![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De media is hier mee schuldig aan. Als het gaat over voorlopige hechtenis wordt er bijna nooit verduidelijkt dat wanneer de voorlopige hechtenis niet langer wordt gehandhaafd, de beklaagde in kwestie wel later nog voor de rechter dient te verschijnen. Getuige hiervan de typische verontwaardigde reacties bij het niet langer handhaven van de voorlopige hechtenis. De helft van de lezers schijnt te denken dat de beklaagde in kwestie werd vrijgesproken of minstens geen straf meer kan krijgen... Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 4 december 2017 om 18:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister
|
![]() Inderdaad snelrecht! Waarom zou het niet kunnen. Al die overtredingen die nu opgestapeld worden in de rechtbank kunnen eenvoudig verwerkt worden via de computer!
Steek alle door de wet bepaalde overtredingen in een pc, als de politie de overtreding/pv op maakt rechtstreeks op het systeem… is op het moment dat de politie enter drukt de zaak uitgesproken. >>vb: Vluchtmisdrijf... waarom krijgt nu de een meer straf dan de ander? De PC zal "vluchtmisdrijf" beoordelen en veroordelen, punt uit. Is men NIET akkoord, dan moet men maar en advocaat inschakelen/bekostigen… gelet op het feit dat dit duurder zal zijn dan de boute zelf. Zullen alleen maar de heethoofden, koppigaards, veel overtreders dit doen! Géén manipulatie of interpretatie op de wet, géén vriendjes politiek, gewoon wet is wet! Criminele toestanden kunnen dan ook sneller afgehandeld worden omdat al die standaard “fouten” geautomatiseerd verwerkt worden. Waarom moeilijk al het makkelijk kan, ik ben voor recht en orde. Met snelrecht kan dat bevorderd worden zonder dat de een of de ander racisme of iets anders begint te schreeuwen om zen fout onder te sneeuwen.>>> De PC maakt géén onderscheid, niet in het Vlaams niet in het Frans, niet links of rechts >> fout is fout, punt uit.
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Ik ben in NY city 3 keer beboet geweest voor dezelfde overtreding (een nachtje parkeren, te dicht bij brandkraan). 3 keer door dezelfde agent in dezelfde nacht.
Ben de dag erna er mee naar het politiekantoor gegaan, minnelijke schikking geweigerd, meteen op de rol gezet bij de rechter (a la judge judy) en die namiddag nog gehoord. 5 min later waren twee boetes kwijtgescholden. In de zaal zaten talloze mensen die opgepakt waren voor dronkenschap, hoertjes, kleine drugsdealers, enz.... Snelrecht kan. En het is bijzonder efficient. NY is op 10 jaar bijzonder er op vooruit gegaan, en ik heb het met mijn eigen ogen mogen zien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als ge zegt dat ze hem na twee uur hebben moet doen lopen .. dan stel ik me toch ernstige vragen Had ie na die twee uur al uitsluitsel van een onderzoeksrechter ? Dat zou behoorlijk snel zijn ... of.... is het er gewoonweg niet van gekomen wegens geen burgerlijke partijstelling |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#28 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neen ik volg je niet echt of ge zijt weer van alles door elkaar aan 't halen Citaat:
En dat kan natuurlijk niet of nooit zonder dat ge met de rechten van de verdachte gaat sollen Waarom denkt ge dat er gas-boetes zijn. In weze zijn dat ook minnelijke schikkingen waartegen ge in beroep kunt gaan... alleen gebeurt dat niet automatisch ( helaas ) bij weigering van betaling van de schikking Citaat:
Want als het grondig moet dan moet ge de nodige tijd gunnen opdat de ander partij zich gedegen kan voorbereiden Wat aan jullie logica steeds schijnt te ontbreken is dat het in essentie gaat over een geschil tussen overheid/gemeente/etc en diegene waarvan men zegt dat hij iets mispeutert heeft. Laatst gewijzigd door praha : 4 december 2017 om 22:15. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 24 !
Oftewel huidig 48 ( vanaf 29-11-2017) met dank aan de regering die er nog steeds een soort noodtoestand ( vanwege de aanslagen ) op nahoudt.. liefst hadden ze er 72 uren van gemaakt Snelrecht zeg je ? Als het aan de regering had gelegen dan liep alles dus tot maximaal twee dagen vertraging op ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We zijn er al meermaals voor op de vinger getikt. klik |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nogal wiedes dat er 2 van de drie onmiddellijk kunnen kwijtgescholden worden daar je dat dat meteen kon aantonen aan de hand van de bekeuringen. Anders wordt het natuurlijk als gij bv beweert dat ge helemaal niet te dicht bij die brandkraan stond en die flik zie van wel Ga je dat ook op een middagje in vijf minuten piepen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar volgde men de politie tijdens hun nachtelijk werk in Brussel. De politie betrapt iemand op heterdaad en neemt hem mee voor een verhoor. Nadien belt men een magistraat en tot grote verbazing van de politie zegt die doodleuk, laat hem maar gaan in afwachting van zijn proces. Zo deed men een inval na een tip met de bijzondere brigade naar een zware jongen die men al lang zocht. Men trof daar voor meer dan 100.000 euro gestolen goederen aan. Op het bureel bleek dat hij een strafregister had van hier tot in Tokio. Bankovervallen, ontvoering, gijzeling, poging tot doodslag ....etc. Ze bellen de magistraat en tot hun verontwaardiging beslist die hem voorlopig vrij te laten. Waarop de politie inspecteur die niet meer kon zwijgen zegt : '' Ik ben blij dat de bevolking nu eens ziet wat een farce het gerecht is. Wij doen alle moeite van de wereld om een lang gezochte gangster op te pakken en iemand van in zijn bed die wss niet uit zijn bed wou komen om de nodige papieren voor zijn aanhouding op te maken doet met 1 telefoontje al ons werk te niet...... zucht.'' Zo pakte men iemand op voor de derde keer tijdens hun patrouille en toen besliste de magistraat dat men hem naar een open instelling moest brengen. Amper 3 u later kregen ze telefoon dat ze hem terug konden gaan zoeken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat een aantal jaren duren (laat ons zeggen 3 jaar) voor de man voorkomt, een proces waar hij een maximumstraf van een jaar kan krijgen. Wil je dan dat ze hem drie jaar in de gevangenis houden om een straf van één jaar te krijgen? Enig idee hoeveel schadevergoeding de Europese rechtbanken aan die man gaan toewijzen?
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ook geen uur later nadat men hem betrapte terug op straat los laten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Minister-President
|
![]() Jullie moeten het interview in Humo van een week of twee geleden eens lezen. Daarin wordt opnieuw beaamd wat vorig jaar ook al uitgelegd werd in dat VT4-programma over de flikken in Molenbeek
Ze pakken ze wel op, maar het parket weigert hen te straffen Zelfs als ze 's nachts iemand oppakken die werd vrijgelaten onder de voorwaarde dat die 's nachts niet meer op straat mocht, moesten ze hem vrijlaten van het parket. Waar ben je dan mee bezig? Geens gaat dat oplossen! ...volgend jaar Laatst gewijzigd door Klein Licht : 7 december 2017 om 17:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |