Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 januari 2018, 11:18   #21
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Absoluut niet. Maar is dit verwijt wel gemaakt ? Een verwijt is enkel een verwijt als het publiek wordt gemaakt.

Hoe ver kan dit publiek maken gaan ? Kan elk telefonisch contact, mail of schrijven met overheden, politici of hun kabinetten publiek worden gemaakt omdat de burger hen voor nazi's uitmaakt ?
een brief met een minister in functie is m.i. per definitie openbaar, dat lijkt me een wettelijke verplichting en gevolg v openbaarheid v bestuur.

en over de geleden schade ... wie schorste de man? toch de inrichtende macht ic het GO! en niet de minister? ... er is helemaal geen verband tussen de eventueel veroorzaakte schade en het openbaar maken van die scheldbrief met negationistische ondertoon. eventuele schade werd door het GO! veroorzaakt en is een interne GO! kwestie.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2018, 11:23   #22
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
een brief met een minister in functie is m.i. per definitie openbaar, dat lijkt me een wettelijke verplichting en gevolg v openbaarheid v bestuur.

en over de geleden schade ... wie schorste de man? toch de inrichtende macht ic het GO! en niet de minister? ... er is helemaal geen verband tussen de eventueel veroorzaakte schade en het openbaar maken van die scheldbrief met negationistische ondertoon. eventuele schade werd door het GO! veroorzaakt en is een interne GO! kwestie.
Hij werd wel aangeklaagd door de NVA en dat was het gevolg van het openbaar maken van die brief.

Ik denk trouwens dat het hier een zaak is over een man die om één of andere reden over zijn toeren was. Wie anders gaat aan een NVA minister in functie een mail sturen om te zeggen dat NVA'ers nazis zijn?

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 4 januari 2018 om 11:23.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2018, 11:24   #23
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik stel me hier toch een vraag bij, los van de inhoud van de mail verstuurd naar het kabinet van Liesbeth Homans en al de commotie hieromtrent.

Ik vraag me af hoe je jezelf kan verzekeren dat een mail verstuurd naar een kabinet vertrouwelijk blijft. Als ik dergelijks zou doen, wat soms de beste manier is om geïnformeerd te zijn over (nakende) wetgeving, zou ik de vertrouwelijk enorm op prijs stellen. Zowel de vertrouwelijkheid van mijn identiteit als de inhoud van mijn mail. Ik zou zelfs niet vertrouwen dat mijn mail wordt gelezen door algoritmes, laat staan dat mijn mail wordt "geanonimiseerd" voor statistische of andere doeleinden. Bovendien zou ik controle willen houden aan welke personen en instanties mijn mail wordt doorgestuurd en in welke gegevensbestanden en gegevensverwerking deze terecht komt.

Vroeger had je financieel-economische media die betrouwbaar waren, tegenwoordig stijgen deze niet boven het niveau van de boekjes uit. Er wordt veel in de wijdverspreide media aan aankondigingspolitiek gedaan. Hierdoor krijg je veel onbeantwoordbare vragen als je geen wetteksten ( voorstellen, ontwerpen of gepubliceerd in staatsblad) hebt.

Hoe zit het bijvoorbeeld met de herziene Vlaamse huurwet en de federale effectentaks ?
Hoe stel jij je zoveel vragen??? Hadden de Belgicisten ook maar de minste vragen bij het hele opgevoerde schandaal van de media tegen Francken???
Veroordeeld door de algehele pers, veroordeeld door de algehele polieke oppositie, veroordeeld zelfs door de zogenaamde oppositie binnen de meerderheid, veroordeeld door om zeggens heel de francofonie en dat zuiver op vermoedens en zonder ook maar het minste reële bewijs... en zoner ook maar het eerste vonnis van justitie te willen afwachten...
Een pure lunchpartij op het niveau van de ME in la Belgique...
Waar waren de bubbels om dat aan te klagen???

En nu wel komen van zijn neus maken omdat een klaar en duidelijk bewijs van puur anti-Vlaams racisme in een Vlaamse school NB het geheim van de vertrouwelijkheid zou geschonden hebben...

Man, man, man, wat moeten we nog allemaal horen in dit apenland.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2018, 11:27   #24
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Absoluut niet. Maar is dit verwijt wel gemaakt ? Een verwijt is enkel een verwijt als het publiek wordt gemaakt.

Hoe ver kan dit publiek maken gaan ? Kan elk telefonisch contact, mail of schrijven met overheden, politici of hun kabinetten publiek worden gemaakt omdat de burger hen voor nazi's uitmaakt ?
Ze willen zelfs teams oprichten om verdoken racisme bij de te werkstelling, bij de verhuur van een woning... te gaan onderzoeken...
En hier zou een regelrechte racistische brief van een directeur aan zijn Vlaamse overheid moeten verzwegen blijven....

Man, man, over vierkant draaien van dit land gesproken...
Oud 4 januari 2018, 11:30   #25
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Hij werd wel aangeklaagd door de NVA en dat was het gevolg van het openbaar maken van die brief.

Ik denk trouwens dat het hier een zaak is over een man die om één of andere reden over zijn toeren was. Wie anders gaat aan een NVA minister in functie een mail sturen om te zeggen dat NVA'ers nazis zijn?
Zou het kunnen dat die man op zoek was naar het bekomen van eretekens van la Belgique???
Oud 4 januari 2018, 11:31   #26
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

nee, hij werd aangeklaagd door enkele leden van de lokale afdeling (mogelijk met kinderen op zijn school), wat toch wel een verschil is ...

nogmaals, ik het kader van openbaarheid van bestuur ... hoe kan een schrijven naar een minister in functie niet openbaar zijn ???

idd wsl over zijn toeren, en wellicht dus ook heel ongeschikt als directeur ...
Oud 4 januari 2018, 11:35   #27
Gringo
Partijlid

Gringo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht

De kans bestaat dat die man zelf zijn roots heeft bij de nazi's. Op die foto geplaatst door HLN, vertoont hij in ieder geval verdomd grote gelijkenissen met Heinrich Himmler...

