Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 14 november 2004, 20:13   #21
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik hoop dat iedereen verstandig genoeg is om te weten dat de Vlaamse Beweging hééééél divers is, en dat GEEN ENKELE partij "eigenaar" is van de Vlaamse beweging.
Dat is zo.
Wat deden Moons en Vergauwen eigenlijk in Gent toen de N-VA werd opgericht?

Waren beide heren van de 'Vlaamse Beweging' vandaag ook aanwezig bij het oprichten van het Vlaams Belang?

Citaat:
Het Blok is het perfecte wapen van belgicisten e.v.a. om Vlaamsgezinde mensen te ridiculiseren als "een bende onverdraagzame racisten".
Dat is dan de verantwoordelijkheid van de belgicisten en zij die hen maar al te graag volgen.

Citaat:
Weet goed beste mensen, dat er in die Vlaamse beweging ook vele verdraagzame, LINKSE elementen zich bevinden, die dan vooral terug te vinden zijn binnen de N-VA en Spirit die het NIET EENS zijn met de visie van het Blok op het toekomstige Vlaanderen.
Spirit en de N-VA zijn partijen en geen van hen is eigenaar van de Vlaamse Beweging.
Oud 14 november 2004, 21:06   #22
VVB
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
De bevolking kon dat door te stemmen op Pim Fortuyn, een soort light-Vlaams Blokker op dat vlak. Ze zouden dat nu kunnen door te stemmen op Geert Wilders, die al heel wat dichter in de buurt komt van het Vlaams Blok (van 'Belang' weiger ik te spreken omdat deze partij in mijn ogen voor diverse redenen niet in het belang is voor Vlaanderen).

Natuurlijk als een extreem-linkse nitwit (cfr. Fortuyn) of een extremistische moslim (cfr. Van Gogh) neerleggen, komen inderdaad onderhuidse frustraties van de bevolking boven, maar niet te vergeten dat - zeker de moord op Van Gogh - ook in zekere mate voortkomen uit frustraties die gewekt werden door de ronduit kwetsende en beledigende uitspraken van Theo Van Gogh die helemaal niks meer met politiek te maken hebben. Dat een columnist en sensatiejager - want dat zijn columnisten uiteindelijk - als Van Gogh dat doet, kan ik het nog begrijpen, maar dat een politicus als Wilders al dezelfde taal spreekt, dan gaan we toch een brug te ver.

De moslimgemeenschap in Nederland heeft vol afschuw gereageert op Van Goghs moord en meer dan eens veroordeeld. Wat wil je nog meer? In ruil steken ze islamtische scholen in brand en wordt Van Goghs naam besmeurd met het verfoeilijke white power-teken. Denk je dat het dat was wat Theo Van Gogh wilde?

Er moet discussie zijn en er moet gedebatteerd worden over hedendaagse maatschappelijke problemen. Maar blijft er nog ruimte voor discussie als het Vlaams Blok zegt "Wie een hoofddoek draagt, tekent haar terugkeercontract..."? Neen.
Fortuyn is dood, het was trouwens een enkeling, zonder een georganiseerde partij. Als vandaag FDW het loodje zou leggen zou het VB niet imploderen.
Maar dat bedoelde ik niet met mijn verwijzing naar Nederland. Ik wilde duidelijk maken dat bij ons reeds lang die taboe's open en bloot op tafel liggen, terwijl bij onze noorderburen het met horten en stoten naar boven komt in opwellingen (bv. na 6 mei 2002, na de moord op TvG).

En jij denkt zoals velen dat die gek die TvG heeft vermoord een extremist is, een moslim zoals je er niet veel vindt, maar dat is NIET waar! Die kerel was een gewone nederlander-marokkaan, een "geintegreerde" allochtoon. Wat denk jij daarvan? Is het niet hóog tijd om een serieus debat te voeren, zonder daarbij je politieke tegenstanders meteen racist te noemen? Misschien snap je het niet, maar het vreemdelingen probleem zal waarschijnlijk niet op een politiek-correcte manier opgelost geraken.

Citaat:
Zeer zeker ligt het aan hun! Enerzijds door het feit dat het cordon sanitaire een levensverzekering is - niet alleen voor links - maar ook voor het Blok zelf. Waarom werden de CVP en de VLD afgestraft de voorbije verkiezingen? Een grote meerderheidspartij die het beleid moet uitstippelen heeft het nu eenmaal moeilijker dan een partij die vanuit de oppositie kan grommen terwijl haar eigen maatregelen nooit aan de realiteit kunnen getoetst worden. Daarom dat ik zoveel respect heb voor de keuze van de N-VA.
Anderzijds leggen ze zichzelf het cordon op door hun straffe taal en onverbloemde uitspraken die Vlaanderen - Toch de eerste hoeksteen van het Blok? - meer slecht dan goed doen...
Natuurlijk haalde het blok voordeel uit het cordon, maar het is dus niet zo dat ze het echt w�*llen. Frank Van Hecke zou maar al te graag willen meeregeren in een rechtse coalitie.

Laatst gewijzigd door VVB : 14 november 2004 om 21:07.
VVB is offline  
Oud 14 november 2004, 21:25   #23
rechtsnationaal
Vreemdeling

rechtsnationaal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Weet goed beste mensen, dat er in die Vlaamse beweging ook vele verdraagzame, LINKSE elementen zich bevinden, die dan vooral terug te vinden zijn binnen de N-VA en Spirit die het NIET EENS zijn met de visie van het Blok op het toekomstige Vlaanderen.
Weet goed beste mensen dat deze linksen in de Vlaamse beweging een heel kleine minderheid uitmaken, zoals de Ijzerbedevaart van dit jaar bewezen heeft. De rechtse Ijzerwake haald emet gemak meer aanwezigen.

En weet dat het dankzij het Vlaams Blok/Belang is, dat voor de eerste keer sedert Leuven-Vlaams de Belgische machthebbers, de corrupte partijvakbonden, de monarchie, de PS en Elio Di Rupo daveren van de schrik bij de gedachte dat de Vlamingen eindelijk - eindelijk! - wakker worden en niet langer bereid zijn hun land naar de bliksem te laten gaan om 'België bijeen te houden.' Dat vraagt moed van de VB-leiding - moed die de ministertjes Schiltz en Bourgeois nooit gehad hebben.
rechtsnationaal is offline  
Oud 14 november 2004, 21:27   #24
rechtsnationaal
Vreemdeling

rechtsnationaal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De N-VA heeft dan een moedige en onpopulaire beslissing genomen en niet, zoals het Blok, azen op electoraal succes door de radicale en populaire weg op te gaan.
Moedig, dat is ministerambten weigeren tot men de wezenlijke punten van je programma uitvoert - zoals het VB al jaren doet.
Laf, dat is je programma verloochenen - bv. splitsing B-H-V voor de regeringsvorming - om toch maar zelf minister te kunnen worden, zoals Geert Bourgeois.

VRAAG: gaat de NVA uit de regering stappen als de splitsing van B-H-V er op 1 januari niet is?
rechtsnationaal is offline  
Oud 14 november 2004, 21:39   #25
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rechtsnationaal
Moedig, dat is ministerambten weigeren tot men de wezenlijke punten van je programma uitvoert - zoals het VB al jaren doet.
Bij mijn weten heeft het Vlaams Blok nooit ministerposts aangeboden gekregen.

Citaat:
Laf, dat is je programma verloochenen - bv. splitsing B-H-V voor de regeringsvorming - om toch maar zelf minister te kunnen worden, zoals Geert Bourgeois.
Vanuit welke positie kan je uiteindelijk het meeste bereiken? Als eindeloze oppositiepartij of vanuit de meerderheid.

Citaat:
VRAAG: gaat de NVA uit de regering stappen als de splitsing van B-H-V er op 1 januari niet is?
Goeie vraag, ik weet het niet. Dit zijn echter wel beslissingen die het Vlaams Blok nooit zal moeten nemen. De oppositie is de gemakkelijkste plaats in het parlement, oppositie voeren kan namelijk iedereen. En als de N-VA uiteindelijk uit de regering stapt, waar staan we dan nog met ons Vlaams programma? Helemaal nergens want dan staan de enige twee partijen die openlijk voor Vlaanderen gaan beiden in de oppositie en is het spel helemaal over.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline  
Oud 14 november 2004, 21:46   #26
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VVB
Maar dat bedoelde ik niet met mijn verwijzing naar Nederland. Ik wilde duidelijk maken dat bij ons reeds lang die taboe's open en bloot op tafel liggen, terwijl bij onze noorderburen het met horten en stoten naar boven komt in opwellingen (bv. na 6 mei 2002, na de moord op TvG).
Ze mogen dan op tafel liggen, er wordt niks mee gedaan. Door het allomtegenwoordige politiek correcte denken is er nog geen sikkepit gedaan in het migrantendossier. Dat komt deels door het feit dat tegenwoordig iedereen bang is om het op tafel te gooien om toch maar niet met het Vlaams Blok geaffilieerd te worden. Zie Patrick Dewael onlangs nog. En door uitspraken zoals die van Filip De Winter ga je geen debat aan, je verscherpt de situatie alleen nog maar.

Citaat:
En jij denkt zoals velen dat die gek die TvG heeft vermoord een extremist is, een moslim zoals je er niet veel vindt, maar dat is NIET waar! Die kerel was een gewone nederlander-marokkaan, een "geintegreerde" allochtoon.
Dan doe je zoiets toch niet. Als dat een gewone Nederlander was, geintegreerde allochtoon dan zijn al die andere moslims - dus ook zij die het afkeurden - potentiële moordenaars? Zie je de fout zelf niet in?

Citaat:
Wat denk jij daarvan? Is het niet hóog tijd om een serieus debat te voeren, zonder daarbij je politieke tegenstanders meteen racist te noemen?
Tuurlijk, het is héél hoog tijd. Maar nogmaals, met uitspraken zoals die van Filip De Winter open je geen debat, je drijft de partijen alleen nog maar verder uit elkaar.
Oud 14 november 2004, 22:05   #27
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tuurlijk, het is héél hoog tijd. Maar nogmaals, met uitspraken zoals die van Filip De Winter open je geen debat, je drijft de partijen alleen nog maar verder uit elkaar.
Kunt ge mij eens vertellen hoe dikwijls het Vlaams Blok de mogelijkheid heeft gehad een debat aan te gaan op de VRT en andere zenders? En dat met partijen zoals de VLD en de CD&V... Wat bedoelt ge met een uitspraak zoals die van De Winter?

Als ge daar problemen mee hebt, wat is dan het doel van een debat?
Jean-Pierre is offline  
Oud 14 november 2004, 22:17   #28
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre
Kunt ge mij eens vertellen hoe dikwijls het Vlaams Blok de mogelijkheid heeft gehad een debat aan te gaan op de VRT en andere zenders? En dat met partijen zoals de VLD en de CD&V... Wat bedoelt ge met een uitspraak zoals die van De Winter?

Als ge daar problemen mee hebt, wat is dan het doel van een debat?
"Wie een hoofddoek draagt, tekent al op voorhand haar terugkeercontract." Dit is toch geen stelling om een debat mee te openen?

Wat de media betreft. Hoe vaak heb ik al een FDW met een grote grijns op zijn gezicht zien genieten van de haataanvallen van de andere debatteurs en daarbij nog eens gesteund door de moderator. Echt debateren noem ik dat niet.
Oud 14 november 2004, 22:26   #29
Woody
Vreemdeling

Stuur een bericht via MSN naar Woody
Standaard

Citaat:
Bij mijn weten heeft het Vlaams Blok nooit ministerposts aangeboden gekregen.

Vanuit welke positie kan je uiteindelijk het meeste bereiken? Als eindeloze oppositiepartij of vanuit de meerderheid.

Goeie vraag, ik weet het niet. Dit zijn echter wel beslissingen die het Vlaams Blok nooit zal moeten nemen.
Inderdaad het vlaams blok zit in geen regering en er is geen vlaams blok minister, maar het doet ook geen beloften om stemmen te krijgen die ze dan achteraf totaal naast zich neer leggen. de NVA is zwaar in fout gegaan.Iets willen veranderen door in de regering te stappen is wel goed ja. Maar de manier waarop, Bijna uw gehele verkiezingsstrategie rond iets opbouwen en dan niet nagaan! dat maakt mij ziek. en dan nog de manier waarop jullie achteraf die dingen rechtvaardigen . jullie maken het de mensen gemakkelijk. Wie pro vlaanderen is zal niet meer twijfelen nu tussen NVA en vlaams blok. Bravo

