Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 april 2018, 07:10   #21
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Russische troepen trekken zich samen rondom het zonet verloren gegane Sint-Petersburg.Er wordt vooral gevreesd voor de collectie kunstschatten in het Hermitage gezien de ingevallen Weverianen traditioneel een grote interesse tonen voor geschiedenis .
Zijn er nog kunstschatten uit het Romeinse tijdperk ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2018, 07:41   #22
Bitweiser
Provinciaal Statenlid

Bitweiser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS Bekijk bericht
Het hakenkruis van Hitler is een symbool van de romeinen.
Strikt genomen is het hakenkruis het heiligste symbool van het Hindoeïsme. Gezien deze wereldreligie teruggaat tot in de ijzertijd hebben ook de Romeinen het gepikt.

Maar dit geheel terzijde en ik kon het niet laten om dit even aan te dikken... Waarvoor mijn excuses.
Oud 26 april 2018, 00:46   #23
Stultitiae
Provinciaal Statenlid

Stultitiae's schermafbeelding

Standaard

Besef wel, Limburgers, dat een goede verstandhouding tussen Antwerpen en Sint-Petersburg, na opheffing van sancties, voordelig kan zijn voor de Limburgse fruitexport.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
En daar gaat de burgemeester van een provinciestadje invloed op hebben? Van dikke nekken gesproken.
Stond dat er? (provinciestadje)

Een billijke vergoeding voor "een poort tot de wereld" is toch niet teveel gevraagd?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
bron: https://www.hln.be/nieuws/buitenland...land~a9db9383/

Zouden die vrachtwagens echt via Antwerpen rijden of toch liever de kortere weg via Luik of Boorsem.
Ze gaan via de Siberiabrug naar Amerika?
'Exposure to true information does not matter anymore. A person who is demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him. Even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures, even if I take him by force and show him the actual, material physical proof, he will refuse to believe it, until he receives a kick on his fat bottom.' - Yuri Bezmenov, 1984
Stultitiae is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2018, 18:49   #24
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Tis te hopen dat ze hem daar houden.
En we vervangen hem door Erdogan! Het is hier toch al wat zijn kolonie geworden...
Nog wat meer kweken als konijnen en we zijn er!

Laatst gewijzigd door andev : 26 april 2018 om 18:50.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2018, 08:33   #25
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Hahaha, wat een reacties allemaal. De ene al voorspelbaarder dan de andere.

Een beetje meer Klimbim, één van mijn favoriete programma's uit mijn jonge jaren, in de wereld is meer dan ooit noodzaak.
ik vond de OP wel grappig eigenlijk.

als je BDW echt politiek had willen aanvallen, dan had je wel gevraagd wat de man daar gaat zoeken terwijl er vanuit de EU een boycot loopt tegen Poetin voor de annexatie van de Krim, me dunkt.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2018, 09:50   #26
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Je bedoelt waarschijnlijk Stalingrad.
Toch merkwaardig die nostalgie naar de Sovjet-tijd bij de schare linkse predikanten.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2018, 09:57   #27
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
En we vervangen hem door Erdogan! Het is hier toch al wat zijn kolonie geworden...
Nog wat meer kweken als konijnen en we zijn er!
Vooral dat Sultan Erdogan in zijn toespraken het kweken vurig aanmoedigt, zowel bij zijn bewonderaars in Turkije zelf als bij de Turkse vijfde kolonnes in de Europese landen. Hij heeft ook reeds een eerste stap gezet in het herstel van het Ottomaans Imperium. Assad is de regio Afrin al kwijt gespeeld.
Zouden ze bij de Nato zich niet eens kunnen grondig bezinnen omtrent het buitenbonjouren van Turkije?
Oud 27 april 2018, 10:06   #28
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2018, 10:31   #29
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stultitiae Bekijk bericht
Besef wel, Limburgers, dat een goede verstandhouding tussen Antwerpen en Sint-Petersburg, na opheffing van sancties, voordelig kan zijn voor de Limburgse fruitexport.

Besef wel, Limburgers, dat vooraleer het geroemde Limburgs fruit verscheept wordt, het ergens dient te worden opgeslagen. Het neemt met andere woorden tijdelijk kostbaar Antwerps grondgebied in beslag.