Indien hij zich dan nog kan bedienen van een goed mondje Duits, zou verder onderzoek wel eens nuttig kunnen zijn...
Gringo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2018, 11:35   #28
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
nee, hij werd aangeklaagd door enkele leden van de lokale afdeling (mogelijk met kinderen op zijn school), wat toch wel een verschil is ...

nogmaals, ik het kader van openbaarheid van bestuur ... hoe kan een schrijven naar een minister in functie niet openbaar zijn ???

idd wsl over zijn toeren, en wellicht dus ook heel ongeschikt als directeur ...
Een open doel Anna, wijdopen

tip: 'Televisiesterren'
Oud 4 januari 2018, 11:39   #29
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:

We zouden misschien beter zeggen, opgehitst door een francofiel discour.... en zo de kanker opentrekken naar het niveau waar echte, bijkomende straffen zouden moeten vallen...
Oud 4 januari 2018, 11:41   #30
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik heb net over deze zaak iets gelezen in HLN. Ik ben niet op de hoogte van alle details van deze zaak. Voor zover ik het begreep wou de betrokken persoon helemaal zich niet beroepen op zijn grondwettelijk recht tot vrije meningsuiting. Het gaat om een email naar het kabinet van Liesbeth Homans die hij zelf niet publiek maakte. De schade die hij heeft ondervonden is gefaciliteerd door het publiek maken van deze mail.

Zo heb ik het ook begrepen.

Citaat:
n oktober vorig jaar wordt Desmet vrijgesproken door de strafrechter, omdat hij zijn uitspraken niet in het openbaar, maar wel via een privécorrespondentie had gedaan. De N-VA’ers besluiten niet in beroep te gaan.
Nieuwsblad
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2018, 11:42   #31
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hoezo? Volgens uw eigen aangeven maakte de man gewoon gebruik van zijn grondwettelijke rechten?
Citaat:
De man maakte gebruik van zijn grondwettelijk recht op vrije meningsuiting en werd daarop ten onrechte aangeklaagd door de NVA.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2018, 11:42   #32
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gringo Bekijk bericht
De kans bestaat dat die man zelf zijn roots heeft bij de nazi's. Op die foto geplaatst door HLN, vertoont hij in ieder geval verdomd grote gelijkenissen met Heinrich Himmler...

Indien hij zich dan nog kan bedienen van een goed mondje Duits, zou verder onderzoek wel eens nuttig kunnen zijn...
Oei, als die man ook een mondje Duits zou spreken... moest het een NVa'er zijn zou bijkomend onderzoek totaal overbodig zijn... het is een nazi...
Oud 4 januari 2018, 11:43   #33
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

ben niet mee ...
Oud 4 januari 2018, 11:50   #34
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ronse, de meest zielige en laaghartige gemeente in Vlaanderen. Schenk die gemeente snel weg aan Wallonië.
Nog geen zulk een slecht idee. Maar, dan zouden de Walen ons in ruil wel Edingen moeten terug geven.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2018, 11:54   #35
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hopelijk overwint de man zijn kanker
2
Oud 4 januari 2018, 11:57   #36
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Je beschrijft hier 'De Belgicist' perfect, in twee zinnen.

In wezen kunnen we er geen rationeel gedrag van verwachten.
Oud 4 januari 2018, 11:57   #37
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Hoezo? Volgens uw eigen aangeven maakte de man gewoon gebruik van zijn grondwettelijke rechten?
Ja, dat is ook zo, maar erg slim was het niet...
Oud 4 januari 2018, 11:58   #38
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ben niet mee ...
Oud 4 januari 2018, 12:14   #39
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

En wat gezegd dan over de open en gepubliceerde brief van de Gebrs. Dardenne aan Michel? Er stond inderdaad niet in dat hij verdacht werd van andere praktijken. Maar advies en een persoonlijke mening kun je het toch ook niet noemen. De bedoeling van de brief is dus "beschadigen".
Weten die twee helden nu nog niet dat ze dat best alleen mogen in het parlement? Daar kan men niemand beschadigen.
De "beschadiger" zou zijn functie niet meer vrij kunnen uit oefenen.
Zitten deze helden soms in het parlement?
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2018, 13:03   #40
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je beschrijft hier 'De Belgicist' perfect, in twee zinnen.

In wezen kunnen we er geen rationeel gedrag van verwachten.

Weet er iemand in welke school die man directeur was?
Ik wist persoonlijk graag meer om hem kunnen in te schatten.
Mogelijk had hij in het ene geval opties of vond hij de noodzaak om zijn dank te uiten of mogelijk was hij anderzijds wel een debiel.
Alleszins wel niet geschikt om directeur te blijven.
Van te verwachten neutraliteit is in alle gevallen geen spoor.
Maar zo zijn er nog in het onderwijs; zoals overal elders trouwens.
Spijtig is wel dat zulke misgroeide geesten hun smerig gedrag overplanten op hun leerlingen of het laten meetellen in hun benadering t.o.v. leerlingen.
Zulke elementen horen zeker niet thuis in het onderwijs.
Maar......wie gaat ze er uit ziften? Ik vrees dat hun nefast gedrag bewust geduld wordt.
Maar wie kunnen de slachtoffers zijn?
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be