Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 mei 2018, 07:43   #21
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Het gaat niet over de vraag of De Wever al dan niet gelijk heeft.

Het gaat over het feit dat De Wever een uitspraak doet en de ouders schuld aanwrijft inzake de recente dood van hun kind, terwijl deze ouders nog volop aan het rouwen zij over het jammerlijk verlies van hun kind. Het verlies van een kind, één van de ergste dingen die ouders kunnen meemaken. Daarover gaat het.
Daar gaat nu wel over, Einstein.
Ge moet dat ook eens kunnen toegeven, he. Als hij gelijk heeft heeft hij gelijk. Punt.
Oud 26 mei 2018, 07:51   #22
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het gaat over het feit dat De Wever een uitspraak doet en de ouders schuld aanwrijft inzake de recente dood van hun kind, terwijl deze ouders nog volop aan het rouwen zijn over het jammerlijk verlies van hun kind. Het verlies van een kind, één van de ergste dingen die ouders kunnen meemaken. Daarover gaat het.
Naast uw opmerking had men zich ook de vraag kunnen stellen: hadden die ouders zich aan die gevaarlijke tochten moeten wagen (niet de eerste in hun geval) dan had hun kindje nog in leven geweest.

Dat een verlies van een kind inderdaad één van de ergste dingen is die ouders kan overkomen dat weet iedereen maar in dit geval had het niet zo moeten zijn als de ouders zich niet aan gevaarlijke tochten gewaagd hadden.

p.s.

Met alle 'geweld' probeert men het nu in 'onze' schoenen te schuiven, dat wij mensen de schuld zijn, dat de agent de schuldige is voor het verlies van een kindje.

Laten we niet vergeten dat die mensen hier illegaal in het land waren en hier eigenlijk totaal niet hadden moeten zijn.

Men probeert de schuld, na bepaalde door hem gesproken woorden, in BDW zijn schoenen te schuiven en dat lijkt mij een totaal uit de lucht gegrepen actie van bepaalde 'groepen' die hem handig een 'kopje' kleiner willen maken via deze zaak.

BDW had zeker geen ongelijk. (persoonlijke mening)

Laatst gewijzigd door Universalia : 26 mei 2018 om 07:52.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2018, 07:51   #23
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Trouwens, Het Oosten: "Het verlies van een kind, één van de ergste dingen die ouders kunnen meemaken": Voornamelijk als het grotendeels je eigen schuld als ouder is door puur onverantwoord gedrag MEERDERE MALEN.
Dat moest eens slecht aflopen. Dat lijkt me een evidentie, maar uiteraard niet voor jouw brein.
Oud 26 mei 2018, 07:53   #24
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Trouwens, Het Oosten: "Het verlies van een kind, één van de ergste dingen die ouders kunnen meemaken": Voornamelijk als het grotendeels je eigen schuld als ouder is door puur onverantwoord gedrag MEERDERE MALEN.
Dat moest eens slecht aflopen. Dat lijkt me een evidentie, maar uiteraard niet voor jouw brein.
Zo zie ik dat in dit geval ook.
Oud 26 mei 2018, 07:55   #25
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Het is wel zo dat ze in Duitsland al niet binnen mochten, wat kwamen ze hier dan doen met 2 kleine kinderen erbij?
Op z'n minst onverantwoord vind ik, zeker bij donker en zich goed bewust dat ze in overtreding waren.

Blijft uiteraard een dramatische afloop maar men moet ook alles in acht nemen.
De laatste tijd zijn die jongens alsmaar agressiever, moeten we dat dan maar goed vinden en terug in ons hol kruipen zoals we reeds zolang doen?
Het antwoord is hier te vinden:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Als ze zoiets in hun land proberen worden ze opgeblazen met een bazooka of doorzeefd door machinegeweren. Hier worden ze gesust door de premier die zijn politie verloochent. Voor mij is dat vooral een brug te ver.
Ik denk niet dat er mensen te vinden zijn die hun eigen leven en dat van hun kinderen in de handen van misdadigers-mensensmokkelaars willen leggen als er geen reden is om te vluchten van 'nog erger'.

