Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juni 2018, 00:22   #21
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
een tripartite + Groen zal wel een meerderheid hebben, vrees ik.
Dat is het gedroomde scenario voor een onwerkbare regering. Zo'n regering houdt het zéker geen vijf jaar vol.
Oud 9 juni 2018, 00:25   #22
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Zouden al die stemmen die de N-VA zou verliezen naar de lijst Vuye gaan?
Ik denk er alleszins serieus aan om voor Vuye en Wouters te stemmen. Niet dat het veel aarde aan de dijk zal zetten, maar dan gaat mijn stem tenminste niet helemaal verloren.
Oud 9 juni 2018, 00:27   #23
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik denk er alleszins serieus aan om voor Vuye en Wouters te stemmen. Niet dat het veel aarde aan de dijk zal zetten, maar dan gaat mijn stem tenminste niet helemaal verloren.
Wat bedoelt u in deze context met "mijn stem gaat niet helemaal verloren"?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2018, 00:28   #24
Hephaistos
Burger

Hephaistos's schermafbeelding

Standaard

De regering die België nodig heeft is N-VA/OVLD/MR. Daar kan ik blijkbaar alleen maar van dromen…

Veel haal ik er zelf ook niet terug uit.

Doei.
Hephaistos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2018, 00:35   #25
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
een tripartite + Groen zal wel een meerderheid hebben, vrees ik.
Cdh wou toch niet meer met PS in een regering ?
och ja, "those are my principles. If you don't like them, I have others."
Oud 9 juni 2018, 00:35   #26
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Neenee

En dat er partijen bij zullen moeten is zeker.
Vergeet het maar. Buiten de rooien zie ik geen énkele liefhebber om met de groensels in zee te gaan. De tijd dat er eer kon gehaald worden door moslims te pamperen is voorbij. De rooien verliezen overal. In Brussel zelfs 10%. In Brussel doet Defi het beter dan Ecolo.
In Antwerpen was de liefde tussen de groenen en de rooien geen lang leven beschoren, en in Vlaanderen halen de rooien nog 11% van de stemmen.
De tsjeven zouden ter plaatse blijven trappelen met 15% maar daar geloof ik geen zak van. Volgens mij maakt dat de hele peiling ongeloofwaardig.
Oud 9 juni 2018, 00:38   #27
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
CDH wilde evenmin met haar "Vlaamse" broer in de regering Michel, maar we weten wat principes in de politiek waard zijn: geen hol.
Oud 9 juni 2018, 01:02   #28
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hephaistos Bekijk bericht
De regering die België nodig heeft is N-VA/OVLD/MR. Daar kan ik blijkbaar alleen maar van dromen…
Die regering HAD Belgique. Maar om Belgique te redden zal er meer nodig zijn dan de voortzetting van de regering Michel. Ze rollen nu al vechtend over straat. Michel doet nog nauwelijks iets anders dan brandjes blussen. Hoe zo'n regering het de volgende zes jaar moet gaan uitzingen weet Joost.

Wetend dat ook deze regering een heleboel onopgeloste problemen doorschoof naar de volgende regering maakt het er niet eenvoudiger op. De kernuitstap komt weer op tafel, en de N-VA staat lijnrecht tegenover de rest van de regering. De tsjeven hebben hun Arcodeal nog altijd niet binnen, en de broodnodige beursgang van Belfius gaat niet door. Ondanks alle moeite van de wereld krijgt de regering de begroting niet in orde, enz....Nochtans eist 'Europa" dat.

Jij mag van mij gerust dromen van "de regering die België nodig heeft", maar ook al wordt je droom waar, dan nog zal het uiterst moeilijk worden om het nog eens vijf jaar met elkaar uit te zingen.
Oud 9 juni 2018, 01:04   #29
Hephaistos
Burger

Standaard

Citaat:
Die regering HAD Belgique.
Nee. Zolang CD&V meedoet, is het dweilen met de kraan open.

Citaat:
De kernuitstap komt weer op tafel, en de N-VA staat lijnrecht tegenover de rest van de regering.
Dat klopt. Ik vraag me af of VLD ooit gaat doorhebben dat kernenergie een noodzaak is.

Doei.
Oud 9 juni 2018, 01:30   #30
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee. Zolang CD&V meedoet, is het dweilen met de kraan open.

Dat klopt. Ik vraag me af of VLD ooit gaat doorhebben dat kernenergie een noodzaak is.
Dat de tsjeven niet werden vernoemd is me ontgaan. Jij denkt dus dat een regering zonder de tsjeven Belgique kan redden. Maar ik zie de N-VA/OVLD/ NOOIT de nodige meerderheid behalen. Elke andere partij spoort nog minder met een liberale regering dan de tsjeven.

