Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 november 2004, 17:51   #21
neruda
Banneling

neruda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
De 'structuur' van Saddam was een structuur die het mogelijk maakte eenganse bevolking te terroriseren en massaal mensen foltleren en vermoorden. Getuige de massagraven dieconstant boven water komen.

De oorlog in Irak is zeker geen gemakkelijke klus. Maar na een tijd, en het zal volgens mij geen decennia duren, zal het land niet alleen gestabilizeerd zijn, maar ook heropgebouwd en gedemocratizeerd.

En dit zal ten goede komen aan gans de Iraakse bevolking, maar ook aan de buurlanden, de hele regio en bij verlenging ook de hele wereld.

Vandaar mijn steun aan Bush.
Inmiddels heeft zijn avontuurtje 100.000 onschuldige slachtoffers geëist...u steunt deze actie..u bent virtueel medeschuldig....ik hoop voor u dat er nooit geen bom op uw huis valt ...
neruda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2004, 11:55   #22
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve
.....

De Amerikanen mogen dan wel de besten ter wereld zijn in het verwoesten, destabilisseren, en naar de middeleeuwen bombarderen van eender welk land ter wereld, als het aankomt op opbouwen en "democratiseren" leert de geschiedenis ons dat dat niet direct hun sterkste kant is. En dat is nog zacht uitgedrukt.
....
Onze aanwezigheid op dit Forum alleen al is het bewijs van het tegendeel van bovengenoemde bewering.
Ook de Duitsers zullen dit beamen.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2004, 14:26   #23
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo
Onze aanwezigheid op dit Forum alleen al is het bewijs van het tegendeel van bovengenoemde bewering.
Ook de Duitsers zullen dit beamen.
Dus, jij zegt dat het feit dat ik nu op een internetforum zit te danken
is aan de amerikanen?
En dat de duitsers dit zullen beamen? LOL!

Nee, nu eens serieus,
Als je het hebt over het Marshall-plan :
dat was vooral financiële steun voor heropbouw met als
doel west-europa te vrijwaren voor invloed vanuit Oost-Europa
en de "verderflijke communisten".

De wederopbouw is eigenlijk gebeurd door de Duitsers (en Belgen,
Nederlanders en Fransen) zelf.
Ge kunt de amerikanen daar enig krediet voor geven maar om het
nu voor te stellen als demonstratie voor hun nation-building capacities
dat gaat wat ver imo.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2004, 15:13   #24
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neruda
Inmiddels heeft zijn avontuurtje 100.000 onschuldige slachtoffers geëist...u steunt deze actie..u bent virtueel medeschuldig....ik hoop voor u dat er nooit geen bom op uw huis valt ...
Eh, loze dreigementen. Ik heb financieel bijgedragen aan die oorlog, alsook aan de GOP. Kom bij mij maar een bom gooien Neruda. Ziet dat ze niet ontploft als ge in uw broek kakt bij het zien van mijn waakhond.
Oud 17 november 2004, 16:32   #25
Jolle
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
De 'structuur' van Saddam was een structuur die het mogelijk maakte eenganse bevolking te terroriseren en massaal mensen foltleren en vermoorden. Getuige de massagraven dieconstant boven water komen.

De oorlog in Irak is zeker geen gemakkelijke klus. Maar na een tijd, en het zal volgens mij geen decennia duren, zal het land niet alleen gestabilizeerd zijn, maar ook heropgebouwd en gedemocratizeerd.

En dit zal ten goede komen aan gans de Iraakse bevolking, maar ook aan de buurlanden, de hele regio en bij verlenging ook de hele wereld.

Vandaar mijn steun aan Bush.
Ik kan U snappen. Ik steun Bush niet, om de doodsimpele reden dat het Bush helemaal niet om de Iraakse bevolking te doen was.

Eerst waren er de massavernietigingswapens, toen waren die er niet meer
Eerst was er de direkte link tussen Saddam en Al Qaeda, ondertussen is toegegeven dat die er niet is
Dan hebben ze maar "Irak bevrijd van een verschrikkelijk regime", terwijl ze een nog verschrikkelijker regime, met sharia en slavernij inbegrepen, blijven steunen door dik en dun (Saudi Arabië dus).

Als ik mag kiezen tussen Irak onder Saddam of Saudi Arabië onder het huidige koningshuis, dan nog liever Saddam. De "nobele" Amerikanen zijn dus dikke hypocrieten, en ik heb een hekel aan hypocrieten. Maar goed.

Op zich is het een goede zaak mochten de verschillende Iraakse volkeren soevereiniteit krijgen op hun eigen gebied, zoals het Vlaams Belang vraagt voor Vlaanderen. Maar neen, in plaats van twee "volkeren" met eenzelfde afkomst in één land te plaatsen (let maar eens op de familienamen in de walen en hier), worden er verschillende volkeren met een héél andere afkomst bij mekaar geplaatst in een land dat niet te overzien is. En ze worden door de Amerikanen gedwongen om daar deel van uit te maken. Dit gaat problemen geven, dat weet het kleinste kind.

met vriendelijke groeten
Jolle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2004, 16:47   #26
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jolle
Ik kan U snappen. Ik steun Bush niet, om de doodsimpele reden dat het Bush helemaal niet om de Iraakse bevolking te doen was.

Eerst waren er de massavernietigingswapens, toen waren die er niet meer
Eerst was er de direkte link tussen Saddam en Al Qaeda, ondertussen is toegegeven dat die er niet is
Dan hebben ze maar "Irak bevrijd van een verschrikkelijk regime", terwijl ze een nog verschrikkelijker regime, met sharia en slavernij inbegrepen, blijven steunen door dik en dun (Saudi Arabië dus).

Als ik mag kiezen tussen Irak onder Saddam of Saudi Arabië onder het huidige koningshuis, dan nog liever Saddam. De "nobele" Amerikanen zijn dus dikke hypocrieten, en ik heb een hekel aan hypocrieten. Maar goed.
500% akkoord, maar neit dat typen als Antoon dat zullen willen inzien. Louter vanuit moreel standpunt heb ik geen bezwaar tegen die oorlog op zich, maar het is wel belangrijk dat de voorstanders ook beseffen dat er veel hypocrisie mee gemengd is, ontzachelijk veel hypocrisie, zoals je met Saoedi-Arabië aanhaalde
dat zou trouwens ook mijn vraag zijn mocht ik ooit één vraag stellen aan Bush: waarom hebt u de mond vol over dictators en democratie, terwijl u het terroristisch, fundamentalistisch religieus en dictatoriaal regime actief steunt en kent? Wedden dat hij met zijn mond vol tanden staat???
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2004, 16:58   #27
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neruda
En ik hoop voor u dat heel uw dorp nooit vergast wordt

Kom, wees toch eens wat genuanceerder.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be