Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 mei 2018, 09:44   #21
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
U hebt torenhoge eisen gesteld van N-VA maar u hebt er niet voor gestemd... Dat is nu nog eens een houding waar mensen hun broek van afzakt.

Dit land valt trouwens niet te saneren. De vakbonden, het middenveld en de zuilen zullen vechten tot ze er bij neervallen om de verworven rechten te verdedigen. De toekomst zal hen worst wezen, de jeugd zal ervoor mogen opdraaien. Dat is nu eenmaal het grote nadeel van de vergrijzing: die ouwe mensen willen van geen wijken weten.
Ik heb getwijfeld maar inderdaad ik heb geen spijt dat ik er niet voor gestemd heb.
Wat is het plan van de N-VA dan ? Als ze nog eens deelnemen aan een regering en dit land toch niet te saneren valt? Zo veel als mogelijk de zakken vullen en na ons de zondvloed?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2018, 09:50   #22
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Je moet je niet alleen zorgen maken over Deutsche Bank me dunkt.

https://www.tijd.be/politiek-economi...n-ooit/9953072
Een deel van de stijging van de schuld van de Belgische gezinnen is te danken aan de domme lijn die Bart Tommelein aanhoudt:

https://forum.politics.be/showthread.php?p=8580109

De Nationale Bank tracht als aandeelhouder van de Europese Centrale Bank de oververhitting van de woonkredietbubbel te koelen door banken te verplichten meer reserves aan te houden voor woonkredieten van meer dan 80% van de vastgoedwaarde.

Bart Tommelein zegt neen.

In theorie is de ECB een politiek onafhankelijk orgaan; in praktijk zijn ze goed om de geldkraan open te draaien en het schuldmoeras te laten overstromen met meer schulden.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 2 mei 2018 om 09:51.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2018, 09:52   #23
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U hebt torenhoge eisen gesteld van N-VA maar u hebt er niet voor gestemd... Dat is nu nog eens een houding waar mensen hun broek van afzakt.

Dit land valt trouwens niet te saneren. De vakbonden, het middenveld en de zuilen zullen vechten tot ze er bij neervallen om de verworven rechten te verdedigen. De toekomst zal hen worst wezen, de jeugd zal ervoor mogen opdraaien. Dat is nu eenmaal het grote nadeel van de vergrijzing: die ouwe mensen willen van geen wijken weten.
Die ouwe mensen moeten niet wijken, van hun pensioen zal het niet afhangen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2018, 09:58   #24
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb getwijfeld maar inderdaad ik heb geen spijt dat ik er niet voor gestemd heb.
Wat is het plan van de N-VA dan ? Als ze nog eens deelnemen aan een regering en dit land toch niet te saneren valt? Zo veel als mogelijk de zakken vullen en na ons de zondvloed?
Feit is dat dit land niet te veranderen valt zonder een grote, diepgaande crisis. Veel mensen vinden het OK zoals het nu is en ze denken dat het altijd zo zal blijven. En wat het plan van N-VA is moet u niet aan mij vragen maar aan N-VA of aan hun woordvoerder.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2018, 10:09   #25
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Feit is dat dit land niet te veranderen valt zonder een grote, diepgaande crisis. Veel mensen vinden het OK zoals het nu is en ze denken dat het altijd zo zal blijven. En wat het plan van N-VA is moet u niet aan mij vragen maar aan N-VA of aan hun woordvoerder.
Dat zeg ik al jaren. Niemand gaat saneren omwille van electorale redenen. En vroeg of laat zal de troika het dus in onze plaats komen doen. En daar is men in feite op aan het wachten.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2018, 10:18   #26
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zeg ik al jaren. Niemand gaat saneren omwille van electorale redenen. En vroeg of laat zal de troika het dus in onze plaats komen doen. En daar is men in feite op aan het wachten.
Niemand KAN echt saneren in dit land. Kijk gewoon eens hoe er gereageerd wordt als De Wever nog maar zegt dat er nog veel te rapen valt in de sociale zekerheid, dan staat dit land al bijna op zijn kop. Het status quo behouden is zowat de belangrijkste opdracht van 99% van dit land.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2018, 10:19   #27
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is te betreuren dat ons land de banken heeft rechtgehouden. Als Fortis, Dexia, Ethias, KBC en ING in handen van de rechtbank gekomen waren bij een faillissement had ons land, en de rest van de wereld, een heuse crisis gekend. Tijdens deze crisis kon dan komaf worden gemaakt met verworven rechten. Uit de chaos kon dankzij creative destruction een nieuw sociaal-economisch systeem ontkiemen.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 2 mei 2018, 10:21   #28
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niemand KAN echt saneren in dit land. Kijk gewoon eens hoe er gereageerd wordt als De Wever nog maar zegt dat er nog veel te rapen valt in de sociale zekerheid, dan staat dit land al bijna op zijn kop. Het status quo behouden is zowat de belangrijkste opdracht van 99% van dit land.
Wat is jouw maatstaf van een land dat op zijn kop staat ?