La Rochefoucauld,
Woody is offline  
Oud 14 november 2004, 22:27   #30
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Echt debateren noem ik dat niet.
Vraag is: kan je in dit land ( en elders waarschijnlijk ook ) wel echt debateren? Verschillende filosofische strekkingen, elk met hun eigen premissen , met mekaar confronteren?
Dat stoort me ook aan Vermeersch of aan de UVRM, beide komen over alsof ze het nieuwe woord Gods zijn, eeuwig en onveranderlijk.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline  
Oud 14 november 2004, 22:31   #31
VVB
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Ze mogen dan op tafel liggen, er wordt niks mee gedaan. Door het allomtegenwoordige politiek correcte denken is er nog geen sikkepit gedaan in het migrantendossier. Dat komt deels door het feit dat tegenwoordig iedereen bang is om het op tafel te gooien om toch maar niet met het Vlaams Blok geaffilieerd te worden. Zie Patrick Dewael onlangs nog. En door uitspraken zoals die van Filip De Winter ga je geen debat aan, je verscherpt de situatie alleen nog maar.
en de NVA zal dat wel doen ofwat? Hetgeen er moet gebeuren is het Blok/Belang integreren in de politiek, en niet afzonder of isoleren zoals nu gebeurt. Pas dan zal er verandering komen in de - voor sommigen positieve, voor anderen negatieve - visieuze circel van zwarte zondagen. Dan zal ook het thema vreemdelingen niet meer zo gepolariseerd zijn (Blok-rest) en zullen er dus gemakklijker oplossingen uit de bus komen.

Citaat:
Dan doe je zoiets toch niet. Als dat een gewone Nederlander was, geintegreerde allochtoon dan zijn al die andere moslims - dus ook zij die het afkeurden - potentiële moordenaars? Zie je de fout zelf niet in?
een nederlander-marokkaan, daar ligt het verschil. Het is dus zover gekomen, dat het islamfundamentalisme reikt tot in de gewone moskees met gewone moslims, zie je de fout zelf niet in?

Citaat:
FDW zal het niet alleen voor het zeggen hebben binnen het Blok! Het is de partij waarmee je gesprekken moet beginnen, niet Dewinter, die trouwens vrij hard overdrijft met zijn uitspraken op TV. Die zijn enkel bedoeld om stemmen te winnen in het Antwerpse, maar hebben geen enkele inhoudelijke waarde.

Laatst gewijzigd door VVB : 14 november 2004 om 22:37.
VVB is offline  
Oud 14 november 2004, 22:33   #32
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Woody
Inderdaad het vlaams blok zit in geen regering en er is geen vlaams blok minister, maar het doet ook geen beloften om stemmen te krijgen die ze dan achteraf totaal naast zich neer leggen. de NVA is zwaar in fout gegaan.Iets willen veranderen door in de regering te stappen is wel goed ja. Maar de manier waarop, Bijna uw gehele verkiezingsstrategie rond iets opbouwen en dan niet nagaan! dat maakt mij ziek. en dan nog de manier waarop jullie achteraf die dingen rechtvaardigen . jullie maken het de mensen gemakkelijk. Wie pro vlaanderen is zal niet meer twijfelen nu tussen NVA en vlaams blok. Bravo
Ik zie niet in welke standpunten de N-VA radicaal overboord gegooid heeft...
Oud 14 november 2004, 22:35   #33
Woody
Vreemdeling

Stuur een bericht via MSN naar Woody
Standaard

de kieskring???? niet in de regering stappen ???? geen belletje die rinkelt???

La Rochefoucauld,
Woody is offline  
Oud 14 november 2004, 22:36   #34
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
en de NVA zal dat wel doen ofwat? Hetgeen er moet gebeuren is het Blok/Belang integreren in de politiek, en niet afzonder of isoleren zoals nu gebeurd. Pas dan zal er verandering komen in de - voor sommigen positieve, voor anderen negatieve - visieuze circel van zwarte zondagen. Dan zal ook het thema vreemdelingen niet meer zo gepolariseerd zijn (Blok-rest) en zullen er dus gemakklijker oplossingen uit de bus komen.
Het Vlaams Blok heeft zichzelf (al dan niet bewust) buiten de meerderheid gesteld. Door haar grote mond en radicale houding. Als ze iets gematigder zouden zijn, zouden ze makkelijker aanvaard (moeten) worden en kunnen we misschien nog iets bereiken. Met het huidige Blok is dat niet mogelijk.

