![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ze de communautaire valies van onder het stof halen, zetten ze hun deelname aan de volgende regering op het spel. Dat gaan ze uiteraard dus niet doen. Pas op, ik spreek dan nog maar enkel over die valies bovenhalen hee, niet over science fiction zoals onafhankelijkheidsverklaringen. Dan volgt het Puigdemont-scenario namelijk. Toppolitici weten dat het om hun carrière gaat, niet om de geschiedenis die men na hun dood zal te boek zetten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wel Panda; ik ga akkoord met uw zienswijze. Het zal U misschien verwonderen maar ik veeg mijn klak aan verwonderen. Trouwens in alle woorden waar het woord wonder(en) in staan zijn onecht. Dat heb ik geleerd van pilaarbijters. Maar......ik vraag mij wel af of het de moeite loont om mensen te overtuigen van eigen visie. De dommen misschien wel maar degenen die kunnen nadenken hebben hun eigen visie; misschien de verkeerde; maar dat hangt vooral dan af van hun eigen bevindingen; feiten dus; en of verkregen voordeeltjes. (bij de meesten dus) En die laatsten hun visie ga je ook niet veranderen. Dus feitelijk heeft dit forum geen zin. Je kunt er wel details en zekerheden bevestigd zien maar zonder dit forum zullen ze denkelijk ook wel slimmer of nog dommer worden. Zoveel te harder schapen op de weide blaten; meer gras zal er niet door groeien. Maar je hebt dus gelijk met uw visie. Spijtig echter dat ik die visie dus ook al bezat. Weer pech dus! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs het Vlaams Belang durft niet meer met "Republiek Vlaanderen" naar de kiezer te trekken. Ze kunnen voor de campagne "makakken buiten".
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De verraad-roepers zijn voltooid verleden tijd.
Wie waren ze ? Wat deden ze ? Wat dreef hen ?
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja maar die zijn een kleine minderheid in Spanje, de regering kan ze dus makkelijker klein krijgen door op te sluiten. Hier zijn we een meerderheid wat van België toch een redelijk unieke situatie maakt in het wereldje van de onafhankelijkheids strevers.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
6,5 miljoen Nederlandstaligen opsluiten ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Mij eender welke soort het is Marie Al de soorten hebben hun persoonlijke redenen. Maar ik ben het grondig beu. De vele Vlamingen waar ik vroeger mee ten strijde trok hebben teveel aan hun eigen zak gedacht. Er zijn ook doden gevallen. Zelfmoorden dus. En desondanks zijn er geweest die toch zijn doorgegaan met eigen zak te vullen. Tot de laatste druppel dus. Feitelijk heeft het politieke spel dus aanleiding gegeven tot moord. En deze vaststelling wordt niet meer goed gepraat door de parabels uit den bijbel. De feiten zijn er. En het geloof in een rechtvaardig opperwezen is er voor mij dus ook niet meer. Als het er zou zijn dan heeft het de mens gemaakt tot een beest. Dat is hetgeen ik op aarde vaststel. En dat het er in een hemel beter en rechtvaardiger zou aan toe gaan is een verhaaltje voor kleuters. Ik geloof alleen nog wat ik zelf zie. Ik heb vrienden gehad. Ze zijn dood. Vroegtijdig zelfs. Ik heb vijanden gehad. Ze zijn dood. Te laat zelfs. Ze hebben het zelf gezocht trouwens. En zoveel te langer ik leef zal ik er meer gehad hebben. Maar ik heb er nooit om gevraagd. Politiek die dergelijke feiten mee kan veroorzaken is dus te mijden. De echte reden dus waarom ik er ben uitgestapt en waarom ik mij noch rechts nog links nog voel. Als er gebeurt wat moet gebeuren dan was die tweespalt er niet. Het volk is iedereen en dezen hebben geen boodschap aan zakken vullen van enkelingen. En het is de plicht van iedereen om te zorgen dat ze opkrassen. Maar plichten is niet besteed aan sommigen. Zij hebben alleen rechten. En het ergste is wel dat ze dat zelf weten. En dus uitsluitend zagen over politiekers. Op die manier zal er nooit rechtvaardigheid komen. Zelfs niet voor hun nageslacht. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik moet denken aan de (vaak) wijze woorden van de (allerstomste) Eyskens:
b. zal niet kapot gaan aan een bewust genomen beslissing, maar wel aan de onmogelijkheid om een federale regering te vormen. Ik wil wel eens een vliegje zijn in de kamer waar de eerstvolgende federale regeringsonderhandelingen zullen plaats grijpen: de Vlaamse partijen beginnen in nood te komen om voldoende tweetalige onderhandelaars naar voor te brengen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'Komt dichterbij', dat doet mij denken aan deze van Drs. P.
Drs. P. ziet er ook uit als een Vlaams Nationalist ![]() https://www.youtube.com/watch?v=rAaL1pO3qAw&gl=BE |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() Dat was HOUBEN.
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
In 2014 waren dat 52% (met PTB erbij) ... Volgens de laatste peiling zitten 51% (wederom met PTB erbij) Wat is nu de Grote Linkse Sprong Voorwaarts? ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Minister-President
|
![]() het doel was inderdaad geen Vlaamse staatsschulden meer in 2012. Een vernieuwde Europese berekening heeft de cijfers wat geschud, maar structureel gaat Vlaanderen zonder schulden en begrotingsoverschot
ik meen te begrijpen dat u van mij dacht geen federale staatsschulden meer in 2012.
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
als de PTB aan de macht komt, dan zal dat hersenzaadje voldoende kiemen in Vlaanderen
![]() |
![]() |
#37 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
die juichen zelfs toe dat een rechtbank kan bepalen welke wetsvoorstellen een oppositie mag indienen. Dat is wat gaande is in Spanje
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is er dan echt één n-va.’er die denkt dat alle n-va kiezers een onafhankelijk Vlaanderen willen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Minister-President
|
![]() welk brussel ?
binnen hier en 15 jaar zal er een geheel anders Brussel zijn. Franstalig PS zal er zijn invloed verliezen en voor oplossingen zal men kijken naar Vlaanderen
![]() |
#40 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar met een goede opbouw ............... U zou eens moeten weten
![]() |