Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 7 mei 2018, 14:27   #21
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Dat ze dat maar doen dan.
Dan kunnen de N-VA'ers weer gaan zeuren over "wereldvreemde rechters". Terwijl die man gewoon zijn plicht moet doen. Hij heeft niets anders van de trouwers te eisen dan wat wettelijk is vastgelegd.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2018, 14:33   #22
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ja, one way ticket naar Zandbakistan.

Meer dan ooit "Aanpassen of Opkrassen"
Niet echt neen, maar ik kan inkomen dat jij geen expert bent inzake rechten in ons land.

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 7 mei 2018 om 14:33.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2018, 14:43   #23
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Niet echt neen, maar ik kan inkomen dat jij geen expert bent inzake rechten in ons land.
benieuwd of "de betrokkenen" evengoed hun plichten kennen als hun "rechten".

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2018, 14:51   #24
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
benieuwd of "de betrokkenen" evengoed hun plichten kennen als hun "rechten".
Dat is eigenlijk niet zo belangrijk want "Nemo censetur ignorare legem".
Oud 7 mei 2018, 15:08   #25
DewareJakob

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Een ambtenaar die om een niemendal zijn werk niet doet. Hopelijk volgt er gauw een uitbrander voor deze man.

Enfin, de discussie is al eerder gevoerd. Zie aldaar.
Dit is niet 'een niemendal'. Het is weer eens heel tekenend hoe diep godsdienst-extremisme is binnengedrongen in deze maatschappij, geridiculiseerd door een groep die daar hun politiek gewin uit hopen te halen.
Oud 7 mei 2018, 15:10   #26
DewareJakob

Standaard

Citaat:
Die bij de voltrekking van het huwelijk optreedt als ambtenaar van de burgelijke stand. En zich dus neutraal moet opstellen.
Dus niet mag reageren op openlijke discriminatie op basis van geslacht. Je blijft maar door het onverdedigbare verdedigen.

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 7 mei 2018 om 15:11.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2018, 15:27   #27
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

In het parlement zijn er ook verkozenen die andere verkozenen weigeren een hand te geven. Ik zou dan gewoon in het gezicht spuwen en verder doen. Dat is dan mijn geloof. Moeten ze dan ook maar aanvaarden.

Ik heb dat al eens geprobeerd om iemand die me een hand wilde geven de hand te weigeren maar dat lukte me niet. De haat of de waanzin moeten echt wel al heel diep zitten om een mens een hand te weigeren. Het lokaal op voorhand verlaten lukt wel.
Oud 7 mei 2018, 15:31   #28
DewareJakob

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
In het parlement zijn er ook verkozenen die andere verkozenen weigeren een hand te geven. Ik zou dan gewoon in het gezicht spuwen en verder doen. Dat is dan mijn geloof. Moeten ze dan ook maar aanvaarden.

Ik heb dat al eens geprobeerd om iemand die me een hand wilde geven de hand te weigeren maar dat lukte me niet. De haat of de waanzin moeten echt wel al heel diep zitten om een mens een hand te weigeren. Het lokaal op voorhand verlaten lukt wel.
Ik zou zelfs Calvo een hand geven als dat op dat ogenblik van mij verwacht wordt. Beleefdheid weetje wel. (Maar dat hand dan later wel een uur afkoken in een ontsmettende vloeistof )
Oud 7 mei 2018, 15:39   #29
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Dus niet mag reageren op openlijke discriminatie op basis van geslacht. Je blijft maar door het onverdedigbare verdedigen.
Er is in het geheel geen sprake van een discriminatie. Mensen hebben het volste recht om een onderscheid in begroetingswijzen te maken tussen mannen en vrouwen. Dat gebeurt immers ook in onze cultuur.
Oud 7 mei 2018, 15:40   #30
DewareJakob

Standaard

Citaat:
Er is in het geheel geen sprake van een discriminatie. Mensen hebben het volste recht om een onderscheid in begroetingswijzen te maken tussen mannen en vrouwen. Dat gebeurt immers ook in onze cultuur.
Ik ga ervan uit dat je dit ook echt gelooft.
Oud 7 mei 2018, 15:42   #31
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Helemaal geen kwestie van 'haat', wel van cultureel gebruik.

Ik heb mijn tantes en nichten ook nooit gekust, ofschoon ze dat van mij verwachtten. Niet uit haat, wel omdat ik dat te intiem vond.
Oud 7 mei 2018, 15:44   #32
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Ik ga ervan uit dat je dit ook echt gelooft.
Ja. Is al uitgebreid besproken in het Aaron Berger-topic.
Oud 7 mei 2018, 15:56   #33
DewareJakob

Standaard

Citaat:
Helemaal geen kwestie van 'haat', wel van cultureel gebruik.

