Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 april 2018, 15:57   #21
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Hier kan ik mij ook in vinden.
Het is geen vreemde die je in je huis haalt, je gaat er mee samenwonen.
Of zij er nu is of niet, dat maakt hem geen euro verschil uit wat het huis zelf betreft.
Dat kan allemaal goed zijn maar ge gaat u dan toch serieus bekocht voelen als ze het binnen een maand op 6 aftrapt en hetzelfde bij de volgende lapt.

Laatst gewijzigd door Pericles : 29 april 2018 om 16:13.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2018, 16:01   #22
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Tja als ze die luttele som van 300 euro niet wil betalen , wat uiteindelijk niets is in vergelijking met haar huidige kosten , dan kan je volgens mij ook ernstige vragen stellen ontrent haar motieven.
De minst pijnlijke oplossing is volgens mij de mijne van hierboven : een keer of 2 iets gaan eten op restaurant op haar kosten, dan komt dat allemaal wat anders over, langs beide kanten.
Geliefden die elkaar "facturen" beginnen voorleggen (want als ze een beetje clever is, rekent ze hem bijvoorbeeld aan voor elke maaltijd die ze hem voorzet), is imo geen goede basis voor een langdurige liefdesrelatie. Tenzij het alleen voor de seks zou zijn, natuurlijk.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 29 april 2018 om 16:03.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2018, 16:03   #23
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat kan allemaal goed zijn maar ge gaat u dan toch serieus bekocht voelen als ze het binnen een maand op 6 optrapt en hetzelfde bij de volgende lapt.
En wat gebruiksslijtage in Zeus zijn bed met die volgende
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2018, 16:07   #24
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Geliefden die elkaar "facturen" beginnen voorleggen (want als ze een beetje clever is, rekent ze hem bijvoorbeeld aan voor elke maaltijd die ze hem voorzet), is imo geen goede basis voor een langdurige liefdesrelatie. Tenzij het alleen voor de seks zou zijn, natuurlijk.
Ik ken geen enkele samenwonende die een dergelijke verbintenis niet heeft. De meesten zijn dan ook in een eerder verleden een paar keer op dit gebied "geschoren" geweest.
De meeste koppelds die ik ken in een dergelijke situatie maken er dan ook geen enkel probleem van.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2018, 16:10   #25
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Als zij dat zelf niet voorstelt, uit eigen beweging, dan is er toch iets mis.

Vraag jezelf dan af of haar seksuele diensten 300 euro extra (extra) waard zijn. Zo ja: zwijg, zo neen, zwijg ook. Gij zijt de vent en gij plooit.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2018, 16:22   #26
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Een korte situatieschets:

Ik heb al een tijdje een eigen woning, hypotheekvrij. Mijn partner huurt.
Nu we willen gaan samenwonen (feitelijk), trekt ze logischerwijze bij mij in. Het lijkt me billijk dat zij aan mij een bijdrage betaalt voor het gebruik van mijn woning. De markthuurwaarde van de woning bedraagt ongeveer 1000 euro. Ik zou willen voorstellen dat zij mij maandelijks 300 euro betaalt onder de vorm van een hogere bijdrage aan het huishoudbudget (voedsel, nutsvoorzieningen, ...). Om problemen bij een eventuele breuk te vermijden, blijf ik alle kosten eigen aan de woning (onderhoud, renovatie, belasting) rechtstreeks op mij nemen.

Ik heb al eens gepolst bij anderen, maar 10 personen leveren mij 11 meningen op. De ene vindt me Ebenezer Scrooge omdat dat ik "huur" vraag aan mijn partner, de andere vindt mij een goedzak.

Wat vinden jullie billijk?
Toen ik bij mijn vriendin introk (nu vrouw) had ze een eigen appartement.

Ik betaalde gas, water, electriciteit, telenet & verzekeringen en uiteraard mijn deel in voedsel, kuisproducten. Ik betaalde letterlijk gewoon de facturen (ik stortte dus geen "huur").

Aangezien ik een pak meer als haar verdiende begon ik ook al snel de vakanties en dergelijke te betalen. Terecht, moest ik huren was ik minimaal 600 a 700 euro kwijt. Nu kon ik heel veel geld sparen maandelijks.

Wat uiteindelijk in ons gezamelijk huis is gestoken.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2018, 16:23   #27
Guinevere
Banneling

Standaard

Heel geestig.
Dat ze bijdraagt aan rekeningen, alleen officieus he, tot daar aan toe... Maar nu moet ze met u slapen wanneer dat gij het wil en er nogeens voor betalen ook. Ik zou als vrouw bij zoiets prompt op m'n eentje gaan wonen en leefloon aan de overheid vragen.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2018, 16:24   #28
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ken geen enkele samenwonende die een dergelijke verbintenis niet heeft. De meesten zijn dan ook in een eerder verleden een paar keer op dit gebied "geschoren" geweest.
De meeste koppelds die ik ken in een dergelijke situatie maken er dan ook geen enkel probleem van.
Is de normaalste zaak van je leven. Als je met iemand gaat samenwonen en je wilt niet delen in de gezamelijke kosten, moet je het niet doen. Want dan ben je er niet klaar voor.
Oud 29 april 2018, 16:26   #29
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
dan loopt het meestal (vroeg of laat) ook daadwerkelijk slecht af.
Relaties lopen nu eenmaal statistisch gezien meestal slecht af. Ik stel mij geen vragen bij haar huidige motivatie, maar ik ben ook niet naïef.

