![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
Bekijk resultaten enquête: Wat met studentendopen? | |||
Gewoon toelaten |
![]() ![]() ![]() |
3 | 21,43% |
Verbieden |
![]() ![]() ![]() |
2 | 14,29% |
Reglementeren |
![]() ![]() ![]() |
5 | 35,71% |
Leopold 2 is de baas van de Bende van Nijvel |
![]() ![]() ![]() |
4 | 28,57% |
Aantal stemmers: 14. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb hoger kunstonderwijs gevolgd, dat zat zo niet ineen
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De escalatie is na mijnen tijd gekomen. Daar heb ik ook stoten gezien, tot het degoutante toe.
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nadien niet meer geweest want het is toch maar triest om daar plezier aan te beleven.
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een paar jaar na mijnen doop, toen het echt de verkeerde kant begon uit te gaan, heeft dat toen zelfs een paar keer het nieuws gehaald.
Er is zelfs een unief geweest die toen geen dopen meer mocht organiseren. (denk ik toch...) Hoe dat nadien dan allemaal verder afgelopen is, dat weet ik nu zelf ook niet.
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() Ik herinner mij nog dat een 20-tal jaren terug of zo in een of ander technisch instituut een schacht werd ingebonden tss 2 matrassen en het raam uitgegooid van de tweede verdieping. Die kerel stierf aan een hartaanval. Dat is niet meer studentikoos natuurlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niemand is verplicht daar aan deel te nemen. Reglementeren
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Net voor mijnen tijd was het nogal voos. Toen ik er toekwam eind jaren 90, viel dat allemaal wel mee. Ik heb er aan meegedaan en uiteindelijk ben je wat vuil en gieten ze je eens goed op savonds tijdens de cantus. Voor de rest stelt dat eigenlijk allemaal niet veel voor. Ik heb daar geen spijt van, maar tis nu ook nie dat het een "onvergetelijke" ervaring was... Goed ja, twas wel nodig om een praesidium functie op te nemen en dan ben ik bij dat ik een gewone doop gehad hebt, want anders bestond er zoiets als nadoop indien je in het praesidium wou. Dan word je natuurlijk wel serieus geviseerd...
Trouwens, dopen zijn al gereglementeerd vanuit de universiteit zelf. Niet nodig dat de wetgever zich ook nog eens gaat moeien. Die zouden zich beter met wat nuttigere zaken bezig houden.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 25 oktober 2017 om 07:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die studentendopen dat is gewoonweg (on)georganiseerde achterlijkheid. Het zet ook de deur open voor misbruik allerhande. Verbieden die onzin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mee eens. Geen regelneverij voor nodig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij ons viel dat heel goed mee. Ik had altijd de indruk dat de dopen van de aan studierichtingen gekoppelde studentenkringen altijd veel braver waren dan de dopen van de clubs die niet aan een richting waren gekoppeld (maar bijvoorbeeld aan een bepaalde regio).
In Leuven heeft men al lang een 'Doopcharter' (in overleg met de politie) waar kringen zich aan dienen te houden. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 25 oktober 2017 om 08:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() Ik heb een voze doop meegedaan, maar ik heb nooit dat soort denigrerende dingen gedaan. Kruipen en goor voedsel eten heb ik aan me laten passeren en daar hadden de schachtenmeesters geen problemen mee. Tis soms ook maar een kwestie van gewoon "neen" te zeggen.
De foodfight, de dropping, het shotjes doen....dat was wel plezant ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op die mannen staat geen limiet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() Er wordt al veel te veel gereglementeerd.
Als je niet wil meespelen dan blijf je gewoon weg. Je hebt daar wel een sterke persoonlijkheid voor nodig ... de eerste die je op dat wegblijven wil 'pakken' kijk je maar eens enkele tellen diep in de ogen. Probleem opgelost. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 1e kan rechten aan de UFSAL.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |