Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 augustus 2018, 08:21   #21
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat zij geschikt is om de job te doen, daar twijfel ik niet aan. Ik denk zelfs dat ze ondank haar uitgesproken rechts conservatief gedachtengoed dat neutraal gaat doen.

Waar het hem over gaat is uiteraard de (niet) gevolgde procedure. Het is vlakaf een politieke benoeming en men tracht dat niet eens te verbloemen.

En Lanoye is inderdaad links, maar Doornaert is rechts. Dus begrijp ik wel dat een linkse schrijver niet erg gelukkig is met hoe dit allemaal verlopen is.
Begrip voor een linkse club die ostentatief weigert begrip op te brengen voor een ander gedachtegoed???
Vraag je niet een beetje veel???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2018, 08:23   #22
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Begrip voor een linkse club die ostentatief weigert begrip op te brengen voor een ander gedachtegoed???
Vraag je niet een beetje veel???
Ik begrijp wel dat het jouw overtuiging is dat wetten en procedures enkel moeten gevolgd worden als ze in jouw kraam passen, wees geen bang
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2018, 08:23   #23
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Ik hoop dat jij er ook iets van leert.
Wat denk je dat ik uit dit gebeuren nog zou moeten leren dat ik niet al geleerd heb???
Spijtig, maar ik zie geen positieve boodschap...
Oud 30 augustus 2018, 08:23   #24
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

inhoudelijk:

Hij heeft imo geen gelijk als hij twijfelt aan haar capaciteiten. Ze heeft het recht om zich te bewijzen maar hoe de meeste mensen haar kennen, heeft ze op literair vlak wel wat kennis.

Dat ze rechts-conservatief is, is een feit, dat zegt ze zelf. Of ze islamofoob is, is iets anders. Ze laat zich nogal snel vangen in anti-islam hoaxes, maar of dat een bewijs van haar islamofobie is, weet ik niet goed.

Maar op 1 punt heeft Lanoye wel overschot van gelijk: dit is een puur politieke benoeming. Dit in tegenstelling tot wat de grootste partij van dit land, die toevallig ook de minister-president van Vlaanderen levert, altijd als politieke belofte had gemaakt: een einde maken aan zulke achterhaalde, contraproductieve achterkamerbeslissingen.
Oud 30 augustus 2018, 08:26   #25
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik begrijp wel dat het jouw overtuiging is dat wetten en procedures enkel moeten gevolgd worden als ze in jouw kraam passen, wees geen bang
In mijn kraam passen en dat na alle politieke benoemingen die volgens wetten en procedures gebeurden maar de bevolking totaal bedrogen???

Ik denk echt niet dat de linkse klasse de anderen te beschuldigen hebben voor hun eigen voortdurend toegepaste tekortkomingen...
Oud 30 augustus 2018, 08:27   #26
Anna List
Banneling

Standaard

er is één kritiek die terecht is, zwart op wit bewezen kan worden en dat is dat de Vlaamse Regering haar eigen decreet niet gevolgd heeft. (en dus zal deze onwettelijke benoeming onvermijdelijk voor juridische zever gaan zorgen)

ik begrijp niet dat intelligente mensen (daar gaan we toch van uit bij veel schrijvers) niet inzien dat ze met al het andere erbij te vermelden hun eigen kritiek verzwakken.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2018, 08:28   #27
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In mijn kraam passen en dat na alle politieke benoemingen die volgens wetten en procedures gebeurden maar de bevolking totaal bedrogen???

Ik denk echt niet dat de linkse klasse de anderen te beschuldigen hebben voor hun eigen voortdurend toegepaste tekortkomingen...
Sorry, maar kan je in een draad over Mia Doornaert op z'n minst proberen om een heldere tekst te schrijven? Ik snap niet alles wat je schrijft hoor.
Oud 30 augustus 2018, 08:29   #28
Anna List
Banneling

Standaard

wat bezielt de N-VA trouwens om zo'n notoir francofiele Belgicistische royaliste met CD&V signatuur ueberhaupt naar voor te schuiven?

Laatst gewijzigd door Anna List : 30 augustus 2018 om 08:29.
Oud 30 augustus 2018, 08:30   #29
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
er is één kritiek die terecht is, zwart op wit bewezen kan worden en dat is dat de Vlaamse Regering haar eigen decreet niet gevolgd heeft. (en dus zal deze onwettelijke benoeming onvermijdelijk voor juridische zever gaan zorgen)

ik begrijp niet dat intelligente mensen (daar gaan we toch van uit bij veel schrijvers) niet inzien dat ze met al het andere erbij te vermelden hun eigen kritiek verzwakken.
2.

