![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn nicht was pas na 11 jaar benoemd voor de volle uren. Dat was ieder jaar miserie. Op een gegeven moment had ze dus een part time benoeming, maar ze moest omwille van financiele redenen fulltime werken. Maar op een gegeven moment moest ze een vak afgeven aan een oudere vastenoemde leerkracht en kon ze 30 km verderop een interim gaan doen. Zo jaag je de sterke profielen weg. Die pakken hun biezen en gaan in de private sector of bij de overheid werk zoeken. Ik zou dat ook niet verdragen, aangeworven worden met dat soort contracten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Het huidige systeem is eerder een manier om enkel degenen over te houden die voor niks anders goed genoeg zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is vrij zwartgallig, want de situatie is wel wat anders. Als leraar moet je vooral uitblinken in pedagogisch handelen in combinatie met een voldoende kennisniveau. Iemand met een enorme kennis zal het in het onderwijs niet uithouden als hij geen liefde heeft voor kinderen en als die geen geschikt pedagogisch handelen kan ontwikkelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hij of zij zou niet de eerste zijn die een huis wilt kopen met een partner maar geen lening krijgt, en daarom maar uit het onderwijs stapt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
er zijn te veel onbekwame directeurs, er is trouwens ook geen inzicht in de opleiding van directeurs, goed afgeschermd om partijgenoten te kunnen aanstellen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb het gevoel dat ik dat kantelpunt , zo'n 30 jaar geleden, heb meegemaakt. De leraars die echt les konden kregen respect van hun leerlingen en konden hun werk goed doen. Helaas zag ik toen al leraars die na een gesprek met de directie hun "normen" in de klas lieten afzakken. De leraars die het probeerde op de "zachte" methode kregen geen kloten voor elkaar in de klas, maar leken wel de lievelingetjes van de directie en "inspecteurs". De paar die mij veel hebben bijgebracht, waren de koppige klootzakken die voor niemand opzij gingen en hun stempel gewoon doordrukten. Meneer Pelgrims (6de studiejaar Van Landeghemplein in Willebroek), Meneer Van Beneden ( 3-6de middelbaar technische vakken, KTA Willebroek) Meneer Hollanders (1-2 exacte wetenschappen, middelbaar RVS Willebroek), dat zijn mensen die na 30 jaar en meer nog in mijn geheugen geprent staan. Al de rest , da's een grijze massa uit het verleden.... Is dat niet wat een leraar wil, dat hun werk/henzelf herinnert worden, generaties later?
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan is men verbaasd dat werkgevers "zeer kieskeurig" aan't worden zijn. Zelfs met een diploma...
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 18 december 2017 om 01:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vrouwelijk. Getraind om vaardigheden aan te leren. Bedenkelijke motivatie voor de job. Geen intellectuele hoogvliegers. Bij de mannen: jongentjes die eeuwig kind willen blijven. Dat gaat geen kennismaatschappij ondersteunen. Men zal de job voor jonge leerkrachten aantrekkelijker moeten maken, en dit betekent vooral de jobonzekerheid aanpakken. Men zal ook al de overbodige taken moeten knippen: minimalisatie van de administratie en planningslast. Les geven, daar moet het rond draaien. Dat niet alles op papier staat kan geen kwaad. Menig prof geeft college zonder cursus, waarom zou dat niet kunnen op het middelbaar ? En vooral differentiatie naar verloning: junior, medior en senior leerkrachten met verschillende loonschalen. Medior als eindschaal voor de normale leerkracht, en senior voor de leerkracht die meer doet als normaal, en zich ook heeft bekwaamd in bepaalde zaken (eigen werkboeken uitbrengen, op hoger niveau de directie ondersteunen, enz....). Dit soort differentiatie en ontvlakking van de carriere gaat mannen aantrekken. En de betere profielen. Laatst gewijzigd door Tavek : 18 december 2017 om 01:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De "Benoemden" onder hen zijn het gewoon beu dat hen regeltjes A tot en met Z++ sectie B opgelegd worden zonder enige vorm van logica. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#37 |
Europees Commissaris
|
![]() Je mag zelfs niet meer zeggen dat God katholiek is.
Wat is dat dan nog voor een onderwijs.
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() God is een sprookje.
![]() |
#39 |
Europees Commissaris
|
![]() Je begaat de meest catastrofale vergissing die je als mens maar kunt begaan.
Wat ga je doen op je sterfbed. Erover wedden? Vijftig procent kans. Stel eens dat je je hebt vergist?
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik leef mijn leven volgens regels die perfect binnen de 10 geboden vallen. Ergo, uw vergevingsgezind sprookje gaat me met open armen ontvangen.
![]() |