doelen die onze mensen van de maatschappij helpen. En Waalse oproepen zijn daar niet bij ingerekend.

Sam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2004, 22:15   #24
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joris_Meys
Ik sta open voor alle standpunten, maar dit vind ik te grof voor woorden :
Daar vind ik persoonlijk niets grof aan. Een abt vertelde me eens dat men dergelijke organisaties als 11.11.11 moet verafschuwen, omdat ze solidariteit tot een industrie maken. Wil men echt iets geven aan onze arme medemens dan geeft men dat beter aan kleinschalige organisaties, aan mensen die werk ter plaatse verrichten of welbepaalde projecten.

Ieder jaar geef ik dan ook een welbepaald, niet onaardig bedrag aan een concreet project in Peru, geleid door een Vlaamse missionaris. Ik weet dat mijn geld integraal naar daar gaat, niet aan de vingers blijft kleven van een of andere organisaties, niet gespendeerd wordt aan grote reclameborden e.d., maar volledig besteed wordt aan de ontwikkeling van de mensen ter plaatse.

Laat dat door een VB'er gezegd zijn, beste vriend.

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 11 november 2004 om 22:15.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2004, 22:18   #25
Jolle
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam
Ikzelf geef geen geld aan linkse initiatieven. Ik maak er geen probleem over om geld te geven aan doelen die onze mensen van de maatschappij helpen.
Klein probleem : de organisaties die onze mensen van de maatschappij helpen, en ik bedoel dan écht die mensen die écht hulp nodig hebben (armen, daklozen, zieken, gehandicapten,...), zijn steevast "linkse" organisaties.

Duidelijk : U geeft dus niets.

met vriendelijke groeten
Jolle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2004, 22:21   #26
Jolle
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Daar vind ik persoonlijk niets grof aan. Een abt vertelde me eens dat men dergelijke organisaties als 11.11.11 moet verafschuwen, omdat ze solidariteit tot een industrie maken. Wil men echt iets geven aan onze arme medemens dan geeft men dat beter aan kleinschalige organisaties, aan mensen die werk ter plaatse verrichten of welbepaalde projecten.

Ieder jaar geef ik dan ook een welbepaald, niet onaardig bedrag aan een concreet project in Peru, geleid door een Vlaamse missionaris.
Mooi. de Vlaams Blok Jongeren hadden het over "armoede in eigen land" als tegenpool voor de "transfers naar het verre negerland". Of Peru, wat dat betreft. En dat terwijl ze zelf geen poot uitsteken (die Vlaams Blok Jongeren als organisatie) om ook maar iets te veranderen aan de armoede in eigen land

Met respect voor uw steun aan dat project in Peru

met vriendelijke groeten

PS : jeps, ik ben Joris, maar gebruik zoals bijna iedereen een pseudoniem. Niet dat ik te laf ben om voor mijn eigen naam uit te komen, gewoon omdat het niet ter zake doet. Maar dat terzijde

Laatst gewijzigd door Jolle : 11 november 2004 om 22:23.
Jolle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2004, 22:50   #27
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jolle
Mooi. de Vlaams Blok Jongeren hadden het over "armoede in eigen land" als tegenpool voor de "transfers naar het verre negerland". Of Peru, wat dat betreft. En dat terwijl ze zelf geen poot uitsteken (die Vlaams Blok Jongeren als organisatie) om ook maar iets te veranderen aan de armoede in eigen land
Eerlijk gezegd denk ik dat u het door vooringenomenheid totaal verkeerd inschat. Leer eens wat rustiger denken als het over het Vlaams Blok gaat, dat zou u al een goed stuk op weg helpen.

Ik vind het ook maar niets dat er per jaar zoveel miljoenen oude BF naar landen worden gesluisd waar het toch niet bij de mensen terecht komt. De regering moet dringend haar ontwikkelingshulp wat beter gaan uitwerken en misschien kan ze eerst gaan zorgen voor de ontwikkeling hier. Want tegenover de eigen burgers draagt ze in de eerste plaats de grootste verantwoordelijkheid. Dat vergeet ze wel eens wanneer men voor de zoveelste maal zoveel miljoenen en miljoenen naar Kongo stuurt die uiteindelijk nergens voor worden gebruikt tenzij om gouden kranen en badkuipen te bestellen voor de plaatselijke dictators en hun handlangers.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2004, 01:07   #28
Agitator
Schepen

