Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 7 juni 2018, 18:31   #21
JeeBee
Minister-President

JeeBee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Het staat u vanzelfsprekend vrij om.......
Bla
Bla Bla
Bla bla bla
....is voor (veel) later……..
De zoveelste (de zevenendertigste of zo) haast identieke copy/paste zonder wezenlijke bijdrage aan het onderwerp.

Of hoe je over bepaalde onderwerpen (die je technisch écht niet beheerst om het beleefd te zeggen) veelschrijver kan zijn zonder écht veel (zinnigs) te schrijven.

Misschien kan je wat 'likes' in India kopen.
Oud 7 juni 2018, 19:27   #22
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
De zoveelste (de zevenendertigste of zo) haast identieke copy/paste zonder wezenlijke bijdrage aan het onderwerp.

Of hoe je over bepaalde onderwerpen (die je technisch écht niet beheerst om het beleefd te zeggen) veelschrijver kan zijn zonder écht veel (zinnigs) te schrijven.

Misschien kan je wat 'likes' in India kopen.
De post waarop u louter ad hominem reageert is niet mijn zevenendertigste maar slechts mijn tweede bijdrage aan deze draad, waarvan het onderwerp is “De Crem pusht aankoop F-35 “. Mijn posts gaan uiteraard daar over.

Het staat u vanzelfsprekend vrij om een persoonlijke – zij het onjuiste – mening te hebben over mijn kennis van zaken, maar elkeen kan vaststellen dat ik tenminste geen leugens nodig heb om een standpunt uiteen te zetten.
Gwylan is offline  
Oud 8 juni 2018, 08:31   #23
JeeBee
Minister-President

JeeBee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
maar slechts mijn tweede bijdrage aan deze draad,
Juist ja, aan DEZE draad.
Oud 8 juni 2018, 14:40   #24
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Juist ja, aan DEZE draad.
Je weet maar al te goed dat Gwylan ALTIJD bij het onderwerp blijft.

Het bewijs dat je liegt staat enkele postst hoger.

Citaat:
Deze draad gaat over "het onderwerp". En daar reageerde Gwylan geen 37 keer op.

Wat "wezenlijke bijdragen" betreft rijdt Gwylan in een Porsche en jij in één van de weinige "geiten" die nog bestaan.
Oud 10 juni 2018, 14:33   #25
Gwylan
Minister-President

Standaard

Pas terug “uit den vreemde” neem ik via Krantenkoppen.be kennis van dit artikeltje, waarin uw staatssecretaris De Crem niet enkel zijn volkomen gebrek aan inzicht in de internationale politiek etaleert, maar er tevens nogmaals gebruik van maakt om als regeringslid – nog voor de bekendmaking van het advies vanwege uw krijgsmacht – zijn voorkeur voor de Amerikaanse F-35 te kennen te geven, en aldus elk mogelijk laatste greintje vermoeden van objectiviteit bij de keuze van nieuwe gevechtsvliegtuigen de kop indrukt .

Op zich is dat eigenlijk al straf genoeg, maar het verbaast zo mogelijk nog méér nadat we zopas in La Malbaie Quebec het nieuwste staaltje van volstrekte onbetrouwbaarheid vanwege zijn idool Trump mochten meemaken….

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/06...sche-navo-op6/

Ik wil aannemen dat De Crem dat minstens deels doet om zijn minister Reynders een politieke hak te zetten, maar zijn “actie” getuigt in ieder geval van een uiterst beperkte politieke intelligentie.