Ze hadden beter iets gezegd in de trant van "We hebben niets tegen de persoon Mia Doornaert, ondanks dat we maatschappelijk gezien andere ideeën hebben, maar dat deze benoeming volledig tegen alle regels is gebeurd, kan gewoon niet.".
Oud 30 augustus 2018, 08:31   #30
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
wat bezielt de N-VA trouwens om zo'n notoir francofiele Belgicistische royaliste met CD&V signatuur ueberhaupt naar voor te schuiven?
Het rechts-conservatieve is al een tijdje belangrijker dan het flamigantisme.
Oud 30 augustus 2018, 08:43   #31
marie daenen
Banneling

Standaard

[quote=vlijmscherp;8791092]inhoudelijk:

Citaat:
Hij heeft imo geen gelijk als hij twijfelt aan haar capaciteiten. Ze heeft het recht om zich te bewijzen maar hoe de meeste mensen haar kennen, heeft ze op literair vlak wel wat kennis.
ok

Citaat:
Dat ze rechts-conservatief is, is een feit, dat zegt ze zelf. Of ze islamofoob is, is iets anders. Ze laat zich nogal snel vangen in anti-islam hoaxes, maar of dat een bewijs van haar islamofobie is, weet ik niet goed.
Ik denk dat er gewoon geen bewijs is voor haar islamofobie want elke opmerking tegen de Islam wordt door onze linkse club automatische uitvergroot tot islamofobie. De dag dat er echt gesproken kan worden van islamofobie is er niemand die hen nog gelooft en ook dat is een zwaar vergrijp tegen onze mensenrechten waarbij zware begrippen zo uitgehold worden dat ze elke betekenis verliezen...
Voor een elitaire, gesubsidieerde en vertegenwoordigende schrijvende club van het volk (normaal gezien toch niet de meest ongeletterde en dwaze mensen) mag men en moet men zelfs andere eisen vooropstellen...

Citaat:
Maar op 1 punt heeft Lanoye wel overschot van gelijk: dit is een puur politieke benoeming. Dit in tegenstelling tot wat de grootste partij van dit land, die toevallig ook de minister-president van Vlaanderen levert, altijd als politieke belofte had gemaakt: een einde maken aan zulke achterhaalde, contraproductieve achterkamerbeslissingen
.

Ik zou hier inderdaad zwaar aan raken indien het in het verleden op een normale wijze gebeurd zou zijn, maar die intellectuele linkse club is er zogezegd gekomen volgens dat stramien en dat zou niet kunnen indien de regering werkelijk de vertegenwoordiging van het Vlaamse volk zou zijn geweest, wat dus duidelijk niet is...
De sossen zijn er meester in geweest, en waarschijnlijk nog, om zogenaamde democratische besluitvorming buiten de democratische sfeer te doen gebeuren en daar zijn al die zogezegde geregelde benoemingen een puur voorbeeld van... Iedereen weet dat dat politieke onderonsjes zijn die niets maar dan ook niets meer met democratie te maken hebben...
Nu, als een ander hun perfide spelletje niet meer mee speelt er nu over komen klagen doet mij alleen maar de wenkbrouwen optrekken...

Bovendien vind ik dat de NVa het enorm open gespeeld heeft door Mia, uit een andere partij, maar duidelijk wel geschikt op die plaats om paal en perk te stellen aan de uitwassen van dat clubje dat vele Vlamingen al lang een doorn in het oog is, openlijk, in plaats van achter gesloten deuren en in petit commitée aan te duiden...
Voor één keer zeg ik, bravo dat ze de bestaande, niet werkende procedures opzij schuiven...
Oud 30 augustus 2018, 08:45   #32
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=marie daenen;8791107]
Citaat:
inhoudelijk:

ok

Ik denk dat er gewoon geen bewijs is voor haar islamofobie want elke opmerking tegen de Islam wordt door onze linkse club automatische uitvergroot tot islamofobie. De dag dat er echt gesproken kan worden van islamofobie is er niemand die hen nog gelooft en ook dat is een zwaar vergrijp tegen onze mensenrechten waarbij zware begrippen zo uitgehold worden dat ze elke betekenis verliezen...
Voor een elitaire, gesubsidieerde en vertegenwoordigende schrijvende club van het volk (normaal gezien toch niet de meest ongeletterde en dwaze mensen) mag men en moet men zelfs andere eisen vooropstellen...