Vanuit ons land, met onze wetgeving en persoonlijke bescherming is het gemakkelijk met een beschuldigende vinger naar de ouders te wijzen.

Ik blijf er bij deze problemen kan je alleen oplossen door de oorzaak weg te nemen. Wie in eigen land in relatieve vrijheid, vrede en welvaart leeft neemt geen grote risico's met zijn kinderen.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2018, 08:04   #26
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het gaat over het feit dat De Wever een uitspraak doet en de ouders schuld aanwrijft inzake de recente dood van hun kind, terwijl deze ouders nog volop aan het rouwen zijn over het jammerlijk verlies van hun kind. Het verlies van een kind, één van de ergste dingen die ouders kunnen meemaken. Daarover gaat het.
Daar gaat het inderdaad over. Allee, toch bij mensen die BDW koste wat kost als onmens willen afschilderen. Bij rationele mensen ligt dat anders.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2018, 08:08   #27
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Naast uw opmerking had men zich ook de vraag kunnen stellen: hadden die ouders zich aan die gevaarlijke tochten moeten wagen (niet de eerste in hun geval) dan had hun kindje nog in leven geweest.

Dat een verlies van een kind inderdaad één van de ergste dingen is die ouders kan overkomen dat weet iedereen maar in dit geval had het niet zo moeten zijn als de ouders zich niet aan gevaarlijke tochten gewaagd hadden.

p.s.

Met alle 'geweld' probeert men het nu in 'onze' schoenen te schuiven, dat wij mensen de schuld zijn, dat de agent de schuldige is voor het verlies van een kindje.

Laten we niet vergeten dat die mensen hier illegaal in het land waren en hier eigenlijk totaal niet hadden moeten zijn.

Men probeert de schuld, na bepaalde door hem gesproken woorden, in BDW zijn schoenen te schuiven en dat lijkt mij een totaal uit de lucht gegrepen actie van bepaalde 'groepen' die hem handig een 'kopje' kleiner willen maken via deze zaak.

BDW had zeker geen ongelijk. (persoonlijke mening)
Of De Wever gelijk heeft, laat ik in het midden (de vraag kan ook gesteld worden: waaróm nu vluchtten ouders ten einde raad met kleine kinderen en nemen ze zulke risico's?). De 'clou' van de zaak is hier: De Wever deed een uitspraak op een hoogst ongepast ogenblik.

Eigenlijk is het schandalig wat de man vertelde terwijl de ouders nog diep treuren over het recent verlies van hun kind. Onbegrijpelijk. En vooral : hardvochtig!

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 26 mei 2018 om 08:09.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2018, 08:09   #28
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Het antwoord is hier te vinden:

Ik denk niet dat er mensen te vinden zijn die hun eigen leven en dat van hun kinderen in de handen van misdadigers-mensensmokkelaars willen leggen als er geen reden is om te vluchten van 'nog erger'.

Vanuit ons land, met onze wetgeving en persoonlijke bescherming is het gemakkelijk met een beschuldigende vinger naar de ouders te wijzen.

Ik blijf er bij deze problemen kan je alleen oplossen door de oorzaak weg te nemen. Wie in eigen land in relatieve vrijheid, vrede en welvaart leeft neemt geen grote risico's met zijn kinderen.
Als ge het zo tenenkrullend en wollen sokkend breiend als boomvrijer wilt spelen: De problemen van de wereld kan je alleen oplossen door de mens definitief te 'verwijderen' uit de natuur.
Hoe? ...Bullshit, ga je nu zeggen of schrijven?