Agitator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joris_Meys
Ik sta open voor alle standpunten, maar dit vind ik te grof voor woorden :

http://www.vbj.be/index_actualiteit....edelingen&id=7

De Vlaams Blok Jongeren gaan "actie" ondernemen om "tegengewicht te geven aan de schuldcomplex-strategie van 11.11.11". Wat gaan ze doen? Affiches hangen waarop staat "Armoede bestaat ook bij ons!". Nu ben ik voorstander van eenieder die hulp wil bieden, maar die verdomde zelfgenoegzaamheid en belachelijke hypocrisie van de VBJ gaat mij meer dan één brug te ver :

- ze klagen de "schuldcomplex-strategie" van 11.11.11 aan, en op slag gaan ze een zélf een beetje op het schuldcomplex van de Vlamingen werken. Hoe belachelijk is dat niet?

- ze hangen wel affiches op, waar ze véél geld aan uitgeven, maar een organisatie die ook daadwerkelijk iets doet gaan steunen, neen, dat is er dan weer teveel aan.

ALLE organisaties die zich bezighouden met armen in het algemeen en daklozen in het bijzonder, zijn gevuld met "linksie-winkies", watjes, nerds die denken dat ze de wereld kunnen verbeteren, losers op geitewollen sokken. Maar die mensen doen tenminste iets in plaats van 11.11.11 onderuit te halen, wat te liggen kakken op links en dan rustig naar hun warme huis terug gaan om daar de volgende plannen te smeden om links een hak te zetten.

Als je écht interesse hebt in wat er zoal gedaan kan worden, kan je altijd mee maaltijden gaan uitdelen of andere dingen doen bij organisaties zoals :
www.poverello.be

www.daklozen.be

www.santegidio.be/kamiano

Daar ben ik echter nog nooit een Vlaams Blok Jongere tegen het lijf gelopen. Tenzij als klant...
Prachtige fundering van uw protest: affiches kosten ook geld...

Op de idee die achter de VBJ-actie zit kan je echter geen gefundeerde kritiek geven. 11.11.11 zadelt de Vlaming inderdaad op met een schuldcomplex en de idee van de VBJ om iets aan de armoede in de vierde wereld te verhelpen kan ik enkel toejuichen. Probeer nu eens opnieuw...

Cheers.

Laatst gewijzigd door Agitator : 12 november 2004 om 01:09.
Agitator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2004, 01:24   #29
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Agitator
Prachtige fundering van uw protest: affiches kosten ook geld...

Op de idee die achter de VBJ-actie zit kan je echter geen gefundeerde kritiek geven. 11.11.11 zadelt de Vlaming inderdaad op met een schuldcomplex en de idee van de VBJ om iets aan de armoede in de vierde wereld te verhelpen kan ik enkel toejuichen. Probeer nu eens opnieuw...

Cheers.
lees de kritiek nog eens opnieuw, en doe nog eens poging om te replyen als je hem begrepen hebt.

en welk initiatief van VBJ om iets aan armoede doen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2004, 01:41   #30
Agitator
Schepen

Agitator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
lees de kritiek nog eens opnieuw, en doe nog eens poging om te replyen als je hem begrepen hebt.

en welk initiatief van VBJ om iets aan armoede doen?
Een Vlaamsgezind intellectueel als ik hoeft zijn tijd heus niet te vergooien aan het uitpluizen van posts die door zwakzinnigen geplaatst zijn...8)

Cheers.
Agitator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2004, 01:42   #31
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Agitator
Een Vlaamsgezind intellectueel als ik hoeft zijn tijd heus niet te vergooien aan het uitpluizen van posts die door zwakzinnigen geplaatst zijn...8)

Cheers.
zou het dan niet slimmer zijn van op dit forum weg te blijven?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2004, 02:22   #32
Dorian
Parlementslid

Dorian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jolle
Klein probleem : de organisaties die onze mensen van de maatschappij helpen, en ik bedoel dan écht die mensen die écht hulp nodig hebben (armen, daklozen, zieken, gehandicapten,...), zijn steevast "linkse" organisaties.

Duidelijk : U geeft dus niets.

met vriendelijke groeten
Dat is immers zo.

Tegen de armoede vechten is per definitie links. Armen vormen per definitie het sociaal profitariaat.

Verrechtsing van de maatschappij via een partij als het VB is precies dat: overleven of kreperen.
Dorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2004, 02:33   #33
schaduw
Gouverneur

schaduw's schermafbeelding

Standaard

http://www.beat-richner.ch/

schaduw is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be