Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 14 november 2004, 18:25   #21
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N.J.S.V. Antwerpen
Inderdaad. Maar wat Yann natuurlijk liever niet inziet is dat tegenargumenten geven niet gelijk staat aan vrije meningsuiting verbieden.
Welke tegenargumenten?
Oud 14 november 2004, 18:30   #22
N.J.S.V. Antwerpen
Burgemeester

N.J.S.V. Antwerpen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Welke tegenargumenten?
Welke Yann? Ik zie geen Yann.

N.J.S.V. Antwerpen is offline  
Oud 14 november 2004, 18:30   #23
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als we het Vlaams Blok mogen geloven, is een verbod op racistische of discriminerende (in hoofdzaak veralgemenende) slogans en standpunten ondemocratisch, en een rechtstreekse inbreuk op de vrije meningsuiting. Die vrije meningsuiting die voor Frank Vanhecke de hoeksteen van een democratie is.

Ik heb ook een mening, die ik wil delen met anderen: alle Vlaams Blokkers zijn neo-nazi's, die ik eveneens kan argumenteren. Ik geef een paar voorbeelden:

- Maatschappelijke problemen uitvergroten en het manipuleren van de bevolking:
-> of anders gezegd, het kweken van haat en onrust zoals de nazi's dat deden
-> veralgemeningen (tot vervelens toe)

- De link tussen het Vlaams Blok en de collaboratie:
-> Karel Dillen, de stichter van het VB beweerde althans dat de Vlaamse Beweging en de collaboratie onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn
-> een figuur als Tony Van Dijck (SS Vlaanderen) verklaarde nauwe banden te hebben met de VB-top, het VB zelf ontkende dat. Waarom zou Tony zoiets verzinnen?

- Het verheerlijken of goedpraten van de collaboratie:
-> op de Ijzerwake (mede georganiseerd en gefinancierd door het VB) werden collaborateurs vereerd zoals Staf De Clercq
-> Diezelfde Staf De Clercq werd door Karel Dillen benoemd tot de Christus van de Vlaamse Beweging
-> de eis voor eerherstel/amnestie voor collaborateurs zoals Irma Laplasse

- Meermaals oproepen tot boycottering van bedrijven / zelfstandigen (kauft nicht bei Jüden):
-> men riep Nederlandstaligen op niet meer te kopen in een IKEAwinkel omdat er tweetalige publiciteit gevoerd werd
-> enkel kopen/verbruiken bij Vlaamse middenstanders, en dus niet bij Pakistaanse nachtwinkels, kebabzaken...

- Propaganda:
-> de propaganda die door het VB gevoerd wordt is bijna analoog met die van de nazi's.
-> de beruchte bezem werd overigens door het REX van Leon Degrelle gebruikt
-> Bokshandschoenen enzv...

- De symboliek
-> Ik zie in het Vlaams Blok-logo een duidelijke Sieg-Rune, hetgeen het symbool was van de SS

- Het stigmatiseren van een bepaalde bevolkingsgroep:
-> Onlangs nog sprak Dewinter zich uit over vrouwen die een hoofddoek dragen. Zij zouden volgens hem hun terugkeercontract hierdoor ondertekenen. (en dit zei hij vlak na de veroordeling wegens racisme!!)
-> Walen/Franstaligen zijn allemaal profiteurs
-> Holle, veralgemenende en vooral provocerende slogans: Eigen Volk eerst, Aanpassen of opkrassen, Hand in hand naar eigen land...

- Leden / politici van bedenkelijk allooi:
-> "De Zuiveraar" riep op tot geweld tov de moslimgemeenschap nav de moord op Theo van Gogh (zie discussie binnenland). Als we hem mogen geloven, stuurt hij aan op een tweede Kristallnacht.
-> De ontelbare racistische uitlatingen, zoals we hier op het forum meermaals kunnen aanschouwen.
-> Karel Dillen die in de jaren '50 de Hitlergroet bracht
-> Rob Verreyken die dikwijls in geweldzaken betrokken was

- Smerige technieken om de politieke tegenstanders te intimideren:
-> Oprichten van een verklikkerslijn voor leerkrachten die zich tegen het Vlaams Blok kanten
-> Oprichting van Kosmos

- Bijeenkomsten die doen terugdenken aan NSDAP meetings jaren '30
-> partijfeesten, congressen...

- Het ter beschikking stellen van accomodatie voor neo-nazistische organisaties
-> skinhead concerten in VB lokalen...

- Het niet erkennen van de Mensenrechten
-> meermaals door Filip Dewinter

- L'histoire se répète:
-> het buiten de wet stellen van het Vlaams Blok, en het niet toegeven van schuld

En zo kan ik blijven doorgaan!