Ik heb mijn tantes en nichten ook nooit gekust, ofschoon ze dat van mij verwachtten. Niet uit haat, wel omdat ik dat te intiem vond.
Tantes kussen intiem? Wat een invulling geef jij aan iets wat duidelijk een heel gangbare begroeting is bij familie...
Elk ritueel, van begroetingen tot huwelijken, hebben de waarde die je er aan geeft. Als je perceptie van een handdruk (of een kus aan je tante) een seksuele daad is, dan is er duidelijk wat mis.
Oud 7 mei 2018, 15:58   #34
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar zit de grote fout en komedie! Het zijn onze rechten in ons land. Wie als vreemdeling in onze maatschappij niet wil passen hoeft niet naar onze wetten en rechten te wijzen om er misbruik van te maken en enkel te staan zwaaien met wat hem of haar past!
In bepaalde landen hun voeten vegen aan de mensenrechten en de godsdienstvrijheid van de anderen... en als ze hier aankomen ermee staan zwaaien!

Laatst gewijzigd door andev : 7 mei 2018 om 15:59.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2018, 16:02   #35
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Daar zit de grote fout en komedie! Het zijn onze rechten in ons land. Wie als vreemdeling in onze maatschappij niet wil passen hoeft niet naar onze wetten en rechten te wijzen om er misbruik van te maken en enkel te staan zwaaien met wat hem of haar past!
Kan je mij in casu de vigerende wetgeving citeren? Kwestie van goed te onderstrepen van welke regel er misbruik is gemaakt.

Citaat:
In bepaalde landen hun voeten vegen aan de mensenrechten en de godsdienstvrijheid van de anderen... en als ze hier aankomen ermee staan zwaaien!
Ah, je zou misschien willen dat wij hun wetten hier op hen toepassen?
Oud 7 mei 2018, 16:02   #36
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Tantes kussen intiem? Wat een invulling geef jij aan iets wat duidelijk een heel gangbare begroeting is bij familie...
Elk ritueel, van begroetingen tot huwelijken, hebben de waarde die je er aan geeft. Als je perceptie van een handdruk (of een kus aan je tante) een seksuele daad is, dan is er duidelijk wat mis.
Intimiteit is niet hetzelfde als seksualiteit, beste Jakob. Praten over heel persoonlijke zaken kan mij ook te intiem zijn, zonder dat het over seksuele aangelegenheden hoeft te gaan.
Oud 7 mei 2018, 16:22   #37
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kan je mij in casu de vigerende wetgeving citeren? Kwestie van goed te onderstrepen van welke regel er misbruik is gemaakt.

Ah, je zou misschien willen dat wij hun wetten hier op hen toepassen?
Helemaal niet! Ik bedoel dat ze hier over mensenrechten enz beginnen om van ons te eisen dat ze hier mogen doen wat ze willen en krijgen wat ze eisen!
Hoofddoekjes, halal, onverdoofd slachten, zomaar al de rechten en geldelijke steun krijgen die onze eigen mensen krijgen enz daarvoor komen ze op de proppen met de mensenrechten en de godsdienstvrijheid! Terwijl die hen geen bal kunnen schelen, vooral tov anderen, als ze in hun eigen land zijn!
Oud 7 mei 2018, 16:30   #38
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Helemaal niet! Ik bedoel dat ze hier over mensenrechten enz beginnen om van ons te eisen dat ze hier mogen doen wat ze willen en krijgen wat ze eisen!
Iedereen mag dat, vragen staat vrij. Het krijgen is iets anders. En in tegenstelling tot je wat je steeds beweert, krijgen 'zij' niet alles wat zij willen. Verre van zelfs.

Citaat:
Hoofddoekjes, halal, onverdoofd slachten, zomaar al de rechten en geldelijke steun krijgen die onze eigen mensen krijgen enz daarvoor komen ze op de proppen met de mensenrechten en de godsdienstvrijheid! Terwijl die hen geen bal kunnen schelen, vooral tov anderen, als ze in hun eigen land zijn!
Dus geen mensenrechten voor 'hen'?
Terwijl die op iedereen die hier zit van toepassing zijn?

Misschien kunnen wij de Grondwet aanpassen in de zin van: 'de vrijheden aangeboden in deze Grondwet zijn niet van toepassing op Moslims'. Zou je zo tevreden zijn?

Dan zou uiteraard onze NVA-schepen 100% gelijk hebben en de wet volmondig respecteren, daar het recht op huwelijk niet zou gelden voor Moslims. Beter, hij zou zelfs vanaf de aanvraag geweigerd kunnen hebben.

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 7 mei 2018 om 16:33.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2018, 16:48   #39
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Iedereen mag dat, vragen staat vrij. Het krijgen is iets anders. En in tegenstelling tot je wat je steeds beweert, krijgen 'zij' niet alles wat zij willen. Verre van zelfs.

Dus geen mensenrechten voor 'hen'?
Terwijl die op iedereen die hier zit van toepassing zijn?