Besef wel, Limburgers, dat quasi elke banaan die een Limburger tot zich neemt, na eerst tot het fileprobleem te hebben bijgedragen, Antwerpen passeerde.
Geniet ervan.

Een billijke vergoeding voor "een poort tot de wereld" is toch niet teveel gevraagd?
Och, sommige Limburgers gedragen zich zo een beetje zoals de Walen. Ze voelen zich altijd tekort gedaan en hun problemen moeten het liefst door "de anderen" opgelost worden.
Oud 27 april 2018, 11:11   #30
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Och, sommige Limburgers gedragen zich zo een beetje zoals de Walen. Ze voelen zich altijd tekort gedaan en hun problemen moeten het liefst door "de anderen" opgelost worden.
Nu zijt ge Limburgers voor Vlamingen aan 't uitmaken. Foei!
Oud 27 april 2018, 12:26   #31
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Je bedoelt waarschijnlijk Stalingrad.
Neen.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2018, 12:28   #32
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Dat was ook een beetje de bedoeling. Gelet op de achtergronden en sympathieën van vele N-VA'ers leek het mij inderdaad een leuke kwinkslag om een beetje parodiërende historie met een ruime interpretatie in de titel en het openingsbericht te verwerken. Natuurlijk is het niet de bedoeling om St-Peterburg letterlijk te annexeren (allez, dat denk ik toch) binnen een Groot-Antwerpen maar gaat het om keiharde Russische Roebels.

Citaat:
als je BDW echt politiek had willen aanvallen, dan had je wel gevraagd wat de man daar gaat zoeken terwijl er vanuit de EU een boycot loopt tegen Poetin voor de annexatie van de Krim, me dunkt.
Gezien er momenteel toch een bepaald Westers front is tegen Rusland kan men inderdaad de bedenking maken waarom De Wever de rangen openbreekt en fraterniseert met de vijand. Maar eigenlijk is het geheel conform met eerdere gedragingen zoals het vissen naar Wahabitische Saoedische petrodollars voor de Antwerpse haven.
Er wordt hier duidelijk eerst gekozen voor das Fressen en dan pas voor die Moral.

Verder zijn ook de aanwezigheid van Erdogan en de Limburgers in deze draad zeer opmerkelijk en 'verrassend'.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2018, 13:16   #33
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht

Wat precies, voor welke producten, diensten, vormen van samenwerking ... houdt die boycot in?
Is alle handel, of concreter, alle scheepvaart tussen Antwerpen en Rusland "foei"? Of nog straffer: zijn reizen er naar toe verboden?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2018, 13:33   #34
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wat precies, voor welke producten, diensten, vormen van samenwerking ... houdt die boycot in?
Is alle handel, of concreter, alle scheepvaart tussen Antwerpen en Rusland "foei"? Of nog straffer: zijn reizen er naar toe verboden?
doe uw google huiswerk eens zelf schoof, altijd met dat afschrijven.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2018, 17:04   #35
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Dat was ook een beetje de bedoeling. Gelet op de achtergronden en sympathieën van vele N-VA'ers leek het mij inderdaad een leuke kwinkslag om een beetje parodiërende historie met een ruime interpretatie in de titel en het openingsbericht te verwerken. Natuurlijk is het niet de bedoeling om St-Peterburg letterlijk te annexeren (allez, dat denk ik toch) binnen een Groot-Antwerpen maar gaat het om keiharde Russische Roebels.

Gezien er momenteel toch een bepaald Westers front is tegen Rusland kan men inderdaad de bedenking maken waarom De Wever de rangen openbreekt en fraterniseert met de vijand. Maar eigenlijk is het geheel conform met eerdere gedragingen zoals het vissen naar Wahabitische Saoedische petrodollars voor de Antwerpse haven.
Er wordt hier duidelijk eerst gekozen voor das Fressen en dan pas voor die Moral.

Verder zijn ook de aanwezigheid van Erdogan en de Limburgers in deze draad zeer opmerkelijk en 'verrassend'.
Hoe meer volk, hoe meer lol toch?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be