Dus: in mijn ogen zijn jullie allemaal neo-nazi's. Leer daar dus maar mee leven, want dat is de vrije meningsuiting die jullie zo hoog in het vaandel dragen!
Niet alle Vlaams Blok-stemmers zijn nazi's, maar de top van de partij is dat zeer zeker.
Hans1 is offline  
Oud 14 november 2004, 19:28   #24
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Zeggen dat alle Blokkers neonazis zijn gaat veel, veel te ver. Het is echter wel zo dat verscheidene leden van de Blok-top, zoals Karel "Ik heb nooit gecollaboreerd omdat ik te jong was" Dillen actief sympathiseren met Hitler en co.
Verder zit er gewoon heel wat krapuul in die partij, waarvan Rob Verreycken een boegbeeld is. Het is niet toevallig dat deze partij schorremorrie aantrekt dat de eeuwige vlam aan de Congreskolom doofde door een schandalige aanslag op België en haar helden.

Het is echter verkeerd om efficiente propaganda, het simpel voorstellen van bepaalde problemen en het eisen van harde oplossingen te vergelijken met nazisme. Dan zijn zowat alle rechtse partijen in Europa nazistisch en dat vind ik een onnozele stelling die alleen geloofd wordt in sommige extreem-linkse middens.
Het is ook verkeerd alle rechtse mensen, alle Vlaamsgezinden of alle Vlaams Blok-kiezers en leden gelijk te stellen met de nazi's. Dat is een zeer domme veralgemening die je onmogelijk vol kan houden.
Patriot! is offline  
Oud 14 november 2004, 20:23   #25
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Zeggen dat alle Blokkers neonazis zijn gaat veel, veel te ver. Het is echter wel zo dat verscheidene leden van de Blok-top, zoals Karel "Ik heb nooit gecollaboreerd omdat ik te jong was" Dillen actief sympathiseren met Hitler en co.
Verder zit er gewoon heel wat krapuul in die partij, waarvan Rob Verreycken een boegbeeld is. Het is niet toevallig dat deze partij schorremorrie aantrekt dat de eeuwige vlam aan de Congreskolom doofde door een schandalige aanslag op België en haar helden.

Het is echter verkeerd om efficiente propaganda, het simpel voorstellen van bepaalde problemen en het eisen van harde oplossingen te vergelijken met nazisme. Dan zijn zowat alle rechtse partijen in Europa nazistisch en dat vind ik een onnozele stelling die alleen geloofd wordt in sommige extreem-linkse middens.
Het is ook verkeerd alle rechtse mensen, alle Vlaamsgezinden of alle Vlaams Blok-kiezers en leden gelijk te stellen met de nazi's. Dat is een zeer domme veralgemening die je onmogelijk vol kan houden.
Wat dan met ultra-rechtse organisaties als Voorpost en Were Di, die openlijk obscure oorlogsmisdadigers als Staf De Clercq gaan huldigen ?????
T'is toch een publiek geheim dat bovenvermelde organisaties verweven zijn met het Blok ( oesje sorry , het Belang - nee het gaat niet over Het Belang van Limburg . 8)

Laatst gewijzigd door Pietje : 14 november 2004 om 20:23.
Pietje is offline  
Oud 14 november 2004, 20:59   #26
Quicky
Gouverneur

Quicky's schermafbeelding

Standaard

weer een topic opgericht door een hersenloze gefrustreerde Belgicist, wist je trouwens dat ze met uitsterven bedreigd zijn, maar niemand wil geld vrijmaken om deze paar zonderlingen te redden. Triestig hé...
Quicky is offline  
Oud 14 november 2004, 21:21   #27
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quicky
weer een topic opgericht door een hersenloze gefrustreerde Belgicist, wist je trouwens dat ze met uitsterven bedreigd zijn, maar niemand wil geld vrijmaken om deze paar zonderlingen te redden. Triestig hé...
Waarom zou ik gefrustreerd zijn? Uit de vetgedrukte woorden zou ik dat eerder van u kunnen zeggen.

Kan je aantonen waar ik lieg? Of is bovenstaande inhoudloze repliek alleen bedoeld om je frustratie te uiten?
Oud 14 november 2004, 23:18   #28
Agitator
Schepen

Agitator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus: in mijn ogen zijn jullie allemaal neo-nazi's. Leer daar dus maar mee leven, want dat is de vrije meningsuiting die jullie zo hoog in het vaandel dragen!
De Vlaams Blok aanhang zal van uw mening wakker liggen...