.

Ik zou hier inderdaad zwaar aan raken indien het in het verleden op een normale wijze gebeurd zou zijn, maar die intellectuele linkse club is er zogezegd gekomen volgens dat stramien en dat zou niet kunnen indien de regering werkelijk de vertegenwoordiging van het Vlaamse volk zou zijn geweest, wat dus duidelijk niet is...
De sossen zijn er meester in geweest, en waarschijnlijk nog, om zogenaamde democratische besluitvorming buiten de democratische sfeer te doen gebeuren en daar zijn al die zogezegde geregelde benoemingen een puur voorbeeld van... Iedereen weet dat dat politieke onderonsjes zijn die niets maar dan ook niets meer met democratie te maken hebben...
Nu, als een ander hun perfide spelletje niet meer mee speelt er nu over komen klagen doet mij alleen maar de wenkbrouwen optrekken...

Bovendien vind ik dat de NVa het enorm open gespeeld heeft door Mia, uit een andere partij, maar duidelijk wel geschikt op die plaats om paal en perk te stellen aan de uitwassen van dat clubje dat vele Vlamingen al lang een doorn in het oog is, openlijk, in plaats van achter gesloten deuren en in petit commitée aan te duiden...
Voor één keer zeg ik, bravo dat ze de bestaande, niet werkende procedures opzij schuiven...
Als je voor de verkiezingen zegt dat je het anders gaat aanpakken als je in de regering zit, kan je niet achteraf zeggen "jamaar, zij deden dat ook hé!".
Oud 30 augustus 2018, 08:48   #33
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Zou het kunnen dat, juist omdat ze notoir francofiel is maar toch de Vlaamse taal en kultuur op de juiste plaats zet, de NVa weet dat ze haar erdoor kunnen krijgen???
Vergeet niet, met of zonder de NVa, nous sommes en la Belgique...
en het zijn alleen dwazen die de corrumperende macht van la Belgique ontkennen...
Oud 30 augustus 2018, 08:49   #34
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je voor de verkiezingen zegt dat je het anders gaat aanpakken als je in de regering zit, kan je niet achteraf zeggen "jamaar, zij deden dat ook hé!".
Ik lees dat hier regelmatig:

'ja maar zij deden dat ook'
'ja maar zij zijn nog veel erger'
'wij moeten een inhaalbeweging maken'

Dan houdt het op natuurlijk.

Oude wijn in...
Oud 30 augustus 2018, 08:49   #35
marie daenen
Banneling

Standaard

[quote=vlijmscherp;8791110]
Citaat:

Maar ze hebben het anders aangepakt; ze hebben de brave procedures niet gevolgd...
Oud 30 augustus 2018, 08:50   #36
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Een onnozel schrijvertje die meent dat de nulmeridiaan door zijn gat loopt. De linksheid druipt van zijn gezicht en van zijn boeken die zelfs nog te min zijn om als wc papier gebruikt te worden.
BTW : kent iemand de oplage van die boeken?
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2018, 08:50   #37
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik lees dat hier regelmatig:

'ja maar zij deden dat ook'
'ja maar zij zijn nog veel erger'
'wij moeten een inhaalbeweging maken'

Dan houdt het op natuurlijk.

Oude wijn in...
Neen, realisme troef... want die oude zakken zitten er nog allemaal...
Oud 30 augustus 2018, 08:50   #38
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Maar ze hebben het anders aangepakt; ze hebben de brave procedures niet gevolgd...
Humor, dat kwam onverwacht
Oud 30 augustus 2018, 08:51   #39
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Tom Lanoye is literair 10 keer belangrijker dan Mia Doornaert.
Hoe kom je aan die 10 keer?
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2018, 08:53   #40
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Zou het kunnen dat, juist omdat ze notoir francofiel is maar toch de Vlaamse taal en kultuur op de juiste plaats zet, de NVa weet dat ze haar erdoor kunnen krijgen???
Vergeet niet, met of zonder de NVa, nous sommes en la Belgique...
en het zijn alleen dwazen die de corrumperende macht van la Belgique ontkennen...
als het de bedoeling was om haar effectief benoemd te krijgen, dan zouden ze de wettelijke procedures hebben moeten volgen/wel gevolgd hebben.

deze benoeming zal sowieso juridisch aangevochten worden en uiteraard met succes. gezien er bewezen werd gehandeld in strijd met het decreet, staat dit vast.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be