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 26 mei 2018 om 08:10.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2018, 08:15   #29
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Denkt ge dat die ouders begrepen hebben wat De Wever gezegd heeft ?
Zijn woorden zijn bedoeld voor wie misbruik maakt van de dood van het kind.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2018, 08:39   #30
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Afgezien van al dat populistisch getoeter heerft het gezin wel degelijk de mogelijkheid om in België te blijven.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/05...-wel-twee-and/

Citaat:
Er zijn twee dingen die in België theoretisch mogelijk zijn
Tot spijt van Bart & co.
Oud 26 mei 2018, 08:43   #31
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Afgezien van al dat populistisch getoeter heerft het gezin wel degelijk de mogelijkheid om in België te blijven.
Tot spijt van Bart & co.
Tot spijt van mij ook. Behalve als het binnen de muren van Sint-Gillis zou zijn.
Dus ja: nu ook tot mijn spijt. 't Kloteland verbetert er echt niet op.
Oud 26 mei 2018, 09:01   #32
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Tot spijt van Bart & co.
Zelfs als hun assiel reeds afgewezen werd ?
Opent perspectieven.
Oud 26 mei 2018, 09:06   #33
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Zelfs als hun assiel reeds afgewezen werd ?
Opent perspectieven.
Dat is niks nieuws. Francken heeft op die wijze al honderden christenen asiel verleend.
Oud 26 mei 2018, 09:14   #34
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Tot spijt van Bart & co.
Van mij ook, wie zegt slachtoffer te zijn van mensenhandelaars maar tegelijk weigert die mensen aan te duiden, komt mij niet echt geloofwaardig over.
Oud 26 mei 2018, 09:19   #35
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is niks nieuws. Francken heeft op die wijze al honderden christenen asiel verleend.
Ik heb de indruk dat het niet de eerste maal is dat u daarmee komt aandraven.
Meer nog, het lijkt mij dat vooral het feit dat het om christenen gaat u geweldig op de heupen werkt.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2018, 09:24   #36
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik heb de indruk dat het niet de eerste maal is dat u daarmee komt aandraven.
Meer nog, het lijkt mij dat vooral het feit dat het om christenen gaat u geweldig op de heupen werkt.
Oei ik heb een gevoelige snaar geraakt. Goed zo
Oud 26 mei 2018, 09:32   #37
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat heeft dat er mee te maken ?
Hun asiel zal wel nog niet afgewezen zijn.
Oud 26 mei 2018, 10:31   #38
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ik heb me onthouden van commentaar totngogtoe.....totdat inderdaad alle feiten boven water gekomen zijn...

-een politieman zit nu in ernstige problemen,afgezien van het feit dat hij nu voor de rest van zijn leven zal zitten denken van "wat als....,wat indien ik....,piekerend over dat kind
-Die ouders zijn nu kompleet ontmaskerd als onverantwoorde overtreders van tenminste de Belgische wetgeving (zeker 2 keer een bevel tot verlaten grondgebied genegeerd) en bovendien,ziet het er naar uit ,was het doen van "rallies en verstoppertje spelen" tegen de politiediensten hier en elders hen niet vreemd,met hun kind er bij...
-poco links is,voor de zoveelste keer,in de zak gezet met hun gehuil.
-BDW heeft volledig gelijk...
-zelfs onze premier is even "in de val" gelopen in het rondje "emo-TV",hij kon ook niet weten welk geboefte die ouders in werkelijkheid zijn,en waardoor hun kind nu dood is...

En hopelijk worden er nu middelen ingezet om dat koppel EFFECTIEF en DEFINITIEF uit Belgie te verwijderen.Dit is niet het soort mensen dat zelfs maar in aanmerking moet komen voor enigerlei statuut.....
Uiteraard heeft De Wever gelijk met dat nuchter statement.
Alleen, zijn tegenstanders zien een klein gaatje en springen daarop zoals vliegen op een koeienstront, in de hoop hem maximaal te beschadigen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2018, 10:49   #39
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Wat heeft dat er mee te maken ?
Hun asiel zal wel nog niet afgewezen zijn.
Je vroeg of dat zomaar kan.

Ja dus: ze kunnen een humanitair visum krijgen.
Oud 26 mei 2018, 10:53   #40
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Medeleven hebben met die ouders? Nooit ofte nimmer. Zij gebruikten hun kind als levend schild. Opvallend dat zij hun zoontje niet uit het voertuig hingen. Maar voor dat klootjesvolk heeft een meisje veel minder waarde. Doet mij denken aan zigeuners die hun kinderen verminken om meer en grotere aalmoezen te krijgen.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 26 mei 2018 om 11:01.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be