Cheers.
Agitator is offline  
Oud 14 november 2004, 23:20   #29
Agitator
Schepen

Standaard

Citaat:
Kan je aantonen waar ik lieg? Of is bovenstaande inhoudloze repliek alleen bedoeld om je frustratie te uiten?
Aantonen waar je liegt is onbegonnen werk aangezien je beginpost bulkt van de flagrante leugens. Desalniettemin is het bijzonder makkelijk aan te tonen dat jullie een uitstervend ras zijn...8)

Cheers.
Agitator is offline  
Oud 14 november 2004, 23:33   #30
Agitator
Schepen

Standaard

Citaat:
Als we het Vlaams Blok mogen geloven, is een verbod op racistische of discriminerende (in hoofdzaak veralgemenende) slogans en standpunten ondemocratisch, en een rechtstreekse inbreuk op de vrije meningsuiting. Die vrije meningsuiting die voor Frank Vanhecke de hoeksteen van een democratie is.

Ik heb ook een mening, die ik wil delen met anderen: alle Vlaams Blokkers zijn neo-nazi's, die ik eveneens kan argumenteren. Ik geef een paar voorbeelden:

- Maatschappelijke problemen uitvergroten en het manipuleren van de bevolking:
-> of anders gezegd, het kweken van haat en onrust zoals de nazi's dat deden
-> veralgemeningen (tot vervelens toe)

- De link tussen het Vlaams Blok en de collaboratie:
-> Karel Dillen, de stichter van het VB beweerde althans dat de Vlaamse Beweging en de collaboratie onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn
-> een figuur als Tony Van Dijck (SS Vlaanderen) verklaarde nauwe banden te hebben met de VB-top, het VB zelf ontkende dat. Waarom zou Tony zoiets verzinnen?

- Het verheerlijken of goedpraten van de collaboratie:
-> op de Ijzerwake (mede georganiseerd en gefinancierd door het VB) werden collaborateurs vereerd zoals Staf De Clercq
-> Diezelfde Staf De Clercq werd door Karel Dillen benoemd tot de Christus van de Vlaamse Beweging
-> de eis voor eerherstel/amnestie voor collaborateurs zoals Irma Laplasse

- Meermaals oproepen tot boycottering van bedrijven / zelfstandigen (kauft nicht bei Jüden):
-> men riep Nederlandstaligen op niet meer te kopen in een IKEAwinkel omdat er tweetalige publiciteit gevoerd werd
-> enkel kopen/verbruiken bij Vlaamse middenstanders, en dus niet bij Pakistaanse nachtwinkels, kebabzaken...

- Propaganda:
-> de propaganda die door het VB gevoerd wordt is bijna analoog met die van de nazi's.
-> de beruchte bezem werd overigens door het REX van Leon Degrelle gebruikt
-> Bokshandschoenen enzv...

- De symboliek
-> Ik zie in het Vlaams Blok-logo een duidelijke Sieg-Rune, hetgeen het symbool was van de SS

- Het stigmatiseren van een bepaalde bevolkingsgroep:
-> Onlangs nog sprak Dewinter zich uit over vrouwen die een hoofddoek dragen. Zij zouden volgens hem hun terugkeercontract hierdoor ondertekenen. (en dit zei hij vlak na de veroordeling wegens racisme!!)
-> Walen/Franstaligen zijn allemaal profiteurs
-> Holle, veralgemenende en vooral provocerende slogans: Eigen Volk eerst, Aanpassen of opkrassen, Hand in hand naar eigen land...

- Leden / politici van bedenkelijk allooi:
-> "De Zuiveraar" riep op tot geweld tov de moslimgemeenschap nav de moord op Theo van Gogh (zie discussie binnenland). Als we hem mogen geloven, stuurt hij aan op een tweede Kristallnacht.
-> De ontelbare racistische uitlatingen, zoals we hier op het forum meermaals kunnen aanschouwen.
-> Karel Dillen die in de jaren '50 de Hitlergroet bracht
-> Rob Verreyken die dikwijls in geweldzaken betrokken was

- Smerige technieken om de politieke tegenstanders te intimideren:
-> Oprichten van een verklikkerslijn voor leerkrachten die zich tegen het Vlaams Blok kanten
-> Oprichting van Kosmos

- Bijeenkomsten die doen terugdenken aan NSDAP meetings jaren '30
-> partijfeesten, congressen...

- Het ter beschikking stellen van accomodatie voor neo-nazistische organisaties
-> skinhead concerten in VB lokalen...

- Het niet erkennen van de Mensenrechten
-> meermaals door Filip Dewinter

- L'histoire se répète:
-> het buiten de wet stellen van het Vlaams Blok, en het niet toegeven van schuld

En zo kan ik blijven doorgaan!

Bij deze pleit ik voor een minimum aan IQ om te mogen posten op dit forum...

