![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat deden Moons en Vergauwen eigenlijk in Gent toen de N-VA werd opgericht? Waren beide heren van de 'Vlaamse Beweging' vandaag ook aanwezig bij het oprichten van het Vlaams Belang? Citaat:
Citaat:
![]() |
#22 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Maar dat bedoelde ik niet met mijn verwijzing naar Nederland. Ik wilde duidelijk maken dat bij ons reeds lang die taboe's open en bloot op tafel liggen, terwijl bij onze noorderburen het met horten en stoten naar boven komt in opwellingen (bv. na 6 mei 2002, na de moord op TvG). En jij denkt zoals velen dat die gek die TvG heeft vermoord een extremist is, een moslim zoals je er niet veel vindt, maar dat is NIET waar! Die kerel was een gewone nederlander-marokkaan, een "geintegreerde" allochtoon. Wat denk jij daarvan? Is het niet hóog tijd om een serieus debat te voeren, zonder daarbij je politieke tegenstanders meteen racist te noemen? Misschien snap je het niet, maar het vreemdelingen probleem zal waarschijnlijk niet op een politiek-correcte manier opgelost geraken. Citaat:
Laatst gewijzigd door VVB : 14 november 2004 om 21:07. |
||
![]() |
![]() |
#23 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
En weet dat het dankzij het Vlaams Blok/Belang is, dat voor de eerste keer sedert Leuven-Vlaams de Belgische machthebbers, de corrupte partijvakbonden, de monarchie, de PS en Elio Di Rupo daveren van de schrik bij de gedachte dat de Vlamingen eindelijk - eindelijk! - wakker worden en niet langer bereid zijn hun land naar de bliksem te laten gaan om 'België bijeen te houden.' Dat vraagt moed van de VB-leiding - moed die de ministertjes Schiltz en Bourgeois nooit gehad hebben.
![]() |
#24 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Laf, dat is je programma verloochenen - bv. splitsing B-H-V voor de regeringsvorming - om toch maar zelf minister te kunnen worden, zoals Geert Bourgeois. VRAAG: gaat de NVA uit de regering stappen als de splitsing van B-H-V er op 1 januari niet is?
![]() |
#25 | |||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
#26 | |||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
#27 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Als ge daar problemen mee hebt, wat is dan het doel van een debat? |
|
![]() |
![]() |
#28 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Wat de media betreft. Hoe vaak heb ik al een FDW met een grote grijns op zijn gezicht zien genieten van de haataanvallen van de andere debatteurs en daarbij nog eens gesteund door de moderator. Echt debateren noem ik dat niet. |
|
![]() |
![]() |
#29 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#30 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Dat stoort me ook aan Vermeersch of aan de UVRM, beide komen over alsof ze het nieuwe woord Gods zijn, eeuwig en onveranderlijk.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
|
![]() |
![]() |
#31 | |||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door VVB : 14 november 2004 om 22:37. |
|||
![]() |
![]() |
#32 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#33 |
Vreemdeling
|
![]() de kieskring???? niet in de regering stappen ???? geen belletje die rinkelt???
#34 | |||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
#35 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#36 | |||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
#37 | ||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
#38 | |||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik wil wel eens weten wat jij zou doen om de integratie te bevorderen, als voor uw part de buitenlanders zich helemaal gedragen alsof ze nog in hun thuisland leven. Ik ben hier niet het Vlaams Blok/Belang aan het verdedigen, maar pleit wel voor een betere verstandhouding tussen de partijen die opkomen voor Vlaanderen en de Vlamingen. Laatst gewijzigd door VVB : 14 november 2004 om 23:02. |
|||
![]() |
![]() |
#39 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Je moet de onwillige moslims uit hun tent lokken. Door hun voor alles de zwarte piet door te schuiven bewijs je hen een dienst. Het is dan niet moeilijk meer het slachtoffer uit te hagen en te zeggen dat je beschimpt wordt door racisten. Als je daarin nog eens gesteund wordt door nitwits als pater Leman en de rechterlijke macht (veroordeling Vlaams Blok) en de daaraangekoppelde angst om bij het Blok ingedeeld te worden en je komt in een volledige impasse terecht. Ik ga me nu op zeer glad ijs begeven. Waarom is de oprichting van een islamitische zender in België een slechte zaak? Moslims kijken nu via sateliet toch maar naar Al Jazeera of Al Arabia, zenders uit verre landen die niet te controleren vallen. Een binnenlandse moslimzender kan je wel in de gaten houden en via deze zender kan je de moslims dan ook stimuleren tot een 'aanpassing' aan onze wetten. Waarom geen islamscholen? Ook deze kan je controleren en ook via deze organen kan je het integreren stimuleren. Een islamschool moet zich dan ook alleen maar beperken tot het lager onderwijs, net zoals het christelijk onderwijs. Vanaf het hoger onderwijs verdwijnt de godsdienstles dan en wordt het vervangen door een soort maatschappijleer. Nu weet ik dat ik, zeker van Vlaams Blok-kant, de wind vanvoor ga krijgen. Maar om het sluimerende gevaar van fundamentalisme of zelfs terreur moet je aanpakken bij de basis, dus vanaf het kindzijn. Radicale imams met een buitenlandse nationaliteit moeten zonder pardon het land uitgezet worden. Genaturaliseerde imams hun nationaliteit. Belgische imams die radicaal zijn, moeten spreekverbod voor een islamitisch publiek krijgen en mogen geen moskees meer betreden. Bij recidivie volgt een gevangenisstraf. Je moet de verantwoordelijk ook voor een gedeelte bij de allochtonen zelf leggen. Bovendien moet je je niet toespitsen op de Islam zelf. En daar gaat het Blok verkeerd. Als je het toch wil hebben over vrouwengelijkheid (hoofddoeken) dan moet je ook durven stellen dat in elke zuivere opvatting van eender welke religie, de vrouw pas na de man komt. |
|
![]() |
![]() |
#40 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik zal het anders zeggen. Die politici maken een karikatuur van een toestand en plaatsen er een etiket op. Dan beginnen ze u te beoordelen volgens heyt etiket dat ze zelf opgesteld hebben. ...hmm! niet erg redelijk zou ik zeggen. |
||
![]() |