Mijn maatstaf van een land dat op zijn kop staat zijn Zimbabwese toestanden.

Oud 2 mei 2018, 10:27   #29
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb er nu wel niet voor gestemd maar ik ben zwaar teleurgesteld in de N-VA .
Ze saneren niets.
En voor wie gaat ge volgende keer stemmen ? Ik zie geen enkele partij die alleen in staat is om het roer te keren.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2018, 10:29   #30
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
deze regering doet het verre van slecht. Kon nog stukken beter, door zwaar te snoeien in de ambtenarij en sociale zekerheid. Maar dat hebben ze helaas nog altijd niet gedaan.
Maar toch: leve deze regering van rechtvaardige rechtsen
:trololoo:
Oud 2 mei 2018, 10:30   #31
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
En is dat een probleem?
Of hebt ge liever dat we nog wat buitenlandse werkkrachten moeten aantrekken?
Zijn ze er dan mee gestopt misschien? Men krijgt zelfs veroordeelde terroristen nog niet buiten.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 2 mei 2018 om 10:31.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2018, 10:32   #32
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het geheugen van sommige mensen is echt heel kort.
De nva heeft gezegd voor de verkiezingen dat het tweeland in crisis verkeert, door de torenhoge staatsschuld. En dat het afbetalen daarvan bloed, zweet en tranen ging kosten.

Wie met die wetenschap in het achterhoofd, heimwee zou hebben naar Di Rupo, die moet maar links stemmen.

Wie vindt dat het best wat rapper mag gaan, moet maar op de nva stemmen.

En al de rest is praat voor de vaak.
Nog sneller dan nu?

Hou de standup comedy maar voor in K&K.
Oud 2 mei 2018, 11:16   #33
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Noels : de ramp staat voor de deur
De groeiende pensioenlast in combinatie met een ietwat sputterende economie en een stijgende rente en we zijn virtueel failliet.
Dan kunnen we leren van Griekenland.

Pensioenen op eenderde schakelen voor onbepaalde tijd..

Wat moeten we NIET leren van Griekenland?

Jonge mensen in de shit steken,of ondernemers en prive werknemers platbelasten en wegjagen.

Uiteindelijk mogen alle problemen bij de VEROORZAKERS gelegd worden,niet bij een nieuwe generatie.

Laatst gewijzigd door kelt : 2 mei 2018 om 11:18.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2018, 11:29   #34
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Zijn ze er dan mee gestopt misschien? Men krijgt zelfs veroordeelde terroristen nog niet buiten.
Dat kunnen we bezwaarlijk werkkrachten noemen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2018, 11:29   #35
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Nog sneller dan nu?

Hou de standup comedy maar voor in K&K.
Ge zit hier toch maar gretig te lezen in deze draad.
En niet op de site van het belang.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2018, 11:44   #36
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nergens in Europa werd aan het zogenaamde "middenveld" meer macht toegekend als in dit bric-a-brac land. Dat het middenveld daar ferm misbruik van maakt bewijst de Arco-affaire en de feitelijke, onwettige monopoliepositie die de vakbonden in dit land uitoefenen in de sector van de sociale zekerheid. Ik heb in het verleden reeds herhaaldelijk gewezen op het niet te ontkennen feit dat de vakbonden hier overheidsopdrachten uitoefenen en deze opdracht verworven hebben zonder te beantwoorden aan de aanbestedingswetgeving. Sommigen op dit forum hebben daarop gereageerd als door een wesp gestoken.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2018, 11:51   #37
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht

Jonge mensen in de shit steken,of ondernemers en prive werknemers platbelasten en wegjagen.

Uiteindelijk mogen alle problemen bij de VEROORZAKERS gelegd worden,niet bij een nieuwe generatie.
Sommige CEO's van de banken hebben inderdaad een gouden handdruk gehad, het zal ze leren!
De anderen hebben als straf moeten verder doen aan hetzelfde loon.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 2 mei 2018 om 11:51.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2018, 11:56   #38
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar zit de schoofzak nu weer ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2018, 12:00   #39
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik heb de indruk dat u niet echt weet hoeveel een gepensioneerde Griek(se) maandelijks ontving voor de crisis...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2018, 12:11   #40
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie zijn er volgens jou de veroorzakers ? Veroorzakers van wat ?

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be