![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik rij gewoon graag en als het even kan ver en lang. Er kan of zal een tijd komen wanneer ik op oude leeftijd gekomen niet meer in staat zal zijn om zelf te rijden. Misschien zal ik dan, met veel spijt en alleen als het echt niet anders kan, misschien zal ik dan overwegen om een zelfrijdende auto te kopen. En dan zal ik mij voortdurend ergeren aan het gebrekkige rijgedrag van dat ding. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Kun je ook eens kijken hoeveel fossiele wagens rond de 100.000 euro door particulieren gekocht wordt? Of ben je blind aan dat oog? Laatst gewijzigd door Micele : 26 januari 2018 om 23:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om dieselwagens van 1 % naar 20% te krijgen heeft wslk 70 jaar geduurd. Dus de E-wagens hebben nog ruim tijd. ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 26 januari 2018 om 23:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kunt eens wat tokkelen op je ipad, uw ogen dichtdoen, slaapje doen of whatever. Glaasje drinken, boterhammen opeten, enz... ![]() Wat een luxe. Ik rij ook graag met een wagen, maar in bepaalde omstandigheden ook weer niet, dan kun je leukere dingen doen in een wagen als op de rode achterlichten van je voorligger te staren. Tijden veranderen. Laatst gewijzigd door Micele : 26 januari 2018 om 23:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het is onzin om Tesla als een voorbeeld voor de overgang naar elektrisch rijden voor te stellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Natuurlijk wordt Tesla dat met het model 3 voor de middenklasse tussen 40 en 55k. Of ken jij een electrische wagen met 500.000 voorbestellingen? https://elektrischeauto.com/nieuws/t...gen-naar-500k/ Geef eens een fossiel model met een half miljoen voorbestellingen waar de meeste mensen weten dat ze 1,5 tot 2 jaar moeten wachten op de levering. Geen antwoord is ook goed, er zijn er namelijk geen. ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 26 januari 2018 om 23:34. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bij VITO hebben ze een hele reeks Teslas gekocht voor de kaders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door daiwa : 27 januari 2018 om 03:17. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Duitsland zal die verhouding heel anders zijn, te zien aan de statistieken voor de aanvraag van de electropremie: Daar stijgt het aandeel particulier duidelijk, dit is inclusief plug-in hybride: Blauw gedeelte is particulier. Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 27 januari 2018 om 12:05. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De bmw 7 serie heeft nooit veel verkocht en door de opkomst van andere merken zoals de Maserati die eerder uit het beeld was verdwenen had men terug meer keus uit die exclusieve dure lijn van wagens waardoor het nog meer versnipperde. U moet weten dat een 3 liter wagen al gauw 5000€ aan VAA jaarlijks bovenop de aankoop komt en dat daarop ook nog eens de sociale lasten worden berekend als inkomsten van privé aard. 2hands want na een aantal jaren moet je ook nog uw aankoop zien kwijt te geraken, een bmw 7 serie krijg je nog moeilijk verkocht en je verliest er bijna gans de aankoopfactuur aan + alle kosten bovenop die er bij zijn geweest. Die kunnen nogmaals oplopen tot circa 40 of 50% van het totaal. Tel daarbij de afschrijvingskost gaande tot 50% van de aankoopprijs er bovenop en je hebt die wagen van circa 100'000€ na een aantal jaar 200'000€ betaald en je krijgt er misschien 10% van terug na verkoop als je al geluk hebt. Dus investering gewijs is het totaal verkeerd. Dus die welke het zouden aankunnen die wagens te kopen zoeken nu andere wegen of schrijven de wagens niet langer in hun boekhouding af. Met een tesla ontsnap je wel enigszins aan al die kosten vandaar dat het feitelijk geen keus van milieu is maar een keus van belasting technische aard. Die kan je enigszins wel nog inboeken als investering en je uitgaven indekken als beroepsonkosten.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 27 januari 2018 om 12:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() http://www.verkehrsbrief.de/privatku...r-kaufpraemie/ En nog iets... de Teslas hadden niet altijd recht op die premie in Duitsland, enkel het instapmodel, en dat waren er in het totaal 1274 volgens die link. Citaat:
![]() Vanaf 2018 zakt die 4000 Euro premie naar 3000 Euro, E-wagens worden tenslotte relatief goedkoper. En de "Tesla S basisprijs" is uit de lijst geschrapt. Ze pikken zo al al genoeg marktaandeel in van de fossiele bakken van Mercedes, BMW, en Audi... dat kunnen ze niet langer verdragen... Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 27 januari 2018 om 14:03. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Zoals elk jaar was er veel volk op de stand van Tesla. Drommen volk rond een Tesla S en een Tesla X (de Tesla X is zo ongeveer de meest lompe en lelijke wagen die in dit land te koop wordt aangeboden) Maar wat er niet was, en dat had ik toch echt wel verwacht, was een model 3. Geen model 3 dus. Zelfs niet één exemplaar op een afgesloten draaiplateau of zo, niets. Heel teleurstellend voor een constructeur die ondertussen al 500.000 geïnteresseerden teleurstelt omdat het ding er maar niet komt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() Tegen het huidige ritme duurt het nog 10 jaar voor die allemaal gemaakt worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch wel, aardolie en petroleum werd al voor Christus gebruikt, dat behoort allemaal bij de ontwikkeling van de dieselwagen, want zonder aardolie rijdt die niet. ![]() Citaat:
![]() tot 4000 jaar jawadde. Laatst gewijzigd door Micele : 28 januari 2018 om 12:18. |
||
![]() |
![]() |