De VLD WEET evengoed als jij en ik dat kernenergie een noodzaak is, maar dan moet ze haar Vlaams-nationalistische regeringspartner N-VA gelijk geven. Dat zie ik nog niet gauw gebeuren.
De VLD haalde zelfs als de weerlicht het confederalisme uit haar partijprogramma omdat de N-VA daar eveneens haar zinnen op zette bij gebrek aan beter.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 9 juni 2018 om 01:32.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2018, 01:35   #31
Hephaistos
Burger

Standaard

Citaat:
Jij denkt dus dat een regering zonder de tsjeven Belgique kan redden.
Redden niet, het is de stevigste pleister in het huidige klimaat. Druppels op de hete plaat, maar toch net iets beter dan de plaat nog meer verhitten, zoals de andere partijen doen.

Idealiter hebben we een hard-kapitalistische partij nodig die de meerderheid vormt in alle regeringen. Dat gaat helaas niet snel gebeuren.

Doei.
Oud 9 juni 2018, 01:50   #32
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Geen regering dus die België nodig heeft, en dus ook geen pleister in het huidige klimaat. Zelfs geen piepklein pleistertje.
Ik zie dat klimaat ook niet gauw veranderen.
De rente zal ook niet zo laag blijven zodat er nóg meer bespaard zal moeten worden om de begroting in evenwicht te krijgen, en te houden. En nu klagen de armoezaaiers al steen en been dat zij de slachtoffers zijn van deze regering.
Onder deze omstandigheden zouden de rooien moeten stijgen in de peilingen, maar het is net andersom. Zelfs de PTB verliest 5% volgens de recente peiling, en de PVDA stijgt maar nét boven de kiesdrempel uit.

Ik vind het eerlijk gezegd bizar. Er klopt ergens iets heel erg niet.
Oud 9 juni 2018, 06:18   #33
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

De sossen van de NV-A lijken te gaan verliezen en hop ze zijn er weer met hun gratis parking verhaal

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2018, 06:23   #34
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
N-VA maar 26%? Dat zou me toch verbazen.
U ziet ze nog steeds >30% ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2018, 06:29   #35
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Ik zie ook elke week nieuwe partijen opduiken. Vorige week ook weer een extreem rechtse partij erbij. D-SA : Democratisch-solidair appel of zoiets. Staan voor een volledig door de overheid gerunde solidaristische samenleving als ik me niet vergis. Die Newspeak ... wat een psychotisch manifest ... jezus christus ik hoop dat kimjoenk een atoombom op ons smijt. Here redde ons van deze waanzin.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2018, 06:32   #36
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moeten staat op stal.
Of de federale dinges haar meerderheir verliest weten we pas volgend jaar met zekerheid.

De CDH bedankte voor de eer en ging liever met Di Rupo in zee. Dat kan intussen veranderd zijn, maar ik wil nog zien dat de tsjeven zich een vierde keer laten beduvelen door het CDH. Die partij betekent trouwens ook niet veel meer.

Het kan me in de grond geen lor schelen dat Michel zijn meerderheid verliest, en op welke wijze de geslepen vos aan zijn premierszetel zal proberen te blijven plakken.
Ik voorspel allang geen verkiezingsuitslag meer, en nog minder de vorming van een federale dinges. Ik tip wél op verrassingen, en die zijn er altijd in een corrupt koningdom zoals Belgique.
Wat ik eveneens al lang voorspel is dat het altijd moeilijker zal worden om een werkbare federale regering op poten te krijgen.

Nu de N-VA haar hoofddoel bereikte, en denkt niet langer als een onbetrouwbare partner te worden gezien, verwacht ik niet dat ze nog eens onvoorwaardelijk in de volgende regering zal stappen. Zoals gezegd: het zal altijd moeilijker worden om een werkbare regering te vormen.

Wie had trouwens verwacht dat Michel erin zou slagen om een Zweedse regering te vormen, wetend dat hij kort tevoren nog gezworen had niet met de N-VA te zullen regeren? Eender hoe groot die partij zou worden.

Belgique is géén democratisch land, en zal daar uiteindelijk de gevolgen van dragen.

Ik ben het grotendeels met je eens maar N-VA die niet meer als onbetrouwbaar wordt gezien? Ik denk dat de traditionele partijen het bloed van N-VA nog meer kunnen drinken dan het voor 2014 ooit het geval is geweest.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2018, 06:36   #37
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Als deze peiling de uitslag van de verkiezingen zou zijn dan is dit een eerste stap naar het einde van België, hoezeer de linkse keffertjes hier ook juichen dat N-VA achteruit gaat.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2018, 06:42   #38
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Als deze peiling de uitslag van de verkiezingen zou zijn dan is dit een eerste stap naar het einde van België, hoezeer de linkse keffertjes hier ook juichen dat N-VA achteruit gaat.
Het komt er dus op neer dat de neergang van n-va het einde van België is ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2018, 06:44   #39
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zou een formule zijn voor een heel sterke regering die een coherent beleid kan voeren. Maar jammer genoeg gaan die samen nooit de benodigde meerderheid hebben. En dus moeten er kwakkelpartijen zoals CD&V en straks onvermijdelijk CDH bijgenomen worden in 2019.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2018, 06:45   #40
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be