Misschien kunnen wij de Grondwet aanpassen in de zin van: 'de vrijheden aangeboden in deze Grondwet zijn niet van toepassing op Moslims'. Zou je zo tevreden zijn?

Dan zou uiteraard onze NVA-schepen 100% gelijk hebben en de wet volmondig respecteren, daar het recht op huwelijk niet zou gelden voor Moslims. Beter, hij zou zelfs vanaf de aanvraag geweigerd kunnen hebben.
Jij maakt het heel simpel: de ganse wereldbevolking heeft het recht hier in ons landje van de godsdienstvrijheid en de mensenrechten te genieten!
Ze mogen hier met honderdduizenden, miljoenen zelfs binnenstromen.
En allemaal vechten voor hetgeen zij willen aan mensenrechten en godsdienstvrijheid.
En aangezien ze niet allemaal hetzelfde willen zal het niet lang duren voor ze elkaar gaan uitmoorden...
Het blijven tenslotte "groepen" met elk hun eigen wensen.
En misschien is dat een stukje van onze toekomst: niet wij gaan het oplossen, ze zullen het straks zelf oplossen: groep tegen groep.

Laatst gewijzigd door andev : 7 mei 2018 om 16:52.
Oud 7 mei 2018, 17:35   #40
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Huwelijk weigeren niet in strijd met Mechelse aanpak

http://www.standaard.be/cnt/dmf20180507_03501535

Citaat:
De burgemeester van Mechelen, Bart Somers (Open VLD), verdedigt zijn eerste schepen, Marc Hendrickx (N-VA). Die heeft geweigerd een huwelijk te voltrekken omdat de bruid hem geen hand wilde geven.

Mechelen geldt als een voorbeeld van de inclusieve aanpak van samenlevingsproblemen, zonder hokjesdenken of apartheid. Maar af en toe loopt het toch nog fout. Marc Hendrickx (N-VA), schepen voor Burgerlijke Stand in de stad, maakt zich op zijn Facebookpagina boos om een voorval vanmiddag.

Een bruid weigerde hem de hand te schudden toen Hendrickx haar en haar man begroette voor het voltrekken van het huwelijk. Volgens de moslima mocht ze hem niet de hand schudden vanwege haar godsdienst.

‘Ik heb haar op een vriendelijke manier duidelijk gemaakt dat zo’n begroeting een deel van onze cultuur is. Daarop heeft het paar het stadhuis verlaten’, getuigt Hendrickx, die niet van plan is van mening te veranderen. ‘Ik zit geregeld samen met vertegenwoordigers van de moskeeën en ze weten dat ik hier niet op toegeef.’

‘Morele onmogelijkheid om huwelijk te voltrekken’

Burgemeester Somers, de drijvende kracht achter de inclusieve aanpak van zijn stad, blijft achter zijn eerste schepen staan. ‘Dit is niet strijdig met mijn aanpak’, zegt hij. ‘Trouwen is een grondrecht, maar er bestaat ook zoiets als de morele onmogelijkheid om in dergelijke gevallen de trouw nog voort te zetten.’

Somers zegt dat hij zelf al hetzelfde heeft gedaan, zij het dat de standpunten toen nog iets scherper waren verwoord. ‘Dit is een moeilijke, maar belangrijke discussie. Wij willen een inclusief beleid voeren, maar we staan ook voor principes als de gelijkheid van man en vrouw en het afzetten tegen segregatie.’

‘In mijn stad bestaan er ook geen aparte zwemuren voor meisjes’, zegt Somers, die eerder de Iraanse ambassadeur met de vinger wees omdat hij meisjes geen hand wilde geven. ‘Jongens en meisjes mogen niet in een apart circuit opgroeien’, zegt hij. ‘Maar ik wil ook niet dramatiseren. Dit is een marginaal fenomeen. Ik heb al honderden moslima’s in mijn stad een hand gegeven, zonder problemen.’

Ook incidenten in Brussel en Gent

Hendrickx is ook niet de eerste die een bruid in het stadhuis krijgt die weigert hem een hand te geven. De Brusselse schepen Alain Courtois (MR) weigerde om die reden al herhaaldelijk joodse, protestantse en islamitische koppels te trouwen. De Gentse schepen van Burgerzaken, Sofie Bracke (Open VLD), stootte op hetzelfde probleem en reageerde geshockeerd.

Naar aanleiding van de incidenten is er in het Mechelse schepencollege een open gesprek geweest over de te volgen lijn. Volgens Somers heeft zijn schepen gehandeld volgens die afspraken. ‘Ik begrijp dat ze van elkaar wisten dat er een probleem met het schudden van handen zou zijn, maar dat er vooraf geen gesprek was geweest om het uit te klaren. Dit was misschien te voorkomen geweest. Ik zal nu het debat met die mensen aangaan en hen proberen te overtuigen waarom dit voor ons zo belangrijk is.’

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be