Laatst gewijzigd door Gwylan : 10 juni 2018 om 15:01.
Gwylan is offline  
Oud 10 juni 2018, 14:51   #26
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Over de invloed van De Crem zou ik me niet te druk maken. Hij had als bevoegde minster zelfs niets in de politieke pap te brokkelen. Dat geldt ook voor de huidige minister van defensie. Het zal de blauwe meerderheid in de federale regering zijn die de doorslag geeft.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 10 juni 2018 om 14:52.
Knuppel is offline  
Oud 10 juni 2018, 15:00   #27
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Over de invloed van De Crem zou ik me niet te druk maken. Hij had als bevoegde minster zelfs niets in de politieke pap te brokkelen. Dat geldt ook voor de huidige minister van defensie. Het zal de blauwe meerderheid in de federale regering zijn die de doorslag geeft.
Ik denk dat u gelijk hebt, althans, voor zover u met "federale regering" de huidige of een volgende bedoelt...
Gwylan is offline  
Oud 10 juni 2018, 15:05   #28
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat u gelijk hebt, althans, voor zover u met "federale regering" de huidige of een volgende bedoelt...
Ik snap wat je bedoelt. Wie de volgende regering zal domineren weten we niet.
Feit blijft dat noch De Crem, noch zijn partij, noch de N-VA meer in de pap zullen te brokkelen hebben dan vandaag het geval is.
Oud 10 juni 2018, 15:46   #29
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik snap wat je bedoelt. Wie de volgende regering zal domineren weten we niet.
Feit blijft dat noch De Crem, noch zijn partij, noch de N-VA meer in de pap zullen te brokkelen hebben dan vandaag het geval is.
Ik durf vermoeden dat de voorzitter van de PS bij de volgende verkiezingen niet nogmaals de stommiteit zal begaan om de MR bij voorbaat uit te sluiten van deelname aan onder andere de “Gouvernement de la Fédération Wallonie-Bruxelles” (sic), stommiteit zonder dewelke de MR wellicht nooit een federale regeringscoalitie met ondermeer de N-VA zou hebben aangegaan.

Ergo, alles is mogelijk….
Gwylan is offline  
Oud 10 juni 2018, 15:56   #30
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De MR zal evenmin geneigd zijn om weerom gedomineerd te worden door de PS.
Beide partijen verliezen echter. De PS zelfs 10% in Brussel. Idem de "Vlaamse" partijen in Vlaanderen.
Het ziet er naar uit dat Belgique in een Tsjecho-Slovaaks scenario terecht gaat komen.
Is het niet na de volgende verkiezingen, dan wel na een van de volgende, maar ooit is het zover.
Oud 10 juni 2018, 16:13   #31
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Waar halen sommige van mijn mede-forummers het toch vandaan?

De dag dat de regering verklaart dat ze zullen afwijken van de procedure zoals beschreven in het request-for-government-proposal ,dat is de dag dat alles weer open zal liggen .Ik kan me alleen maar zoiets voorstellen als er een echte,zware ,ruzie zou zijn...(hetgeen bepaalde oppositiepartijen wekenlang hebben proberen te bewerkstelligen...)

Die dag is nog niet gekomen.

Momenteel is er voor ons,buitenstaanders, maar één kansenverhouding bekend aangaande de kandidaten: 50/50.

Bij de proclamatie van de geslaagde kandidaaat zullen we dan wel vernemen wat de werkelijke verhouding uiteindelijk geworden is.

Laatst gewijzigd door kelt : 10 juni 2018 om 16:14.
kelt is offline  
Oud 10 juni 2018, 18:01   #32
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Waar halen sommige van mijn mede-forummers het toch vandaan?

De dag dat de regering verklaart dat ze zullen afwijken van de procedure zoals beschreven in het request-for-government-proposal ,dat is de dag dat alles weer open zal liggen .Ik kan me alleen maar zoiets voorstellen als er een echte,zware ,ruzie zou zijn...(hetgeen bepaalde oppositiepartijen wekenlang hebben proberen te bewerkstelligen...)

Die dag is nog niet gekomen.

Momenteel is er voor ons,buitenstaanders, maar één kansenverhouding bekend aangaande de kandidaten: 50/50.

Bij de proclamatie van de geslaagde kandidaaat zullen we dan wel vernemen wat de werkelijke verhouding uiteindelijk geworden is.
Ik vind dergelijke politieke naïviteit wel enige charme hebben, eigenlijk.
Gwylan is offline  
Oud 10 juni 2018, 18:36   #33
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

LIEGT DE CREM ?
In "de 7de dag" beweerde De Crem méérdere malen dat de Vlaamse industrie zou een graan meepikken bij de bouw van de F-35.
Tot op heden werd gesteld dat Vlaanderen voor 0 % zou meepikken hieraan.

Laatst gewijzigd door Boduo : 10 juni 2018 om 18:37.
Boduo is offline  
Oud 10 juni 2018, 18:40   #34
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
LIEGT DE CREM ?
In "de 7de dag" beweerde De Crem méérdere malen dat de Vlaamse industrie zou een graan meepikken bij de bouw van de F-35.
Tot op heden werd gesteld dat Vlaanderen voor 0 % zou meepikken hieraan.
Wat de Belgische Luchtvaartindustrie zal "meepikken" van de eventuele beslissing voor de F-35 staat ongetwijfeld netjes ingevuld in de daartoe bestemde vakjes van de offerte....met KONKRETE cijfers...Ik kan me best voorstellen dat de Amerikanen erg hun best zullen gedaan hebben in hun streven om "non-partner" klanten toch binnen te trekken...Het feit dat de Canadezen afgehaakt hebben biedt ongetwijfeld mogelijkheden.

