![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 26 april 2018 om 20:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
CD&V kan over één jaar wel interesse hebben als ze ondervinden dat kiezers voorstander zijn van een staatshervorming waarbij ook bv de rol van de monarchie te berde komt. Véél mensen zien de uitgaven voor de monarchie als geldverspilling... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze staan voor alles wat het leven in Belgie onmogelijk maakt.
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zeg niet DAT ze zullen worden gevonden, maar ALS ze worden gevonden kan de grondwet worden gewijzigd. Moeilijker dan dat is het niet, hé.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lijnen en grenzen zijn niet dom. Duidelijke afspraken maken duidelijke vrienden.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daags na de kiesdag ... dan kan er gepraat worden. Nog niet zo lang geleden, hebben ze al eens zeer lang mogen praten. De Schoof gaat zich niet aan voorspellingen wagen. Maar dat belet niet dat mijn buikgevoel momenteel leuk aanvoelt.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
- verschillende meertalige deelstaten - een goed functionerend bicameralisme - een federatie, met een grondwet (sedert 1848 geen confederatie) - een eengemaakt buitenlands beleid - een normenhiërarchie - meerpoligheid (26 kantons i.p.v. 2-en-een-halve) - meerdere federale bevoegdheden die dat op Belgisch vlak niet zijn
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
Ik had niet gezegd dat er niet zeer veel staten zijn bijgekomen, wel dat er niet veel categorieën waren.
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister
|
![]() Citaat:
In het “wapen” dat U als icoon gebruikt staat verdorie de leeuw afgebeeld …. Maar als mensen die leven op Vlaamse bodem enkel “hun leeuw” die al bestaat van in de middeleeuwen durven gebruiken worden ze uitgescholden als nazi’s – racisten en co. Soort gelijke toestaande kent men niet in Zwitserland. De Zwitser kiest zelf wat in zijn vallei, met zen gletsjer dient te gebeuren voor de veiligheid enz. via referendum persoonlijke keuze en moeit zich niet met de vallei, stroom of meer van het ander kanton. Zwitsers zullen wel vrijblijvend reclame maken zonder jaloezie over het meer, stroom, vallei in en ander kanton terwijl! Men hier in het sjoemel merk België uit jaloezie en poging de ander steeds weer uit te zuigen de ander steeds aanvalt. Is Verwijzen naar een goed economisch en politiek functionerende Zwitserland dan zo verkeerd? Gelet op gedrocht sjoemel merk België met zen graaien, sjoemelen en koehandels. Daarom Inderdaad zo vlug mogelijk het einde van het huidig sjoemel merk België. Vervangen door en echte democratie dat wel werkt zoals Zwitserland en merk van degelijkheid en vertrouwen!!!
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 27 april 2018 om 19:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
In Franstalig Zwitserland vindt iedereen normaal dat er Frans gesproken wordt. In Duitstalig Zwitserland vindt iedereen normaal dat er Duits gesproken wordt. In Italiaanstalig Zwitserland vindt iedereen normaal dat er Italiaans gesproken wordt. Niemand eist het gebruik van zijn taal op in de rest van het land. Neen Zwitserland is op geen enkele manier te vergelijken met België.
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
Er moet volgende legislatuur een staatshervorming komen waar bevoegdheden in zijn geheel worden toegewezen en niet een stukje hier en een stukje daar. Sociaal-econonmisch-fiscaal mag allemaal naar de deelstaten. Mobiliteit, sport, buitenlandse handel mag volledig federaal, net als politie, leger, justitie en buitenlandse zaken. Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 29 april 2018 om 10:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() Er moet volgende legislatuur ook een referendum komen over Vlaamse onafhankelijkheid of niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() Er moeten voor de verkiezingen grondwetsartikelen voor wijziging worden open gesteld. Ben benieuwd of NVA daar zal in slagen ?
Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 29 april 2018 om 10:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat niet willen inzien en dat willen blijven verbloemen met simplistische drogredenen dat is de reden dat dit land nooit zal werken |
|
![]() |
![]() |