Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 november 2004, 16:13   #21
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Heeft iemand al gedacht aan het sterrenbeeld van de premiers? Hoofdzakelijk Rammen (...)
Zou er nu toch een grond van waarheid inzitten?
Het Scheermes gebiedt om altijd eerst naar de simpelste en meest voor de hand liggende hypothese te kijken. Eerste hypothese: 't is gewoon toeval. In dit geval: ik heb de laatste tien jaar misschien al enkele tientallen lijstjes onder ogen gekregen waarop ik de geboorteverdeling kon bespieden: de kans is dan niet klein meer dat er eens een speciaal lijstje tussen zit. Kan zijn, al is de kans op zo'n extreme verdeling als deze hier wel zéér miniem (en dan heb je nog die toch wel kleine 0,07 voor een tweede, onafhankelijk toetsje dat ik nog kon bedenken). Tweede hypothese: sociaal selectie-effect. Probleem is alleen dat ik niet zie hoe selectie hier kan werken. In de Belgische regering in zijn geheel, of bij de Nederlandse of Franse premiers, zie je bv niets bijzonders. Maar misschien zie ik iets over het hoofd, dat specifiek werkt voor Belgische premiers?!? Derde, minst plausibele hypothese: een 'astrologisch' effect? De bezwaren blijven: waarom zou dat alleen werken bij Belgische premiers? Indien niet de geboortemaand, doch het astrologisch zonneteken hier bepalend zou zijn, zou je eigenlijk ook iets abnormaals verwachten voor bv de verdeling van de maantekens, want er is geen reden om te verwachten dat de zonnetekens wél, en de maantekens geen kuren vertonen. Kan ik eens naar kijken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be