Maar mijn indruk is dat op dit punt BAE-systems/Airbus in Belgie VEEL sterker staan....Ze kopen nu al jaarlijks voor miljarden euro luchtvaarspullen aan onze industrie...

soit.

Het me absoluut niet verwonderen dat NU REEDS,via het wereldwijde systeem van first-/second- en tird-tier onderaannemers in de luchtvaartindustrie er al stukjes F-35 en Typhoon vervaardigd worden in Belgie

Laatst gewijzigd door kelt : 10 juni 2018 om 18:50.
kelt is offline  
Oud 10 juni 2018, 18:48   #35
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat de Belgische Luchtvaartindustrie zal "meepikken" van de eventuele beslissing voor de F-35 staat ongetwijfeld netjes ingevuld in de daartoe bestemde vakjes van de offerte....met KONKRETE cijfers...Ik kan me best voorstellen dat de Amerikanen erg hun best zullen gedaan hebben in hun streven om "non-partner" klanten toch binnen te trekken...

Maar mijn indruk is dat op dit punt BAE-systems/Airbus in Belgie VEEL sterker staan....Ze kopen nu al jaarlijks voor miljarden euro luchtvaarspullen aan onze industrie...

soit.

Het me absoluut niet verwonderen dat NU REEDS,via het wereldwijde systeem van first-/second- en tird-tier onderaannemers in de luchtvaartindustrie er al stukjes F-35 en Typhoon vervaardigd worden in Belgie
Hopelijk is dat allemaal waar.
Ik vrees echter dat hiervoor géén bewijzen zijn
en dus...
liegt De Crem.
Boduo is offline  
Oud 10 juni 2018, 18:56   #36
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Hopelijk is dat allemaal waar.
Ik vrees echter dat hiervoor géén bewijzen zijn
en dus...
liegt De Crem.
Meneer decrem was reeds van ten tijde dat hij Minister van Defensie was onder Di Rupo 1 al vierkant en vlakaf voor de F-35...Hij heeft dat tenminste nooit weg gestoken...
Hij spreekt tegenwoordig eigenlijk voor zijn beurt en buiten zijn bevoegdheid......

De huidige Minister van Defensie behoudt een strikt juridisch/neutraal parcours(hoewel ze hem wekenlang uit zijn tent hebben proberen te lokken)...

Op een dag ligt het voorstel met "puntenscore" op de Ministerraad en kort daarna zal hij het wel mogen bekend maken,want,om de kalender te behouden,zouden de bestellingen eigenlijk dit jaar de deur uit moeten,zodat ook de ganse machinerie (ook bij de Luchtcomponent) kan beginnen draaien.....Er moeten letterlijk honderden mensen geleidelijk aan nieuw (technisch) omgeschoold worden,er moet gepland worden wanneer en hoeveel nieuwe recruten de komende jaren naar de "opvolger" verwezen zullen worden en hoeveel nog op de F-16 zullen werken,delen van het werkplaatsmateriaal moeten veranderen.....het is geen lacheding,als het "machinepark" verandert.
En als de recrutering in de strijdkrachten verder maar zwakjes verloopt.....

En overigens komen binnen enkele maanden de eerste A-400's binnen ter vervanging van de hercs...Gelijkaardige omschakeling binnen de organisatie is ongetwijfeld al een tijdje bezig....

Laatst gewijzigd door kelt : 10 juni 2018 om 19:01.
kelt is offline  
Oud 11 juni 2018, 16:58   #37
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Meneer decrem was reeds van ten tijde dat hij Minister van Defensie was onder Di Rupo 1 al vierkant en vlakaf voor de F-35...Hij heeft dat tenminste nooit weg gestoken...
Hij spreekt tegenwoordig eigenlijk voor zijn beurt en buiten zijn bevoegdheid......

De huidige Minister van Defensie behoudt een strikt juridisch/neutraal parcours(hoewel ze hem wekenlang uit zijn tent hebben proberen te lokken)...