Cheers.
Agitator is offline  
Oud 15 november 2004, 11:38   #31
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Wat dan met ultra-rechtse organisaties als Voorpost en Were Di, die openlijk obscure oorlogsmisdadigers als Staf De Clercq gaan huldigen ?????
T'is toch een publiek geheim dat bovenvermelde organisaties verweven zijn met het Blok ( oesje sorry , het Belang - nee het gaat niet over Het Belang van Limburg . 8)
Over de politieke strekking van bovenvermelde groupuscules bestaat uiteraard geen twijfel!
Maar het BLOK (ik weiger reclaam te maken voor hun nieuw partijke ) gebruikt die zotten toch maar als stoottroepen, ordediensten en klusjesmannetjes die het vuile werk opknappen.
Patriot! is offline  
Oud 15 november 2004, 17:45   #32
Quicky
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Waarom zou ik gefrustreerd zijn? Uit de vetgedrukte woorden zou ik dat eerder van u kunnen zeggen.

Om aan te tonen waar je liegt zou ik gewoon zeggen lees je post, ik zou eerst maar iets over de geschiedenis lezen voor je begint over de collaboratie en neo-nazi's, maar dat zal wel te veel gevraagd zijn en tevens te moeilijk zijn voor u...
Quicky is offline  
Oud 15 november 2004, 18:07   #33
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Om aan te tonen waar je liegt zou ik gewoon zeggen lees je post, ik zou eerst maar iets over de geschiedenis lezen voor je begint over de collaboratie en neo-nazi's, maar dat zal wel te veel gevraagd zijn en tevens te moeilijk zijn voor u...
u hebt blijkbaar veel gelezen over de collaboratie en neo-nazi's, dan kan het voor u dus uiteraard geen enkel probleem zijn om bovenstaande punten één voor één te weerleggen????
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 15 november 2004, 18:10   #34
Quicky
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
u hebt blijkbaar veel gelezen over de collaboratie en neo-nazi's, dan kan het voor u dus uiteraard geen enkel probleem zijn om bovenstaande punten één voor één te weerleggen????
Inderdaad dat zou ik kunnen, vermits ik leraar secundair onderwijs (geschiedenis) gestudeerd heb, maar daar ik geen zin heb om hier een hele cursus te zitten neerpennen van hoe het werkelijk is geweest en wat de redenen zijn van de collaboratie (waar er maar zeer weinig "volkverraders" tussen zitten), daar heb ik geen zin in. Maar als je er echt in geïnteresseerd zijt wil ik u gerust doorverwijzen naar mijn vroegere lector zodat u de cursus kunt ontvangen.
Quicky is offline  
Oud 16 november 2004, 10:24   #35
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!

Ik zeg ook niet dat alle Blokkers neo-nazi's zijn:

Citaat:
Natuurlijk, maar ik wil enkel aantonen dat voor het Vlaams Blok de vrije meningsuiting heilig is, ook al is ze discriminerend of veralgemenend. En in tegenstelling tot mijn argumentatie is het VB met minder content om hun veralgemenende slogans de wereld in te sturen.

Ook mijn mening is veralgemenend, en dus overdreven. Ik zou hier al lang vertrokken zijn, moest ik oprecht geloven dat 1000 000 landgenoten neo-nazi's zijn.
Oud 16 november 2004, 10:25   #36
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Agitator
De Vlaams Blok aanhang zal van uw mening wakker liggen...

Cheers.
Wie weet...
Oud 16 november 2004, 10:25   #37
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aantonen waar je liegt is onbegonnen werk aangezien je beginpost bulkt van de flagrante leugens. Desalniettemin is het bijzonder makkelijk aan te tonen dat jullie een uitstervend ras zijn...8)

Cheers.
Alvorens mij van leugens te beschuldigen, mag u eens aantonen waar ik gelogen heb.
Oud 16 november 2004, 10:26   #38
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij deze pleit ik voor een minimum aan IQ om te mogen posten op dit forum...

Cheers.
Ik vind dat jij ook de kans moet hebben om hier te posten. Mijn mening!
Oud 16 november 2004, 10:26   #39
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar lieg ik dan Quickytje???
Oud 16 november 2004, 10:31   #40
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad dat zou ik kunnen, vermits ik leraar secundair onderwijs (geschiedenis) gestudeerd heb, maar daar ik geen zin heb om hier een hele cursus te zitten neerpennen van hoe het werkelijk is geweest en wat de redenen zijn van de collaboratie (waar er maar zeer weinig "volkverraders" tussen zitten), daar heb ik geen zin in. Maar als je er echt in geïnteresseerd zijt wil ik u gerust doorverwijzen naar mijn vroegere lector zodat u de cursus kunt ontvangen.
Wat een onzin!

Ik vraag je niet om de geschiedenis van de Vlaamse Beweging te geven, maar om bovenstaande punten te weerleggen!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be