Ik ben een twintiger. Als starter zonder iemand ten laste of zonder hypotheekaftrek (luxeprobleem, I know) blijft er na aftrek van alle kosten geen fortuin over. Al mijn spaargeld zit in die woning en ik zou ook graag zo snel mogelijk mijn noodbuffer wat versterken (een woning is nu eenmaal niet zo liquide). Een bijdrage van harentwege zou daarvoor dienen.

Ten slotte bied ik haar toch de kans om elke maand een groot percentage van haar inkomen opzij te kunnen zetten.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2018, 16:27   #30
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat vinden jullie billijk?

Geen huur vragen op voorwaarde dat ze stopt met werken en huisvrouw wordt.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2018, 16:32   #31
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Heel geestig.
Dat ze bijdraagt aan rekeningen, alleen officieus he, tot daar aan toe... Maar nu moet ze met u slapen wanneer dat gij het wil en er nogeens voor betalen ook. Ik zou als vrouw bij zoiets prompt op m'n eentje gaan wonen en leefloon aan de overheid vragen.
Ik volg even niet.
Oud 29 april 2018, 16:35   #32
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Ik kook en kuis graag zelf.
De was en de strijk doet de huishoudster van mijn ouders.

Bovendien heb ik liever een vrouw die wat meer afwezig is door haar werk maar weet hoe de wereld draait, dan een serreplantje wiens wereld is beperkt tot de supermarkt, de schoolpoort en het shoppingcenter.

Laatst gewijzigd door Zeus : 29 april 2018 om 16:46.
Oud 29 april 2018, 16:36   #33
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Relaties lopen nu eenmaal statistisch gezien meestal slecht af. Ik stel mij geen vragen bij haar huidige motivatie, maar ik ben ook niet naïef.

Ik ben een twintiger. Als starter zonder iemand ten laste of zonder hypotheekaftrek (luxeprobleem, I know) blijft er na aftrek van alle kosten geen fortuin over. Al mijn spaargeld zit in die woning en ik zou ook graag zo snel mogelijk mijn noodbuffer wat versterken (een woning is nu eenmaal niet zo liquide). Een bijdrage van harentwege zou daarvoor dienen.

Ten slotte bied ik haar toch de kans om elke maand een groot percentage van haar inkomen opzij te kunnen zetten.
De regeling die je voorstelt is een gigantische win-win.

Niet over twijfelen. Je hebt meer kosten aan electriciteit, gas, water, enz...omdat er een persoon bij je inwoont. Dus die persoon mag daar ook in tussenkomen.

Maar dat is veel, veel minder dan zelf iets huren.
Oud 29 april 2018, 16:41   #34
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Sorry, ik zie te weinig "Wij-gevoel" in je verhaal. Bon, gij zijt twintiger en ik prille vijftiger. Zal misschien dat wel zijn.

Citaat:
Oud 29 april 2018, 16:47   #35
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
en gaat die dat blijven doen, als je gaat samenwonen ??

Citaat:
Oud 29 april 2018, 16:48   #36
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Heel geestig.
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2018, 16:50   #37
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Bovendien heb ik liever een vrouw die wat meer afwezig is door haar werk maar weet hoe de wereld draait, dan een serreplantje wiens wereld is beperkt tot de supermarkt, de schoolpoort en het shoppingcenter.
Mijn advies geeft u nochtans het meeste kans op een stabiele, langdurige relatie.
Maar goed, ge zijt nog jong en naïef.
Kom er zelf maar achter dan.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2018, 16:51   #38
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik volg even niet.
Ah, ge zijt serieus.
300€ per maand is in uw situatie zeker een redelijk bedrag.

Veel succes met het samenwonen & hopelijk komen er snel kindjes van.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2018, 16:54   #39
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het klinkt misschien cru maar als ze die 300 euro niet wil betalen , terwijl ze daarmee in Leuven nog altijd zeker 400 euro huur uitspaart (en dan heb je nog maar een krot), stuur ze dan naar Mars.
Want dan lijkt het niet alleen op profitariaat maar dan is het dat ook.
De liefde moet wel van twee kanten komen hé.
2
Het is niet meer dan juist dat alle bewoners van een huis/appartement een bijdrage geven.
Die vriendin eet en drinkt ook, wast zich, trekt de WC door, steekt het licht aan, zet de verwarming aan en spaart huishuur uit. Dat mag niet op kosten van iemand anders zijn, hoe groot de liefde ook is.
Toen mijn kinderen de school verlieten en werk vonden, moesten ze ook een deel van hun inkomen afgeven aan mij. Waarom zou een vriendin meer mogen dan een kind?
Oud 29 april 2018, 16:55   #40
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
gij wilt dus enkel iemand om uwe was en plas te doen, uw eten maakt, en waar je s'avonds uw vroegtijdige zaadlozing kwijt kan ???

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be