Citaat:
een nederlander-marokkaan, daar ligt het verschil. Het is dus zover gekomen, dat het islamfundamentalisme reikt tot in de gewone moskees met gewone moslims, zie je de fout zelf niet in?
Er zijn duizenden gewone Nederlanders-Marokkanen. Allemaal potentiële moordernaars/terroristen?

Citaat:
FDW zal het niet alleen voor het zeggen hebben binnen het Blok! Het is de partij waarmee je gesprekken moet beginnen, niet Dewinter, die trouwens vrij hard overdrijft met zijn uitspraken op TV. Die zijn enkel bedoeld om stemmen te winnen in het Antwerpse, maar hebben geen enkele inhoudelijke waarde.
Dan verwacht ik toch wel een duidelijk communiqué van het Blok waarin zij de woorden van FDW afzwakken.
Oud 14 november 2004, 22:38   #35
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Woody
de kieskring???? niet in de regering stappen ???? geen belletje die rinkelt???
En wat hadden ze dan precies bereikt? Trouwens, we hebben BHV nog steeds niet gehad hé.
Oud 14 november 2004, 22:41   #36
VVB
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Het Vlaams Blok heeft zichzelf (al dan niet bewust) buiten de meerderheid gesteld. Door haar grote mond en radicale houding. Als ze iets gematigder zouden zijn, zouden ze makkelijker aanvaard (moeten) worden en kunnen we misschien nog iets bereiken. Met het huidige Blok is dat niet mogelijk.
dat proces is al een paar jaar bezig, en is vandaag bezegeld.

Citaat:
Er zijn duizenden gewone Nederlanders-Marokkanen. Allemaal potentiële moordernaars/terroristen?
ja, potentieel wel. Ik zeg evenwel niet dat het hun fout is. Men moet de fundamentalistische imams aanpakken, de haarden van haat-prediking tegen het Westen.

Citaat:
Dan verwacht ik toch wel een duidelijk communiqué van het Blok waarin zij de woorden van FDW afzwakken.
Ga jij de VLD ook verantwoording vragen voor uitspraken van Dedecker, Coveliers, ... ?
VVB is offline  
Oud 14 november 2004, 22:49   #37
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
dat proces is al een paar jaar bezig, en is vandaag bezegeld.
Ja, maar ik heb het niet over dat idiote arrest.

Citaat:
ja, potentieel wel.
Dat geloof ik niet. Dat gaat gewoon te ver. Dus elke moslim is een potentiële moordenaar?

Citaat:
Ik zeg evenwel niet dat het hun fout is. Men moet de fundamentalistische imams aanpakken, de haarden van haat-prediking tegen het Westen.
Inderdaad, daar zijn we het over eens. Maar niet elke migrant hecht waarde aan die imams.

Citaat:
Ga jij de VLD ook verantwoording vragen voor uitspraken van Dedecker, Coveliers, ... ?
Als ik vindt dat die uitspraken te ver gaan wel ja. Natuurlijk vind ik dat het Blok niet voor elke uitspraak van haar leden een uitleg moet geven, maar zo'n groteske uitspraak als die van FDW is iets heel anders.
Oud 14 november 2004, 23:00   #38
VVB
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Dat geloof ik niet. Dat gaat gewoon te ver. Dus elke moslim is een potentiële moordenaar?
t'is te zeggen: elke moslim die in contact komt met die fundamentalistische imams, of die door opruiende taal van een "hoger gezag" rare ideeën gaan krijgen.

Citaat:
Inderdaad, daar zijn we het over eens. Maar niet elke migrant hecht waarde aan die imams.
daarom: potentiéel gevaar, of ga jij registreren welke migranten waar naar de moskee gaan?

Citaat:
Als ik vindt dat die uitspraken te ver gaan wel ja. Natuurlijk vind ik dat het Blok niet voor elke uitspraak van haar leden een uitleg moet geven, maar zo'n groteske uitspraak als die van FDW is iets heel anders.
Ik wil zijn uitspraak ook niet goedpraten. Voor mij gaat het ook te ver om ze het land uit te sturen. Er moet echter wel een sanctie aan vast zitten. Trouwens: het VB heeft (denk ik) nergens in zijn programma staan dat op basis van die reden een allochtone vrouw moet teruggestuurd worden.
Ik wil wel eens weten wat jij zou doen om de integratie te bevorderen, als voor uw part de buitenlanders zich helemaal gedragen alsof ze nog in hun thuisland leven.