Op een dag ligt het voorstel met "puntenscore" op de Ministerraad en kort daarna zal hij het wel mogen bekend maken,want,om de kalender te behouden,zouden de bestellingen eigenlijk dit jaar de deur uit moeten,zodat ook de ganse machinerie (ook bij de Luchtcomponent) kan beginnen draaien.....Er moeten letterlijk honderden mensen geleidelijk aan nieuw (technisch) omgeschoold worden,er moet gepland worden wanneer en hoeveel nieuwe recruten de komende jaren naar de "opvolger" verwezen zullen worden en hoeveel nog op de F-16 zullen werken,delen van het werkplaatsmateriaal moeten veranderen.....het is geen lacheding,als het "machinepark" verandert.
En als de recrutering in de strijdkrachten verder maar zwakjes verloopt.....

En overigens komen binnen enkele maanden de eerste A-400's binnen ter vervanging van de hercs...Gelijkaardige omschakeling binnen de organisatie is ongetwijfeld al een tijdje bezig....
Interessant maar het ging over het graantje dat onze industrie zou meepikken...
Boduo is offline  
Oud 15 juni 2018, 15:16   #38
graaf de bethune
Gouverneur

Standaard

Zo zo, Decrem mag zijn droom F35 alvast opbergen. Deze regering heeft zojuist beslist om niks te beslissen ivm opvolging dossier F16. Ze gaan nu het voorstel van de FRansen bestuderen om de brol-Rafale eventueeel aan te kopen. Dikke proficiat aan de Fransen moet ik zeggen, je moet het maar doen, niet deelnemen aan de officiele aanbestedingsprocedure maar op het einde van de besluitvorming toch plotseling bovenaan de stapel van kanshebbers te komen liggen. Het lijkt mij duidelijk dat het de Rafale zal worden. Maar volgende maand op de NAVO-top zullen we kletsen rond ons oren krijgen. Enerzijds nog niks beslist dus omtrent opvolging F16 anderzijds de paria binnen de NAVO alwaar we helemaal niet voldoen aan onze bijdrage van 2% van het BBP. Trump zal het spel hard spelen, nu hij zeker is dat zijn land geen F35 bestelling erbij heeft........en als ze ons dwingen om de 2% norm na te leven , dan gaat dat ons jaarlijks 5 miljard euro kosten ipv de 375 miljoen euro die de F35 ons zou gekost hebben. Want een bestelling F35 zou Trump een gans stuk milder gestemd hebben. Wat een domme politici in dit land.
graaf de bethune is offline  
Oud 15 juni 2018, 15:27   #39
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
Zo zo, Decrem mag zijn droom F35 alvast opbergen. Deze regering heeft zojuist beslist om niks te beslissen ivm opvolging dossier F16. Ze gaan nu het voorstel van de FRansen bestuderen om de brol-Rafale eventueeel aan te kopen. Dikke proficiat aan de Fransen moet ik zeggen, je moet het maar doen, niet deelnemen aan de officiele aanbestedingsprocedure maar op het einde van de besluitvorming toch plotseling bovenaan de stapel van kanshebbers te komen liggen. Het lijkt mij duidelijk dat het de Rafale zal worden. Maar volgende maand op de NAVO-top zullen we kletsen rond ons oren krijgen. Enerzijds nog niks beslist dus omtrent opvolging F16 anderzijds de paria binnen de NAVO alwaar we helemaal niet voldoen aan onze bijdrage van 2% van het BBP. Trump zal het spel hard spelen, nu hij zeker is dat zijn land geen F35 bestelling erbij heeft........en als ze ons dwingen om de 2% norm na te leven , dan gaat dat ons jaarlijks 5 miljard euro kosten ipv de 375 miljoen euro die de F35 ons zou gekost hebben. Want een bestelling F35 zou Trump een gans stuk milder gestemd hebben. Wat een domme politici in dit land.
Frankrijk is en blijft baas in Belgie.

Domme politici, ik meen dat de lading beter gedekt wordt door, "crapuleuze politici."
Oud 15 juni 2018, 15:36   #40
Gwylan
Minister-President

Standaard

Mmmja, ten behoeve van zij die hier mordicus beweerden dat ik nauwelijks wist/weet waarover ik sprak/spreek.....

http://www.standaard.be/cnt/dmf20180615_03563897

Meer algemeen en voor alle duidelijkheid : we zijn er nog lang niet, maar opgeven staat niet in ons boekje.

Laatst gewijzigd door Gwylan : 15 juni 2018 om 15:43.
Gwylan is offline  
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be