Ik ben hier niet het Vlaams Blok/Belang aan het verdedigen, maar pleit wel voor een betere verstandhouding tussen de partijen die opkomen voor Vlaanderen en de Vlamingen.

Laatst gewijzigd door VVB : 14 november 2004 om 23:02.
VVB is offline  
Oud 14 november 2004, 23:48   #39
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik wil wel eens weten wat jij zou doen om de integratie te bevorderen, als voor uw part de buitenlanders zich helemaal gedragen alsof ze nog in hun thuisland leven.
Soit, we gaan afwijken, maar ja.

Je moet de onwillige moslims uit hun tent lokken. Door hun voor alles de zwarte piet door te schuiven bewijs je hen een dienst. Het is dan niet moeilijk meer het slachtoffer uit te hagen en te zeggen dat je beschimpt wordt door racisten. Als je daarin nog eens gesteund wordt door nitwits als pater Leman en de rechterlijke macht (veroordeling Vlaams Blok) en de daaraangekoppelde angst om bij het Blok ingedeeld te worden en je komt in een volledige impasse terecht.

Ik ga me nu op zeer glad ijs begeven. Waarom is de oprichting van een islamitische zender in België een slechte zaak? Moslims kijken nu via sateliet toch maar naar Al Jazeera of Al Arabia, zenders uit verre landen die niet te controleren vallen. Een binnenlandse moslimzender kan je wel in de gaten houden en via deze zender kan je de moslims dan ook stimuleren tot een 'aanpassing' aan onze wetten.
Waarom geen islamscholen? Ook deze kan je controleren en ook via deze organen kan je het integreren stimuleren. Een islamschool moet zich dan ook alleen maar beperken tot het lager onderwijs, net zoals het christelijk onderwijs. Vanaf het hoger onderwijs verdwijnt de godsdienstles dan en wordt het vervangen door een soort maatschappijleer.

Nu weet ik dat ik, zeker van Vlaams Blok-kant, de wind vanvoor ga krijgen. Maar om het sluimerende gevaar van fundamentalisme of zelfs terreur moet je aanpakken bij de basis, dus vanaf het kindzijn.

Radicale imams met een buitenlandse nationaliteit moeten zonder pardon het land uitgezet worden. Genaturaliseerde imams hun nationaliteit.
Belgische imams die radicaal zijn, moeten spreekverbod voor een islamitisch publiek krijgen en mogen geen moskees meer betreden. Bij recidivie volgt een gevangenisstraf.

Je moet de verantwoordelijk ook voor een gedeelte bij de allochtonen zelf leggen. Bovendien moet je je niet toespitsen op de Islam zelf. En daar gaat het Blok verkeerd. Als je het toch wil hebben over vrouwengelijkheid (hoofddoeken) dan moet je ook durven stellen dat in elke zuivere opvatting van eender welke religie, de vrouw pas na de man komt.
Oud 14 november 2004, 23:59   #40
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Wie een hoofddoek draagt, tekent al op voorhand haar terugkeercontract." Dit is toch geen stelling om een debat mee te openen?.
Waarom niet? Een debat gaat nooit over de conclusie, maar over de redenen waarom men tot die conclusie gekomen is. Als ge voldoende redenen hebt om daar niet mee akkoord te gaan, dan hoeft ge geen debat uit de weg te gaan. Iets anders is, wanneer ge het debat verbiedt! En dat hebben we nu meegemaakt met de arresten van Gent en Brussel.

Citaat:
Wat de media betreft. Hoe vaak heb ik al een FDW met een grote grijns op zijn gezicht zien genieten van de haataanvallen van de andere debatteurs en daarbij nog eens gesteund door de moderator. Echt debateren noem ik dat niet.
Wie is daar de fout van? Toch niet De Winter. Ge vernoemt zelf de haataanvallen van de andere debatteurs. Met andere woorden, alle redelijkheid is zoek bij die individuen. Is dat de fout van De Winter?

Ik zal het anders zeggen. Die politici maken een karikatuur van een toestand en plaatsen er een etiket op. Dan beginnen ze u te beoordelen volgens heyt etiket dat ze zelf opgesteld hebben. ...hmm! niet erg redelijk zou ik zeggen.
Jean-Pierre is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be